Is dit een bunzing?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pluttersput

Re: Is dit een bunzing?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:12

SONY schreef:
Ja goed hé. Zeg niet dat je niks van de natuur weet... Heb het over het algemeen. En sorry dat ik je o, zo belangrijke pm waarschijnelijk nog niet gelezen had, dus weet niet wat je bedoelt met flauw om dat er weer bij te halen? Clown Had het nog geen ééns gelezen. En je geeft zelf aan dat je nog nooit een wilde bunzing hebt gezien, nou ik wel, meerdere dus. Maar ik blijf niet in discussie gaan over frunzing verhaal daar heeft niemand wat aan als je verder wat hebt is pm de aangewezen plek dacht ik zo. Voor mij staat 100% vast dat het een bunzing was en heb er net wat mensen na laten kijken die SJN cursus hebben gedaan en die geven hetzelfde oordeel.

En inderdaad dan moet de TS de bunzing inderdaad maar weg brengen na een expert hé. Zonde van het geld alleen, maar goed.

Als ik Faniek was zou ik het beestje sowieso weg brengen want officiel gezien mag je ze helemaal niet hebben. En de AID zit overal tegenwoordig ook internet Schijnheilig Sigaar en dat is geen grapje.

Ik wil me hier verder niet mee bemoeien, maar ik heb hier een fruns zitten, en die heeft zomers wel degelijk een donker masker over zijn hoofd. Daar komt nog bovenop dat ik een fruns heb gehad, die was gitzwart, met alleen een witte cirkel om zijn neus. Ik vind het onzin om te zeggen dat alleen omdat de mensen roepen dat het een fruns zou kunnen zijn, dat die geen verstand hebben ervan. Dat vind ik dus nergens op slaan.
Daar komt nog bovenop, maar daar wil ik verder helemaal niet op ingaan, dat ik het onverstandig vind om bewust frunzen te fokken. Maar waarschijnlijk heeft die kennis daar wel een reden voor, want dat doe je niet zomaar voor de lol kan ik me voorstellen. Zou je me daar op willen pm-en? Is puur interesse hoor, verder niets Lachen

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:12

SONY schreef:
@ Marloez En als je het betweterig vind dat ik verschil zie tussen een bunzing en een hybride..hey, jammer voor je, ik zit er niet mee.. Sigaar Clown Reden dat ik zo reageer is omdat jij vind dat ik zeg dat je aan 3 haren het verschil moet kunnen zien terwijl als je de kennis erover hebt je echt heel veel verschillen kan zien. Alleen de kop al. Als het kruising was zou de kop breder geweest zijn. De bunzing heeft een ranker en gestroomlijnder kopje zoals die op de foto. Daarom snap ik niet dat als je niet de vele kenmerken van een echte bunzing herkent, hoe kan je dan zeggen dat het een kruising zou kunnen zijn.. waar baseer je het op.

Het was niet mijn intentie om jou ermee te laten zitten. Ik heb wel wat beters te doen. Clown En dat van die 3 haren stond overduidelijk tussen haakjes, waarmee ik dus niet exact die 3 haren bedoelde. Dromen Niet iedereen weet precies dat hele scala aan verschillende kenmerken tussen een fret en een bunzing. Mja, blijkbaar kan niemand tippen aan jouw wijsheid! Vork

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:13

Mooie bunzing! Jammer dat hij niet meer onder ons is. Zal wel een combi zijn van inwendig niet helemaal ok zijn en de kou.

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:16

Joh... Sigaar Toch een bunzing...

Niks onvolwassen... gewoon een goede discussie.

