Purina One kattenvoer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CM_

Re: Purina One kattenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 19:49

Ik stuur regelmatig mails met vragen over voedingsadvies.

Royal canin geeft nog fatsoenlijke antwoorden, Hills heeft van voedingsadvies geen kaas gegeten Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 21:41

Geen ervaring met de klantenservice van Hill's wel met het voer. Helaas eten mijn katten het niet en de hond kakt er onnodig veel van, RC is toch wel beter bevallen ook bij de katten Lachen

crossmonster schreef:
Ik stuur regelmatig mails met vragen over voedingsadvies.

Interessant, heb je hier een studie voor gedaan? Ik hoor zoveel uiteenlopende meningen (De opdringerige van de antibrok maffia daargelaten) dat ik het moeilijk vind de middenweg te zoeken.
Gelukkig heb ik een paar descundigen in mn omgeving zitten die verstand van zaken hebben.
De fout vers voor mijn kat maak ik iig nooit meer.

crossmonster schreef:
Heb over purina ook veel minder goede verhalen gehoord.
Over RC en Hills nog geen.

Welke verhalen over purina zijn dat dan, want daar ben ik wel nieuwsgierig naar Lachen

Horse_ schreef:
Welk voer zouden jullie aanraden aan een moeilijke eter?

Zoals hierboven wordt gezegd;
crossmonster schreef:
Wat mijn dierenartsen wel aanraden,is regelmatig van merk te wisselen,

Heeft mijn DA juist weer gezegd dat je het het ebste bij één merk kan houden.
Mijn kater lust ook weinig, alleen dus ook de zalm van gourmet en RC en sinds kort carocrok (Ivm mt de kosten eens gekeken hoe dat bevalt na 15 jaar RC gebruikt te hebben)
En idd..het eetprobleem leek weer de kop op te zetten, gelukkig gaat het nu weer beter.

Rosita schreef:
Jammer dat jouw horizon erg beperkt blijft zo.

Nou dan heb je mijn opmerking mss verkeerd begrepen, ik laat me liever niets opdringen door iemand die niet zo achter zijn standpunt staat maar zijn/haar hoofd op hol laat praten op plaatsen als barfplaats waar brokken worden afgeschilderd als gif en zelfreizendbakmeel, en het woord BROK door sommigen niet eens kan worden uitgesproken maar omschreven als %^&* (Lijkt wel een sekte Haha! Haha! )

Vind je het héél erg dat ik daar niet veel mee heb? Lachen
Vast niet Knipoog

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 21:49

Die van mij krijgen Technical. Is erg goed!
Iets anders willen ze ook niet Clown

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 21:53

Carocat is zeker niet hetzelfde als royal canin, ook niet als je de ingredienten vergelijkt.

ik heb zelf een tijdje RC gegeven alleen 2 van mn poezels konden hier niet tegen..
Toen een tijdje overgestapt op volledig carnibest, en nu ben ik een biologische brok aan het uitprobren, ik voer het nog maar kort dus weet niet zo goed hoe ze het er op doen. Wel een hoog vlees gehalte en echt gemalen kip zit erin dus geen kippenmeel.

Overigens natuurlijk zegt prins petfoods dit, ze hebben zelf namelijk ook een verslijn Knipoog

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 21:54

Wij voeren altijd met gourmet/felix brokjes, maar 1 van onze katten ging daarvan kotsen. Zij krijgt nu Purina One Sensitive en daarmee gaat het hardstikke goed. Ze kotst nu niet meer van de brokjes (natuulijk wel zo nu en dan kattekotsjes met gras en haar)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 22:14

Babsiej schreef:
Carocat is zeker niet hetzelfde als royal canin, ook niet als je de ingredienten vergelijkt.

Nee dat hoor je mij niet zeggen heb de samenstelling wel vergeleken, alleen de meneer van de dierenwinkel zei dat het wel hetzelfde was.....Die kerel had niet eens zin om uti te leggen waarom nou carocrok...
Ben gewoon op mijn eigen ervaring uitgegaan en op die van mn portemonaie het scheelt namelijk zowat de helft...

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 22:35

Misser schreef:
Van Carocat hebben wij hier ook een paar proefzakjes liggen, ik hoorde dat dat uit RC fabriek komt, maar dan goedkoper?
Maar als je da het aanraadt zal het vast wel goed voer zijn.

