Manieren om de Kong te vullen :D

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Karin_88

Re: Manieren om de Kong te vullen :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 00:32

Leuke ideeën!! Wij hebben ook een kong, maar die is nu meer als speelgoed dan snoepjes-ding... Ja
Soms doen we er kong stuff in, maar die flessen vind ik achterlijk duur, en soms brokjes.. We hebben ook al zo'n brokkenbal..

Fleur maakt alles kapot, maar de kong heeft het tot nu toe nog overleefd Haha!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 00:34

Ik heb ze wel eens gezien, maar nooit in de verleiding geweest om ze te kopen.
Mijn hond vermaakt zich kostelijk met een stuk touw en een paar tennisballen van €0,50 per stuk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 11:30

wij gebruiken ze ook eigenlijk alleen als we weggaan, en ze alleen (nou ja alleen, samen Clown ) thuis zijn, dan krijgen ze allebij een kong zodat ze wat te doen hebben, als we thuis hebben ze genoeg ander speelgoed waar ze mee kunnen spelen Ja

BibicheB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 14:55

En voor de mensen die de Kong uitkoken.. Hoe lang leggen jullie de Kong dan in kokend water?

Ik gooi ze regelmatig in de vaatwasser, maar misschien is het wel goed om ze eens uit te koken.. Lachen

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 20:26

YEAH! de kong! ik had zo'n baby-kong gekocht helemaal in het begin, met dure vulling.
Uiteindelijk weggegooit...
hmm.. misschien maar weer eens een kopen!

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 22:18

check eens WWW.KONGCOMPANY.COM Lachen staan recepten op voor in de vriezer, maar ook voor in de magnetron, en hij is goed schoon te houden, want hij kan in de vaatwasser

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 00:01

Ik heb voor mijn honden de Kong Stuff-a-ball and de Kong Jump'nJack aan de speelgoedkist toegevoegd. Lachen

Vandaag de eerste test.. en het is bijzonder goed bevallen. Ze waren er beiden lang zoet mee!! Lachen

Overigens zijn deze speeltjes heel wat lastiger te vullen en moet je creatief zijn; Kong Stuff-a-paste vind ik nl. nogal duur.
De Stuff-a-ball had ik gevuld met vleesstrips, van die platte, die ik ook tussen de groeven had gedrukt. Tot mijn verbazing kostte het ze wel even moeite dat er tussenuit te krijgen!
De Jump'nJack ongeveer hetzelfde; in het gat in het midden een ronde vleesstick, verder weer die vleesstrips tussen de groeven geduwd. Dáár wist onze herder echter razendsnel raad mee, dus hup terug naar de keuken en een klein beetje pindakaas in een paar groeven, om te zien hoe lang hij erover zou doen. Tot mijn verbazing was hij daar ruim een half uur mee bezig, dus als ik álle groeven zou vullen, zie ik hem een uurtje of twee niet meer terug denk ik...!

Beide speeltjes zijn volledig onbeschadigd na het eerste spelletje, ondanks het feit dat mijn herder flink kan bijten.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 14:05

De Kong is ookvoor ons het enige speelgoed wat wel houdt bij mijn knauwgrage Drentse Patrijsjes! Maar helaas worden ze ook heel graag in de tuin begraven en zijn we er al een aantal kwijt!

Maar goed mijn recept: pak wat kluifjes, brokjes, etc en wat stukjes walnoot (zijn onze honden echt dol op!) en gooi ze in de kong, daarover heen en doorheen wat plakken kaas, dit gooi je in de magnetron zodat het goed smelt..... vervolgens laat je hem goed afkoelen en de kaas weer harder worden, bij ons zijn ze daar wel ff zoet mee!

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 14:24

Oei walnoten zijn giftig voor honden wees daar voorzichtig mee !
Ik zag laatst op animal planet dat ze die kongs vulde voor de apen en dan sloegen ze er met een hamer een wortel in, die apen waren er uren zoet mee. Misschien is dat een leuke tip, de meeste honden zijn gek op wortels !

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 14:44

Walnoten giftig? Ah joh dat wist ik dus echt niet..... Naja weer wat geleerd, hoewel ik al 10 jaar ee fervent hondenfan was wist ik dit echt niet!

Haha die vermijden we dus voortaan..... onze honden zijn er echter nooit ziek van geworden!

