wat kost een hond? per dag??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Re: wat kost een hond? per dag??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-08 15:43

ze vinden het goed Knipoog
zei schaffen de hond aan( doen ze niet, als ze het niet goed vinden,lijkt mij Tong uitsteken), ik moet het verzorgen etc.

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 15:43

ik heb zelf een rottweiler en een friese stabij, laat ik de kosten van mn rottweiler dan maar opnoemen omdat je een grote hond wil hebben.

de investering was € 1.000,-

maandelijkse kosten zo'n € 70,- per maand, dit is alleen eten

daarnaast dan nog de dierenartskosten erbij, dit verschild
kosten van puppytraining koste mij € 95,- euro.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-08 15:45

95!?
hier 30.., maarja dat ligt natuurlijk aan de plaats en de vereniging.

MarjonTampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 15:51

Wij hebben drie border collie kruisingen. Volgens mij doen ze 2-3 weken met 1 zak voer van 15 kilo. Ze krijgen 2-3 per dag brokjes. 2 x wanneer ze ook nog de restjes krijgen van het avond eten dat wij niet ophebben, anders 3 x. Zo'n zak voer kost meen ik nog geen 20 euro.. Dus wat voer betreft zijn ze niet duur.
Ze gaan alleen naar de dierenarts als ze iets mankeren. Zijn ook allang niet meer ingeent. Dus wat de rekening bij de dierenarts betreft, zijn ze ook niet duur.
Wel worden ze regelmatig ontwormd en ontvlooid. Dus die kosten komen er wel gewoon bij.

Ik denk dat wij over het algemeen niet zoveel geld uitgeven aan de honden, ook al zijn het er 3.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 16:05

voor mijn hond betaal ik z'n 10 euro per maand denk ik?
Is een 5 jarige jackrussel/dwergpincher kruizing.

Aankoop was 300 euro als puppy, puppycursus was 100 euro, maar dat is imo. meer voor de eigenaar van de hond, dan voor de hond zelf. (je leert je hond vaak niet in een halfuurtje een nieuw trucje aan.)

Ik en mijn vriend willen ergens volgend jaar een tweede hondje erbij nemen, ook z'n klein ding (kleintjes zijn vaak erg makkelijk, eten is goedkoper, je hoeft geen extra plek in de bus te betalen etc.).

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 17:38

Wij hebben 2 duitse doggen, waarvan 1 pup. Dus wel enorm grote honden.

Wat onze pup per maand kost, geen idee Haha! Hij heeft de eerste maand al heel wat geld gekost. Heb namelijk een volle zak voer staan (voer kreeg hij ook bij de fokker, dus wilde erop doorgaan), dit vindt hij niet lekker, dus heb een zak van een kleine 14 kilo staan wat me 67 euro heeft gekost Haha! Dan heb ik nog een zak voer wat hij wel eet, eerst 2 zakken van 2 kilo à 11 euro per stuk en vervolgens een zak van 12 kilo van 55 euro gekocht. Voerbak kostte me 25 (heb voor beide honden aparte bakken). Halsband was een tientje Lachen Maar de DA kosten...hij is namelijk ziek geweest! Bij elkaar zijn we al 200 euro aan DA kosten kwijt (paar keer consult, paar keer medicijnen, paar wormenkuren en een enting (vergeet de entingen niet!)). De pup zelf heeft een kleine 1000 euro gekost. Puppycursus gaan we in januari doen, kosten incl lidmaatschap 78 euro. Ook moet hij over een paar weken zijn laatste enting, ook weer een eurootje of 30.

Dus verkijk je niet alleen op voer! Als je hond behoorlijk ziek wordt, wat altijd mogelijk is, dan moet je erop voorbereid zijn!

Onze andere dog kost qua onderhoud niet veel, ze heeft brokken die 35 euro per 20 kilo zijn en daar doet ze een maandje mee ongeveer. Maar qua DA kosten heeft ze heel veel gekost, we hebben haar als herplaatser en ze mankeer(de/t) vanalles! Heupdysplasie, entropion (oogleden die naar binnen staan), waardoor ze constant ontstoken ogen had. Haar baarmoeder kwam naar buiten met de loopsheid, spoedoperatie moeten ondergaan, vervolgens 3 maanden later MOEST ze daardoor gesteriliseerd worden. Kostenplaatje? Haha! Ik denk dat 2000 euro in de richting komt!

Ach, ik heb het er voor over Ja Wij zijn stapelgek op onze honden Lovers Als het moet verkoop ik mijn auto voor hun gezondheid Ja En ik moet 60 km enkele reis rijden voor mijn werk, dus het zegt wat Haha!

joycie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 17:46

Ik zie staan dat je denkt over een Boxer.
Boxers zijn hele leuke honden, maar houdt wel rekening met DA-kosten. Ik wil niet zeggen dat het voor alle Boxers geldt, maar Boxers hebben wel vaak kwaaltjes en die kunnen flinke rekeningen opleveren.