Katten buiten...gevaarlijk of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lyonesse

Re: Katten buiten...gevaarlijk of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 15:25

Mijn katten zitten ook gewoon binnen hoor Knipoog

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 15:26

MysticTinker schreef:
Als ik een hond had die katten zou pakken dan zou ik hem een muilkorf om doen en daarmee een week buiten laten lopen. Kan hij de katten wegjagen, kan ze niet doodbijten, en de katten zullen zo erg schrikken dat ze nooit meer terug komen Lachen
Nou ja, eigenlijk zou ik zo'n hond wegdoen, want als die katten grijpt dan kun je zo'n beest nooit bij kleine kinderen vertrouwen vind ik.. Als mijn hond naar een mens of dier of wat dan ook zou grommen dan zou hij een flink pak rammel krijgen van mij!

Mijn honden grijpen katten, maar mijn kinderen zijn ze nog nooit achterna gerend hoor, wat een rare logica.

Als mensen hun katten niet bij zich willen houden, en hij komt bij ons op het erf, tja.......dan moet hij héél hard lopen, wil hij het redden.....
Ik hou mijn honden bij me, laat de katteneigenaar dat dan ook maar doen.
Laatst bijgewerkt door Diablo op 23-12-08 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 15:29

rozahorse schreef:
Daar kunnen ze lekker hun energie kwijt en zijn ze veel gelukkiger.
Beter altijd lekker de vrijheid en het risico op zoiets dan zijn leven lang binnen.
Vroeger dacht ik er ook anders over maar als ik nu zie hoe happy mijn katten buiten zijn.

´
Ik heb dus katten buiten gehad en nu binnen, maar ik zie geen verschil in het gelukkig-zijn, eerlijk gezegd.....

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 15:38

Onze katten MOGEN inprincipe niet eens binnen (al word de regel niet heel erg nageleefd Tong uitsteken). Een kat is een buiten dier, wat zijn eigen terretorium kent. Heb je een kleine tuin, tja dan is het logisch dat de tuin van de buren erbij wordt gesmokkeld door de kat. Bij ons is de erf afscheiding ook een plaats waar de katten niet graag overgaan. Nu hebben wij gesteriliseerde ondergeschikte katten, dus dat kan een reden zijn, maar wij gedragen ons er ook naar. Katten op ons erf die er niet horen jaag ik ook zonder pardon weg.
Op de vraag of het gevaarlijk is: Waar is het niet gevaarlijk? Buiten leven is een stuk gezonder voor je kat, daarnaast geld in de natuur de regel de slimste (en sterkste) overleven. Onze katten zijn met nog niet het allerbeste vertrouwen over een weg te krijgen die ze niet eerst goed hebben geinspecteerd. Ze zijn nu 2 en 3 jaar, onze vorige kat werd net 9 maanden. Je kunt ze behoeden voor gevaar, maar hoe harder je ze beschermd, hoe gevaarlijker het is.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 15:38

Die van mij lopen los, we hebben een redelijk grote werf dus gelukkig blijven ze daar meestal op en gaan ze op de hooizolder muizen vangen ofzo Clown
's nachts slapen ze binnen.

Ze gaan alleen van de werf af als ik naar mijn pony toe ga, dan volgen ze me en krijg ik ze niet meer te pakken Scheve mond
Echt eng.. ik moet een weg oversteken en dan met 2 van die katten achter me aan. Brr

Gelukkig heeft onze hond een hekel aan de katten van anderen, die worden hier dus gewoon weggejaagd

Maar onze katten lopen dus los buiten omdat ik vind dat we genoeg ruimte hebben en ze bijna niet van de werf af gaan, in een rijtjeshuis zal dat vast wel anders liggen..

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 15:39

Chubby schreef:
Adil, jouw jachthonden zouden het 'wild' onbeschadigd binnen moeten brengen en die mogen niet doorbijten... Knipoog

Hmmzz.. Er verwijderd hier iemand zijn post Clown

Ja, ik wil het namelijk groot formuleren! Haha!

Onze honden hadden toen wel nog in Nederland woonden ong. 600 vierkante meter grond wat volledig afgezet was. Ze konden hier in ze zomer altijd vrij rondlopen. We hebben wel eens gehad dat een kat op het terrein kwam en doodgebeten werd, vette pech voor de buren (die het overigens heel erg sportief opnamen).

Als ik de honden zo heb lopen dat ze geen schade kunnen aanrichten aan andere mensen/diere/zaken buiten mijn gebied om kan ik ze ook wel een ogenblik alleen laten ja, om maar een antwoord te geven op een veelgestelde vraag hier.

