Hond> ziek?> diaree+bloed

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Paintlinger

Re: Hond> ziek?> diaree+bloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 23:50

De 3e en laatste DA in veendam

Ende-jongert
0598-613287

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 23:51

ik wil je echt niet onnodig ongerust maken, maar in een ernstig geval kan een hond doodbloeden aan een inwendige bloeding....

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 23:51

Dreeetje schreef:
Belt ze morgenochtend, hond dood .. Pff, ik zou gauw een andere bellen en daar geen contact meer mee hebben! Pff stelletje .. *****

Jeej TS, weet niet hoe oud je bent, maar wat goed hoe je dit allemaal aanpakt zeg!

Zo snel zal het wel niet lopen. hadden laatst een hond die vermoedelijk al 2 dagen bloed braakte, maar dan echt plassen bloed. Hond leefde ook nog. Gewoon andere klinieken eens bellen.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 23:52

Hond van mijn opa en oma bloedde een klein beetje na een operatie, maar dat was wel bijna misgegaan. Het is maar net waar de bloeding zit...

kaasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 23:52

haar binnenlip is zwart gekleurt vanzichzelf we kunnen het niet zien

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 23:52

Het kan ook een darm perforatie zijn door een scherp voorwerp. Dan krijg je ook voedselresten in de buikholte die ontstekingen kunnen veroorzaken... Dan heb je pas echt een probleem.
Bloed braken of bloed bij de ontlasting is nooit goed nieuws.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 23:53

idd. Maar een inwendige bloeding na operatie kan natuurlijk ook heftig zijn. dit hoeft hier het geval niet te zijn. Hangt een beetje van de hoeveelheid bloed af en de toestand van de hond natuurlijk.

Dreeetje

zitake schreef:
Dreeetje schreef:
Belt ze morgenochtend, hond dood .. Pff, ik zou gauw een andere bellen en daar geen contact meer mee hebben! Pff stelletje .. *****

Jeej TS, weet niet hoe oud je bent, maar wat goed hoe je dit allemaal aanpakt zeg!

Zo snel zal het wel niet lopen. hadden laatst een hond die vermoedelijk al 2 dagen bloed braakte, maar dan echt plassen bloed. Hond leefde ook nog. Gewoon andere klinieken eens bellen.

Hmm las het even over en staat er wel alsof ik het meen .. Nagelbijten / Gniffelen
Nee zo was het dus niet bedoeld Bloos!, ik maakte het even erger, wat nou als er echt een hond is met een levensberdreigende situatie, die vrouw zegt bel morgen maar even terug .. pff lekker makkelijk dan..

Paintlinger

Even in het ooglid kijken... dat moet ook mooi roze zijn normaal..

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 23:54

kaasje schreef:
haar binnenlip is zwart gekleurt vanzichzelf we kunnen het niet zien

onderste ooglid naar beneden trekken en daar de binnenkant van bekijken.
Is wel iets moeilijker te zien. Tja en dan zijn er nog heel wat controledingen, alleen een beetje lastig om via de computer uit te leggen.

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 23:55

Je kan wel gewoon aan het buikje komen zonder dat hij piept? Honden zijn vaak hard voor zichzelf, maar heb niet veel verstand van dit soort dingen behalve dat bloed bij uitwerpselen erg slecht is!

kaasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 23:55

mijn hond doet nogwel normaal ,, maar ik was zo ongerust door de bloed & diaree Verdrietig

LadyMadonna

en het tandvlees?
Als je daar met je vinger op drukt wordt het wit. Dit hoort vrij snel weer roze te kleuren als je je vinger weg haalt

zap

Kijk eens naar dr tandvlees Lachen Bleek of mooi roze?

Misschien hebben je ouders wel gelijk en valt het allemaal wel mee? Ben je misschien gewoon erg geschrokken en valt het allemaal mee? Ik denk ook weleens dat mijn diertjes zo dood neer vallen of al dood zijn (als ze niet snel genoeg reageren Tong uitsteken), alleen is dan meestal de schrik en is er niks aan de hand Lachen.

