Overlast van hond van buren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

x_Rebecca

Re: Overlast van hond van buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 20:18

Antiblaf ding hoeft ook helemaal niet te werken..
die met citronella geur erin zijn zo leeg..
en met stroomstootjes ís ook gewoon gemeen om om te doen..
Niet dat het dierenmishandeling is, maar echt een vriendelijke manier is het nou ook weer niet..

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 20:23

Persoonlijk als het mijn hond was geweest had ik ene oppas geregeld voor hem als ik zoveel zou moeten werken of een ander baasje gezocht. Ik zou ook niet voor ene antiblaf band kiezen.

Lijkt mij het eerlijkste voor de hond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 21:46

LADPR schreef:
Ben dus echt bang dat ze gewoon geen oplossing wil

Als ik dit verhaal zo lees denk ik idd dat ze niet mee wil werken aan een oplossing. Als ze dan toch voor een diervriendelijke oplossing wil gaan, waarom dan geen opasser?
Of zou het financiele ook meespelen?

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 22:13

Ik heb geen idee ik weet alleen dat ze veel weg is voor dr werk, ook nachtdiensten en naast haar werk ook veel weg is en de hond thuislaat.

Heel trots verteld ze dan dan ze hem voordat ze weg gaat twee uur heeft uitgelaten of zo in het bos, maar ja dat veranderd natuurlijk niks aan het feit dat hij alleen thuis is daarna

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 22:14

Dan voelt ze blijkbaar toch dat ze haar hond iets te kort doet als ik dit zo lees....
Ik hoop dat ze er iets mee gaat doen.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 22:16

Ja ik hoop het ook. Veel uitgaan is in ieder geval niet wat hij nodig heeft, dat lost niks op.

Ze zal wel snel thuis komen nu hoop ik. Om het uur is het zo'n beetje raak nu. Ben benieuwd of ze een langs komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 22:36

Heeft ze de brief al gelezen? Ik denk idd dat het niet afhangt van het uitgaan de hond heeft overduidelijk last van verlatingsangst of een ander gedragsprobleem.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 22:45

En is ze langsgekomen? Of nog altijd niet thuis?

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 23:01

Er hoeft geen discussie te komen over antibafband ofzo, maar als een hond de hele tijd blaft en je hebt alles geprobeerd, dan is een blafband zowel voor hond als mens een goede oplossing. De hond wort op het juiste moment gecorrigeerd en hebben het na 2x blaffen door. Die van mij ligt nu heerlijk te slapen als ik weg ben en de stress is voorbij (hij is rouwens zelden alleen thuis want hij gaat overal mee heen wb werk etc).....

Ik hoop dat ze met een goede oplossing komt na het lezen van de brief!

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 23:06

Met een antiblafband neem je het probleem niet weg (het niet alleen willen zijn) maar alleen de symptomen (het blaffen) en blijf je dus met een doodongelukkige hond zitten... niet echt eerlijk voor zo'n beest.

Vind dat de ts het heel netjes doet tot nu toe, ben benieuwd naar de reactie op de brief!

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 23:10

Tenshi schreef:
Met een antiblafband neem je het probleem niet weg (het niet alleen willen zijn) maar alleen de symptomen (het blaffen) en blijf je dus met een doodongelukkige hond zitten... niet echt eerlijk voor zo'n beest.

Vind dat de ts het heel netjes doet tot nu toe, ben benieuwd naar de reactie op de brief!

Dat ben ik met je eens, daarom heb ik er ook bij gezet dat die van mij (niet zols de buurhond waar het hier over gaat) niet vaak alleen is. Tuurlijk moet je je hond niet tig uur alleen laten. Bij Bob is het probleem niet het alleen zijn maar de kinderen, honden en fietsers etc wat voor de deur langskomt. Deze hoort of ziet ie en dan begint het blaffen....

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 23:13

Nee nog niks gehoord. Nu weet ik ook niet of ze op zondag in de brievenbus kijkt natuurlijk zat ik me net te bedenken.

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 23:15

quintusgl schreef:
Dat ben ik met je eens, daarom heb ik er ook bij gezet dat die van mij (niet zols de buurhond waar het hier over gaat) niet vaak alleen is. Tuurlijk moet je je hond niet tig uur alleen laten. Bij Bob is het probleem niet het alleen zijn maar de kinderen, honden en fietsers etc wat voor de deur langskomt. Deze hoort of ziet ie en dan begint het blaffen....

Ja in dat geval kan ik dr dan wel weer begrip voor tonen. Bedoelde mn post ook meer op de situatie van de hond in het verhaal van de ts. Lachen

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 09:42

Ik wil graag nog even reageren op de anti-blaf band.