Wild moet inderdaad ongeschonden terug, maar als mijn honden in hun gebied een kat te pakken krijgen en hem doodmaken sta ik hier volledig buiten. Jachtinstinct is jachtinstinct en als ik er niet ben om de honden terug te roepen zullen de honden zeker achter het wild aangaan en het doodbijten. Verder moet je weten dat niet alle soorten jachthonden wild ongeschonden terug moeten/kunnen brengen...!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 15:41

Mijn katten komen ook lekker buiten. Ze genieten er enorm van.
Tezamen met de drie katten van de ene buren en de twee katten van de andere buren en twee zwerfkatten die altijd in mijn hooischuur slapen, is het hier een gezellige boel. Knipoog

Mensen zouden wat verdraagzamer kunnen zijn tov katten van anderen. Vooral als je jezelf 'dierenliefhebber' noemt.

jwbokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 15:42

Kaka schreef:
Houdt ze in je eigen tuin. Vrijwel alle katten van mijn ouders (die hun katten dus wel altijd vrij rond lieten lopen) zijn doodgereden en zij hebben veel katten gehad in de loop der jaren. Daarnaast vind ik dat katten niet bij iemand anders in de tuin rond hoeven lopen en schijten. Dat doen ze maar bij hun eigen baasje. Ik vind het van de zotte dat ik een stroomdraad om mijn tuin moet spannen om een dozijn katten (van wie ik dus geen flauw idee heb van wie ze zijn) uit mijn tuin te houden.

amen Afgod Afgod

hier ben ik het dus helemaal mee eens
voor honden moet je hondebelasting betalen omdat ze zoveel overlast zouden veroorzaken in de vorm van hondenpoep maar katten poepen echt alles onder inclusief de tuinen van andere mensen
en daar hoef je dan geen belasting voor te betalen

ik heb sowieso een hekel aan katten en als ik er 1 in mijn tuin of bij mijn huis zie dat heeft die dus echt een serieus probleem want ik jaag hem direct weg

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 15:43

JoviBan schreef:
Tezamen met de drie katten van de ene buren en de twee katten van de andere buren en twee zwerfkatten die altijd in mijn hooischuur slapen, is het hier een gezellige boel. Knipoog

Mensen zouden wat verdraagzamer kunnen zijn tov katten van anderen. Vooral als je jezelf 'dierenliefhebber' noemt.

Ergens houdt het geduld op....Dan heb je zelf geen katten maar moet je wel drollen uit de tuin scheppen, of persoonlijk je vijver of volleire bewaken....Wat nou verdraagzaam? Mensen zouden ook een stuk socialer kunnen zijn en ervoor zorgen dat andere mensen geen last hebben van hun dieren!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 15:44

Ik heb op een gegeven moment 7 zwerfkatten tegelijk om het huis gehad. Erg vreemd dat ik NOOIT kattestront ben tegen gekomen...
Laatst bijgewerkt door Lyonesse op 23-12-08 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Adil

jwbokt schreef:
Kaka schreef:
Houdt ze in je eigen tuin. Vrijwel alle katten van mijn ouders (die hun katten dus wel altijd vrij rond lieten lopen) zijn doodgereden en zij hebben veel katten gehad in de loop der jaren. Daarnaast vind ik dat katten niet bij iemand anders in de tuin rond hoeven lopen en schijten. Dat doen ze maar bij hun eigen baasje. Ik vind het van de zotte dat ik een stroomdraad om mijn tuin moet spannen om een dozijn katten (van wie ik dus geen flauw idee heb van wie ze zijn) uit mijn tuin te houden.

amen Afgod Afgod

hier ben ik het dus helemaal mee eens
voor honden moet je hondebelasting betalen omdat ze zoveel overlast zouden veroorzaken in de vorm van hondenpoep maar katten poepen echt alles onder inclusief de tuinen van andere mensen
en daar hoef je dan geen belasting voor te betalen

ik heb sowieso een hekel aan katten en als ik er 1 in mijn tuin of bij mijn huis zie dat heeft die dus echt een serieus probleem want ik jaag hem direct weg

Ik sluit me hier ook volledig bij aan! Haha!

Als de katten geluk hebben jaag ik ze weg, met een beetje pech zit Bruno achter ze aan Duivel

jwbokt

JoviBan schreef:

ok, prima; dan laat ik de honden voortaan ook los en overal poepen en graven en doen

moet je maar tegen kunnen als echte dierenliefhebber

sorry, maar dat van hierboven is regelrechte kul; dat jij katten leuk vind dat is prima maar andere mensen hoeven geen last te hebben van jouw katten net zo min dat ze last moeten hebben van mijn honden

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 15:45

Mystica schreef:
Ik heb op een gegeven moment 7 zwerfkatten tegelijk om het huis gehad. Erg vreemd dat ik NOOIT kattestront ben tegen gekomen...

Dat lag waarschijnlijk allemaal bij de buren Huilen van het lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 15:46

Adil18 schreef:
Ergens houdt het geduld op....Dan heb je zelf geen katten maar moet je wel drollen uit de tuin scheppen, of persoonlijk je vijver of volleire bewaken....Wat nou verdraagzaam? Mensen zouden ook een stuk socialer kunnen zijn en ervoor zorgen dat andere mensen geen last hebben van hun dieren!