Wortelen eten ze bij ons echt niet.... Maar vind het wel een slimme!

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 15:27

Heb even voor je op google gezocht, tja mijn jongste hond trekt trossen druiven van de planten af en eet ze op die schijnen ook giftig te zijn maar hij is heel gezond hoor !

Noten : walnoten zijn giftig voor honden en moeten vermeden worden. In het bijzonder is er een schimmel die veelvoorkomend is bij walnoten (vooral bij natte dode walnoten) en die ernstige periodes van ziekte kunnen voortbrengen. Vele noten zijn niet goed voor honden in het algemeen, hun hoog fosfor gehalte word veronderstelt van nier- en blaasstenen te veroorzaken.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 15:34

Ja had het zelf ook gevonden! Maar als ik er zo op terugdenk, met onze notenboom in de tuin eten onze honden al jaren vaak noten (alleen de vrucht uiteraard) en geen van onze (mijn ouders) honden is afgelopen 40 jaar ziek geworden....! En allemaal goed oud, dus het zal allemaal wel meevallen!

Maar toch bedankt, zal kijken of ik het kan vermijden...

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 22:52

Ik heb weer een nieuwe leuke tip. Lachen

De Stuff-a-ball en de Jump'nJack zijn hier een doorslaand succes. Beide heren zijn er stapelgek op. Zelfs mijn herder, die bang voor vuurwerk is, trok zich weinig van de knallen aan toen hij eenmaal zijn Kong kreeg...

Ik had alleen weinig ideeen hoe ik die groeven goed kon vullen... maar mijn moeder kreeg een echt knalidee.
Wij hebben van die fijne leverworst van de Aldi... en dat laat zich prima in de groeven smeren! Je krijgt wel vieze vingers, maar het werkt heel erg goed. Gewoon lekker drukken en smeren en alle groeven vullen.
Ze zijn er heerlijk lang zoet mee...!!

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 14:45

leuk, zo'n topic

maak hem voor bailey nu wat moeilijker, ze heeft hem steeds zo leeg!
Heb nu leverworst ondering, daarin koekje gedrukt, weer wat leverworst, een vleesstrip en daarboven op weer leverpastei/leverworst

wist niet dat de kong ook in de vaatwasser kon, weer wat geleerd!

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 15:11

Ik doe er Carnibest vlees in, zijn ze er even mee bezig :9

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 16:09

Jolanda_ schreef:
Nee idd de wubba kun je niet vullen maar wel een sloopproof speeltje die piept en dat heb ik nog niet veel kunnen vinden...

Dan heb ik een vraagje, hoe zit het met het piepertje ? Want ik heb een duitse herder die piepspeeltjes binnen een paar minuten gesloopt heeft.
Hij is namelijk helemaal gek op piepspeeltjes, maar koop ze bewust niet meer omdat hij er maar 10 minuten mee speelt, als het piepje kapot is laat hij 't links liggen.

Zelf heb ik ook een kong.
Ik vul hem meestal met brood, het gat vul ik met pindakaas, vind hij HEERLIJK :D
In de zomer heb ik een kong-ijsje gemaakt, deze had ik gevuld met karnemelk en een nacht in de vriezer gelegd.

Carnibest vlees is ook een super tip trouwens !! Mijn hond krijgt 2 keer per week Rodi, dat ga ik vanavond eens proberen.
Mag hij eens moeite doen voor zijn avondeten, vooral ook omdat hij die rodi binnen een aantal seconden op heeft :j

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 20:14

Ik heb vandeweek bij de dierenwinkel bij het Kong-rek gestaan, maar ik vind het maar duur spul. Jeetje zeg, de Kong die ik voor Finn zou moeten hebben kost een € 30,- en dan weet ik helemaal niet of hij het wel leuk vindt. Het is namelijk niet zo'n eter. Is heel kieskeurig met z'n voer. Kauwbotten gaan weken, zo niet maanden, mee, met zijn brokken moet ik soms echt toeren uithalen voordat hij het eet en met snoepjes is meneer ook heel selectief. Ben dus bang dat ik zo meteen een ongelooflijk duur speeltje hier heb liggen, waar hij niks mee doet.
Aan de andere kant vind ik het wel aantrekkelijk om hem soms wat meer uit te dagen met zijn eten.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 20:20

Jolanda_ schreef:
Afbeelding

dit is een wubba ... zit in de dikke bolling een tweetonig piepje en boven in een tennisbal. Eromheen zit vrijwel onsloopbare stof en heeft al heel wat martelingen bij ons door staan.

