Een kat/poes uit het asiel, wat zou jij doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Een kat/poes uit het asiel, wat zou jij doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:54

Ik heb een kat uit het asiel, en de kans is groot dat mijn volgende dieren ook uit het asiel/de opvang zullen komen.

Het voordeel vind ik dat je ook oudere dieren kan uitzoeken, aan een kitten zou ik zelf namelijk niet zo snel beginnen. Verder ga ik mee met het volgende:
_Florien_ schreef:
Katjes van marktplaats en fokkers komen altijd wel aan een baasje, asielkatten zitten daar soms tijden te wachten tot eindelijk iemandkomt die ze alle aandacht en liefde kunnen geven.

Ja

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:54

Chiqa schreef:
Ik hoop gewoon dat er ooit een oplossing komt voor dat enorme overschot aan dieren in het asiel.

Als mensen stoppen met pretnestjes "fokken" zou het al een hoop schelen... Scheve mond Of je volwassen katten/poezen laten castreren/steriliseren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:56

_Florien_ schreef:
Als mensen stoppen met pretnestjes "fokken" zou het al een hoop schelen... Of je volwassen katten/poezen laten castreren/steriliseren.

Vrees dat dit nooit zal gaan lukken.

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:58

Mijne vriend heeft (op aanrade van mij Haha! Bloos ) een poes uit het asiel gaan hale. Hij heeft er nog geen second spijt van gehad !

En das dus helemaal niet duur hé. Als ge al beziet dat een sterrilisatie dik 100 euro kost, en das altijd al gebeurd bij een kat die je vanuit het asiel gaat hale, en die zijn ook ontwormd, hebben al hun vaccinaties... Mijn vriend heeft 60 euro voor zijn kat betaald (en da was een duur asiel, want er zijn asiele die ze goedkoper of zelfs gratis geve, ook al zijn ze gecastreerd e.d.)

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 21:01

Chiqa schreef:
_Florien_ schreef:
Als mensen stoppen met pretnestjes "fokken" zou het al een hoop schelen... Of je volwassen katten/poezen laten castreren/steriliseren.

Vrees dat dit nooit zal gaan lukken.

Helaas niet Zou er graag verder op ingaan maar dan ga ik te erg offtopic Vork

Mo_I_Rana

Ja, moest ik een tijd zonder kat zitten (is voorlopig al jaren niet het geval en hopelijk blijft dit nog even duren) dan zou ik denk ik wel opteren voor een asiel. Asielen zitten nl. bomvol en ik zou toch graag 1of 2 katten een tweede kans geven.

loveyoutoo

Chiqa schreef:
Ik zou ook wel een dier uit het asiel willen halen, dat er een prijskaartje aanhangt vind ik aan de ene kant een beetje dubieus

Mag ik vragen waarom je het een beetje dubieus vind? Lachen

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 21:13

Twee asielkatten in huis Haha! Moeder en dochter.

We gingen heen voor een kitten, maar waren eigenlijk ook meteen weg van moederpoes.
Helaas was ze al gereserveerd. Toen de mensen voor de tweede keer kwamen kijken kozen ze toch voor een andere kat. Wij hebben haar daarna alsnog opgehaald.
Moederpoes is ook een appart gevalletje ( was zwaar verwaarloosd, uitgemergeld en zwanger had mijt etc toen ze in beslag werd genomen, met nog ruim 60/70 andere katten en een aantal honden ) en dat laat toch zijn sporen na.
Maar het is de meest dankbare kat die we ooit hebben gehad, en ook vreselijk lief !
Ik weet niet of elke kat zo positief kan veranderen, maar dat is wel heel mooi om te zien! Dcohterlief is een lekkere bengel, en ook een schat van een dier!

Ik weet niet echt wat we hebben betaald, ik dacht een euro of 80/90 per kat ? Ik vind dat niet duur. Ze zijn/worden dan geholpen, zijn gechipt, onwormt, ontvlooid en ingeent. Dat moet je ook nog allemaal doen met de gratis kitten.
En och jouw centjes komen dan toch ook weer ten goede aan de asieldieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 21:20

loveyoutoo schreef:
Chiqa schreef:
Ik zou ook wel een dier uit het asiel willen halen, dat er een prijskaartje aanhangt vind ik aan de ene kant een beetje dubieus

Mag ik vragen waarom je het een beetje dubieus vind? Lachen

Nou allereerst betaal je net zoveel voor een kat die behandeld en gechiped binnenkomt
als voor een kaat waar dit nog bij moet gebeuren.
En daarnaast vind ik het bedrag echt veel te hoog, mij zou dat weerhouden een dier daar vandaan te halen.
Met name om de geschiedenis.

