Utixo schreef:Maar waarom geen maatje? Het zijn sociale dieren.
Het is een mannetje. Met een ander mannetje zou hij gaan vechten, vrouwtje zou jonkies krijgen.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Utixo schreef:Maar waarom geen maatje? Het zijn sociale dieren.
levitrol schreef:Faniek schreef:Even een vraagje weet je wel heel zeker dat je een ram hebt? Als ik de foto's in je profiel kijk zie ik een konijn met een enorme wam, wat de meeste rammen niet hebben en als ze het wel hebben is het vaak een kleintje of ze zijn echt veel en veel te dik.
Laatst was ik ook bij een vriendin die had een konijn en ja het was een rammetje hoor al 9 jaar lang! Ik kijk ik zie een wam en wat was het nee hoor geen rammetje, maar een voedster!
Ik zou dat eerst maar is bekijken, want voedsters kunnen inderdaad zeer territoriaal zijn en een sterilisatie en het liefst nog een vriendje kan zeker weten uitkomst bieden. Anders is die echt te dik.
Ik heb hier ook zwaar agressieve konijnen gehad, maar ze zijn bijna allemaal bijgedraaid nadat ze samen kwamen te zitten.
Ja ik weet zeker dat het een ram is. En hij is niet te dik, want toen we hem kochten had hij die wam ook al. En hij gaat 1-2 keer per jaar naar de DA, 1x voor spuitje en 1x voor controle. Hij zegt dat ie er goed uitziet.
Faniek schreef:Ja ik weet zeker dat het een ram is. En hij is niet te dik, want toen we hem kochten had hij die wam ook al. En hij gaat 1-2 keer per jaar naar de DA, 1x voor spuitje en 1x voor controle. Hij zegt dat ie er goed uitziet.
lonniejj schreef:Net zolang met rust laten?
Je laat hem nu dus in feite in de steek he. Hij heeft geen maatje, en verder niks waarmee hij sociaal om kan gaan, enkel jou. En nu laat jij hem ook zo zittenNou, geloof me dat gaat geen ene moer helpen hoor
Sorry dat ik het zeg, maar ik denk dat als jij wilt dat hij minder vals wordt, laten castreren en een dametje erbij zetten, het zijn groepsdieren wanneer leren mensen het nou toch?
Citaat:We hebben vrijdag een afspraak bij de dierenarts voor castratie. Dit helpt niet want hij word drukker.
Fleurtje100 schreef:Maar waarom komt er dan een cavia bij? Een cavia communiceert heel anders dan een konijn.Citaat:We hebben vrijdag een afspraak bij de dierenarts voor castratie. Dit helpt niet want hij word drukker.
Het helpt natuurlijk pas als hij ook echt gecastreerd is. Mijn oude knijn liep los in huis en was zindelijk. Was hardstikke lief, als wij op de bank zaten kwam hij er naast zitten of op schoot om te aaien. Tijdens het koken zat hij in de keuken of er wat te halen viel, en als wij naar bed gingen en hij weer zijn hok in moest ging hij zich verstoppen. Hij kende zijn naam ook.
Alleen toen hij een jaar of drie was begon hij te sproeien, en hij ging ook altijd op onze hond zitten rijen. Hond vond dat niet heel leuk, maar bleef wel vriendelijk tegen Nijn, maar ons hondje werd ouder en kreeg artrose aan haar achterpootjes en Knijn werd steeds hitsiger. Samen met het sproeien hebben we 'm toen maar gecastreerd. Hij was daarna veeeel rustiger, ondanks dat hij al drie was. Dat werkt echt wel hoor, ook op die leeftijd.
Fleurtje100 schreef:Maar waarom komt er dan een cavia bij? Een cavia communiceert heel anders dan een konijn.Citaat:We hebben vrijdag een afspraak bij de dierenarts voor castratie. Dit helpt niet want hij word drukker.
Het helpt natuurlijk pas als hij ook echt gecastreerd is. Mijn oude knijn liep los in huis en was zindelijk. Was hardstikke lief, als wij op de bank zaten kwam hij er naast zitten of op schoot om te aaien. Tijdens het koken zat hij in de keuken of er wat te halen viel, en als wij naar bed gingen en hij weer zijn hok in moest ging hij zich verstoppen. Hij kende zijn naam ook.
Alleen toen hij een jaar of drie was begon hij te sproeien, en hij ging ook altijd op onze hond zitten rijen. Hond vond dat niet heel leuk, maar bleef wel vriendelijk tegen Nijn, maar ons hondje werd ouder en kreeg artrose aan haar achterpootjes en Knijn werd steeds hitsiger. Samen met het sproeien hebben we 'm toen maar gecastreerd. Hij was daarna veeeel rustiger, ondanks dat hij al drie was. Dat werkt echt wel hoor, ook op die leeftijd.
levitrol schreef:Ik doe er zeker wat mee. Ik heb een PB'tje gekregen van iemand, die zei: 'Net zolang met rust laten tot hij zelf wil'
Hier ben ik mee bezigAls dat niet helpt word hij gecastreerd. En een voedster erbij.
Waar we hem weg hebben zeiden ze een voedster, toen gingen we nagels knippen bij een dierenspeciaalzaak, en die zeiden dat het een mannetje was, en de DA ook.