mijn vis der vagina scheurt uit!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nijn

Re: mijn vis der vagina scheurt uit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 21:47

Misschien kun je je lichten even uit doen? Blijkbaar heeft de vis behoefte aan beschutting en een donkere plek, kun je over een half uurtje kijken hoe het dan met de vis gaat.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 21:48

mm raar verhal ben benieuwd hoe het afloopt.

maare doodmaken terwijl ze op het punt staat te bevallen Gaaaap,
zou eerst afwachten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 21:49

ik weet het niet, ze zitten in een heel vast ritme met licht en dat wil ik eigenlijk ook niet verstoren, het licht heeft vandaag al uitgestaan omdat ik mijn water heb ververst en de planten heb gesnoeit en dan zijn ze al helemaal panisch..

en ik wacht ook af, zeker weten ga ik haar niet nu doodmaken, heb op aqua forum wat gelezen over een keizersnede bij deze vissen en dat durf ik echt niet

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 21:51

Wat vervelend zeg!
Kan je de DA niet bellen om te vragen wat je zou kunnen doen
om dr te helpen ofzo? Bloos

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 21:54

Heb je dr nog niet apart zitten? Dat zou ik echt meteen doen! Klein bakje, flink wat beschutting dr bij en gedempt licht ..

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 21:55

nou ben benieuwd hoe dit afloopt...

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 21:57

Saul schreef:
Heb je dr nog niet apart zitten? Dat zou ik echt meteen doen! Klein bakje, flink wat beschutting dr bij en gedempt licht ..

Dat geeft de vis alleen maar gigantisch veel stress erbij, lijkt me nu zeker niet verstandig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 21:57

nee een klein bakje geeft enorm veel stress! dan weet ik zeker dat ze dood gaat! het is algemeen bekend dat de meeste vissen die je tijdens de bevalling in een klein bakje zet doodgaan of dat de baby visjes dood gaan en daar heb ik geen zin in. Ik heb wel wat esha 2000 ( vis medicijnen tegen van alles) in het water gegooid, dat is ook een beetje kalmerend

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 21:59

ze zit nu onder het kienhout en ik heb nog geen baby's gezien ( ze zijn dan ook 2mm en ook nog eens doorzichtig maar goed) denk dat dit ook komt doordat ze nog niet volgroeid is

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 21:59

Nee die andere vissen die er bij zitten wel, zieke of afwijkende vissen zet ik altijd apart hoe dan ook.
En dan een dosisje medicijnen dr bij.

Ze is nu toch al gestressed en die andere vissen zorgen alleen voor nog maar meer stress

Onzin dat ze dan dood gaan, wij deden het jaren lang zo in de dierenwinkel, en ik doe het nog steeds zo. Het verstoord je biologisch ritme niet in de bak, en je kunt de vis zijn spul geven die hij nodig heeft, zonder er daarbij andere vissen te hinderen.

babyvissen zijn nooitvolgroeid .. ze zien er uit als een stipje met een heel klein staartje.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:02

Vind het niet echt verstandig om er nu zo maar Esha bij te gooien, zou zelf veel eerder aan wormen denken en daar helpt Esha niet tegen. Als je dan een ander middel wilt gebruiken is de kans groot dat die 2 middelen niet samen kunnen Lachen

Saul medicijnen erbij? Heel verstandig in een klein bakje zonder filter wat lastig te doseren is met veel te weinig ruimte voor de vis Lips are sealed

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:03

Heeft er dan tegenwoordig niemand meer een noodbakje klaarstaan?

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:04

Saul schreef:

Ik denk dat verrekte weinig mensen maar 1 aquarium hebben een ander compleet aquarium met alles er op en eraan hebben klaar staan, wat ik nog goed kan begrijpen ook Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:05

ik weet hoe ze eruit zien... en als je in een dierenwinkel werkt dan weet je ook dat esha 2000 een middel is wat overal tegen gebruikt kan worden en stress van de vis verminderd

nee het zijn geen wormen, ik zie duidelijk de oogjes van de visjes zitten de zwangerschapsvlek als je me begrijpt en over een noodbakje, ik heb nog een 25 liter en nog een 60 liter maar verhuizen doe ik niet aan ook omdat de waterwaardes dan weer verschillen en die hebben wel licht en een filter maar geen thermostaat en een noodbakje gebruik ik wel bij andere ziektes maar hierbij niet, dit is foute bevalling