Drollen: katten graven een kuiltje, doen daar hun drolletje in, en maken het kuiltje weer dicht. What's the problem?
Vijver: hier kun je bijv. een net overheen spannen.
Volière: is die niet kat-proof te maken? (serieuze vraag Knipoog )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 15:48

jwbokt schreef:
sorry, maar dat van hierboven is regelrechte kul; dat jij katten leuk vind dat is prima maar andere mensen hoeven geen last te hebben van jouw katten net zo min dat ze last moeten hebben van mijn honden

Niemand heeft last van mijn katten. Wij zijn hier allemaal kattenliefhebbers.
Ben blij dat ik geen buuf heb zoals jij. Haha!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 15:48

Adil18 schreef:
Mystica schreef:

Dat lag waarschijnlijk allemaal bij de buren Huilen van het lachen

Vast niet, aangezien het NIET MIJN katten waren, en de buurvrouw een fanatiek tuinierder die ook nooit iets vond Knipoog

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 15:49

JoviBan schreef:
Adil18 schreef:

Drollen: katten graven een kuiltje, doen daar hun drolletje in, en maken het kuiltje weer dicht. What's the problem?

Sowieso handiger, want er zijn ook reigers die de hele vijver leegplukken Knipoog

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 15:49

JoviBan schreef:
Adil18 schreef:

Drollen: Nee, ben je nou helemaal gek, je gaat je gazon niet om lopen spitten voor ie drollen! De buren mogen ze van mij op komen halen of ik breng ze langs Haha!
Vijver: Werkt voor vogels vaak wel, niet voor katten die het net slopen
Vollière: Als je katten aan je vollèire hangen gaan de vogels van schrik van hun stokkie

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 15:51

Adil18 schreef:
JoviBan schreef:

Drollen: Nee, ben je nou helemaal gek, je gaat je gazon niet om lopen spitten voor ie drollen! De buren mogen ze van mij op komen halen of ik breng ze langs Haha!
Vijver: Werkt voor vogels vaak wel, niet voor katten die het net slopen
Vollière: Als je katten aan je vollèire hangen gaan de vogels van schrik van hun stokkie

Waar zie je katten wel niet voor aan Huilen van het lachen Als jij een net boven je vijver hangt gaat een kat echt de moeite niet doen om dat te slopen hoor.. Weet trouwens ook niet hoe ze dat zouden moeten doen maargoed Vork

jwbokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 15:52

JoviBan schreef:
jwbokt schreef:

denk ik ook Haha!
want waarschijnlijk had je dan geen loslopende katten meer gehad Knipoog

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 15:53

Het ligt heel erg aan de situatie. Heb je een drukke weg voor de deur, hou ze dan binnen. Heb je een katonvriendelijke buurt, hou ze ook binnen. Of zet je tuin af. Ik vind ook niet dat anderen last moeten hebben van je huisdieren. Onze katten gaan wel naar buiten, maar onder toezicht (dwz alleen als we thuis zijn, en we houden dan een oogje in het zeil). Er lopen hier tig katten rond (geen wilde), die van ons komen niet veel verder dan de buren (wiens katten vaak bij ons in de tuin zitten) en de moestuintjes achter het huis. En ze zijn gelukkig zo zindelijk dat ze alleen op de bak poepen en piesen (hie ik dat weet: eerste wat ze doen als ze binnen zijn is naar de bak rennen). Maar ik kan er niet tegen als mensen geen kattenbak nemen onder het mom ach ze gaan wel naar buiten, zo creeer je overlast en irritatie. Maar zodra ik zou merken dat mensen er last van hebben dan zou ik de tuin toch afschermen. En ja dat kan, zonder een hek van 5m hoog te plaatsen.

En wat irritant is als katten het in je tuin doen: dat je gaat tuinieren en opeens in een drol zit te wroeten, echt niet prettig.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 15:53

Chrissy_93 schreef:
Waar zie je katten wel niet voor aan Huilen van het lachen Als jij een net boven je vijver hangt gaat een kat echt de moeite niet doen om dat te slopen hoor.. Weet trouwens ook niet hoe ze dat zouden moeten doen maargoed Vork

Nee joh? Dus mijn buurman hier in Duitsland heeft zich verbeeld dat er een kat daadwerkelijk het net van zijn vijver probeerde stuk te maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 15:54

jwbokt schreef:

Zou jij serieus een kat iets aandoen? Bloos!

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 15:54

jwbokt schreef:
JoviBan schreef:

denk ik ook Haha!

Nou, jij bent inderdaad wel een enorme dierenliefhebber Knipoog. Ik zou me diep schamen als ik zoiets had gezegd ...

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 15:56

Adil18 schreef:
Chrissy_93 schreef:

Nee joh? Dus mijn buurman hier in Duitsland heeft zich verbeeld dat er een kat daadwerkelijk het net van zijn vijver probeerde stuk te maken?

Als jouw buurman een kat zag die 'probeerde' (wie zegt dat hij daar ook in geslaagd is) een net kapot te maken, wil dat nog niet zeggen dat alle katten dat doen.. Je kan niet alles in één hokje stoppen Knipoog