HELP! Kat heeft in de gang gepoept..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HummerTime

Re: HELP! Kat heeft in de gang gepoept..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 23:53

MissToseland schreef:
naja poepjes, soms ljkt het of er een volwassen kerel in de bak heeft gezeten Huilen van het lachen

Tjah, ik bedoel maar........ en dan x2 en maar 3x per week verschonen??? Nagelbijten / Gniffelen

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 23:57

Weet je wat, ik heb zo'n medelijden met die arme katten. Breng ze maar hier. Ik maak wel dagelijks de bakken schoon. En als ie er dan nog naast gaat zitten ruim ik het wel zonder mopperen op.

Weet je waarom?

Ik hou van katten.
En wel zoveel dat ze niet op een vieze bak hoeven en niet op hun sodemieter krijgen voor iets waar ze niets aan kunnen doen.

Ik krijg bij jou heel erg het gevoel dat je vader katten wilde maar jij eigenlijk niet. Of je vind het vervelend dat je er voor moet zorgen.

Bij een paard mest je toch ook dagelijks de stal uit? Die laat je toch ook niet in de stront staan? En een ongelukje kan gebeuren ook bij een kat. Zeker op die leeftijd.

Echt, ik heb intens medelijden met dat dier.

Edit: Ik gooi dagelijks de bakken leeg. Net zo makkelijk. De goedkoopste kattebakvulling erin, niet zo'n hele dikke laag en gewoon dagelijks legen. Is minder werk dan drollen scheppen en nog schoner ook. 1 keer per week een sopje erdoor en een drupje bleek erin en de poezels staan te dringen voor het toilet.
Laatst bijgewerkt door Ragebol1977 op 06-12-08 00:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 00:02

Ik sta echt versteld van sommige reacties hier. Ik schep dagelijks de drollen en pies-klonten uit de bak met als gevolg dat ik hem maar eens in de zoveel werken helemaal hoef schoon te maken. Kleine moeite lijkt me. "Als ik het iedere dag moest doen kan ik net zo goed direct de hele bak leeg gooien"? Dan koop je toch zo'n drollenschepje zodat je echt alleen de drollen en klonten er uit schept? Hoe moeilijk kan het wezen zeg.... Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 00:03

Siggislief schreef:
Hij's een paar maanden geleden bij de DA geweest en hij was gezond verklaart.. Knipoog
En niks mis met hem!

Ik begrijp wel waarom hij naast de bak zijn behoefte doet, zal je uitleggen waarom.
Een kat die ouder wordt krijgt een andere geur, ze ruiken scherper dus geuren die voorheen normaal waren komen nu heel bedreigend over.
Ik had hetzelfde probleem.
Bak was 2 dagen oud (Voorheen leegde ik hem eens in de week alleen de drollen wel dagelijks)
tot meneer onzindelijk werd.
Ik wist niet waarom en ben gaan informeren en hoorde dus dit verhaal.
Nu haal ik 2 keer op een dag zijn bak leeg, en elke dag een sopje dr doorheen, en zijn zindelijkheid is ook over.

Dus eccht die bak vaker schoonmaken Siggiislief, je kat is oud en heeft hoogstwaarschijnlijk hetzelfde probleem als mijn opa.
Doen hoor!!

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 00:03

Nouks schreef:
Ik sta echt versteld van sommige reacties hier. Ik schep dagelijks de drollen en pies-klonten uit de bak met als gevolg dat ik hem maar eens in de zoveel werken helemaal hoef schoon te maken. Kleine moeite lijkt me. "Als ik het iedere dag moest doen kan ik net zo goed direct de hele bak leeg gooien"? Dan koop je toch zo'n drollenschepje zodat je echt alleen de drollen en klonten er uit schept? Hoe moeilijk kan het wezen zeg.... Nagelbijten / Gniffelen

Zouden ze die ook bij de Gamma hebben??? Knipoog

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 00:05

Chiqa schreef:
Dus eccht die bak vaker schoonmaken Siggiislief, je kat is oud en heeft hoogstwaarschijnlijk hetzelfde probleem als mijn opa.Doen hoor!!

Huilen van het lachen ROFL
*begint er melig te worden en slikt hele foute opmerking in*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 00:06

Denk wel bij de dierenwinkel Clown Knipoog

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 00:41

Haha ik heb ook reactie geplaatst Tong uitsteken maar ik heb ook geen idee van hoe of wat een kat poept/plast. Mijne deed het gewoon buiten Knipoog 1 keer in de wasmachine Tong uitsteken maar dat kwam omdat ie daar per ongelukt opgesloten zat(niet in wasmachine maar in dat hok waar die staat)

arnjojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 00:46

Siggislief schreef:
Hellup..

De kat heeft dus in de gang gepoept, maar precies op een stekelige mat..
En die kun je niet 1,2,3 oftwel NIET in de wasmachine gooien!
Heb het geprobeerd op te ruimen, en gevraagd aan mn broer hoe het moest..
Maar hij wilt me niet helpen want die gast zit achter de computer een spelletje te spelen en
reageert ook niet van Oh..ik help je eventjes!

