Help, kat zeikt overal..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_manuela_

Re: Help, kat zeikt overal..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 16:41

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 23:53

Je MOET niet 3 bakken zetten, maar als er problemen zijn is het 1 van de eerste dingen die je zou moeten proberen.
Ik heb 2 bakken met 2 katten, en die zijn heel zindelijk, maar daarom ga ik het hen niet aandoen om een volle week de bakken niet te verschonen Boos!

Ik vind elke dag je huis lopen dweilen toch flink wat meer moeite dan gewoon even verder kijken dan je neus lang is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 11:57

Poes, de kattenbak word hier elke dag schoon gemaakt, soms wel 2 keer.

Ze zijn nu beide bij de dierenarts, voor de castratie. Dierenarts had eindelijk een gaatje vrij. Knipoog

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 14:33

Sorry, maar schandalig dat je niet eerder bent gegaan, desnoods naar een andere DA?

_manuela_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 14:38

Ja Sancha wat je zegt een chande Clown
Laten we een schandpaal maken voor alle mensen die niet meteen tijd hebben om bij de dierenarts de kat te laten castreren. En laten we ze meteen bekogelen met rotte tomaten en eieren...ow en dan gooien we meel over ze heen.... Clown Clown Clown Clown Clown
dat zal ze leren volgende keer meteen te laten castreren... Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 14:40

manueeltje82 schreef:
Laten we een schandpaal maken voor alle mensen die niet meteen tijd hebben om bij de dierenarts de kat te laten castreren. En laten we ze meteen bekogelen met rotte tomaten en eieren...ow en dan gooien we meel over ze heen.... Clown Clown Clown Clown Clown

Je vergeet de pek en veren.. Tong uitsteken

tommie6600

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 14:45

ik heb ook een kat die van de een op de andere dag overal sproeit/plast. het is een vrouwtje en doet het constant tegen deur- en raamposten. ik blijf schoonmaken en spuiten met een fles tegen sproeien. Ik heb het idee dat het bij haar stress is. Doet het sinds het laatste jaar (eind 2007 is er een kat bijgekomen). ik heb nog geen oplossing gevonden. er lopen op de plaats waar ik nu woon veel ongecastreerde katers rond die tegen mijn deuren sproeien en als ik niet oplet ook binnenkomen zo smerig.
Ik hoop dat wanneer ik verhuis ben dat het over is.
Hoop dat ik nog wat kan vinden tegen de stress anders weet ik niet wat ik met haar aan moet asiel vind ik geen optie

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 14:53

Vaak is het stress..

De tip die ik ooit kreeg: Haal valeriaan tabetjes of druppels en doe deze in de bak. Valeriaan vinden katten heerlijk!!

Bij mijn kat heeft het geholpen, ze ging weer op de bak. Daarnaast hebben we de stress factor later weggehaald en nu gaat het altijd goed Lachen

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 14:57

mn ouders hun kat doet het ook ze mankeerd niets, ze is geholpen, en zeikt alles onder.
terweil ze eerst wel zindelijk was. ze hebben 2 bakken staan voor ieder 1, overgens poept ze er wel op maar piesen niet erg vreemd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 15:07

Tallie_Ho schreef:
Vaak is het stress..

De tip die ik ooit kreeg: Haal valeriaan tabetjes of druppels en doe deze in de bak. Valeriaan vinden katten heerlijk!!

Bij mijn kat heeft het geholpen, ze ging weer op de bak. Daarnaast hebben we de stress factor later weggehaald en nu gaat het altijd goed Lachen

Die van mij heeft het ook een tijdje gedaan, ook al is het een poes.
Puur stress van de verhuizing.
Ik heb toen ook valeriaan druppels in de bak gedaan, maar mijn poes vond ze heel erg lekker en heeft ze opgelikt.
Helaas had ze een allergische reactie waardoor het leek alsof ze speed had gebruikt!
Ze heeft letterlijk 2 dagen door de huiskamer heen gestuiterd, erg sneu.
Gelukkig hield het wildplassen toen wel op en gebruikte ze netjes de kattenbak weer Haha!

Achteraf wel humor om je kat als een stuiterbal rond te zien gaan, maar op dat moment kon ik de valeriaan druppels zelf wel gebruiken Huilen van het lachen

tommie6600

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 15:43

bij mij is de stress factor waarschijnlijk de laatste kat die negeert haar en vechten ook nooit en de katten die in de tuin komen. Heb op die site kattenplaza spul gezien die ik ga testen. Hoop dat het werkt. Het is verder een superkat maar wel een tutje en blaast snel.
Misschien maar aan de valium of prozac

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 15:55

De oudste kat van mijn ouders heeft dat ook een tijdje gedaan kwam ook door stress van 2 nieuwe katten, (om een lang verhaal even kort te maken mijn ex wou de katten plotseling niet meer en ze konden nergens anders heen behalve asiel, en daarbij bleek later dat de oudste kat een voedselallergie had) Wij zijn toen ook feliway gaan gebruiken en dat werkte prima voor de oudste kat, langzamerhand afgebouwd en het geplas in huis was over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 15:58

