Royal canin geeft nog fatsoenlijke antwoorden, Hills heeft van voedingsadvies geen kaas gegeten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
crossmonster schreef:Ik stuur regelmatig mails met vragen over voedingsadvies.
crossmonster schreef:Heb over purina ook veel minder goede verhalen gehoord.
Over RC en Hills nog geen.
Horse_ schreef:Welk voer zouden jullie aanraden aan een moeilijke eter?
crossmonster schreef:Wat mijn dierenartsen wel aanraden,is regelmatig van merk te wisselen,
Rosita schreef:Jammer dat jouw horizon erg beperkt blijft zo.
Babsiej schreef:Carocat is zeker niet hetzelfde als royal canin, ook niet als je de ingredienten vergelijkt.
Misser schreef:Van Carocat hebben wij hier ook een paar proefzakjes liggen, ik hoorde dat dat uit RC fabriek komt, maar dan goedkoper?
Maar als je da het aanraadt zal het vast wel goed voer zijn.
Chiqa schreef:Rosita schreef:Jammer dat jouw horizon erg beperkt blijft zo.
Nou dan heb je mijn opmerking mss verkeerd begrepen, ik laat me liever niets opdringen door iemand die niet zo achter zijn standpunt staat maar zijn/haar hoofd op hol laat praten op plaatsen als barfplaats waar brokken worden afgeschilderd als gif en zelfreizendbakmeel, en het woord BROK door sommigen niet eens kan worden uitgesproken maar omschreven als %^&* (Lijkt wel een sekte![]()
)
Vind je het héél erg dat ik daar niet veel mee heb?
Vast niet
_Charlotte schreef:Die van mij krijgen Technical. Is erg goed!
Iets anders willen ze ook niet
Rosita schreef:_Charlotte schreef:Die van mij krijgen Technical. Is erg goed!
Iets anders willen ze ook niet
Wanneer was dat ook alweer dat het allemaal uit de schappen werd gehaald omdat er een foute grondstof in zat? Gelukkig hebben ze dat opgelost, wel een paar katten omgevallen, geloof ik.
c_alsemgeest schreef:Mijn kale en oosterling krijgen RC sterilised 37
Rosita schreef:En dan ken ik nog wel een 'paar' dierenartsen die je vers zullen adviseren.
Chiqa schreef:c_alsemgeest schreef:Mijn kale en oosterling krijgen RC sterilised 37
Dat vind ik personlijk wel erg jammer van RC dat ze voor elk "merk" wel een voer hebben.
Ik ben er ermee begonnen toen er alleen nog een slim variant was, een normale en zelfs
een senior![]()
Babsiej schreef:RC komt deze maand in nederland ook met een sphynx variant![]()
Ik begin daar ook niet aan...
Uiteraard is vers vlees erg goed, zal nooit beweren van niet, maar er zijn gerust ook goede brokken ...
Ik wordt een beetje moe van de vers vlees hype... Niet iedereen heeft daar zin in of behoefte aan...
En dan zijn er gerust goede alternatieven in de vorm van brok.
Quellian schreef:Orijen schijnt heel 'dichtbij de natuur' te staan wat ik erover heb gelezen, net als Greenheart. Een kat kan inderdaad niets met granen (en groenten), gaat direct door naar de kattenbak.
Waar ik alleen nieuwsgierig naar ben Rosita... vroegah bestonden er idd geen brokken, de honden aten met de pot mee, maar waarom wordt het vandaag de dag niet geadviseerd om honden met de pot mee te laten eten?
Chiqa schreef:Rosita schreef:En dan ken ik nog wel een 'paar' dierenartsen die je vers zullen adviseren.
Gelukkig niet zeg, zou misdadig zijn, vind je ook niet? Ben er bijna een kat door kwijtgeraakt omdat ik zo stom was de paniek verhalen te geloven dat brokken slecht zouden zijn.
Citaat:In een paar A-merkproducten van Mars (Whiskas, Kitekat en Perfect Fit) zit te weinig selenium en/of vitamine B1.
Dure A-merken zoals Whiskas en Purina bleken in de test niet beter dan huismerken zoals die van C1000.
Het maakt soms nogal wat uit bij welke supermarkt, dierenspeciaalzaak, tuincentrum of online winkel je kattenvoer koopt. Het loont de moeite om de prijzen te vergelijken. Grote verpakkingen kopen is vaak voordeliger. Bij droog voer kan dat ook prima. Klik hier om te lezen welk kattenvoer het best uit de test kwam.
Beste koop: C1000 Krokante Brokjes - Rund, Vis, Wild & Groente
Wat in kattenvoer moet zitten, is vastgelegd in richtlijnen die zijn opgesteld door wetenschappers en de industrie samen. Zo voorkomen de fabrikanten dat een kat te veel of te weinig van bepaalde stoffen binnenkrijgt.
De belangrijkste zaken die een kat nodig heeft, zijn vooral de hoeveelheden verschillende aminozuren (de bouwstenen van eiwitten), taurine, vet, vetzuren, mineralen, sporen-elementen en vitamines.