Ik zit in de hondensport (africhting van Duitse Herders) en we gingen dan wel met z'n allen naar Duitsland om daar wedstrijden te draaien.
We vervoerden onze honden dan in speciale hondenkarren (inie-mienie trailers) waar ze ook de nacht in doorbrachten.
Gek genoeg stond een hotel er niet op te wachten om 5 gasten en 7 Duitse Herders in huis te hebben Clown Vreemd

Om niet alsnog het hele hotel (in ieder geval de begane grond en eerste verdieping) wakker te houden kregen de honden die blaften een anti-blaf band om. Daar zijn we echter helemaal op terug gekomen!!!!!
Daar een anti-blaf band reageerd op !ALLE! geluiden die de hond maakt. Dus ook, wanneer de hond ligt te slapen en droomt, of snurkt, of piept, of gaapt, of bromt. Hele ontspannen geluiden, maar die worden vervolgens afgestraft door een schok.

Een anti-blaf band vind ik dus so-so.

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 09:47

Kun je zo'n ding niet afstellen dan??

Welk merk hebben jullie geprobeerd, dit is nl wel handige info!

Ach arme honden, je piept, stroomstoot, je piept door de schok, weer stroomstoot...............dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn!

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 10:01

Das idd geen goede blafband geweest!!!!!!de van ons reageerd pas na 5 min achterelkaar te hebben gebruldt,we hebben het 1 x uitgetest en hebben hem nu niet meer nodig gelukkig want ben er geen voorstander van.Hij heeft bij ons dus wel gewerkt ,en is nu overbodig .

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 10:03

@ Pri_lady: Geen idee welk merk dat was, maar we hebben er over verder gelezen en het schijnt dat ze allemaal zo kunnen werken. Ze zijn inderdaad wel vaak in 6 standen te verstellen.

Wat ook nog een optie is, naast de citronella-spuiter en de hierboven genoemde band is de Sonic Bark Control. Deze wordt aan de halsband bevestigd en laat, zodra de hond blaft, een soort sonisch geluid uit wat de hond wel hoort maar de mens niet. Echter is deze alleen voor kleine hondjes bestemd. En ik geloof dat we hier spreken over een Duitse Herder..

Toevoeging over de anti-blaf band: Deze reageert op trillingen van de stambanden van de hond. (soms in combinatie met geluid, maar als onze hond ligt te dromen dan maakt ze hele zachte geluidjes. Moet er niet aan denken dat ze dan een stroomstoot zou krijgen!)

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 10:04

@ brendalevita: Weet wel dat er verschillende soorten anti-blaf banden zijn maar dat ze in ieder geval allemaal reageren op trillingen van de stembanden.

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 10:10

Dat klopt idd ik heb een bark control aangeschaft maar met 6 niveau s die dus op stemband reageerd.
Mijn hond droomt ontzettend als ze hem omheeft reageerd hij niet,pas met zoveel decibels en meer dan zoveel minuten en daarna schakeld hij uit ook al blaft de hond door.
Kan me voorstellen dat de hond anders knetter word,maar ben het eens dat het vakgeen oplossing is.
Je moet weten wat het probleem is,die van mij had het overgenomen van onze oude hond en bleef het doen toen hij ingeslapen was.op stem reageerde ze goed maar had geen buren die dat wouden proberen.Vandaar de blafband sinsdien doet ze het niet meer,alleenals er iemand aan de deur is en dat geeft niks!!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 10:33

Wij hebben een anti blaf band liggen nog, die geeft idd eerst een geluid, blaft de hond dan nog steeds door komt er een klein schokje. Blaft ie daardoorheen, dan opnieuw een geluid en dán pas een zwaardere schok. Die is in de politiehonden africhting (ik vermoed dezelfde als Rens_ke) gebruikt en er is niet één hond geweest die na 2 tot 3x blaffen het doorhad en zijn snuit hield na het piepje. Dat zijn ook Duitse en Mechelse herders, dus ook niet de kleinsten. Die blafband is wel verschrikkelijk duur, dus met de hele club gekocht .

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 10:36

@Breghje die heb ik dus ook,tenminste werkt hetzelfde

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 13:01

@Breghje: Tijdens de trainingen van de KNPV (Koninklijke Nederlandse Politiehonden Vereniging) wordt er ook met een halsband gewerkt die stroom kan geven, maar dat is de Teletac.

Dat is heul heul HEUL wat anders dan een anti-balf band!!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 13:38

Rens_ke schreef:
@Breghje: Tijdens de trainingen van de KNPV (Koninklijke Nederlandse Politiehonden Vereniging) wordt er ook met een halsband gewerkt die stroom kan geven, maar dat is de Teletac.

Dat is heul heul HEUL wat anders dan een anti-balf band!!

Gelukkig weet ik het verschil tussen de Teletac en een blafband, arme hond als het niet zo zou zijn. Haha! Wat ik beschreef is toch echt een anti blaf band..... Knipoog

gamblerlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 13:45

Vervelend zeg als je zo'n overlast hebt van een buurhond. Wij horen de hond van de buren ook wel eens en omgekeerd. Maar dat is af en toe en alleen als er "iets" aan de hand is. Verder niet.

Ik zie dat je in harderwijk woont, wist helemaal niet dat ze hier wijkagenten hebben joh.

Heb je al een reactie op je brief?

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 22:43

@ LADPR: Hoe is't ermee?