Ik reageerde hierop chiqa Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 22:37

Ah okay Lachen

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 23:26

Chiqa schreef:
Rosita schreef:
Jammer dat jouw horizon erg beperkt blijft zo.

Nou dan heb je mijn opmerking mss verkeerd begrepen, ik laat me liever niets opdringen door iemand die niet zo achter zijn standpunt staat maar zijn/haar hoofd op hol laat praten op plaatsen als barfplaats waar brokken worden afgeschilderd als gif en zelfreizendbakmeel, en het woord BROK door sommigen niet eens kan worden uitgesproken maar omschreven als %^&* (Lijkt wel een sekte Haha! Haha! )

Vind je het héél erg dat ik daar niet veel mee heb? Lachen
Vast niet Knipoog

Nou zeg, dacht ik toch dat je het tegen mij had. Gelukkig heb je dit uit de wereld geholpen. Hoe zou het nu zitten met die dierenartsen? De één zegt afwisselen, de ander zegt hou je vooral religieus bij één en hetzelfde brokje. En dan ken ik nog wel een 'paar' dierenartsen die je vers zullen adviseren.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 23:27

_Charlotte schreef:

Wanneer was dat ook alweer dat het allemaal uit de schappen werd gehaald omdat er een foute grondstof in zat? Gelukkig hebben ze dat opgelost, wel een paar katten omgevallen, geloof ik.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 23:35

Rosita schreef:
_Charlotte schreef:

Wanneer was dat ook alweer dat het allemaal uit de schappen werd gehaald omdat er een foute grondstof in zat? Gelukkig hebben ze dat opgelost, wel een paar katten omgevallen, geloof ik.

Nagelbijten / Gniffelen klinkt niet al te best Nagelbijten / Gniffelen

De oudere brit van mijn moeder kreeg een tijd Purina one... maar die produceerde opeens veel meer ontlasting als daarvoor met hills Clown
Verder merkten we niet veel aan d'r, maar m'w moeder is weer terug gegaan op hills.

Mijn kale en oosterling krijgen RC sterilised 37 Afbeelding
Voor Princess moet er namelijk altijd voer beschikbaar zijn ivm de hogere verbrandig en Cookie kreeg na de casteratie opeens een wat spekkiger buikje Clown Nu is dat weer verdwenen Tong uitsteken
Ze doen het er beide prima op, ontlasting e.d. stinkt bijna niet.
Hoeveelheid kan ik weinig over zeggen, aangezien sphynxjes graag veel produceren Huilen van het lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 23:47

c_alsemgeest schreef:
Mijn kale en oosterling krijgen RC sterilised 37

Dat vind ik personlijk wel erg jammer van RC dat ze voor elk "merk" wel een voer hebben.
Ik ben er ermee begonnen toen er alleen nog een slim variant was, een normale en zelfs
een senior Haha!

Mijn dog krijgt overigens gewoon large breed, niet speciaal voor doggen was nergens voor nodig zeiden ze.

Rosita schreef:
En dan ken ik nog wel een 'paar' dierenartsen die je vers zullen adviseren.

Gelukkig niet zeg, zou misdadig zijn, vind je ook niet? Ben er bijna een kat door kwijtgeraakt omdat ik zo stom was de paniek verhalen te geloven dat brokken slecht zouden zijn. Huilen van het lachen

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 23:50

Chiqa schreef:
c_alsemgeest schreef:
Mijn kale en oosterling krijgen RC sterilised 37

Dat vind ik personlijk wel erg jammer van RC dat ze voor elk "merk" wel een voer hebben.
Ik ben er ermee begonnen toen er alleen nog een slim variant was, een normale en zelfs
een senior Haha!

Aan het merk hou ik me niet Tong uitsteken Dan zou ik voor Cookie de siamese moeten hebben en voor Princess weer wat anders.
Volgens mij hebben ze niets voor kale poezels? Maar dat wordt me teveel gedoe Clown

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 23:56

RC komt deze maand in nederland ook met een sphynx variant Knipoog

Ik begin daar ook niet aan...

Uiteraard is vers vlees erg goed, zal nooit beweren van niet, maar er zijn gerust ook goede brokken ...

Ik wordt een beetje moe van de vers vlees hype... Niet iedereen heeft daar zin in of behoefte aan...
En dan zijn er gerust goede alternatieven in de vorm van brok.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 23:58

idd die van mij krijgen de hele dag door brok en s'ochtends en s'avonds een klein beetje shiney cat, almo nature of vers (hart, witvis e.d.)

