Gekke katten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Tamara

Re: Gekke katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 14:54

Haha wat een verhalen hier! Huilen van het lachen

Onze katten hebben enorme drang om hun nageltjes te krabben, zo van uit het niets rennen ze keihard naar de krabpaal om dan een kwartier hun nageltjes te krabben. *LOL*

Eentje is dol op rijstepap. Als iemand het hier eet, gaat hij eerst heel lang in de lucht snuffelen en dan rent 'ie naar de rijstepap om de restjes te eten.

En ze vallen ook regelmatig de struiken en kranten aan. Tong uitsteken

Mar_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 21:50

1 van mijn 4 katten is een keer stoned geweest.Althans daar leek het op.
Ik had voor mijn paarden kalmeringskruiden gekocht van drechtsdreden (ofzo).In dat zakje zat een papier met alle andere soorten kruiden die ze allemaal hadden.Dat papier leg ik op tafel en mijn kat gaat op dat papier zitten.Hij begon over het papier heen te rollen en echt te bewegen of hij stoned was. Clown Hij keek ook erg duf uit zijn ogen.Hij heeft er denk ik wel een 2 uur op gezeten.

Een andere kat van mij probeerd altijd de vissen te vangen uit de vijver.Tot hij met zijn pootje in het water gaat en dan ook keihard wegrent en dan 5 min. later het weer probeerd.

Mijn jongste kat heeft de gewoonte om in de wasbak te slapen.

We hebben er ook 1 die erg slim is.Zij slaapt altijd in de kamer overdag.Als wij naar bed gaan moet ze naar buiten.We moeten altijd eerst haar pakken want als we de tv uitzetten gaat ze er van tussen en kruipt ze boven in een kast weg.Ze is zwart dus voor je haar gevonden heb ben je even bezig.Het is vaak voorgekomen dat mijn ouders dachten dat ze buiten was en dan haar rond 2.00 's nachts horen niesen in de kast.

Mijn kat die vorig jaar is ingeslapen had de rare gewoonte om in je tenen te bijten als je op blote voeten liep. ROFL Dus als je 's ochtends beneden kwam en hem binnen liet en je had geen sokken werd je de hele tijd achtervolgt om lekker in je tenen te bijten.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:00

Mar_84, zat er niet toevallig kattenkruid in? Daar kunnen ze nogal stoned van worden, precies zoals je omschrijft. Sommigen kunnen er zelfs helemaal van gaan kwijlen!

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:05

de jongste van het stel (4 katten) geeft haar speelgoedmuis zwemles in de drinkschaal en zit dan toe te kijken hoe de muis in het rond drijft. Soms geeft ze de muis ook eten (ligt dan in de voerbak). Ik heb het gevoel dat ze nog niet snapt dat het geen echte muis is. Ach gut
De oudste (onderhand toch al 15) heeft s' morgensvroeg zijn gekke 10 minuten. Hij rent als een gek door het huis en maakt vreemde geluiden. De drie dames blijven uit de buurt anders rost hij ze ook nog even af. Extreme duivel Kat nr. drie ligt het liefst de hele nacht om een klein kussen tussen ons in en ligt deze niet goed dan wordt er klachtelijk gemiauwd totdat het kussen wel goed ligt. Heeft trouwens een hekel aan uitslapen (van ons dus) blijft net zo lang miauwen totdat we uit bed vluchten (heeft ze het bed weer voor zich alleen)
Kat nummer 4 wil altijd net in de andere ruimte zijn (de deur is natuurlijk dicht) ramt net zo lang aan de deur totdat we hem open doen. De oudste doet de deur zelf open en de jongste drinkt het liefst uit de kraan (zal wel te maken hebben met het feit dat ze net zwemles heeft gegeven aan een vieze bontmuis in de waterbak. ROFL
Kortom volledig gestoord dus. Haha!

Mar_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:11

@ Zwerte : dat weet ik niet meer maar het zag er grappig uit. Haha!
We hebben kattenkruid in de tuin en daar zitten ze met z'n vieren in de zomer altijd aan te vreten en er door heen te rollen.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:12

Hier ook 2 hoor Tong uitsteken

Stelletje malloten!

Onze katten hebben ook van die uurtjes (per dag!! en dan het liefst snachts) dat ze achter mekaar aan rennen en weet ik allemaal wel niet.

Ook wil 1 poes het liefst snachts in bed (gezellig hoor Tong uitsteken) en als ze wakker wordt in de ochtend dan gaat ze eerst shoppen op mijn nachtkastje (elastiekjes, armbandjes, kettinkjes, net wat er ligt) en daar wordt uitgebreid mee gespeelt en kwijtgemaakt uiteraard.

En wat dachten jullie dan van het snurken Tong uitsteken.

En het kletsen doet de andere van ons ook Ja. Hele verhalen Ja

Elke avond restjes vla oplikken (en dan het liefst bij Oma die er niks van moet weten).

