Klijntjuh schreef:En waar staat dat ik DAT zoek?
belachelijk.
dit is mij belachelijk maken, en gewoon lopen katten.
Jammer, ik heb al dagen geleden gevraagd of dit topic dicht mocht, maar kennelijk is dit normaal op bokt.
Wat ik niet snap. Als je iemand in real life zou tegenkomen, dan zeg je toch ook niet dit soort dingen!
Vooral niet gebaseerd op niks!
Sorry maar door te zeggen dat je dat hondje op de eerste foto als voorbeeld neemt roep je dat ook wel een beetje op jezelf af.
Kijk eens goed naar die hond... naar de rug, de hoekingen.... eigenlijk alles. Dat is absoluut geen rastypische Chihuahua. Toendertijd niet en nu niet.
De hond van je vriendin ziet er lief uit maar is ook niet echt rastypisch te noemen, helemaal niet wat betreft het koppie.
Daarom vroeg ik me al eerder af of je wel op zoek bent naar een rastypische Chihuahua.
Als je al vaak op shows geweest bent en je ziet daar prachtige honden waarom stap je dan niet op die mensen af? Zoek uit van welke lijnen jij de karakters het leukste vindt, bezoek fokkers (niet emailen, daar hebben de meeste echt een hekel aan, ze willen graag horen of zien met wie ze te doen hebben.
) en kijk of ze eerlijk zijn over de gebreken die in hun lijnen voorkomen.
Niet op internet gaan zoeken maar ga naar de clubmatch, jonge hondendag en gezelligheidsdag. Dan zie je een heleboel Chihuahua's en kan je iedereen vragen stellen.
Bij de pupinfo zit ook een hartstikke lieve vrouw die je heel veel voorlichting wil geven en met alles wil helpen.
Je weet zelf heel goed dat als je op marktplaats gaat zoeken je alleen bij hypefokkers en broodfokkers terecht komt. Wil je die echt sponsoren door daar een hypehondje te kopen?