De zoektocht naar een nieuwe Chihuahua Pup!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

J0sef1entje

Re: De zoektocht naar een nieuwe Chihuahua Pup!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 09:12

Quellian schreef:
Klijntjuh schreef:
Ik wacht gerust een jaar. lees mijn beginpost, als ik nu een hondje zou willen haal ik er zo een van marktplaats, maar ik wil gaan voor een goed hondje.

Die vind je niet op MP, GOEDE fokkers hoeven niet te adverteren op MP, die hebben genoeg aan mond-op-mond reklame.

Verder vind ik je erg gericht op uiterlijk. Je beginpost komt op me over dat je een teacup-pup zoekt met heerlijk open fontanel, uitpuilende ogen en reverse sneezing. Dan kun je beter een gezonde kruising kopen ipv een doorgefokte cavia met oogbollen als pingpongballen.

die omschrijving : gewèldig! ROFL ROFL

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 09:22

Waarom ga je niet eens naar een hondenshow daar zijn er zo veel en allemaal met stamboom. Daar kan je het verschil in lijnen zien.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 11:28

kohtje schreef:
Waarom ga je niet eens naar een hondenshow daar zijn er zo veel en allemaal met stamboom. Daar kan je het verschil in lijnen zien.

waarom denken dat ik daar nog nooit ben geweest.
Ik ben vaak naar shows geweest, prachtige hondjes daar

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 11:30

J0sef1entje schreef:
Quellian schreef:

Ik wacht gerust een jaar. lees mijn beginpost, als ik nu een hondje zou willen haal ik er zo een van marktplaats, maar ik wil gaan voor een goed hondje.

Die vind je niet op MP, GOEDE fokkers hoeven niet te adverteren op MP, die hebben genoeg aan mond-op-mond reklame.

Verder vind ik je erg gericht op uiterlijk. Je beginpost komt op me over dat je een teacup-pup zoekt met heerlijk open fontanel, uitpuilende ogen en reverse sneezing. Dan kun je beter een gezonde kruising kopen ipv een doorgefokte cavia met oogbollen als pingpongballen.

die omschrijving : gewèldig! ROFL ROFL[/quote]

En waar staat dat ik DAT zoek?
belachelijk.

dit is mij belachelijk maken, en gewoon lopen katten.
Jammer, ik heb al dagen geleden gevraagd of dit topic dicht mocht, maar kennelijk is dit normaal op bokt.

Wat ik niet snap. Als je iemand in real life zou tegenkomen, dan zeg je toch ook niet dit soort dingen!
Vooral niet gebaseerd op niks!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 11:41

Klijntjuh schreef:
En waar staat dat ik DAT zoek?
belachelijk.

dit is mij belachelijk maken, en gewoon lopen katten.
Jammer, ik heb al dagen geleden gevraagd of dit topic dicht mocht, maar kennelijk is dit normaal op bokt.

Wat ik niet snap. Als je iemand in real life zou tegenkomen, dan zeg je toch ook niet dit soort dingen!
Vooral niet gebaseerd op niks!

Sorry maar door te zeggen dat je dat hondje op de eerste foto als voorbeeld neemt roep je dat ook wel een beetje op jezelf af.
Kijk eens goed naar die hond... naar de rug, de hoekingen.... eigenlijk alles. Dat is absoluut geen rastypische Chihuahua. Toendertijd niet en nu niet.

De hond van je vriendin ziet er lief uit maar is ook niet echt rastypisch te noemen, helemaal niet wat betreft het koppie.
Daarom vroeg ik me al eerder af of je wel op zoek bent naar een rastypische Chihuahua.

Als je al vaak op shows geweest bent en je ziet daar prachtige honden waarom stap je dan niet op die mensen af? Zoek uit van welke lijnen jij de karakters het leukste vindt, bezoek fokkers (niet emailen, daar hebben de meeste echt een hekel aan, ze willen graag horen of zien met wie ze te doen hebben. Knipoog) en kijk of ze eerlijk zijn over de gebreken die in hun lijnen voorkomen.

Niet op internet gaan zoeken maar ga naar de clubmatch, jonge hondendag en gezelligheidsdag. Dan zie je een heleboel Chihuahua's en kan je iedereen vragen stellen.
Bij de pupinfo zit ook een hartstikke lieve vrouw die je heel veel voorlichting wil geven en met alles wil helpen.

Je weet zelf heel goed dat als je op marktplaats gaat zoeken je alleen bij hypefokkers en broodfokkers terecht komt. Wil je die echt sponsoren door daar een hypehondje te kopen?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 11:41

Je moet maar zo denken: als dat zo op haar over komt, zegt dat meer over haar dan over jou.

En er dan vervolgens niet meer op reageren.