Op schoot bij diegene die je altijd pest.

Mekkeren naar de vogels (natuurlijk heel veilig achter het glas)

Bovenop het douchescherm zitten kletsen als je aan het douchen bent (is gezellig Ja)

Naar binnen gaan doe je via het badkamerraam Ja

Drinken doe je uit een bekertje in de badkamer naast de wastafel Ja

Ze sporen echt niet Tong uitsteken

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 03:41

Mar_84 schreef:
Mijn jongste kat heeft de gewoonte om in de wasbak te slapen.

.

Liefde is....

.... de kraan willen opendraaien maar het niet doen Clown Haha!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 08:16

mijn oude kat was gek op de geur van bleekmiddel...als ik dan de douchevloer er mee had gesopt dan ging ze ook liggen rollebollen.
of de schabrakjes van mijn pony.
whahaha daar ging ze dan op liggen en pakte met 1 poot 1 kant beet en trok dat over zich heen Clown

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 09:13

Volgens mij zijn alle katten in meer of mindere mate zo gestoord als een baksteen...
We hadden vroeger een oudere poezedame, een heel lieve rustige ouwe kat. Maar mooi als die buitenkwam dat dan eerst de voorste drie bomen een pak rammel kregen...net als stofzuigers, man wat zijn die dingen mishandeld...
Een andere kat kon uren staren naar het schijnsel van een lantarenpaal in het halletje.
Al mijn katten moeten elke ochtend de meterstanden controleren. Vraag me niet waarom, maar standaard wordt die deur opengemept en in de meterkast gekeken. Daarna worden de dagelijkse werkzaamheden weer opgepakt.
We hebben er twee gehad die het toppunt van genot bereikten als ze op de wasmaschine lagen en het ding begon te centriguren. Languit, kop omlaag en zoooo'n kwijldraad tot aan de grond...
Stompie moest elke dag minimaal één rooie kat meppen, Einstein dacht dat ie een vogeltje was, ging op het dunste takje van de boom zitten en was dan nog verbaast dat ie alweer in de sloot viel, Neus gromde elke dag tegen de postbode, Stoffel keek graag tv (Turkse zender vond ie het mooist - logisch want meneer was van Turkse komaf) en mepte zijn etens en drinkbakjes de kamer in als 't op was en de bediening niet snel genoeg ging, Muts spaarde muizen en ratten in de wc en Caitlin vind niets mooier dan galmen op de trap...
Ach, katten...knettergek zijn ze...(maar wel erg lief)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 12:27

Prachtige verhalen! Wat zijn katten toch ontzettend leuk!

Zijn er al veel kerstbomen gesloopt? Bij mn ouders wel! Tegen de ballen en de takjes aanmeppen. Dan roept mn moeder dat het niet mag, en dan gaat eentje klieren: met pootje naar de boom toe en dan zo'n mekkertje: "mag het echt niet?"
Vanmorgen begon mijn dame alvast aan haar ontbijt: mijn cornflakes! Ze mag altijd mn bakje uitlebberen omdat ik het met melk eet. Nu wilde ze niet wachten dus begon maar aan de cornflakes terwijl de melk er nog niet bij in zat! Ohja en ze ziet spoken op de muur tegenwoordig. Eerst zat er een spook boven de kast, nu naast het bed. Geheel kale muur en mevrouw er elke avond naar staren en tegen mekkeren. Volledig geschift die beesten!!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 13:05

mijn poes kan ook mama zeggen Haha!

smiddags als ik thuis kom van de paarden krijgt ze altijd een beetje blikvoer.

als ik dat dan in haar bakje doe dan miauwt ze altijd en dan lijkt het net of ze mama? zegt.
hahaha.

kennisje van me zegt tegen haar poes altijd "poesie".... en dan zegt haar poes miauw?

Huilen van het lachen ROFL

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 13:48

Pluizebolpum schreef:
Al mijn katten moeten elke ochtend de meterstanden controleren. Vraag me niet waarom, maar standaard wordt die deur opengemept en in de meterkast gekeken. Daarna worden de dagelijkse werkzaamheden weer opgepakt.

ROFL

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 15:05

Oja, spoken tellen...Muts zat uren op de bank naar de muur te staren en ergens tegenaan te kwebbelen. Ben ooit maar eens gaan meekijken om te zien waar meneer dan wel niet naar keek. Niks gevonden natuurlijk maar Muts vond het prachtig en zat maar van de muur naar mij te kwebbelen: 'Zie je 't ook, vrouwtje, zie je het ook?'

Stompie keek ook graag tv, naar hondenshows (agility was z'n favoriet) en videoclips van Madonna...

