Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Biebabeloeba schreef:Berner Sennen is idd fantastisch, vult alle puntjes op, maar...de gezondheid :s
Inderdaad kapot gefokt..die van mijn tante is wel nog 11 geworden, maar wel blind, HD en weet ik wat nog allemaal.
Mechelse Herder?? Goed waaks, terughoudend tov vreemden (men oom zen hond laat zich nu, na 4maand, door mij aaien, maar mijn moeder moet het nog steeds niet proberen) en beschermend tov baas.
Tov kids weet ik niet.
anneliesdj schreef:Haha, arme lab...
Wat zijn tot nu toe de rassen die je echt aantrekkelijk lijken?
anneliesdj schreef:Sharpei zou ik niet doen, ook een hond voor ervaren mensen en hebben vaak oogproblemen.
Barco schreef:anneliesdj schreef:Haha, arme lab...
Wat zijn tot nu toe de rassen die je echt aantrekkelijk lijken?
Nee hoor een gouden labje is ze! Absoluut! Een volkomen kindervriendin is ze. Een nadeel heeft ze en dat is dat ze te lief naar iedereen is.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik een herder nog niet helemaal wegcijfer. maar dan heeft de witte herder iets meer de voorkeur over een duitse. Mechelaars vind ik te nerveus. iig diegene die ik heb meegemaakt.
Rottweiler cijfer ik ook niet weg. Omdat ik er twee van ken die echt super waren qua karakter. Maar misschien net iets te dominant.
Duitse doggen zijn echt fantastisch hoewel misschien een slagje te groot.
Wat wel naar voren is gekomen als ik zo rondkijk bij dit topic ik meer moet gaan kijken bij de dogachtigen dan bij de andere soorten honden.
En op cursus ga ik sowieso en gelukkig ben ik consequent dus ik heb wel vertrouwen in een iets moeilijkere hond.
anneliesdj schreef:Maar je hebt weinig ervaring met moeilijkere honden en een cursus is absoluut geen garantie dat het goed gaat. Een lab is wel wat anders dan bv een Rottweiler, Bouvier of Sharpei.
anneliesdj schreef:Zou ik niet doen, de kans dat je een goed waakse treft is niet zo groot.
En ik neem aan dat je een hond wilt die ook ingrijpt als er een vreemde in huis komt? Dus niet alleen blaft als er iemand aan de deur rammelt om vervolgens handlikkend om hem heen te huppelen. Een die grijpt als een vreemde op boze toon tegen jou praat als je in het park wandelt?
Dat begrijp ik iig uit je posts en denk dat je dan in de richting van een dog moet gaan denken.
Barco schreef:bouvier lijkt me niet echt geschikt voor ons. Het spreekt mij eigenlijk ook niet echt aan.