Wij hebben 2 duitse doggen, waarvan 1 pup. Dus wel enorm grote honden.
Wat onze pup per maand kost, geen idee
Hij heeft de eerste maand al heel wat geld gekost. Heb namelijk een volle zak voer staan (voer kreeg hij ook bij de fokker, dus wilde erop doorgaan), dit vindt hij niet lekker, dus heb een zak van een kleine 14 kilo staan wat me 67 euro heeft gekost
Dan heb ik nog een zak voer wat hij wel eet, eerst 2 zakken van 2 kilo à 11 euro per stuk en vervolgens een zak van 12 kilo van 55 euro gekocht. Voerbak kostte me 25 (heb voor beide honden aparte bakken). Halsband was een tientje
Maar de DA kosten...hij is namelijk ziek geweest! Bij elkaar zijn we al 200 euro aan DA kosten kwijt (paar keer consult, paar keer medicijnen, paar wormenkuren en een enting (vergeet de entingen niet!)). De pup zelf heeft een kleine 1000 euro gekost. Puppycursus gaan we in januari doen, kosten incl lidmaatschap 78 euro. Ook moet hij over een paar weken zijn laatste enting, ook weer een eurootje of 30.
Dus verkijk je niet alleen op voer! Als je hond behoorlijk ziek wordt, wat altijd mogelijk is, dan moet je erop voorbereid zijn!
Onze andere dog kost qua onderhoud niet veel, ze heeft brokken die 35 euro per 20 kilo zijn en daar doet ze een maandje mee ongeveer. Maar qua DA kosten heeft ze heel veel gekost, we hebben haar als herplaatser en ze mankeer(de/t) vanalles! Heupdysplasie, entropion (oogleden die naar binnen staan), waardoor ze constant ontstoken ogen had. Haar baarmoeder kwam naar buiten met de loopsheid, spoedoperatie moeten ondergaan, vervolgens 3 maanden later MOEST ze daardoor gesteriliseerd worden. Kostenplaatje?
Ik denk dat 2000 euro in de richting komt!
Ach, ik heb het er voor over
Wij zijn stapelgek op onze honden
Als het moet verkoop ik mijn auto voor hun gezondheid
En ik moet 60 km enkele reis rijden voor mijn werk, dus het zegt wat