Caitlin heeft elke keer dat ik thuis kom het heen en weer en valt dan de bank aan. Daar ligt een grand foulard op en daar moet zij dan onder woest gebrul onderdoor, raakt vervolgens de weg kwijt in die lappen, gaat nog harder joelen en, als ze eindelijk de uitgang heeft gevonden, rent dan keihard naar de keuken, knalt tegen de keukenkastjes aan in een poging naar buiten te komen, schrikt daar van, rent naar boven, mauwt, rent weer naar beneden en duikt weer onder de bank. Vervolgens begint het hele feest weer opnieuw zo'n 3 á 5 keer, ligt eraan hoe lang ik ben weggeweest...

Stoffel was een echte vent, die ging mee naar bed...Begon ie natuurlijk te snurken, dan kreeg ie een por, gaf een sjaggie geluid, draaide zich om en sliep verder...Een keer gehad dat ik midden in de nacht wakker werd van de kou. Had meneer zich helemaal in mijn, MIJN dus, dekbed gewikkelt en lag lekker te snurken. Bij elke poging om mijn, ja MIJN, dekbed terug te krijgen werd er gemopperd en trok ie het dekbed weer terug zijn kant op...
Toen heb ik 'm maar gezegt dat zodra hij met belastbaar inkomen thuiskomt en de huur betaald hij ook mijn dekbed mag inpikken, eerder niet, en heb hem onder MIJN dekbed vandaan gevist.
De volgende ochtend lag de vuilniszak naast de emmer, met al het afval keurig ontleed naast de zak...zucht...

Trammelanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 15:09

De kant van ons, is een mafkees. Ik ben totaal NIET op katten, doods en doosbang. toch heeft onze kat me er een beetje bovenop geholpen.

Gisterenavond is de kerstboom (zonder versielsels) opgezet, en ja hoor manneke zat er meteen de hele avond in.
Hij sjeest s nachts de trap op en af en vooral sochtends gaatie krabben aan de drempel van de bovendeur als je net wakker bent. Da swel schattig. ook al hou ik niet van katten Clown

Voor de rest valt ie weleens ergens af door zn manke poot (lees: trap, computer, stoel, bank) en sluit hij zichzelf weleens in door ergens in te kruipen of tussendoor waar ie niet meer tussenuit kan (bijv tussen een tafel en een computer.)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 15:15

Ik heb twee katjes (7 maanden nu) die volgens mij allebei niet sporen, maarja, het is dan ook broer en zus Haha! .
Zusje is een schattig, iets te klein poesje, wat zich werkelijk álles laat welgevallen. Zodra je haar oppakt, begint ze te spinnen en valt ze bijna acuut in slaap, al hang je haar op haar kop.
Broer is compleet de andere kant op. Hij is bijna twee keer zo groot en zo gek als een deur. Hij ren als een hond achter de kinderen door de kamer aan, daagt je continue uit voor spelletjes en je hebt eigenlijk geen rustig moment met ´m, heerlijk.....

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 23:09

Schangah schreef:
de jongste van het stel (4 katten) geeft haar speelgoedmuis zwemles in de drinkschaal en zit dan toe te kijken hoe de muis in het rond drijft. Soms geeft ze de muis ook eten (ligt dan in de voerbak). Ik heb het gevoel dat ze nog niet snapt dat het geen echte muis is. Ach gut
De oudste (onderhand toch al 15) heeft s' morgensvroeg zijn gekke 10 minuten. Hij rent als een gek door het huis en maakt vreemde geluiden. De drie dames blijven uit de buurt anders rost hij ze ook nog even af. Extreme duivel Kat nr. drie ligt het liefst de hele nacht om een klein kussen tussen ons in en ligt deze niet goed dan wordt er klachtelijk gemiauwd totdat het kussen wel goed ligt. Heeft trouwens een hekel aan uitslapen (van ons dus) blijft net zo lang miauwen totdat we uit bed vluchten (heeft ze het bed weer voor zich alleen)
Kat nummer 4 wil altijd net in de andere ruimte zijn (de deur is natuurlijk dicht) ramt net zo lang aan de deur totdat we hem open doen. De oudste doet de deur zelf open en de jongste drinkt het liefst uit de kraan (zal wel te maken hebben met het feit dat ze net zwemles heeft gegeven aan een vieze bontmuis in de waterbak. ROFL
Kortom volledig gestoord dus. Haha!

De nieuwe bontmuis heeft direct ook al weer zwemles gehad en ligt nu te drogen op de vloer.
Haha!