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 21:21

Wij hebben een moeder en dochter uit het asiel gehad. Helaas is de dochter 2 jaar terug overleden.
We wilde er dit jaar toch graag eentje bij, maar omdat de moeder niet zo makkelijk is, heb ik toch voor een kleintje via een particulier gekozen. Kwam echt bij een katten vrouw vandaan, had ook al ontworming gehad enz.
Gaat prima nu, oude moeder is nu weer echt een moeder over deze kleine Lachen

Als we niet al een kat hadden gehad, had ik er zeker een uit het asiel gehaald.

Hoffa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 21:25

Wij hebben een asielhond gehad en dat was echt een geweldig beest! Ik denk dat het helemaal aan jezelf ligt hoe een hond of kat zich gedraagt, waar je hem ook vandaan haalt. Als jij je dier goed behandelt krijg je dat ook weer terug. Bij de een duurt het alleen wat langer voordat hij zijn vertrouwen weer in de mens terug krijgt. Maar als dat je dan lukt, geeft dat ook een super goed gevoel. Haha!

Ik wou zelf ook een asielkat kopen, alleen toen kreeg de poes van een vriendin van mij jonkies en als je die schatjes dan ziet... Het is ook wel leuk als je je kat vanaf dag 1 kent. Maar voor het geld hoef je het zeker niet te laten, want de castratie van mijn gratis katjes was duurder als dat ik ze uit het asiel had gehaald. Bloos

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 21:25

De geschiedenis, dat snap ik inderdaad.
Qua kosten is het zo dat een asiel nooit 'uit' kan. Sommige katten zitten er 2 dagen (bij wijze van) en leveren dus veel centjes op (opbrengst voor afstand, opbrengst voor plaatsen). Maar het meerendeel van de katten kost meer dan dat ze opleveren. Kittens kosten bijvoorbeeld vele malen meer dan de € 65 die ze (bij ons) kosten. Als je bedenkt dat ze minimaal 8 weken in een pleeggezin zitten met al het speciale kitten eten wat ze naar binnenwerken. Daarna moeten ze nog geënt worden, gechipt en als ze oud genoeg zijn ook nog gecastreerd op kosten van het asiel.

Het kan dus zijn dat er 'winst' wordt gemaakt op enkele katten maar het meerendeel kost veel meer dan dat ze opbrengen.

Henrike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 21:28

Ik heb 2 asielpoezen en een asielhond. Zou niets anders meer willen, het is zo dankbaar!

De asielpoezen hadden we het eerst die waren toen 1 en 3 jaar, de poes van 1 was ook heel verlegen in het begin. Ze zat het liefst onder de grand foulard... Dat ging al snel over en nu slapen ze bij ons op bed. Het zullen nooit elkaars beste vriendjes worden maar dat hoeft ook niet.

Toen we de hond kregen waren ze daar ook niet zo blij mee, maar ook daar waren ze na een aantal weken aan gewend! De oudste poes is zelfs dikke vriendjes met de hond, geven elkaar kusjes enzo! Lovers

Voor de katten hebben we toen de tijd 40,- euro betaald en de hond kostte 80,- euro.

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 21:29

Al onze dieren komen uit het asiel of van de dierenbescherming weg. Goede ervaringen , de poezen die op ons afkwamen , zijn degene die wij meenemen/uitkiezen.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 21:35

Ik heb, alweer bijna twee jaar terug, bewust gekozen voor een asielkat, om op die manier iig iets (al is het maar een druppel op de gloeiende plaat) te kunnen bijdragen aan het verminderen van het kattenoverschot en om de uitdaging van een misschien wat moeilijker katje.