Hoe krijg ik dat voor de rest weg? Nu zit er een lichtbruine vlek op een donkerbruin achtige mat..

Ben al flink boos geweest op de kat dat ie een kattenbak heeft om te schijten..
En NIET de gang een stortplaats is voor katteschijt...

Hoe krijg ik het dus er vanaf, ik word al misselijk als ik er naar kijk.. heb het al met een zakje om de hand gedaan.
En heel wat doekjes erboven.. maar word er gewoon kotsmisselijk van!

Waarom wordt je boos op je kat? Misschien deed hij het wel omdat jij de bak niet had schoongemaakt. Of misschien had hij zo'n last van zijn buikje... Het kan ook een reden hebben dat hij dat heeft gedaan!
Die mat gewoon onder de douche houden is het zo schoon.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 00:52

Weet je, volgens mij is zwarte Piet langs geweest, en ipv zout heft ie een ander kadootje achter gelaten. Je mag dus nog blij zijn dat ie het niet in je schoen heeft gedaan!!! Nagelbijten / Gniffelen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 01:56

Wel de beesten maar niet de hele lasten dan? Ik vind het erg sneu voor je kat, 3 keer per week is echt te weinig en ook erg onhygiënisch om dat in huis te hebben...

Katten zijn net erg schone dieren van nature, en als ze naast de bak gaan, kun je beter jezelf eens onder de loep nemen... Sorry maar ik vind het knap dat je katten het al die jaren al zo schoon houden. Kattenbak schoonmaken is dagelijks 10 minuutjes werk...

lovemeintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 10:10

ik heb er een rolletje boterham zakjes naast liggen (naast de bak)daar doe ik de drolletjes met behulp van schep(of met mijn hand in het zakje om het drolletje)in en kun je zo weggooien geen naare geurtjes en geen vieze handen.en zo kan hij 3 keer in de week helemaal schoongemaakt worden en elke dag even de drollen eruit is ook prettiger voor je poezenbeesten

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 10:20

Ik heb van die plastic zakken speciaal voor in de kattebak, gewoon die zak dr uit, nieuwe dr in, wat grind erop en klaar
Echt ideaal Haha!

Maar ontopic: kun je die mat niet naar buiten slepen, en even met de tuinslang afspuiten ofzo?
En daarna nog eens met schoonmaakmiddel

Mijn kat heeft weleens op mn vloerbedekking gekotst, is ook behoorlijk ranzig.. heb toen met een emmer water, een borstel ,een spons en een wc papier die steeds het vocht op kon nemen schoongemaakt

Edit: Oh wacht.. dit topic is van gisteren
Is het nog een beetje gelukt?

lovemeintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 10:23

die plastick zakken heb ik ook scheeld een hoop joh!

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-08 10:26

Pikeur schreef:
Ik heb van die plastic zakken speciaal voor in de kattebak, gewoon die zak dr uit, nieuwe dr in, wat grind erop en klaar
Echt ideaal Haha!

Maar ontopic: kun je die mat niet naar buiten slepen, en even met de tuinslang afspuiten ofzo?
En daarna nog eens met schoonmaakmiddel

Mijn kat heeft weleens op mn vloerbedekking gekotst, is ook behoorlijk ranzig.. heb toen met een emmer water, een borstel ,een spons en een wc papier die steeds het vocht op kon nemen schoongemaakt

Edit: Oh wacht.. dit topic is van gisteren
Is het nog een beetje gelukt?

Daar is ie te zwaar voor, en dan moet er eerst nog allemaal dingen vanaf halen, zelfs een te oude kassa die 10.000 kg weegt.
Zou best een bak wat over heen wilen gooien maar denk niet dat het helpt!

Gisteren is het gelukt...Met veel moeite...

We hadden eerst altijd wel die plastice zakken, maar dat helpt nu niet meer wegens een dansende kat in dekattenbak omdat ie het leuk vind om erin te dansen.
Dan is de plastice zak zo kapot! Knipoog

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 10:29

Wat een instelling heb jij zeg, je hebt wel katten maar wil ze niet (keertje met je vader over hebben dus), geeft de kat op zn donder ipv je broertje terwijl dat arme beest er niks aan kon doen! Katten houden zo lang mogelijk op tot ze het echt niet meer kunnen!

Onze poes plast ook in bad en legt ook wel eens een drol ergens neer, maar onze kattenbakken staan buiten in een hok en daar durft ze niet zo goed in als het hard waait bijvoorbeeld, dan ga ik die kat toch niet op zn donder geven als ik die bak daar zelf heb neergezet? Tuurlijk baal je er van, maar dat doet die kat ook hoor, ben maar niet bang..

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-08 10:39

JE WILT ZE NIET? Wat voor onzin is dat?

Bij ons is hetgewoon zo dat het 3 keer per week is en niets tussendoor en zoo blijft het!
Ik ga geen stomme k*t dingen wat JULLIE voorschrijven te gaan doen!

