Hond met diarree, gouden tip?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hond met diarree, gouden tip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 19:50

Persoonlijk had ik de eigen portie brokken (Een kwart zei je na de eerste dag dat je gevast had) nog niet gegeven zoals ik al eerder zei is het middel (in dit geval eten) vaak ernstiger dan de kwaal.

Darmen moeten tot rust komen.

anneliesdj schreef:
Mwah, kan ik al resultaat verwachten nu? Chiqua, zag dat jouw hond na 2 dagen pas weer poepte?

Woensdag was het nog diaree met braken, donderdag gevast.
Zaterdag pas de eerste drol, in de middag dus en die was weer normaal. Dus twee dagen niets gehad, fijn he dat het hier iig over is Lachen

Gewoon kleine beetjes heb ik gegeven, en pas vandaag weer een bodempje van dr eigen brokken, ondanks dat het goed gaat.

Nikka schreef:
Ik heb overigens altijd convalescence support van Royal Canin in huis om na het vasten weer langzaam aan voer te wennen. Is een soort astronautenvoer.

Ja dta heb ik ook altijd in huis, erg handig en finidiar een goed en onschuldig middel!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 19:54

Je moet je echt inhouden met het voeren in het begin, hele kleine beetjes geven. Kan een hond best hebben, tenzij het een pup is.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 19:56

Wat is Finidiar voor middel dan?

Maar jouw hond heeft dus 2 dagen helemaal niet gepoept, ook geen diarree?
Hij heeft een kwart gehad van 1 portie en normaal krijgt ie 2,5 portie per dag. Duidelijker; normaal krijgt ie 's morgens 2 bakjes, 's middags 2 bakjes en 's avonds nog 1 bakje.
Hij heeft die dag een half bakje gehad, dus 1/10e van wat ie normaal over een hele dag krijgt.
Vanmorgen heeft ie een heel bakje erbij gehad, dus 1/5e van wat ie normaal over een hele dag krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 20:04

anneliesdj schreef:
Wat is Finidiar voor middel dan?

Even googlen, maar eigen woorden is een veilig middel tegen braken en diaree,
brengt zonder schade rust in de ingewanden, alleen werkt niet altijd.

Maar wat ik zelf altijd zeg, niet gaan sleutelen aan iets als je niet weet wat er kapot is Pling
Breng desnoods morgen een potje ontlastign voor onderzoek, kost bijna niets weet je wel meteen wat
er aan de hand is.

anneliesdj schreef:
Maar jouw hond heeft dus 2 dagen helemaal niet gepoept, ook geen diarree?

Klopt, ook geen diaree. Wel op vrijdag schuim gebraakt moest bijna toch naar de DA maar bleek vals alarm dr maag was zo leeg dat ze er beroerd van was.
Maar dus 3 dagen geen ontlasting gezien ook geen diaree.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 20:05

Hoe lang duurt het om een potje poep te onderzoeken dan? En kunnen ze daar altijd aan zien wat er mankeert? (kost bijna niets zeg je, wat is bijna niets?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 20:10

eeen uurtje als het meezit een half dagdeel.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 20:15

En dan willen ze niet eerst de hond zien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 20:21

nee dat hoeft niet heb zo vaak een potje weggebracht ook voor mn katten. Veel minder stres voor het dier en het antwoord zit 9 van de 10 keer toch wel in de uitwerpselen die ze checken dmv. een lab test.
Kunnen ze meteen de juiste medicijnen geven indien nodig.
Zo kwam er bij mijn poes voedsel allergie uit kon ik dus rijst voeren tot ik een ons woog, haalde niets uit.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 20:25

Dan moet ik dat maar even doen morgen, wat kost dat ongeveer? (kan ik het contant meenemen, ik ben niet van de tasjes Clown)

NannesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 20:31

Ik heb juist geleerd geen rijst of gekookte kip voeren!! omdat dit niet hun vaste voer is kunnen de darmen daar juist nog meer van in de war raken.
wat wij daarom doen is 1/4 deel van het voer geven en daar een eetlepel yakult doorheen. en rijstwater laten drinken. Bij onze hond heeft dat echt goed geholpen. Dit mag alleen als hij normaal aan de diarree is. als het echt waterig is, dus dat het gewoon bijna doorzichtig is, dan meteen een DA raadplegen.
succes!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 20:39

Hangt ervan af of ze het gaan opsturen, de poep dan. Anders duurt het wel een kleine week. Ze kunnen vaak wel zien of een hond wormen heeft onder de microscoop en een Giardia snaptest is zo gedaan. Voor andere dingen sturen ze het vaak op want het moet op kweek. Bij Giardia stinkt de ontlasting de tent uit. Overigens kan je voedselallergie voor een specifiek voedingsmiddel alleen aantonen door een eliminatiedieet.
Neem je hond gewoon mee op het spreekuur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 20:53

Nikka schreef:
Hangt ervan af of ze het gaan opsturen, de poep dan.

