Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
KiWiKo schreef:de hond muilkorven............
Tooske schreef:Sorry ik werk op een kinderdagverblijf maar een kind van 3 weet al heel goed wat wel en niet mag en als dat kind gewaarschuwd is om niet bij de hond te komen dan is dat ook een beetje haar schuld.
Om alleen de hond de schuld te geven vind ik overtrokken.
garny95 schreef:Tooske schreef:Sorry ik werk op een kinderdagverblijf maar een kind van 3 weet al heel goed wat wel en niet mag en als dat kind gewaarschuwd is om niet bij de hond te komen dan is dat ook een beetje haar schuld.
dit is een hele foute opmerking, de hond zit fout 100%, eigenlijk de eigenaar want die weet de historie van de hond.
Ik heb drie dochters en altijd honden gehad, ook al werk je op een kinderdagverblijf, hiermee sla je compleet de plank mis.
garny95 schreef:Tooske schreef:Sorry ik werk op een kinderdagverblijf maar een kind van 3 weet al heel goed wat wel en niet mag en als dat kind gewaarschuwd is om niet bij de hond te komen dan is dat ook een beetje haar schuld.
dit is een hele foute opmerking, de hond zit fout 100%, eigenlijk de eigenaar want die weet de historie van de hond.
Ik heb drie dochters en altijd honden gehad, ook al werk je op een kinderdagverblijf, hiermee sla je compleet de plank mis.
Mirr84 schreef:Mijn kat heeft me ook wel eens gebeten en gekrabd, moet je die dan ook afmaken?
.
Mirr84 schreef:@ Kiwiko: Is dat wel eerlijk naar de hond toe dan? Want als hij in alle vrijheid leefde en nooit aangelijnd was etc, heeft hij dan wel echte grenzen gekregen?
KiWiKo schreef:mijn vroegere hond (een Rottweiler) beet ineens op 6 jarige leeftijd iemand in zijn wang......... hij ging naar het ziekenhuis, ik naar de va........ ik heb gelijk de hond af laten maken.
de hond had alle vrijheid, leefde op stal, ging overal mee naar toe in alle vrijheid die een hond maar kan hebben........
ik kon het niet maken tegenover de hond om hem aan te lijnen en te muilkorven........... want het vertrouwen kon ik hem niet meer geven
Sientje schreef:KiWiKo schreef:mijn vroegere hond (een Rottweiler) beet ineens op 6 jarige leeftijd iemand in zijn wang......... hij ging naar het ziekenhuis, ik naar de va........ ik heb gelijk de hond af laten maken.
de hond had alle vrijheid, leefde op stal, ging overal mee naar toe in alle vrijheid die een hond maar kan hebben........
ik kon het niet maken tegenover de hond om hem aan te lijnen en te muilkorven........... want het vertrouwen kon ik hem niet meer geven
Ineens? Hoe ging dat dan?
Nadeel van een Rottweiler is dat de kaken op slot kunnen schieten, waardoor er vaak erge schade ontstaat.
?
KiWiKo schreef:Mirr84 schreef:@ Kiwiko: Is dat wel eerlijk naar de hond toe dan? Want als hij in alle vrijheid leefde en nooit aangelijnd was etc, heeft hij dan wel echte grenzen gekregen?
oooooooooooo absoluut![]()
![]()
want hij ging ook mee uit eten, naast was naast......... als ik stilstond, te paard of te voet ging hij naast me zitten als het commando naast was....
nee hoor, het dier was een stadse hond, met een stadse baas, die vrolijk bij de paarden ook zijn ding kon doen
KiWiKo schreef:oooooooooooo absoluut![]()
![]()
want hij ging ook mee uit eten,
Citaat:wij Zaten te bbquen voor mijn verjaardag........... en de hond lag in de gang (want ik wil geen honden bij mijn eten, even over vrijheid gesproken) mijn oom loopt de gang in, aait hem over zijn bol....... hij springt op en bijt hem in zijn gezicht
Ninx schreef:Pfoeh, Rottweiler... dat is ook niet het makkelijkste type hond om 'bij de les te houden'.
Met zo'n hond ben je je leven lang bezig met opvoeden... ieder gaatje, stukje ruimte of gerede twijfel wordt benut om de baas naar de kroon te steken. Da's geen kwaaiigheid... maar een karaktertrek...
creool schreef:@Sientje: ik heb vanmiddag nog even met mijn moeder gesproken. Vanaf 5 januari hoeft ze pas weer heen, dus ik heb nog even tijd. Wat ik in tussen tijd ga proberen is mijn hond te leren in de bench te zijn. Ik hoop dat ze dat als een 'fijn' plekje gaat ervaren zodat als de jongste kinderen bij mijn moeder zijn, ze daar kan gaan slapen en daardoor ook geen schade kan aanrichten.
creool schreef:@Sientje: ik heb vanmiddag nog even met mijn moeder gesproken. Vanaf 5 januari hoeft ze pas weer heen, dus ik heb nog even tijd. Wat ik in tussen tijd ga proberen is mijn hond te leren in de bench te zijn. Ik hoop dat ze dat als een 'fijn' plekje gaat ervaren zodat als de jongste kinderen bij mijn moeder zijn, ze daar kan gaan slapen en daardoor ook geen schade kan aanrichten.