Ik word er langzaam aan wanhopig van!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gompie58

Re: Ik word er langzaam aan wanhopig van!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 14:28

HBVisser, die bench heb ik EERST geprobeerd en toen flipte ze helemaal......... Huilen
De vrouw van mijn vriend zijn baas is ook gedragstherapeute en die zei ook,
dat als een hond bejaard is kan je soms niks met een bench beginnen als ze er niet aan gewend zijn! Verdrietig

Ik heb al gezegd: ik ga Bach proberen, doeiiiiiiiiiiiiiiiiii Haha!

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 14:34

Hmmm, ze flipte helemaal? Heb je meteen het deurtje dicht gedaan? Dan heeft ze daar dus ook al een negatieve ervaring mee. Dan zou ik een poosje bij haar in de kamer gaan slapen en clomicalm als ondersteuning gaan gebruiken. Bachbloesem kan natuurlijk ook maar ik denk dat je dat nog meer tijd kost.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 15:23

Doortje58 schreef:
Anoeska schreef:
Ik vind het prima om tegen je dieren te praten, maar de stelling van de TS 'Ik heb mijn hond uitgelegd dat het geen straf is' vind ik ook een beetje raar.

Praten tegen je dier is prima, maar ervanuitgaan dat je dier het ook begrijp slaat natuurlijk nergens op. Je kan een hond niet iets uitleggen.

Dat zeg JIJ.............. Knipoog

Nou ja, jij zegt dat het wel kan, en we zien hoe goed dat gewerkt heeft.

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:05

Echwel schreef:
x_lieze schreef:
Maargoed, een tante van mij was ook verhuist en die heeft na een jaar toch maar haar hond in laten slapen omdat de hond gewoon niet meer kon wennen (ook al wat ouder, 9 jaar geloof ik ) en zichzelf gewoon helemaal stuk maakte.
Als de hond zich gewoon niet thuis voelt enzo is het soms maar beter om het dier toch in de laten slapen. Want zo is het toch ook geen leven voor het dier...

Wat een onzin, honden hechten zich aan mensen niet aan het huis.
Ik ben al zo vaak verhuisd ook met oudere honden, nooit problemen, dus ik denk dat het bij deze hond best een lichamelijk probleem kan zijn.
Dat het zich nu net uit met de verhuizing kan puur toeval zijn

Ligt ook aan de hond zelf Knipoog
Die van mijn tante was zo in de was dat haar hele gedragspatroon veranderde Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:55

maar je kan die hond toch wel uitleggen dat die bench niet zo erg is als die lijkt?

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:56

Haha!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 18:01

TS wéét al dat bachtherapie gaat helpen, dat moet ze dan met de hond overlegd hebben. Knipoog Haha!

Vreemde hond Bloos!

Maar inderdaad urine laten onderzoeken, röntgenfoto's en dergelijke zijn dus geen optie voor TS?

Jammer, de hond zou er imo eerder mee gebaat zijn. Ach gut

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 20:35

KiWiKo schreef:
sinds wanneer begrijpt een hond mensentaal?

Sinds er telepathie bestaat, maargoed!

slimmerik: Beetje kinderachtige reactie dus ook.

Ik zou ook met bach beginnen Ja
Daar hoor ik veel goede dingen over, heb het zelf ook ervaren.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 20:37

ach hou toch op........... ze kan het dier wel duidelijk maken dat de keuken niet boos is maar niet duidelijk maken dat de bench niet eng is.............

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 20:39

KiWiKo schreef:
ach hou toch op........... ze kan het dier wel duidelijk maken dat de keuken niet boos is maar niet duidelijk maken dat de bench niet eng is.............

Dat weet je niet.
Als de TS daarin gelooft, dan is dat haar goed recht!
Dieren begrijpen je heus wel, mensen moeten eens op houden met denken dat dieren dom zijn

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 20:40

lees even terug zou ik zeggen............ Lachen

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 20:43

Dan heb ik daar over heen gelezen.
Ligt er ook maar aan hoe je ze aan een bench laat wennen he....
Hond erin proppen en deurtje dicht doen zal geen leuk effect geven Haha!

Gompie58

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 20:51

KiWiKo schreef:

Ik schreef dat ik had uitgelegd dat het niet voor straf was, dat ze in de bijkeuken moest slapen Haha!

Wat kan jij fantaseren zeg.............. Bloos
Of ga langs PEARL zou ik zeggen......................... Clown

Gompie58

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 20:52

KiWiKo schreef:
maar je kan die hond toch wel uitleggen dat die bench niet zo erg is als die lijkt?

Ik vind de Gillmore girls toch leuker hoor................ Clown Haha! Cool Go jij! Go jij! Party!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 20:52

als jij het uit kan leggen aan een hond dat de bijkeuken niet voor straf is......... kan je ook uitleggen aan een hond dat de bench niet zo erg is toch?????????

of ben ik dan gek Lachen

Gompie58

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 20:54

sunshine schreef:
Dan heb ik daar over heen gelezen.
Ligt er ook maar aan hoe je ze aan een bench laat wennen he....
Hond erin proppen en deurtje dicht doen zal geen leuk effect geven Haha!

Laat je door haar toch niet van je stuk brengen, ik heb Tessa niet in een bench gepropt, en zeéker niet het deurtje meteen dicht gedaan......... Boos!