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 00:37

Babsiej schreef:
RC komt deze maand in nederland ook met een sphynx variant Knipoog

Ik begin daar ook niet aan...

Uiteraard is vers vlees erg goed, zal nooit beweren van niet, maar er zijn gerust ook goede brokken ...

Ik wordt een beetje moe van de vers vlees hype... Niet iedereen heeft daar zin in of behoefte aan...
En dan zijn er gerust goede alternatieven in de vorm van brok.

Zolang je het zo ziet Babsiej, dan ben ik al heel tevreden Knipoog Brok als alternatief voor goed vers vlees. Enne, die hype? Royal Canin is opgericht in 1967 da's nog niet zo heel lang geleden hoor, voor die tijd bestonden er gewoon geen brokjes. Als je het over een hype en over goede marketing hebt dan moet je naar de brokkenmakers kijken, die hebben ons in nog geen 50 jaar tijd overtuigd dat onze vleeseters niet zonder hun afvalproducten kunnen. Knap van ze, dat wel.

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 00:51

Hoi hoi, leuke discussie over kattenvoer hier...ik geef mijn katten inmiddels voor van Orijen...wie?? Orijen Lachen Hier zitten geen granen in, wat bij veel brokjes wel is. We zijn op zoek gegaan omdat de buurkat (die ook bij ons veel binnen is en brokjes eet) aldoor rare allergische reacties kreeg...een vriendin van mij was ook al op zoek voor haar kat en zij vond dit voer...ik heb zelf al veel gevoerd- Iams, Royal Canin en zelfs even Purina, maar dat beviel me ook niet zo. RC ook niet, want mijn ene kat z'n vacht werd er echt lelijk van (schijnbaar een geval beendermeel wat er bij hun weer meer in zit, waar niet alle katten lekker op reageren). Anyway...sinds de Orijen gaat het met alle katten (6 in totaal) echt fantastisch! Het is alleen jammer dat het alleen op internet te verkrijgen is voor mij, het komt uit Canada! Tsja, de dierenwinkel zou toch fijner zijn.

En die van mij worden ook wel illegaal gevoerd met rosbief (wat dan weer heel goed voor ze schijnt te zijn werd mij verteld, dus dan hebben ze daar mooi weer mazzel mee Knipoog) en andere vleesdingetjes....

Ik was zelf niet erg te spreken over de purina, maar heel slecht is het ook niet Lachen

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 00:56

O-ri-jen, spreek je het uit, leerde ik laatst. Maakt het leuker;-) Een van de weinge 'goede' brokken (Chiqa let op?). Ik ben alleen bang dat het te duur is voor de mensen die Purina voeren want dat is al goedkoper dan Royal Canin begrijp ik.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 01:03

Orijen schijnt heel 'dichtbij de natuur' te staan wat ik erover heb gelezen, net als Greenheart. Een kat kan inderdaad niets met granen (en groenten), gaat direct door naar de kattenbak.

Waar ik alleen nieuwsgierig naar ben Rosita... vroegah bestonden er idd geen brokken, de honden aten met de pot mee, maar waarom wordt het vandaag de dag niet geadviseerd om honden met de pot mee te laten eten?

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 01:19

Quellian schreef:
Orijen schijnt heel 'dichtbij de natuur' te staan wat ik erover heb gelezen, net als Greenheart. Een kat kan inderdaad niets met granen (en groenten), gaat direct door naar de kattenbak.

Waar ik alleen nieuwsgierig naar ben Rosita... vroegah bestonden er idd geen brokken, de honden aten met de pot mee, maar waarom wordt het vandaag de dag niet geadviseerd om honden met de pot mee te laten eten?

Honden liepen vroeger ook langs de straat te zwerven he? Gingen eens langs de slager, pikten ergens een nageboorte, vingen een konijn? En daarbij kregen ze een aardappeltje, wat jus en de overgebleven groenten (die toen góed gaar gekookt werden). Wat ik in de oude boekjes lees over hondenvoeding wordt daar toch wel vlees en pens geadviseerd maar met de pot mee en brood werd niet veroordeeld.

Ik denk dat als je basis vlees is, je gerust wat tafelresten kan geven je moet dat alleen niet als maaltijd gaan doen. Mijn dieren krijgen eigenlijk altijd de restjes van ons eten, maar als extraatje. Net zoals ze ook 5 brokjes per dag per dier krijgen Knipoog Kom, ik eet ook chips en chocolade Vingers aflikken

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 01:37

Chiqa schreef:
Rosita schreef:
En dan ken ik nog wel een 'paar' dierenartsen die je vers zullen adviseren.

