Honden en traplopen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Liez

Re: Honden en traplopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 19:06

Wij hebben ook een beagle
ze zijn geweldig. je moet wel een beetje streng en eerst durfden we hem niet los te laten . maar gaat nu goed,
hij is ook draagbaar

_Do_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 19:11

Als ik het mij goed herinner ben jij ook ligt allergisch.

Misschien een Labradoodle wat voor je?
Verhaart niet. Kruising labarador met poedel. Heel sociaal en vrolijk. Nog weinig gezondheidsklachten (bekend).

http://www.labradoodleclub.nl/

Je hebt ze in verschillende maten, afhankelijk met welk formaat poedel ze gekruisd zijn.

Afbeelding
Pups

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 19:16

Bah wij hebben een labradoedel op stal lopen. Is precies een koningspoedel in het zwart. Beest staat erg hoog op zn poten en vind hem echt niet mooi
Komt misschien omdat ik m ook niet leuk vind, luisterd voor geen meter en zit in zn puberteit Tong uitsteken

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 19:24

Labradoodle's zijn gewoon kruisingen die voor veel te veel geld worden verkocht.
Dat er nog weinig gezondheidsklachten bekend zijn is logisch, het is nu niet zo dat er een grootschalig gezondheidsonderzoek is geweest (zoals bij de erkende rassen) en ze worden ook niet officieel geregistreerd.
Als je echt zoiets wil kun je beter iemand zoeken die zijn labrador door een koningspoedel wil laten dekken of andersom. Clown

Er zijn veel meer rassen die niet verharen en waarbij het soms goed gaat als je allergisch bent.
Maar dan zou ik eerst wel even laten testen of je allergisch bent voor de haren of voor de huidschilfers en echt goed nadenken voordat je aan een hond begint.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 21:16

Heb niet alles gelezen hoor maar ik heb altijd gehoord; hoe groter de hond, hoe slechter trappen lopen is voor het beestje.

Zelf heb ik een vuilnisbakje, en die moet ook altijd 1 trap op en af, omdat we op de 1e verdieping wonen en beneden alleen de keuken is etc.
Ze kunnen er natuurlijk wel last van gaan krijgen en als het zover komt zal ze niet meer naar boven kunnen komen (gelukkig maar dan dat we gaan verhuizen naar een huis met een woonkamer beneden Haha! )

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 21:22

Volgens mij is het voor geen enkele hond goed trap lopen...

Heb zelf onze rottweiler van 8 weken tot zeker 9 maand naar beneden getilt (2 hoog)
Daarna mocht die heel voorzichtig zelf.
woon nu in een andere flat met lift dus geen trappen meer voor hem Haha! hij is nu 7 en nergens last van...
Terwijl er in zijn familie volgens mij aardig wat poot problemen voorkomen..

_Do_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 11:08

Nog even over die test. Veel testen zijn waardeloos. Maar bij deze kwam bij mij met meer dan 85% mijn ras uit.

Ik heb dit ras echter gevonden door ecyclopedie en internet af te zoeken. Maar ik had al een hond en ik ken heel veel mensen met honden. Daarnaast wist ik precies wat ik niet wilde!

Bij wij was de test dus goed en het klopt ook, want ik ben helemaal verkocht aan het ras.

De andere die er in voor kwamen heb ik overwegen. En hebben we al.
Hij zoekt natuurlijk ook op schofthoogte, vul je een andere hoogte in krijg je ook andere rassen.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 11:12

corgi misschien? Al vind ik het toch maar vreemd dat je nu al bedenkt wat voor ras je wilt, terwijl je nog niet op je plek zit.. begrijp ik. Eerst zelf maar even stabiel op stok zitten, dan kijken naar een hond.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 13:25

corgi lijkt me dan precies niks. Hele leuke honden, maar behoorlijk gewicht om te tillen en met die korte pootjes is traplopen niet te doen Nagelbijten / Gniffelen

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 13:43

oh? Ik leef samen met 3 van die hondjes, waarvan 1 hardstikke soepel traploopt, en ze zijn niet te zwaar om te tillen hoor.) ( die andere 2 zijn pup en oud)

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 13:57

Wij hebben thuis een herder en hij kan wel trappen lopen, maar bij ons thuis gaat hij de trap niet op, aangezien we boven laminaat hebben en daar heeft hij een fobie voor.

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 14:15

Onze hond is een shi-tzu en loopt ook dagelijks trap. Hij kan het echt als de beste, supersnel is hij. Hij is al 10 jaar en heeft nergens last van. Lang wandelen vind hij fijn, blaft nooit, verhaart niet (alleen plukken haar) en zo klein is hij ook weer niet.

loyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 20:33

Ik weet het niet maar het schijnt dat trap lopen slecht zijn voor de heupen van een hond ..

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 23:29

pinuts schreef:
corgi misschien? Al vind ik het toch maar vreemd dat je nu al bedenkt wat voor ras je wilt, terwijl je nog niet op je plek zit.. begrijp ik. Eerst zelf maar even stabiel op stok zitten, dan kijken naar een hond.