Die iets normaals vraagt en zegt is het Pikeur het wel!
En nog een stel..

arnjojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 10:49

Siggislief waarom op zo'n manier reageren? Het is belangrijk als je dieren hebt dat je weet hoe je met ze om moet gaan en hoe je ze moet verzorgen! Naar aanleiding van jouw verhaaltjes vat ik op dat je hier geen zin in hebt om je in te verdiepen en dat jij het goed doet en de kat fout.. Terwijl je eigenlijk de fout bij jezelf moet zoeken! Je hoort een kattenbak gewoon iedere dag even schoon te maken.. Ben je hier niet toe bereid wat doe je dan met katten in je huis? Een kat is het schoonste dier wat er bestaat.. Gun hun ook dat ze zo schoon kunnen blijven... Je kan dit echt niet maken tegenover je beesten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 10:58

Arme dieren dat ze bij zo'n baasje wonen.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 11:00

Jee, wat zijn jullie weer lekker aggresief tegenover de TS. Er zijn echt wel meer mensen die het op die manier doen hoor. Daar ben ik er ook 1 van. Sterker nog, ik doe het niet eens zo vaak als TS. Ik gooi 1x per 5 dagen de bak leeg en dat met 2 katten en nee, ze komen niet buiten en nee, het stinkt hier ook niet in huis zegt de visite. Na het leeggooien een flinke lading grit erin en ze kunnen weer vooruit.
Ik heb ze van kleins af aan geleerd dat het zo is en niet anders dus daar moeten ze mee leren leven. Het zijn ook echte mutsen, als er 1 net geweest is en de andere moet binnen 5 minuten gaat ze er naast zitten omdat het stinkt. Ook bij een net schoongemaakte bak. Dus zolang ze na 5 dagen nog steeds erin gaan, ga ik mijn schoonmaak ritueel niet veranderen.

TS, jij vroeg advies voor het verwijderen van een vlek, niet over hoe vaak de gemiddelde bokker vindt dat de bak leeg moet, dus niet veel van aantrekken.

arnjojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 11:06

Wat een zielige katten bij jullie! Pff ik zal jouw is een week met je iemand een wc willen zien delen. En nee je mag niet doortrekken! En hij wordt maar 1 keer in de 5 dagen schoon gemaakt!
Bah, niet te geloven.. Arme beestje krijgen straks nog smetvrees!!

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-08 11:16

Ga lekker eventjes iemand anders pesten zeg!
Ik VROEG alleen maar hoe je zo'n vlek moest verwijderen!
En niet hoevaak iedereen hun bak niet leegt zeg!

Gaa iets nuttigs doen dat dit topic vol gooien met aaah wat zielig breng die katten maar hier!
Rot op zeg! En gaa leren lezen en niet meteen vl gooien met dingen die ik niet gvraagd heb!

Sjaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 11:17

Ik heb twee katten waarvan 1 het altijd buiten doet en de ander steevast op de bak gaat zitten ( meestal als wij net zitten te eten Koe ). Iedere dag even de drollen uit de bak en eens in de week helemaal legen, bak van onder tot boven schoonmaken en opnieuw vullen. Doe ik dit niet, kan ik er donder op zeggen dat t ergens anders ligt.

Maar goed, ieder zn ding. TS wil duidelijk de manier van doen bij haar thuis niet veranderen en dat is dan haar goed recht. Overigens vind ik dan dat ze niet moet zeuren als er eens iets op de mat ligt...

Boos worden op de kat heeft trouwens helemaal gaan zin. Erg oneerlijk tegenover het beestje.

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 13:26

Siggislief schreef:
_Rijkie_ schreef:
Borstel en een sopje Ja

En boos worden op de kat heeft niet zoveel zin, die begrijpt dat echt niet meer Haha!

Die meneer wist het wel van een leeftijd van 19 jaar..
Hij zat later beteuterd bij de kattenbak..

Eens kijken of een borstel hebben..

Ik maak iedere week 3 keer de kattebak schoon wegens 2 katten.
Ik heb de deur open gelaten wegens die oudste kat, en mn broer is waarschijnelijk nog beneden geweest en heeft
de deur dicht gedaan en daarna is later de oudste naar beneden gegaan, en ik was naar 't dorp toe dus ik kan geen deur open doen.
En mn broer kon best wel naar beneden gaan vind ik als ie weet dat de kat naar beneden ging.

Om de 3 weken de kattebak schoon? haal je tussentijds de drollen er wel uit dan?
Als dit niet zo is, vind ik het eigenlijk heel normaal dat die kat het op de mat heeft gedaan!
zoals eerder is gezegd zijn katten hele schone dieren en als de geur van de bak hun niet aanstaat zoeken ze een ander plekje op.

ik verschoon mijn kattebak om de 4 weken maar ik haal iederen 3 a 4 dagen de drollen eruit en doe er wat kattenbak verfrisser in, met een lavendel geurtje mijn kat vind dit heerlijk.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-08 14:22

Ga lezen mens! Iedere week (3 dagen in 1 week) dus iedere week de kattenbak schoon..
Dus NIET om de 3 weken.