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:06

Ik denk ook dat overplaatsen van de vis voor meer stress, mogelijk leidend tot de dood, zal zorgen dan gewoon even afwachten en kijken wat er gebeurt. Lukraak medicijnen aan vissen geven zonder dat je een diagnose hebt is nooit een goed idee.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:08

een compleet aquarium .. een klein bakje is genoeg, klein filtertje, ligt aan wat soort filter jij gebruikt, maar sommige zijn zo te fabriceren in nog een filter voor de andere bak. Reserve verwarmings elementje en mss zelfs reserve filter lijkt mij ook geen overbodige luxe en klaar.

Ja ik heb meerdere bakken, en heb dus altijd een noodbakje in de kast staan. Hoeft niet groot te zijn hoor.

en als je in een dierenwinkel werkt dan weet je ook dat esha 2000 een middel is wat overal tegen gebruikt kan worden en stress van de vis verminderd

Doel je hiermee op mij??

over een noodbakje, ik heb nog een 25 liter en nog een 60 liter maar verhuizen doe ik niet aan ook omdat de waterwaardes dan weer verschillen en die hebben wel licht en een filter maar geen thermostaat en een noodbakje gebruik ik wel bij andere ziektes maar hierbij niet, dit is foute bevalling

Als ik mijn noodbakje klaar maak, giet ik ALTIJD een gedeelte tot bijna heel het bakje vol met het oude water ..
Een foute bevalling is idd niet zomaar iets om je vis gelijk over te zetten, maar jij zegt dat ze gigantisch bloed, tijd voor actie lijkt mij dan ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:10

lukraak medicijnen geven is idd niet goed ik zou er bijv ook geen exit bij doen maar esha is een breedbandmiddel die ook stress verlaagt en daar ging het mij nu om ook geeft het geen gevaar voor de andere vissen en de baby visjes. ik heb ook niet de standaard dosis gedaan. dit aquarium is 84 liter en heb er 4 druppels in gedaan

en gigantisch bloeden heb ik niet gezegt, ik heb gezegt een klein beetje bloed maar dat zal voor de vis wel veel zijn. ik heb idd nood filterpompjes maar geen noodthermostaat omdat die nu in gebruik is. ik verplaats haar liever niet uit angst om meer stress te creeren,

er hangt nu een baby;tje uit maar nog niet helemaal!!!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:11

Saul schreef:

Ik wel Ja

Maargoed... even afwachten dus... sneu voor de vis!

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:12

lukraak medicijnen heb ik ook niet gezegd, ik doelde idd op de esha .. maar vind persoonlijk niet dat de rest van de vissen dat ook hoeft te hebben, al kan het idd geen kwaad.

Zo te horen klonk het als enigszins vals alarm? Ik hoop het voor je, ben benieuwd hoe het verder gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:13

en de baby is eruit! wat een mini ding weer zeg hahah hopen dat de anderen ook snel komen en moeders opknapt! maar dit is echt geen normale bevalling, ik heb het nog nooit meegemaakt dat er echt een scheurtje zat

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:14

ik heb ook welleens mee gemaakt dat 1 van mij guppies dood ging tijdens het bevallen.

niets aan te doen ook bij een plaatje niet.
gewoon rustig afwachten en vooral jou grote hoofd niet de hele tijd voor de bak Lachen

denk dat dat het beste is Lachen

groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:15

het is een kruising baby! de moeder is wit/zilver/blauwachtig en de baby is blauw met oranje

en de bak staat echter me dus ik gluur zo nu en dan haha hopen dat de anderen snel komen en dat de vis blijft leven over 3 kwartier gaat het licht uit dus ben benieuwd

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:15

Cyntje schreef:
Saul schreef:

Ik wel Ja

Maargoed... even afwachten dus... sneu voor de vis!

ik heb ook altijd een noodbak klaar staan hoor Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:16

en ik heb niet altijd een noodbakje klaarstaan, dat had ik wel ( die 60 liter) maar mijn broer zijn bak ging lekken dusja en de 25 liter staat in de kast en ook niet gevuld, heb nog een bak maar daar zitten enorme goudvissen in en daar doe ik ze natuurlijk ook niet bij

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:18

haha nee dat lijkt niet niet zo een goed idee daar gaat wat klein levend voor best in hihi.