Hoeveel kost dat Feliway? Lachen

@Anca; Onze kat is niet 100% ofzo Huilen van het lachen , want die rent sowieso de hele dag rond en zit de hele tijd achter de staart van de honden aan... Zou wat zijn als ie er zo'n reactie bovenop krijgt. Clown

@Tat_Jana, onze kat doet hetzelfde.. Plast overal zomaar in huis, maar de grote behoefte doet hij wel netjes in de kattenbak.. Verward

tommie6600

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 16:01

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 16:03

Deksel van de kattenbak afhalen al geprobeerd?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 22:54

Citaat:
ik heb ook een kat die van de een op de andere dag overal sproeit/plast. het is een vrouwtje en doet het constant tegen deur- en raamposten. ik blijf schoonmaken en spuiten met een fles tegen sproeien. Ik heb het idee dat het bij haar stress is. Doet het sinds het laatste jaar (eind 2007 is er een kat bijgekomen). ik heb nog geen oplossing gevonden. er lopen op de plaats waar ik nu woon veel ongecastreerde katers rond die tegen mijn deuren sproeien en als ik niet oplet ook binnenkomen zo smerig.
Ik hoop dat wanneer ik verhuis ben dat het over is.

en dan vind jij het gek dat je poes terugsproeit??? Gewoon territoriumgedrag lijkt me, ze verteld gewoon dat zij daar woont en niet die katers. heel normaal gedrag dus, maar niet handig voor jou helaas.
Verhuizen is wel een optie maar wie zegt dat er bij je nieuwe huis ook geen katers rondlopen die tegen de deuren sproeien.....

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 23:01

sommige katten willen een bak niet delen......... je kan trouwens nog wel valeriaan druppels proberen katten vinden dat heel lekker.. maak de plekken waar ie gepiest heeft niet met bleek schoon dat vinden ze ook erg lekker Vork

waarschijnlijk is ie gewoon aant sproeien en is het dominant gedrag je zou bij de castratie kunnen vragen hoe en wat over blaasontsteking maar bij een blaasontsteking is het vaak veel gaan plassen en zitten en weinig urine dat klinkt dus niet zo eerder als een dominante kat die even laat zien wie de baas is in huis.

hoop dat de castratie iets gaat helpen, maar meestal is het al te laat als ze sproeien.... je kan proberen op de plekken waar die spoeit strippen alluminium folie op te hangen het geluid als ze er tegen aan sproeien schrikt soms af waardoor ze daar niet meer gaan sproeien

voor de rest.... goed de slaapkamerdeur dicht doen Vork niets is zo vies als katerpies

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 23:49

Anthea schreef:
Poes, de kattenbak word hier elke dag schoon gemaakt, soms wel 2 keer.

Ze zijn nu beide bij de dierenarts, voor de castratie. Dierenarts had eindelijk een gaatje vrij. Knipoog

Woops, was idd in het verkeerde topic nu ik teruglees, sorry daarvoor.

Laat je weten of het verbetert?

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 01:44

manueeltje82 schreef:

Als een dier ziek is, hoor je er mee naar de dierenarts te gaan. En wel zo snel mogelijk, dat ben je verplicht aan je dier. Twee weken later is gewoon bespottelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 15:27

Hij is niet ziek, dat zuig je nu even uit je duim. Rolleyes

Is goed Poes. Knipoog

_manuela_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 16:13

ik weet ook niet waar sancha leest dat het om een zieke kat gaat. Maar ik ben wel blij dat mijn kater gecastreerd is met 6 maanden. Toen had ie trouwens wel al tegen de wasmand gesproeid en dat was voor ons al genoeg om hem te laten castreren. Als het zaakje werkt kan het ook weggehaald worden Clown

Mijn poes was ik trouwens net te laat mee. Die kon ik niet met 12 maanden laten steriliseren omdat de slet al met 11 maanden zwanger was. Clown Daarom moest ik dus een half jaar later een kater laten castreren. Die was gewoon te mooi om een nieuw baasje voor te zoeken.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 18:29

Ik ken kattinnen die op 5 maand al zwanger zijn, dus als ze op 11 maand niet gesteriliseerd is, ben je echt veeeeel te laat.

Deze kat kan ziek zijn, want onzindelijkheid duidt vaak op blaasproblemen.

_manuela_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 00:10

12 jaar geleden was het advies poezen pas met een jaar te laten steriliseren. ik weet niet hoed dta nu is maar toen vond je geen dierenarts die dat met 6 maanden al deed

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 00:11

Het kan veel vroeger en wordt ook gedaan, katten komen er vaak net zo goed uit. In de VS is vroegcastratie zelfs de trend: gecastreerd het nest uit dus.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 05:38

je weet helemaal niet of de kat ziek is...dat kan alleen een DA zien, en daar ben je niet naar toe geweest.,..