Vreemd? Blond
Ik kijk al jaren uit naar een eigen hond, ik snap dan ook niet wat er verkeerd aan is om goed na te denken over wat ik in huis haal?
Krijg normaliter alleen maar te horen dat het goed is dat ik goed na denk over wat ik wil en wat kan, dus sta even te kijken van zo'n opmerking.

De rest onwijs bedankt voor de suggesties, ben alles op een mn gemakje aan het opzoeken en aan het doorkijken Lachen

Zelf kwam ik nog op de Duitse Pincher aan, ik weet niet of er hier mensen zijn met ervaringen?

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 02:52

Moest ff zoeken want ken ze nie.
Dacht ff dat het gewoon de dobermann was, maar dat was het dus niet Haha!

Zelf heb ik dus een Rottweiler,was niet mijn keuze maar die van me partner, geweldig beest zal hem voor geen goud meer kwijt willen, maar na hem komt er geen rottie meer.
Mijn hart ligt bij de Sharpei ( heb ik ook gehad te vroeg overleden door een ongeluk)

Afbeelding
Rustig
Zelfverzekerd
Trouw
Aanhankelijk aan zijn gezin.
Intelligent

Ontzettends leuke honden, binnen was ze altijd rustig blafde nooit alleen als we gek aan het doen waren,
kon goed met andere honden opschieten en vond vreemde niet erg.
Sommige peitjes houden niet van vreemde maar ik heb er nooit last van gehad.
Heb wel liever een teefje dan een reu, maar geldt denk ik ook voor sommige andere rassen, de reuen kunnen nog wel eens wat feller zijn naar andere reuen...

pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 05:33

Een CC is geen hond om op een flat te houden, vind het goed dat je dat inziet en je orrienteerd op iets anders.
Ik ben zelf ook geen liefhebber van kleine honden dus ik snap best dat jij jezelf goed aan het orienteren bent.
Welk ras mij heel erg meevalt en absoluut een stoere hond is zijn franse buldogs.
Klein maar enorme patsers Haha!
Ik heb zelf een CC en mijn broer een franse bull heel grappig om te zien dat mijn CC denkt dat hij een schoothond is en dat de kleine bull denkt dat hij zo groot als een olifant is, die is echt nergens van onder de indruk.
Franse buldogs zijn ook heel erg op mensen gericht en echt heel waaks.

Coony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 08:38

Een viszla of weimeraan misschien? zijn over het algemeen dezelfde honden maar de eerste is bruin en de ander grijs. het zijn hongaarse jachthonden geloof ik, zijn een soort middenmaatje, hele fijne beesten.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 16:21

een pincher zijn erg pittige honden die graag blaffen. Tenminste dat is mijn ervaring...

Een amstaff kan ik afraden. Ik moet er persoonlijk niet aan denken om haar 4 tot 6 keer per dag de trap op en af te moeten tillen en dan hebben wij nog een klein teefje (die zelfs kleiner is dan de engelse die tegenwoordig gefokt worden)
En ook moet je bij de staffjes rekening houden dat ze eigenlijk niet samengaan met andere honden. EN daar moet je heel bewust voor kiezen wat absoluut niet altijd even handig is want je moet ogen in je achterhoofd hebben om te zorgen dat er geen andere honden aan komen lopen.
Verder zijn het wereldhonden maar niet echt een beginnersras vind ik...

een vizsla en weimaraner vind ik nou niet echt een middenmaatje Anouklove... zijn behoorlijk grote honden en ik moet er niet aan denken om die te tillen !!

Je moet er vooral rekening mee houden dat je met het feit zit dat je misschien ook wel eens iets mee moet nemen terwijl je de hond tilt...
IK denk dat een franse bulldog erg geschikt voor je is... erg leuke stoere hondjes met grootheidswaanzin...
Dus een grote hond in een kleine verpakking...

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 16:25

een franse bulldog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 19:48

Ik zou niet voor een grote hond gaan. Niet met trappen, je wil niet op je geweten hebben dat hij met pijn later de trappenop moet klimmen. Omdat hij een HD heeft ontwikkeld....
Ik heb dus nu een teefje van 23 kilo, nog helemaal niet groot maar te zwaar om te tillen, en ook nog eens levensgevaarlijk als ze een spartel maken of rare beweging lig je onderaan de trap allebij....
Nijn weet hoe graag je een hond wil, maar als ik jou was zou ik het niet doen, of een oudere hond die al trappen gewent is.
Geen pup want daar ga je spijt van krijgen of je moet er een nemen die niet zwaarder wordt dan 10 kilo.

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 20:03

Wat vind je van een Franse Bulldog?

Wij wonen ook niet op de begane grond en moeten 1 trap op naar ons appartement. We hebben sinds een week of 5 een Franse Bulldog pup en het zijn echt geweldige hondjes! Heel stoer, nergens bang voor en het is naar mijn idee echt een grote hond in een kleine verpakking.
Onze bull heeft vrijwel hetzelfde karakter als de boxers van mijn schoonouders. Aanhankelijk, blij, vrolijk, clownesk en heel erg stoer. Dat laatste is trouwens bij de Boxers niet het geval Knipoog
Afbeelding