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 11:54

ik zou goed zoeken en opletten met wat je koopt
zeker niet van marktplaats halen ik heb in september
een chihuahua pup x mini york gekocht
beestje was dood ziek wilde niet eten Verdrietig
uiteindelijk er boven op gekomen
nu ziet hij er zo uit

Afbeelding

totaal geen chihuahua Vork

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 11:58

wenny schreef:
ik zou goed zoeken en opletten met wat je koopt
zeker niet van marktplaats halen ik heb in september
een chihuahua pup x mini york gekocht
beestje was dood ziek wilde niet eten Verdrietig
uiteindelijk er boven op gekomen
nu ziet hij er zo uit

totaal geen chihuahua Vork

Denk gezien de poten ook geen kruising chihuahua/yorkie. Knipoog Maar dat kan vertekenen door de foto.

Maar wel een geweldig hondje om te zien!
Super dat je nu anderen hiervoor wil waarschuwen en dat je hond er bovenop gekomen is.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 11:59

Als je mij vraagt lijkt ie meer op een jack russel joh. Lachen Gelukkig dat het nu wel goed met m gaat!

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 12:13

bah wat een hoop gezeur hier, uit alle berichten zie ik juist dat de TS echt bezig is met het zoeken naar een goed hondje. jullie vallen echt over elk woordje dat ze typt.. ipv al dat gezeur kan je haar ook gewoon helpen door een fokker aan te wijzen en tips te geven.
dat is geloof ik ook de reden waarom ze dit topic geopend heeft.

succes met je zoektocht!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 12:15

Klijntjuh schreef:
kohtje schreef:

waarom denken dat ik daar nog nooit ben geweest.
Ik ben vaak naar shows geweest, prachtige hondjes daar

Daar vind je dus ook goede fokkers.
Gewoon daar contacten leggen.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 12:17

Jenkins schreef:
bah wat een hoop gezeur hier, uit alle berichten zie ik juist dat de TS echt bezig is met het zoeken naar een goed hondje. jullie vallen echt over elk woordje dat ze typt.. ipv al dat gezeur kan je haar ook gewoon helpen door een fokker aan te wijzen en tips te geven.

succes met je zoektocht!

Een fokker zoek je zelf naar mijn idee. Die kun je niet aanwijzen, daar moet je contact mee hebben, en daar moet het mee klikken.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 12:22

Jenkins schreef:

succes met je zoektocht!

Die tips geef ik (en ook anderen) keer op keer, hier en via pb.
En die zijn haar op een ander (Chihuahua)forum al veel eerder gegeven.

Alleen ziet een Chihuahua er nu eenmaal niet uit (o.a. en vooral voor de gezondheid van de honden) zoals de voorbeelden die zij in haar openingspost geeft en wil je toch een hond die er zo uitziet dan kom je bij de hypefokkers en/of broodfokkers uit.

Er worden ook in de serieuze fokkerij weleens te kleine Chihuahua's geboren maar daar ben je echt niet blij mee, die worden namelijk niet oud.
De chocolade met tan kleur die ze zoekt is ruim voorhanden in de serieuze fokkerij dus dat kan het probleem ook niet zijn, hetzelfde geldt voor vrije en vrolijke karakters.
Blijft over dat ze gewoon een hond zoekt die niet aan de rasstandaard van de Chihuahua voldoet of niet wil wachten op een pup. Veel anders kan ik er echt niet meer van maken.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 12:30

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 12:39

Klijntjuh schreef:
Hebben jullie http://www.teacupchihuahua.nl al eens gezien trouwens?

Verwijs je nu naar deze opmerking op de deze site?:

Koop altijd een Chihuahua met stamboom bij een erkende/geregistreerde Chihuahua fokker.

Overigens zijn dit extreme voorbeelden, erg genoeg want de meeste hebben waterhoofdjes en zullen niet oud geworden zijn. Huilen

De meeste zogenaamde teacups op marktplaats zijn pups die ouder zijn dan dat de broodfokker zegt waardoor ze klein lijken. (daar komen de kopers toch pas veel later achter Clown )

Een hond beneden de kilo op volwassen leeftijd is al zeer ongezond en dit soort hondjes leven gemiddeld een stuk korter dan de wat grotere honden.

Het beste kun je een Chihuahua hebben die minimaal 2 kilo weegt. Ook op de shows worden de honden die minder wegen tegenwoordig lager geplaatst. Het is een stuk gezonder voor het ras namelijk dat ze niet lichter (en dus kleiner) zijn.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 12:47

ik ben gewoon benieuwd naar jullie reacties op deze site Tong uitsteken

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 12:54

Ik wil ook een chi, maar het heeft voor mij totaal geen haast en zoek gewoon rustig een chi van een goede (erkende) fokker mét papieren. Er staan zoveel broodfokkers op martkplaats enzo met 'nepchi's'. Als iemand een goede erkende fokker weet dan hoor ik dat ook graag Lachen

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 12:57

AngelofLove schreef:
Ik wil ook een chi, maar het heeft voor mij totaal geen haast en zoek gewoon rustig een chi van een goede (erkende) fokker mét papieren. Er staan zoveel broodfokkers op martkplaats enzo met 'nepchi's'. Als iemand een goede erkende fokker weet dan hoor ik dat ook graag Lachen

Heel slim van je Knipoog
op www.chihuahuaclub.nl vind je de aangesloten fokkers Knipoog

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 22:16

Citaat:
Je spreekt jezelf tegen, een goede chihuahua is namelijk niet 'teer'.
Rasgidsen, ja, juiste referentie.. Vork

Volgens mij begrijp je me niet helemaal. Als er één hondje is met veel erfelijke ellende, is dat wel de Chihuahua. Dat is dus wat ik bedoel.