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 09:19

Een van mijn ouders katten was ook een keer stoned. Heel eng, kon haast niet meer lopen (alleen zwalken), viel om als je haar een duwtje gaf en keek uit haar ogen als een junkie. Wij in de zorgen naar de dierenarts (we dachten minstens dat ze dood ging), die haar helemaal onderzocht op hart en longkwalen, beestje 2 dagen in observatie in een coufeuse, bleek dat ze zo gezond als een vis was, alleen zwaar onder invloed (een pad of een plantje gegeten wss). En mevrouw was helemaal niet onder de indruk, want zodra ze weer thuis was is ze weer naar buiten geglipt en zat ze smiddags weer net zo stoned op de bank :S. Je zal maar een verslaafde kat hebben...
Zelfde beestje gaat altijd bij je zitten als je bezig bent. Als je aan het lezen bent zit ze op je boek of krant, als je aan het schilderen bent likt ze het vieze verfwater op, als je achter de laptop zit gaat ze pontificaal in je beeld zitten enz. Als ze geaaid wil worde gaat ze recht in je beeld zitten met haar kopje naar beneden, naar je toegekeerd, echt zo van AAAAAAAAAI MIJ, PLZ AAI MIJ! Erg gezellig, maar niet bepaald practisch...

Mijn tante heeft van de zomer een achtergelaten katje meegenomen van vakantie. Het beestje was toen nog maar 2 weken oud. Ze hebben haar opgevoed met de fles en het is nu al een echte kat (wel een beetje klein gebleven), alleen vind ze kattenbrokjes helemaal niets... Ze eet het liefst snoepjes en koekjes die op tafel zijn blijven staan en eigenlijk alles wat haar baasjes ook eten, ze lust zelfs sinaassappelsap en banaan. Verder ligt ze het liefst als een baby bij mijn tante, of zit ze op je schouder. Ze denkt waarschijnlijk dat ze een klein mensje is...

(ondertussen vermaakt mijn eigen kat zich kostelijk met mijn tenen, auw!)

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 22:04

Mijn kat bedacht zich om vanacht om 3 uur mijn kamer maar eens aan te vallen Haha!
alles wat op de grond lag werd gepakt whehe Clown

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 20:01

hehe ik heb vannacht ook slecht geslapen zeg. Poezebeest was bang van vuurwerk, dus lieten we de deur open zodat ie in de slaapkamer kon schuilen. Heel lief ging meneertje slapen in zijn hoekje achter het gordijn. Alleen vond hij om een uur of 5 smorgens dat we wel genoeg geslapen hadden. Begon hij over mijn hoofd heen te lopen, te miauwen op zijn allervrolijkst en te pruttelen in mijn oor. Ik schrok me rot toen ie opeens vlak bij mijn oor zat en heel vrolijk MRRRRRRR begon te zeggen...

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 21:35

ja hoor hier nog 1! Haha!

Kleine Flicka trekt altijd gekke bekken
Afbeelding

Bijou zuigt aan mijn vinger.
Afbeelding

Stardust0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 11:52

onze katten zijn gek. Vooral Mauky.

Die zit een kwartier naar de kerststal te staren, dan tikt ze zon poppetje om, en dan komt ze naar je toe. Dan gaat ze op schoot, en in de vingers bijten, je hoofd hellemaal onder likken. Ook valt ze tegelmatig onze bengel aan. Dan zit ze op der eten te wachten, Denkt ze dat Coockie om de deur komt, komt onze hond, en dan valt ze de hond aan. Ook denkt ze tussen de gleufjes van de kast dingen te vinden. Daar is ze uren zoet mee.. Duivel

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 13:22

Oh,zo weet ik ook nog wel wat.
Als wij onze kerstboom weghalen,is er op de plek waar hij stond natuurlijk wat aarde gevallen enzo.De katten rennen daar dan naartoe om vervolgens twee uur er te liggen rollen en spinnen,en als de oudste er rolt komt de kleine er zo heel zachtjes naar toe gelopen,om vervolgens hard weg te rennen door het gekrijs van de oudste.

De oudste(Lizzy) deed vroeger al helemaal gek.Ze heeft een keer een handdoek die vast zat aan de wasmand in haar bek genomen en zo de trap af gerend,met de hele wasmand achter zich aan.En een keer moest mijn zus nog van school komen.Dus mijn moeder wachtte op haar in de huiskamer.Hoort ze ineens:'MWAMA!' dus mijn moeder roept doodleuk:'Ja wat is er' Bleek het Lizzy te zijn met een Barbietrouwjurk in haar bek 8D
Ze kon niet goed mauwen haha

En de jongste(Seppie) wil nooit eten s'ochtends,TENZIJ je hem aait over zijn kopje,dan gaat ie z'n brokjesbak helemaal leegvreten Clown
En Lizzy gaat als ze kwaad is ook wel eens eten,en als je dan tegen haar zegt 'Is het lekker Lizzy?' dan probeert ze te grommen,maar moet kauwen dus dan hoor
je zo 'Mwaugrrrrmwamgrrrjamjamsmekmraaaww' *LOL*

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 21:44

vandaag schrok anakin van me terwijl hij zat te eten, dus hij crosst weg en verslikt zich keihard in een brokje Huilen van het lachen