Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
juval schreef:joyce83 schreef:Juval ik snap dus alleen niet waarom je zo fel zegt dat niemand iets over jouw hond of kinderen te zeggen heeft maar dan wel goed vind dat jij de hond van een ander mag corrigeren. Dit is toch hetzelfde?
zowel mijn hond als mijn kinderen zijn goed opgevoed, dus ik verwacht niet dat ze zich misdragen waar anderen bij zijn... mocht dat wel het geval zijn ben ik degene die ze moet corrigeren, dat hoeft niemand anders voor mij te doen.
als een vreemde hond tegen mij aanspringt en de eigenaar doet er niets tegen dan 'verdedig' ik mezelf.
IndianLady schreef:Nee vind ik niet kunnen. Jij gaat haar kinderen toch ook niet vertellen dat ze hun huiswerk moeten doen?
Ik zou me er zelf erg onprettig bij voelen en zou er waarschijnlijk wel wat van zeggen
joyce83 schreef:Sunny_love hoe had jij dan gereageerd als een andere hond jou hond zou aanvallen? Ik weet niet hoe dit precies is gegaan natuurlijk. Welke honden waren aangelijnd en welke niet. Ik weet wel als een andere hond die van mij zou aanvallen dat ik niet stilletjes erbij blijf staan. Misschien uit woede/angst dat ik ga schreeuwen om ze uit elkaar te krijgen.
sunny_l0ve schreef:Ik had het laatst nog. Ik kwam een vrouw tegen die ik vaker tegenkom, en die heeft 2 labradors. Ik vind die vrouw heel aardig hoor, maar ik denk nu wel anders over haar. Mijn hond vindt haar honden namelijk niet zo aardig, en hij is al niet echt makkelijk met andere honden.... en hij viel ze dus gewoon aan zonder reden. Nou geef ik hem natuurlijk op zijn kop daarvoor, maar voordat ik iets kon doen, begon ze toch tegen mijn hond te schreeuwen! Nou is mijn hond ook nog eens als pup mishandeld, dus is het nog erger als iemand tegen hem gaat schreeuwen. Dus ik mijn hond bij me geroepen. Ik heb er op het moment niks van gezegd, omdat ik gewoon zo verbaasd was. Maar ik vind dat dus ABSOLUUT niet kunnen. Vooral niet bij een hond die je niet kent, want voor hetzelfde geld, is die ook mishandeld ofzo, zoals mijn hond, en dan wordt hij daar nog banger van. Dus ik zou me er gewoon niet mee bemoeien, hoe moeilijk het ook is als iemand zijn hond NIET opvoedt.
Vjestagirl schreef:De hond van mijn vriend springt regelmatig tegen me op, maar ik vraag het hem ook weleens, tis zo'n geweldig beest. Ik geef hem ook commando's, maar dat mag.
SamSter schreef:Alleen is hij wat achteraf bleek behoorlijk door gefokt.
Chiqa schreef:Vjestagirl schreef:De hond van mijn vriend springt regelmatig tegen me op, maar ik vraag het hem ook weleens, tis zo'n geweldig beest. Ik geef hem ook commando's, maar dat mag.
Springen zou ik niet accepteren, maar dat moet het baasje dus al voorkomen.
Naast dat het slecht is voor de hond is het ook niet prettig voor bv mensen die bang zijn van andere honden.SamSter schreef:Alleen is hij wat achteraf bleek behoorlijk door gefokt.
Ben je lekker mee, had je van te voren niet zijn voorouders uitgeplozen?