Wat is er in vredesnaam mis met rasgidsen? Een goede rasgids is up-to-date over de laatste ontwikkelingen binnen het ras. Die kunnen je vertellen wat de valkuilen zijn en hoe tegenwoordige chihuahua's worden gefokt.

Kijk; ik vind bijv. de Duitse herder, met de lage heupen zoals nu rastypisch is, niet mooi. Maar feit blijft wel dat ze zo nu gefokt worden. Je hebt echter altijd showlijn en werklijn binnen zulke rassen; de werklijn lijkt nog meer op de ''oude'' Duitser.
Maar goed, terug naar de Chi... want daar zijn immers geen werklijnen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 23:06

Klijntjuh schreef:
Dan valt de categorie 'twijfelachtig' af. Oftewel, de google-translator advertenties.

Christmas Kopje Thee Chihuahua pups.
i beschikken over mannelijke en vrouwelijke kopje thee Chihuahua pups nu beschikbaar voor liefdevolle huizen. zij en zeer gezond opgegroeid zijn in een fatsoenlijke en overheidsondernemingen huis. verkikkerd opgeleid en zij hebben een zeer goede temparement met kinderen en andere huisdieren. geïnteresseerde liefhebbers huisdier moet e-mail me voor details

'Twijfelachtig'?

Zelfs ik -die NIETS met chihuahua's heeft- weet dat dit PARVO hondjes uit het Oostblok zijn.

Moet je eens reageren op zo'n advertentie, krijg je een hele bak vuil over je heen, hoef je alleen maar een vraag te stellen waarin je naar hun zin 'teveel' vraagt Knipoog

Dit is voor mij mede een reden om je zoektocht als niet zo serieus te zien, dat je dit niet eens weet terwijl je zo in de chihuahua's zit?

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 00:10

Quellian schreef:
Klijntjuh schreef:
Dan valt de categorie 'twijfelachtig' af. Oftewel, de google-translator advertenties.

Christmas Kopje Thee Chihuahua pups.
i beschikken over mannelijke en vrouwelijke kopje thee Chihuahua pups nu beschikbaar voor liefdevolle huizen. zij en zeer gezond opgegroeid zijn in een fatsoenlijke en overheidsondernemingen huis. verkikkerd opgeleid en zij hebben een zeer goede temparement met kinderen en andere huisdieren. geïnteresseerde liefhebbers huisdier moet e-mail me voor details

'Twijfelachtig'?

Zelfs ik -die NIETS met chihuahua's heeft- weet dat dit PARVO hondjes uit het Oostblok zijn.

Moet je eens reageren op zo'n advertentie, krijg je een hele bak vuil over je heen, hoef je alleen maar een vraag te stellen waarin je naar hun zin 'teveel' vraagt Knipoog

Dit is voor mij mede een reden om je zoektocht als niet zo serieus te zien, dat je dit niet eens weet terwijl je zo in de chihuahua's zit?

LEZEN! er staat dus duidelijk dat die categorie af valt!! aangezien de advertenties twijfelachtig zijn! Boos!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 00:17

Twijfelachtig? lijkt me toch een duidelijke no-go Knipoog Niets twijfelachtigs aan.

Ik lees prima hoor, jij moet eens lezen wat er staat en niet gepikeerd zijn als er een post volgt wat niet in jouw straatje past.

Heb je in mijn eerste post een prima advies gegeven, maar daar doe je niets mee, dus zo serieus zal je dan niet zijn.

Succes.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 00:25

wie zegt dat ik niks met adviezen doe?
en twijfelachtig is een negatieve titel ergens voor.
Dat is al iets waar je niet voor gaat.
en zoals er bij staat al logisch dat dat afvalt!
lompe reacties allemaal weer!

even kijken welk woord we kunnen afzeiken en huppa! Boos!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 00:27

Lompe reacties? Afzeiken? Pardon?

Jij wilde toch tips? Zoek jij het ff lekker uit met je zoektocht Haha!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 00:30

Quellian schreef:
Lompe reacties? Afzeiken? Pardon?

Jij wilde toch tips? Zoek jij het ff lekker uit met je zoektocht Haha!

Je gaf met je laatste reactie geen tips hoor, dat was puur afzeiken om een woord dat we bijde anders gebruiken.
Had niets met helpen te maken.

En prima, ik zoek het wel uit Knipoog Vork