Dus gekozen voor het meest timide verlegen poezebeest wat er te vinden was (was ook zelf spontaan verliefd op d'r, dat koppie, die schattige pootjes). Datzelfde timide verlegen katje kwam bij me thuis, keek eens in de rondte, en sprong subiet op schoot om uitgebreidt mijn neus af te gaan likken.
Verkocht! Haha!
Was al met al iets van 80 euro kwijt, daar zaten de inentingen, sterilisatie, chip, gezondsheidsverklaring, ontworming en ontvlooiing bij. Als klap op de vuurpijl toch nog een koopje, want je maakt mij niet wijs dat je voor dat geld dat allemaal met een kat kan doen!

Enfin, ik heb er nog geen dag spijt van gehad. Caitlin is een heerlijk schatje, iets minder timide en verlegen dan me was verteld (eerder vlagen van totale verstandverbijstering waarbij ze als een idioot door het huis racet, een totale feeks naar de buurtkatten, vreselijk verwend en een jageres pur sang die rustig een meter hoog springt - love it!) en nog steeds als ik thuiskom en dat koppie voor het raam zie smelt ik weer...

Een eventuele opvolger zal hoogstwaarschijnlijk ook een asielertje worden. Deze bevalt me uitermate goed, ook hoe het daar is afgehandeld destijds, en je helpt er een kat mee een tweede kans te krijgen...

Henrike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 22:06

Citaat:
Nou allereerst betaal je net zoveel voor een kat die behandeld en gechiped binnenkomt
als voor een kaat waar dit nog bij moet gebeuren.
En daarnaast vind ik het bedrag echt veel te hoog, mij zou dat weerhouden een dier daar vandaan te halen.
Met name om de geschiedenis.

Vind dit erg makkelijk geredeneerd...... Als je voor een kat die al gechipt/geholpen is beduidend minder betaald als voor een kat waar dat nog bij moest gebeuren dan kun je zelf wel nagaan welke dieren het eerst weer een nieuw huisje vinden...
In de meeste asiels doen ze hun uiterste best om erachter te komen hoe het karakter van een hond/kat in elkaar zit. Klikt het alsnog niet kun je in de meeste gevallen het dier ook nog terug doen. (al zou ik dat zelf niet snel doen, ik ben w.d.b. een volhouder)

Gelukkig denkt niet iedereen als jij en zijn er nog steeds veel mensen die het wel aandurven een dier uit het asiel te halen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 22:41

Henrike schreef:
Ik heb 2 asielpoezen en een asielhond. Zou niets anders meer willen, het is zo dankbaar!

Erg kort door de bocht weer, jammer. Heb hier een kat uit het asiel zitten hoor don't worrie Knipoog
Aan jou opemrkingen hebben mensen maar bar weinig dat heet oordelen op de man af

IK vind het duur, en ken ook aardig wat mensen in mijn omeging die om die reden geen dier uti het asiel nemen, met als extra reden dat je de geschiedenis niet kent.
En terugnemen, laat me niet lachen, heb ik ook verschillende voorbeelden van helaas dieren zijn afgemaakt.

Henrike schreef:
Voor de katten hebben we toen de tijd 40,- euro betaald en de hond kostte 80,- euro.

Bijzonder dat die prijzen zo uiteenlopen, vind dat wel jammer.

Henrike schreef:
Gelukkig denkt niet iedereen als jij en zijn er nog steeds veel mensen die het wel aandurven een dier uit het asiel te halen!

En dat is het zeker, daar doe je het ook voor!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 22:49

Ik heb een kat uit het asiel, maar zou het niet meer zo snel doen. Ze zeiden mij dat hij mishandeld was en dat hij in het asiel terecht was gekomen omdat zijn baasje niet helemaal spoorde, maar al snel bleek dat meneer de hele boel onder pieste. Het is voor mij geen reden geweest om hem weg te doen o.i.d., maar wel om te twijfelen aan het verhaal van het asiel (over zijn verleden) en daardoor denk ik ook niet dat ik nog zo snel een volwassen dier uit het asiel zou halen.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 22:51

Als mijn huidige kat niet zomaar voor de deur zat weg te kwijnen had ik er idd eentje uit het asiel genomen Knipoog

Ik vind het nutteloos bij een broodfokker een kitten te kopen als ze zoveel katjes op straat lopen!

edit: ik wist ook totaaaaal niet wat voor beest we in huis gingen halen, maar eerst naar de dierenarts geweest en nadien zagen we wel... En we hebben er een geweldige kat aan overgehouden, wat misvormd, maar geweldig!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 22:54