Gelukkig niet zeg, zou misdadig zijn, vind je ook niet? Ben er bijna een kat door kwijtgeraakt omdat ik zo stom was de paniek verhalen te geloven dat brokken slecht zouden zijn. Huilen van het lachen

Tannetje Koning - dierenarts
Dierenkliniek Any Animal
Leida Visée- dierenarts

Deze mensen zijn toch echt dierenarts en zullen jouw kat waarschijnlijk een uitzondering vinden? D'r zijn mensen die geen pinda's kunnen eten omdat ze daar vreselijk allergisch voor zijn, dat betekent toch niet dat je de hele pinda-industrie moet veroordelen?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 02:40

Ik heb ook wel eens een zak Purina gehaald en ze vrat het... drie dagen. Zoals bij de meeste brokjes Rolleyes Daarom, en omdat het werd geadviseerd door de DA, krijgen ze nu RC voor gecastreerde katten, het enige dat ze naast Whiskas (wat ik ze dus echt niet meer wil geven) allebei lusten. Ik zou heel graag willen afwisselen met bijvoorbeeld Neutered Cat van Hill's zoals de DA van crossmonster aanraadt maar de een blieft het niet en de ander krijgt er vreselijke haarballen van. En stel nou dat ze wel allebei Purina lustten... dan wil ik eerst weten of er een blaasgruis-preventieve variant van bestaat.

En ik heb geen behoefte aan de bekeerpogingen n.a.v. deze post van de diverse barfers hier op bokt aangezien we het toch niet eens zullen worden Sigaar

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 02:51

Citaat:
In een paar A-merkproducten van Mars (Whiskas, Kitekat en Perfect Fit) zit te weinig selenium en/of vitamine B1.

Dure A-merken zoals Whiskas en Purina bleken in de test niet beter dan huismerken zoals die van C1000.

Het maakt soms nogal wat uit bij welke supermarkt, dierenspeciaalzaak, tuincentrum of online winkel je kattenvoer koopt. Het loont de moeite om de prijzen te vergelijken. Grote verpakkingen kopen is vaak voordeliger. Bij droog voer kan dat ook prima. Klik hier om te lezen welk kattenvoer het best uit de test kwam.

Beste koop: C1000 Krokante Brokjes - Rund, Vis, Wild & Groente

Wat in kattenvoer moet zitten, is vastgelegd in richtlijnen die zijn opgesteld door wetenschappers en de industrie samen. Zo voorkomen de fabrikanten dat een kat te veel of te weinig van bepaalde stoffen binnenkrijgt.

De belangrijkste zaken die een kat nodig heeft, zijn vooral de hoeveelheden verschillende aminozuren (de bouwstenen van eiwitten), taurine, vet, vetzuren, mineralen, sporen-elementen en vitamines.

Afbeelding

bron; Consumentenbond

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 02:59

Klopt, die link heb ik een tijdje geleden ook gemaild gekregen, gewoon de krokantjes van de C1000, maar toch blijf ik mijn bedenkingen erbij houden... zeker als ik kijk naar de samenstelling.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 08:57

Idd, hoe kan een goedkoop eigen merk , net als royal canin, voldoende onderzoek plegen naar de kwaliteit van de brokken en de reactie van de dieren?

Royal Canin heeft een groot bedrijf in Frankrijk, waar al het voer getest word op katten, raskatten zitten daar in aparte ruimtes, met aparte verzorgers.
Die verzorgers schrijven alle eetmanieren, kakmanieren etc op van de katten.
Op deze wijze word aan het voer gewerkt.
C1000 zal IMO gewoon kijken waar het slachtafval het goedkoopst is,daarbij smijten ze het afgekeurde groen uit de schappen Knipoog
Tenminste, je kunt mij niet wijsmaken, dat ze voor die prijs een heel onderzoeksteam erachter hebben staan.

Maar ik sta verder best open voor alternatieven voor Royal Canin.
Omdat de prijzen van dat voer toch wel de pan uitrijzen met 9 katten ....

Wat vinden jullie van Prins?

Overigens vind ik een onderzoek van de consumentenbond minder betrouwbaar.
Die kijken wellicht meer naar de algehele kwaliteit, dan de kwaliteit van de voedingsstoffen die belangrijk zijn voor de kat.