O dat wist ik niet heb tot nu toe altijd binnen een dag de uitslag gekregen, maar waren dus geen ernstige gevallen dus. (Gelukkig maar)

Nikka schreef:
Overigens kan je voedselallergie voor een specifiek voedingsmiddel alleen aantonen door een eliminatiedieet.

Ja dat klopt, maar omdat er in de ontlasting geen ziekeverwekkende bactierien ed waren aangetroffen was het voor mij en de DA één en één is twee, maar dat is een heel lang verhaal geweest.
Elimenatie gedaan, duurde te lang, toen op vers gezet, dier bijna dood. Ze was helemaal uitgedroogd door de diarree en het braken, toen een RC voer gegeven speciaal tegen dat soort allergieen, de eerste hielp voor geen meter, maar de tweede sloeg binnen 24 al aan.
Gelukkig maar want ik was het aan het opgeven het arme dier was helemaal verzwakt door de diarree.
Maar goed dat ging om een poes.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 23:28

Bij de DA geweest en die heeft hem 2 spuiten in zijn kont gedrukt en ons antibiotica en een pilletje voor rust in de darmen meegegeven. (Finidiar & Aescamox)
Als hij blijft braken moeten we weer langs omdat er dan wat vast kan zitten in zijn darmen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 23:38

He balen dat het nog niet over is en je toch naar de da moest.
Ik zat ook al te denken aan iets wat vast zou kunnen zitten heb een keer een dergelijk verhaal gelezen en toen zat er een sok vast in zn darmen.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 23:45

Bij AB zie je over het algemeen al heel snel effect als het bacteriële overgroei is. Als het niet overgaat kan het ook nog altijd een parasiet zijn (coccidiosis, giardia enz) Die pakt de AB namelijk niet.

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 00:10

Hoe is het nu met 'm??

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 00:15

Hij is verder gtp.
Geen koorts, wel dunne maar wel lekker vrolijk en al, gister heeft ie wel gekotst weer, vandaag gelukkig alles buitenshuis gedaan.

@ Chiqa; Als er iets vast zit verbaasd me dat niks want het is echt een vuilnisbak, vreet alles wat los en vast zit en het zit al in zijn maag voor hij door heeft wat het is. Zo heeft ie ook eens stuiterballen en aluminiumfolie(van paaseitjes) gepoept.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 20:28

Inmiddels lijkt het iets beter te gaan, gister had hij al vrij stevige poep maar vanmorgen toch weer dun, de Finidiar is nu op, AB moet ie nog een dag of 3 doordoen.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 20:57

Mijn ervaring is dat het met AB erg snel opklaart in 2-3 dagen. Als de AB op is en nog steeds dunne ontlasting, neem dan meteen ontlasting mee als je retour gaat.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 21:02

Kippengehakt het liefst bij de poelier vandaan maar er bestaat ook diepvries. Door de kalk van de botjes stopt het erg goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 21:06

kohtje schreef:
Kippengehakt het liefst bij de poelier vandaan maar er bestaat ook diepvries. Door de kalk van de botjes stopt het erg goed.

Sinds wanneer zitten er botjes in gehakt?

Nikka schreef:
Mijn ervaring is dat het met AB erg snel opklaart in 2-3 dagen.

Klopt was ook mijn idee, dit duurt te lang had zowiezo al lang al een potje gebracht,
straks geef je AB terwijl er mss wel iets anders speelt.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 21:08

Als je kippegehakt voor de hond neemt zit daar echt bot in.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 21:08

We hadden al wat meegenomen maar was niet direkt nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 21:08

kohtje schreef:
Als je kippegehakt voor de hond neemt zit daar echt bot in.

o omdat je zei dat je het bij de poelier kocht.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 10:47

Annelies, de AB helpt waarschijnlijk wel tegen bacteriële overgroei, maar doodt ook heel veel goede becateriën. Toen onze pup wormen én giardia had gehad, heb ik hem na zijn AB kuur, toen hij weer over kon schakelen naar brok, een probiotica kuurtje voor honden gegeven, daar knapte hij heel snel van op! De darmflora moet zich herstellen, zeker na diarree en een AB kuur. In principe herstelt dit vanzelf, maar je kunt het een handje helpen met probiotica.