Een hond dat aan het doodbloeden is is volgens mij ook erg vermoeid en sloom en ziek.

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 23:56

Is er eigenlijk al gevraagd hoe vaak de hond heeft gepoept met bloed erbij ?!

Cemlys

Dreeetje schreef:
Hmm las het even over en staat er wel alsof ik het meen .. Nagelbijten / Gniffelen
Nee zo was het dus niet bedoeld Bloos!, ik maakte het even erger, wat nou als er echt een hond is met een levensberdreigende situatie, die vrouw zegt bel morgen maar even terug .. pff lekker makkelijk dan..

Wordt bij ons op de kliniek ook wel soms gedaan, je moest eens weten waarvoor men allemaal belt savonds laat Tong uitsteken . maar we stellen wel genoeg vragen om te kunnen oordelen of er echt spoed is of niet.

Paintlinger

Heb je de andere DA's al gebeld?

Cemlys

stef schreef:
en het tandvlees?
Als je daar met je vinger op drukt wordt het wit. Dit hoort vrij snel weer roze te kleuren als je je vinger weg haalt

zeker binnen de 2 seconden dus

kaasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 23:59

alles van mijn hond is zwart, de binnenkant van haar lip haar tandvlees, de binnenkant van het ooglid ... het is een pekingeesje,, maar mischien hebben jullie wel gelijk en valt het mee, en was het de schrik want nu doet ze wel normaal .. Lachen

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 23:59

zitake schreef:
Wordt bij ons op de kliniek ook wel soms gedaan, je moest eens weten waarvoor men allemaal belt savonds laat Tong uitsteken . maar we stellen wel genoeg vragen om te kunnen oordelen of er echt spoed is of niet.

Maar lijkt me ook logisch dat je mensen ook gerust stelt toch? Kan me voorstellen dat het niet een pretje is als er steeds mensen bellen met: mijn hondje piepte is ze ziek ..? Tong uitsteken Nee flauw ..
Maar gerust stellen lijkt me toch wel handig, geval TS is totaal nog niet gerust gesteld.. Lijkt me 1 van de prioriteiten toch?

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 00:01

Bel nog even een DA... helderrood bloed is voor mij iig geen geruststelling..

kaasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 00:02

ook als je hond normaal doen:O?

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 00:03

Zou ik wel ff doen ja...
Dan weet je iig iets meer...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 00:04

Dreeetje schreef:
zitake schreef:

Maar lijkt me ook logisch dat je mensen ook gerust stelt toch? Kan me voorstellen dat het niet een pretje is als er steeds mensen bellen met: mijn hondje piepte is ze ziek ..? Tong uitsteken Nee flauw ..
Maar gerust stellen lijkt me toch wel handig, geval TS is totaal nog niet gerust gesteld.. Lijkt me 1 van de prioriteiten toch?

Idd dat bedoel ik ook. We stellen vragen en leggen ook duidelijk uit waarom dit geen spoed is en dat ze alvast een afspraakje kunnen maken morgen of morgen terugbellen. Is ook maar netjes zo.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 00:04

Hoe vaak had ze bloed bij bij de ontlasting?

Wij kijken thuis ook altijd even aan hoor, zolang ze blijven eten/drinken en zich normaal gedragen vallen ze echt niet zomaar neer Lachen. Even in de gaten houden of het bloed blijft/meer wordt/of minder wordt. Je weet soms toch niet wat het is. Het kan zo maar zijn dat je hondje iets kleins naar binnen heeft gesnoept waarvan de darmen wat onrustig zijn en wat tegen de wand van de darmen heeft geschraapt.... dat geeft ook bloed of misschien zat er wat scherps aan en dat heeft tijdens het poepen voor wat irritatie gezorgd.
Natuurlijk kan je de ergste dingen voor je halen en denken aan darmperforaties en bloedingen en weet ik allemaal wel niet, maar dan is je hondje denk ik ook wel echt beroerd.