En had al in het begin gezegt, mee naar politie deze geeft bewijs af dat je hem gevonden hebt. Dan kun je de bunzing inclusief papier aan prepararteur geven en deze kan met het document een zegel aanvragen dat aangebracht moet worden op bunzing na preparatie. Bovendien mag je helemaal geen bunzing houden wettelijk verboden, dus je moet hem sowieso aangeven als je hem niet aangeeft en wel houd en AID krijgt er lucht van slepen ze je zo voor het gerecht. De schatjes! Vingers aflikken En inderdaad Faniek hij ziet er nog zeer goed uit! Knipoog

@Marloez daar gaat het niet om. Maar je geeft zelf aan niet iedereen weet de verschillen nou als je dat niet weet kan je ook niet zeggen dat het een frunzing is want als je de verschillen niet kent kun je ook geen vergelijkingen maken ofwel. Knipoog Gaat niet om wijsheid en kan je daar heel banketstaaf over doen alsof het een schande is... geniet ervan..
Laatst bijgewerkt door SONY op 01-01-09 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-09 21:17

Zal zeker langs de politie gaan, maar kan ik er ook een preparateur mee blij maken of dat niet? Ik hoef hem zelf absoluut niet terug eigenlijk. Heb weinig met dode opgezette dieren.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:19

Ik geloof dat ik (en met mij nog een paar andere bokkers) toch een hele andere mening delen over een goede discussie.
Bij discussies worden mensen niet dom genoemd, leken, etc en wordt er ook niet op de man ingespeeld.
Een paar regels heb je daarin sowieso al 'ovetreden'. Als jij dit discussieren noemt, ben ik met jou uitgediscussierd Knipoog.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:19

Faniek schreef:
Zal zeker langs de politie gaan, maar kan ik er ook een preparateur mee blij maken of dat niet? Ik hoef hem zelf absoluut niet terug eigenlijk. Heb weinig met dode opgezette dieren.

Als je hem gaaf houd, zal er zeker belangstelling voor zijn!

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:20

Ja dat kan zeker! Zodra je bij politie papier hebt gekregen kan je hem gewoon aan preparateur geven maar dan wel een ministeriel erkende deze lijst kun je vinden hier http://www.prepareren.nl/leden.html

Wel aardig van je dat je die moeite neemt! Zijn ook zat mensen die dergelijke beesten wel weg gooien.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:21

SONY schreef:
@Marloez daar gaat het niet om. Maar je geeft zelf aan niet iedereen weet de verschillen nou als je dat niet weet kan je ook niet zeggen dat het een frunzing is want als je de verschillen niet kent kun je ook geen vergelijkingen maken ofwel. Knipoog Gaat niet om wijsheid en kan je daar heel banketstaaf over doen alsof het een schande is... geniet ervan..

Ik denk dat de personen die in dit topic zeiden dat het een frunzing was, meer zoiets bedoelden als: Het zou best wel eens een frunzing kunnen zijn. Knipoog En met zo'n reactie is immers niets mis.

Nikki__ schreef:
Misschien wel een Frunzing? (fret met een bunzing gekruisd)
Vanaf een foto is het lastig te zien hoor!

Nou kijk, zie hier, het was gewoon een ingeving en er werd dus niet eens vastgesteld dat het een frunzing was! Tong uitsteken
Maarja, ik heb genoeg van deze kinderachtige discussie. Tong uitsteken

Ik hoop dat Faniek 'm iig op laat zetten want het zou echt zonde zijn dit prachtdier in de container te dumpen! Haha!
Laatst bijgewerkt door Marloez op 01-01-09 21:28, in het totaal 2 keer bewerkt

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:23

Faniek schreef:

http://www.dooddier.nl/

Daarop staat ook het volgende:

- Naar het dichtsbijzijnde politiebureau. (Als het mogelijk is naar de afdeling bijzondere wetten)
- Je vraagt naar een "PREPARATEURSVERKLARING".
  Je kunt ook vragen naar een "SCHRIFTELIJKE  VERKLARING als bedoeld in artikel 6 lid 1 van het Besluit
 prepareren van dieren".  Dat is hetzelfde.
- Het dier zal misschien worden gecontroleerd op "gestorven aan een natuurlijke dood of buiten schuld van de
  houder..."
- Je geeft je naam, adres en woonplaats (legitimatie!) op.
- Je geeft de naam op van de preparateur, waar je het dier wilt laten prepareren
- Met deze verklaring heb je 3 dagen (in sommige districten 1 dag) de gelegenheid naar de preparateur te gaan.
- Bij deze preparateur lever je het dode dier én de SCHRIFTELIJKE VERKLARING in.
- Hij schrijft het dier in zijn register in.