Oh haha, van de 4 katten die hier lopen zijn er 3 'dump', maar eentje uit het asiel Haha! Er zijn meerdere manieren om aan een 'stumpertje' te komen oftewel; meerdere wegen naar Rome Lachen

Vind het heerlijk als ik iets kan betekenen voor een dier dat hulp nodig heeft Ja

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 22:59

Ik ga zeker als ik samen woon een kat halen in het asiel! Heb stage gelopen in een asiel en er zitten zoveel leuke dieren ze verdienen een kans Lachen

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 19:34

Ik heb 7 katten, waarvan 6 uit het asiel, ik neem de overschotjes mee die niemand wil hebben vanwege te oud, of medische problemen en daarbij zijn ze vaak met vangbak gevangen en compleet verwilderd.

Zo heb ik 2 nierpatienten, een aidskat, een zwaarmishandelde kat bij wie ik zijn oog moest laten verwijderen en die vanwege gebroken bekken levenslang aan de laxeermiddelen moet, 1 met een compleet vergroeide ruggengraat die dus altijd scheef loopt...en een kitten wat ik met broers en zussen + moederpoes ooit heb opgevangen die ik met de fles heb grootgebracht (kon na alle ellende, heeft namelijk kattenziekte ook overleefd) geen afstand meer doen Haha!

De ander is een ex-dekkater wie ik een tehuis aangeboden heb (toen ik die op ging halen bleek hij zijn leven in een bench buiten te slijten Boos! ) deze is compleet psychisch gestoord, wist zich niet als kat te gedragen. Gelukkig heb ik een hele stabiele groep die niet vecht en die hebben hem toch geaccepteerd (hij weet inmiddels dat hi jeen kat is)

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 19:41

Ik zou het niet meer doen, heb helaas een slechte ervaring.
Destijds heb ik poes Lotje uit het asiel gehaald, 4 jaar oud. Was een lieve poes.
Binnen twee jaar begon ze erg veel te drinken en te plassen. Naar de dierenarts, en helaas bleek ze suikerziekte te hebben. Ze zeiden daar dat het een poes van een jaar of 13 was. Ik voelde me zo genaaid! Ik had toch liever gehad dat dat eerlijk was verteld, misschien had ik haar dan alsnog gekozen, maar dan was het verdriet van het afscheid niet zo onverwachts geweest.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 20:36

venga schreef:
Ik zou het niet meer doen, heb helaas een slechte ervaring.
Destijds heb ik poes Lotje uit het asiel gehaald, 4 jaar oud. Was een lieve poes.
Binnen twee jaar begon ze erg veel te drinken en te plassen. Naar de dierenarts, en helaas bleek ze suikerziekte te hebben. Ze zeiden daar dat het een poes van een jaar of 13 was. Ik voelde me zo genaaid! Ik had toch liever gehad dat dat eerlijk was verteld, misschien had ik haar dan alsnog gekozen, maar dan was het verdriet van het afscheid niet zo onverwachts geweest.

Voor een asiel is het vaak ook maar gokken om te achterhalen of een dier iets mankeert.
Ik vind jou reactie kort door de bocht Bloos Overigens kan een dier (ook een mens) vrij snel suikerziekte krijgen. Jij bent toch ook weleens van de 1 op de andere dag ziek?

Over reacties van mensen die het raar vinden zoveel voor een dier te moeten betalen, je kunt het ook anders zien. Als ze helemaal niets meer binnen krijgen aan geld is het snel afgelopen met een asiel. Waar denk je dat die dieren van moeten eten?

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 20:54

Wij hebben er eentje uit het asiel gehaald, beestje heeft helaas maar 2 weken mogen leven. Verdrietig Had een aangeboren longafwijking.
Verder zijn wij hier eigenlijk zelf een soort asiel Clown. Bij ons werden er "per ongeluk" katten over het hek gezet (We woonden aan de snelweg) We hebben er in de afgelopen 4 jaar 6 gehad. Wel toevallig altijd in de vakantietijd. Scheve mond Verder hebben wij hier nog een driepoot lopen, die is ooit aan komen lopen (toen nog met 4 pootjes Clown) en nooit meer weg is gegaan. 1 poes die bij een particulier vandaan komt en 2 boerderijkatten. Maar als we weer een kat erbij zouden willen, dan halen wij die zeker uit het asiel! Lachen