Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Blondie_ schreef:Hier kan ik me zo kwaad om maken he... mensen laten hun zogenaamd brave hondjes allemaal los lopen en daarna "ohh dat doet ie nooit".
lovey_ou schreef:hier kan ik nou zou boos om worden he! stel ik haal me hond bij die ander vandaan en die ene duikt er weer op af... dan had ie echt een duw gehad van mij met me been, En hard ook. Niet agresief ofzo maarja als jou hond niks doet.. Je had hem aan de lijn dus dan voelt je hond zich ook minder vrij dus zal ie waarschijnlijk niet aanvallend zijn. Ik vind dat je je hond niet los mag laten lopen als je hond kan bijten. Hoop dat de eigenaar van die andere hond haar lesje heb geleerd. Hoop dat je hond snel opknapt!
lovey_ou schreef:hier kan ik nou zou boos om worden he! stel ik haal me hond bij die ander vandaan en die ene duikt er weer op af... dan had ie echt een duw gehad van mij met me been, En hard ook. Niet agresief ofzo maarja als jou hond niks doet.. Je had hem aan de lijn dus dan voelt je hond zich ook minder vrij dus zal ie waarschijnlijk niet aanvallend zijn. Ik vind dat je je hond niet los mag laten lopen als je hond kan bijten. Hoop dat de eigenaar van die andere hond haar lesje heb geleerd. Hoop dat je hond snel opknapt!
Nikki__ schreef:Blondie_ schreef:Hier kan ik me zo kwaad om maken he... mensen laten hun zogenaamd brave hondjes allemaal los lopen en daarna "ohh dat doet ie nooit".
'agressie' heeft niks met braaf te maken!
Dagmar_k schreef:Uitzonderingen daargelaten natuurlijk. Maar een normaal goed opgevoed hond, kan in bepaalde situaties best een hond grijpen of zo waarschuwen.
Nu wil jij mij vertellen blondie_ waarom jij je hier zo kwaad om kan maken? Ik begrijp het niet helemaal??
slimmerik schreef:Gewoon op een normale manier even mee gaan praten inderdaad. Die andere vrouw heeft waarschijnlijk helemaal niet in de gaten gehad dat jouw hond zo toegetakeld was.
Wordt gewoon een verzekeringskwestie.
Blondie_ schreef:Dagmar_k schreef:Uitzonderingen daargelaten natuurlijk. Maar een normaal goed opgevoed hond, kan in bepaalde situaties best een hond grijpen of zo waarschuwen.
Nu wil jij mij vertellen blondie_ waarom jij je hier zo kwaad om kan maken? Ik begrijp het niet helemaal??
waarom???
omdat ik niet eens veilig door het bos kan paardrijden of zo'n geflipte losrennende hond komt achter mn paard aan. heb heel wat levensgevaarlijke situaties meegemaakt daarmee.
ik durf echt niet met mijn hondje door t bos te wandelen. terwijl honden hier niet eens los MOGEN lopen. maar mensen doen het toch terwijl ze weten dat de hond misschien niet eens luistert.
Nikki__ schreef:Ach, mensen denken tegenwoordig dat als een hond bijt of vecht (normaal hondengedraag, al voor mensen ongewenst) hij gelijk agressief is.... sommige mensen zouden geen honden mogen houden
Mikkie schreef:Mijns inziens had de vrouw haar hond helemaal niet tot bij de jouwe moeten laten komen aangezien die nog aangelijnd was. Pas als jij je hond los laat en daarmee min of meer aangeeft dat ze dus gelijken zijn, mogen honden (vanuit mijn optiek) elkaar naderen.
Aangezien zij verantwoordelijk is voor het gedrag van haar dieren is ze min of meer verplicht om de voor de kosten op te draaien. Als jij je daar zelf niet prettig bij voelt, zou ik haar wel op de hoogte stellen van de kosten die jij hebt gemaakt veroorzaakt door (in eerste instantie) het gedrag van haar hond.
Gisteren is mij min of meer hetzelfde overkomen. Ik was een rondje hardlopen met mijn (aangelijnde) hond en uit het niks kwam er een herder van de overkant van de straat over een groenstrook en vliegt de mijne zo aan. Ik had niet eens tijd om de riem los te klikken.
Mijn hond is dominant en zal zich echt niet overgeven in zo'n geval, maar juist van zich afbijten. Ben ik dan "medeschuldig"?? Ik vind van niet. Ik heb me verantwoordelijk gedragen door mijn hond aangelijnd mee naar buiten te nemen als mensen daar niet op anticiperen en hun honden gewoon op de mijne af laten stormen, dan is dat hun probleem. Mocht de herder van gisteren iets hebben, dan ben ik ook niet bereid om voor de kosten op te draaien.