Gompie58

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 20:54

KiWiKo schreef:
als jij het uit kan leggen aan een hond dat de bijkeuken niet voor straf is......... kan je ook uitleggen aan een hond dat de bench niet zo erg is toch?????????

of ben ik dan gek Lachen

JIJ zegt het........................ Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 20:56

ik zeg niks Lachen Lachen jij zegt dat jij jouw hond hebt uit kunnen leggen dat de bijkeuken niet voor straf is.................

ik vraag me af hoe Lachen

zeker als je diezelfde hond niet uit kan leggen dat de bench niet eng is Lachen Lachen

Deze Gillmoregirl is daar bijzonder nieuwsgierig naar

Gompie58

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 21:06

Ik wil dit topic sluiten, want de laatste berichten gaan nergens over. Ziek

Helpen we daar Tessa mee??

Als er mensen zijn die sceptisch staan tegen over het praten met dieren en wat ze begrijpen of niet, laat die zelf op onderzoek uit gaan.
Daar had ik deze topic niet voor geopend.

Er zijn tegenwoordig veel meer therapeuten die weten dat je wel met je dier moet en kan praten over veranderingen zoals verhuizingen en geboortes van kinderen, dus gezinsuitbreiding.
Voorbereiding op zulke gebeurtenissen voorkomt vaak veel ellende. Knipoog

In het geval van Tessa heeft het niet geholpen, daarom denk ik bijna zeker te weten dat ze dement is.......... Bloos
Jammer, maar dan helpt er niks meer, dan is haar brein verstoord.
Ik ben niet van plan om de DA zijn portemonee te spekken door dure onderzoeken te laten doen, ook niet om haar vol te proppen met anti-depressiva. Ik weet daar alles van hoe je je dan voelt............. Boos!

De mensen die serieus meegedacht hebben naar een oplossing, bedankt! Haha!

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 21:08

Doortje58 schreef:
Ik wil dit topic sluiten, want de laatste berichten gaan nergens over. Ziek

Helpen we daar Tessa mee??

Als er mensen zijn die sceptisch staan tegen over het praten met dieren en wat ze begrijpen of niet, laat die zelf op onderzoek uit gaan.
Daar had ik deze topic niet voor geopend.

Er zijn tegenwoordig veel meer therapeuten die weten dat je wel met je dier moet en kan praten over veranderingen zoals verhuizingen en geboortes van kinderen, dus gezinsuitbreiding.

In het geval van Tessa heeft het niet geholpen, daarom denk ik bijna zeker te weten dat ze dement is.......... Bloos
Ik ben niet van plan om de DA zijn portemonee te spekken door dure onderzoeken te laten doen, ook niet om haar vol te proppen met anti-depressiva. Ik weet daar alles van hoe je je dan voelt............. Boos!

De mensen die serieus meegedacht hebben naar een oplossing, bedankt! Haha!

Telepathie geloof ik zeker in, kijk maar in mijn profiel bij interesses Knipoog
Je hebt 2 honden toch ? Als je die 2 samen laat, gaat het dan beter ?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 21:10

GUT............. je komt erachter dat je hond oud word........... en ik zou er ook geen cent meer instoppen als ik jou was Clown want ze is het immers niet waard om mee naar de dierenarts te gaan.......

je kan er eventueel nog wel een gesprekje mee voeren om haar te laten begrijpen dat je haar in laat slapen voor haar eigen bestwil...... en niet omdat jij haar zat bent..........

wellicht begrijpt ze dat gesprek net zo goed als het bijkeuken gesprek, misschien begrijpt ze het net zo min als het bench gesprek............

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 21:11

Doortje58 schreef:

Ik vind het prima dat je gelooft dat je met je hond kunt praten. Als je je daar fijn bij voelt, moet je het zeker doen. Ik vind het wel heel erg dat je je hond niet naar de DA wilt brengen om te kijken wat er mis met haar is. Omdat jij denkt dat je met haar kan praten, en dat niet werkt, stel je je eigen diagnose, en onthoudt je je hond de medische zorg die ze misschien wel nodig heeft.

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 21:13

Is er aan de staar wel wat gedaan ?
Heeft dat invloed misschien ?

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 21:29

Onze hond (nu ruim 10) deed op een gegeven moment ook zo vreemd 's-nachts (keukenkastjes leeghalen, piepen, janken en krabben). Ze was toen bijna 9. We snapten er helemaal niets van, ze sliep normaal altijd als een roos. Wij vreesde ook direct voor dementie.

De DA kon niets bijzonders vinden, behalve dat haar buik wat gespannen aanvoelde. Heeft toen medicijnen gehad tegen kramp, dat hielp wel iets, maar niet afdoende. Toen het voer veranderd en sindsdien slaapt ze weer als een roos. Had gewoon buikpijn en kon daar niet van slapen. Vond de hond er verder ook van opleven, blijkbaar had ze er toch al veel langer last van. Maar ja, als een hond op die leeftijd wat rustiger wordt dan zoek je daar niet direct iets achter als ze verder gezond lijken.

Ik zou er dus gewoon even een DA bezoekje aan wagen, ze kan makkelijk ergens een pijntje of ongemakje hebben wat nog makkelijk te verhelpen is.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 22:24

Ik weet niet waarom je via PM in hoofdletters aan mij moet meedelen dat je hond geen buikpijn heeft.

Want dat zeg ik ook niet, het kan ook wel kiespijn, oorpijn, weetikveelwatvoorpijn zijn.

Een DA ziet en herkent nu eenmaal meer dan iemand die daar niet voor gestudeerd heeft.