HBVisser schreef:Je kan twee katten niet opsluiten in een bench. Het zijn geen honden. Een kamer zou eventueel nog kunnen maar een bench is echt te klein. Er zijn vast mensen die dit doen en voor de mens is dit een fantastische oplossing maar voor de kat is het zeer onvriendelijk. Komt nog bij dat ze dan ook nog eens een gruwelijke hekel aan elkaar kunnen krijgen.
Katten zijn over het algemeen s'nachts toch meer actief dan honden. Je kan dit gedrag oplossen door ze geestelijk bezig te houden.
Wat mij opvalt is dat heel veel mensen zeggen dat je een kat niet in een bench kan zetten.
Ik ben het hier niet helemaal mee eens.
Natuurlijk moet je ze niet een dag in een bench zetten.
Maar kijk naar je kat zelf.
Ik heb er ook twee, twee katers, de een komt uit het asiel, voormalig zwerfkatertje, 6 huizen gehad in een half jaar, mishandeld en ga maar even door.
Ook hij begon 's nachts te irriteren. natuurlijk, het zijn nachtdieren.
Dat gedoe kon ik nog hebben, maar toen hij ging sproeien 's nachts was het wel heel irritant.
Overdag was er niks aan de hand, het was puur 's nachts.
Op een gegeven moment werd hij ook overdag bijzonder onrustig, knorrig naar de andere kat enz.
Na veel geprobeerd te hebben, heb ik een bench gekocht, de een na grootste maat.
Daarin heb ik een bak gezet, zijn mandje, een schapje gemaakt, speeltjes eneen waterbakje en zn dekentjes.
Het was echt zijn plekje. hij krijgt er eten in ( eten alleen daar dus).
Na twee dagen had ik een andere kat.
Overdag gaat hij er vaak vrijwillig in liggen, en om 22u, komt hij me halen, dan wil hij naar bed.
Hij krijgt brokjes in zijn bench, in een bal waar hij ze dan uit moet halen, en dan gaat hij slapen, in zijn mandje, tot s morgens half acht/ half negen.
BEn ik eerder wakker, dan wil hij er niet uit.
Hij heeft duidelijk alleen maar voordelen aan zijn bench, en ik ook!
Ikben het er dus niet mee eens dat je katten niet in een bench kan doen, je moet alleen wel naar je kat kijken.