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:25

Nikki...blijf je bezig of hou op... heb nou al meerdere malen gezegd dat we er over ophouden maar blijkbaar heb je zin om er een reltopic van te maken zeker omdat je nu over ''bokkers'' gaat praten te zijnde Marloez. En blijf je in herhaling vallen? Clown

Ik ga niet met je in discussie meer heb ik nou al vaker gezegd, en als jij een reltopic ervan wil maken succes maar ik doe niet mee oké? En ik noem niemand dom of leek ik praat in het algemeen en als jij je aangevallen wil voelen of zo belangrijk wil zijn of jezelf alleen tot het algemeen te rekenen. Be my guest.

@marloez, ja en ik zeg dat het niet zo is en gelijk voelt iemand zich aangevallen... omdat zijn mening in twijfel getrokken word. En pm woordenwisseling kun je niet zien toch? Knipoog

Faniek geeft zelf al aan dat het haar niet interreseert wat het is. Ga niet meer met je in discussie Nikki_ oké? Jij ook een gelukkig nieuw jaar meissie!

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:36

Sony, relaxd.
Ik voel me niet aangevallen, iets wat ik je al een aantal keer heb verteld. Ik maak geen reltopic, probeer je alleen uit te leggen wáárom het niet raar is dat mensen denken dat het een frunzing is.

Ik snap jouw niet hoor. Eerst heb je het erover dat dit een goede discussie is en nu wil ik een reltopic maken en ga je niet meer met mij in discussie.

Ik vind alles best hoor, maar asjeblieft stel je niet zo aan en laat je niet zo opfokken.

Faniek is toch wel redelijk geïntreseerd, anders zou ze het topic niet openen.
Daaronder vraagt ze of ze er een preprateur mee blij kan maken.
Waarop ik haar keurig antwoord geef.

Ik zie dus niet waar ik rel, maar goed.
Geniet van je nieuwe jaar en een tip voor volgende keer, lees je berichten nog eens door voor je op enter drukt.

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:42

Koe Clown Over betweterig gesproken. En je haalt dingen aan die er totaal niet mee vandoen hebben.

Wat zei ik nou? Ga geen discussie meer met je aan. Slapen ROFL Doei, doei

Ciao!

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:44

PB me dan ook niet SONY. Vertel jij eens wat ik aanhaal wat er niks mee te maken heeft?
Ik heb niet gezegd dat je betweterig was hoor, volgens mij was dat een andere bokker, maar goed.

Faniek, red je het hiermee?

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:48

Waarom ik je pb?Omdat deze discussie niks toevoegt aan het topic.

@ Faniek http://www.vzz.nl/node/159 hier zullen ze ook wel blij zijn met je vermelding. Haha!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 13:46

Sony, ik ben dol op gezonde discussies
maar van jouw reactie krijg ik echt zwaar jeuk , je komt ontzettend betweterig en neerbuigend over, hopelijk bedoel je het niet zo , maar gatverdamme,

de foto die TS plaatste is idd een zij foto , van die foto kun je niet bar veel van de kenmerken zien , wat, de bunzing ziet er exact uit als mijn voormalige fruns als ik een zijfoto zou plaatsen,. zou je het verschil bijna niet zien

ja het is een bunzing, maar het had net zo goed een fruns kunnen zijn

en ja , het masker bij 1e generatie is misschien niet zichtbaar, maar een fruns 2e 3e 4e generatie is nog steeds een fruns

je hebt absoluut een aantal goede punten, maar verzin aub eens een andere manier om die te maken ipv op deze in en in vervelende manier te tiepen