Ook heb je `m in pluche maar die is niet echt sloopproof ;)

deze heeft mijn hond, kruising malthezer tibetaanse terrier kapot gekregen
de buitenstof, ging niet zo snel als alle andere speeltjes, maar is toch veroestbaar

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 14:45

ik heb de kong in de vriezer gedaan, omdat ze hem steeds leeg had.
nu is ze al anderhalf uur bezig :D

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 14:52

Oh leuk topic dit! Mijn hond heeft ook een KONG. Hij vindt het geweldig! Alleen neemt hij nooit de moeite om ook de laatste restjes uit dat ding te halen, dus hij gaat regelmatig de vaatwasser in.. hihi!
Ik heb nu Kongstuff in mintsmaak gekocht, speciaal voor schone tanden. Maar volgens de verpakking hoort dat op zo'n geribbelde Kong, dan krijg je een soort tandenpoets-effect. Ik heb echter alleen een rode standaardKong. Daar zou het ook wel inkunnen, toch?

BibicheB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 23:10

Ja dat kan vast wel! Ze likken dat spul er dan toch uit, alleen met zo'n ribbelkong zullen ze door het bijten wel meer "tandenpoetseffect" krijgen. Ach als ze het maar leuk en lekker vinden en even bezig zijn toch?! :D

MissToseland, dat wil ik nou ook eens gaan proberen! Waarmee heb jij de inhoud nat gemaakt? Gewoon met water of met yogurt/melk oid? En wat heb je als inhoud genomen??

Anderhalf uur klinkt goed!!! :D

BibicheB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 23:30

Mikkie schreef:
Ik heb vandeweek bij de dierenwinkel bij het Kong-rek gestaan, maar ik vind het maar duur spul. Jeetje zeg, de Kong die ik voor Finn zou moeten hebben kost een € 30,- en dan weet ik helemaal niet of hij het wel leuk vindt.

Hoi Mikkie, dan moet je eens bij andere winkels of op internet kijken.. Hier in de buurt kost de King Kong Giant versie 21,-. en op internet (eerste zoekresultaten via Google, hondenwinkel.nl of dogweb.nl) € 21,20/21.95. Dit is de versie bedoeld voor hele grote honden (duitse dog of sint berhard) of super slopers. Nog steeds niet goedkoop natuurlijk, maar aardig wat minder dan wat jij gezien hebt. :j

Daarbij is mijn ervaring dat honden niet zo super op hun eten zijn de Kong ook geweldig vinden.. Hier kan je namelijk ook andere dingen dan brokken/koekjes in doen. Bijvoorbeeld pindakaas, leverpate e.d.. :9
Kijk eens door het topic, daar staan een aantal recepten (bijzonderder dan brokjes/koekjes), o.a. ook voor in de vriezer met bijvoorbeeld yogurt/melk door het inhoud zodat het echt moeilijker wordt. Mijn honden zijn in ieder geval super fan! :D

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 11:10

ik had gewoon de kong met haar brokjes en leverworst in de vriezer gedaan :j
had ze een behoorlijke kluif van, maar ze vond het wel heel leuk!

ik ga ook ff yoghurt kopen, kijken hoe ze da vind in de vriezer :D

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 11:11

nikkigioa schreef:
Oh leuk topic dit! Mijn hond heeft ook een KONG. Hij vindt het geweldig! Alleen neemt hij nooit de moeite om ook de laatste restjes uit dat ding te halen, dus hij gaat regelmatig de vaatwasser in.. hihi!
Ik heb nu Kongstuff in mintsmaak gekocht, speciaal voor schone tanden. Maar volgens de verpakking hoort dat op zo'n geribbelde Kong, dan krijg je een soort tandenpoets-effect. Ik heb echter alleen een rode standaardKong. Daar zou het ook wel inkunnen, toch?

ik heb het gister binnen gekregen van DursyDog, en ik heb het gewoon in de kong gedaan, ze likte het er zo uit.
denk idd dat de ribbels zorgen voor het tandenpoets effect.

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 01:00

Hmmm heb de Kong gevuld met dat tandpasta Kong-stuff en gebroken Markies maar meneer is te lui om het eruit te halen. Verwende sik!