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 15:51

Sonja_vR schreef:
Sony, ik ben dol op gezonde discussies
maar van jouw reactie krijg ik echt zwaar jeuk , je komt ontzettend betweterig en neerbuigend over, hopelijk bedoel je het niet zo , maar gatverdamme,

de foto die TS plaatste is idd een zij foto , van die foto kun je niet bar veel van de kenmerken zien , wat, de bunzing ziet er exact uit als mijn voormalige fruns als ik een zijfoto zou plaatsen,. zou je het verschil bijna niet zien

ja het is een bunzing, maar het had net zo goed een fruns kunnen zijn

en ja , het masker bij 1e generatie is misschien niet zichtbaar, maar een fruns 2e 3e 4e generatie is nog steeds een fruns

je hebt absoluut een aantal goede punten, maar verzin aub eens een andere manier om die te maken ipv op deze in en in vervelende manier te tiepen

Amen Afgod

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 18:35

Jongens..whatever ga er geen discussie meer over maken... want heeft niks meer met het topic te maken..blijkbaar willen sommige mensen graag ene reltopic prima maar ik doe niet meer. En nee die belachelijke smiley dat voegt wat toe... *LOL*

Zoek het maar uit...met je frunzingen Slapen Dromen

I,m gone..Ciao!

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 18:40

Het gaat niet over wie er wel of geen gelijk heeft, het gaat over de manier van reageren SONY.
Maar afijn.

Is het gelukt TS?

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 18:50

SONY schreef:
Waarom ik je pb?Omdat deze discussie niks toevoegt aan het topic.

@ Faniek http://www.vzz.nl/node/159 hier zullen ze ook wel blij zijn met je vermelding. Haha!

Had ik op pagina 1 al gemeld. Zullen ze zeker blij mee zijn was tot volkort mijn stage adres met marters als onderwerp Haha!
Ik ben wel bereid hem op te pikken en naar Alterra te brengen daar zal hij dan in samenwerking met de zoogdiervereniging VZZ worden onderzocht en indien goede staat kan hij naar diverse adressen als onderzoeks/leer materiaal.

je hebt ook een PB Knipoog

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 18:58

@Fairytail;
Heeft het beestje toch nog een 'nuttige' dood!

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 19:29

Helaas wel Nikki__ het aantal dode bunzingen per jaar is gigantisch. Meestal zijn het verkeers slachtoffers. In 2008 was de bunzing zoogdier van het jaar. Met als rede dat onbekend is hoe het eigenlijk staat met de bunzingen in Nederland. Naar aanleiding van een enquete die ik heb uitgevoerd (en die nog loopt) lijkt het aantal ook af te nemen. Om de bunzing in kaart te brengen en meer over ze te weten komen is het melden erg belangrijk.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 19:40

Er is overigens nog een site waar je je waarnemingen kwijt kunt: www.telmee.nl dit is een site in samenwerking met verschillende organisaties zoals de zoogdiervereniging VZZ, SOVON, vlinderstichting en RAVON

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 20:25

Hey fairytail wat leuk zeg! Haha! Was ook een onderdeel van mijn project bij Staatsbosbeheer, namelijk invetarisatie van alle dieren in een nieuw aangekocht stuk bos en dan met name dus de bunzing en die informatie moesten we weer doorgeven. Sorry had niet gezien dat je de link al geplaatst had Knipoog Bloos

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 20:29

Fairytail schreef:
Helaas wel Nikki__ het aantal dode bunzingen per jaar is gigantisch. Meestal zijn het verkeers slachtoffers. In 2008 was de bunzing zoogdier van het jaar. Met als rede dat onbekend is hoe het eigenlijk staat met de bunzingen in Nederland. Naar aanleiding van een enquete die ik heb uitgevoerd (en die nog loopt) lijkt het aantal ook af te nemen. Om de bunzing in kaart te brengen en meer over ze te weten komen is het melden erg belangrijk.

Zou ik een link van die enquete mogen? Zou je graag helpen bij je onderzoek!