dat heb ik weer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ninaricci85

Re: dat heb ik weer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 22:21

poes schreef:
Lonneke, ik neem het meestal voor je op, maar in dit verhaal vind ik niet dat jij het slachtoffer bent maar vooral de kittens... Enten is een basishandeling bij élk dier, en ook al helpt het niet tegen alles, het kan maar helpen... Verhuizen brengt vaak veel stress mee en vaak ook een uitbraak van iets wat al lag te sluimeren... Mijn kater was hier net een dag binnen en begon te niezen, en nu 9 maanden later, weet ik dat we ermee moeten leven helaas. Een kat gaat dus niet altijd dood aan niesziekte, maar vervelend is het alvast wel...

Spijtig voor de katjes....

je hoort mij ook niet zeggen dat het niet slim is. ik weet nu dat het beter was als ze wel geent waren, maar acheraf praten is altijd makkelijk. en ik ben het met je eens dat die kittens het slachtoffer waren. ik vind het ook heel sneu dat het zo moest aflopen. maar die mensen hebben ze toch meegenomen ondanks dat ik het erbij heb verteld. dat is dan hun eigen verantwoording op dat moment. ze waren niet ziek toen ze hier waren. ze waren actief en speels. en zieke katten spelen niet en eten niet. dus ik voel me niet echt verantwoordelijk dat ze daar alsnog ziek zijn geworden.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 19:50

Sja, ze kunnen het virus best al opgelopen hebben bij jou, wat pas daar uitgebroken is. Maar goed, ook de nieuwe eigenaresse had zeker beter kunnen reageren. Leermomentje geweest dus, met jammerlijke gevolgen wel. Ik vind niet dat je zomaar alle morele verantwoording tegenover een dier verliest omdat je het wegdoet, ik zou er persoonlijk kapot van zijn hoor, ongeacht of er dan een controle kwam of niet.

Maar ik ben overtuigd dat er helemaal geen inspectie komt en het verbaast me nogal dat amevedi dit zo zwaar nam.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-08 19:59

ik heb er zeker van geleerd. ik vind het zelf ook ontzettend vervelend, vooral voor de kat. ik kan er echter nu weinig meer aan doen. de inspectie mag van mij komen, ik zal ze netjes uitleggen wat er gebeurt is.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 00:03

Ontzettend spijtig voor de dieren, Lonneke! Je zegt dat je er zeker van geleerd hebt, helaas blijven er vele probleemtopics komen op beestenboel van jou, waardoor ik zeker betwijfel of je de verantwoording van dieren wel aan kunt.
Ik hoop dat jij je goede voornemens naar je overige dieren wel waar kunt maken.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 23:02

banketstaaf ja..
Maar wat ik niet zo snap, als je werkt bij amivedi dat je ze niet hebt laten enten..
Dan zou je juist moeten weten hoe belangrijk het is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 22:37

lonneke schreef:
poes schreef:
Lonneke, ik neem het meestal voor je op, maar in dit verhaal vind ik niet dat jij het slachtoffer bent maar vooral de kittens... Enten is een basishandeling bij élk dier, en ook al helpt het niet tegen alles, het kan maar helpen... Verhuizen brengt vaak veel stress mee en vaak ook een uitbraak van iets wat al lag te sluimeren... Mijn kater was hier net een dag binnen en begon te niezen, en nu 9 maanden later, weet ik dat we ermee moeten leven helaas. Een kat gaat dus niet altijd dood aan niesziekte, maar vervelend is het alvast wel...

Spijtig voor de katjes....

je hoort mij ook niet zeggen dat het niet slim is. ik weet nu dat het beter was als ze wel geent waren, maar acheraf praten is altijd makkelijk. en ik ben het met je eens dat die kittens het slachtoffer waren. ik vind het ook heel sneu dat het zo moest aflopen. maar die mensen hebben ze toch meegenomen ondanks dat ik het erbij heb verteld. dat is dan hun eigen verantwoording op dat moment. ze waren niet ziek toen ze hier waren. ze waren actief en speels. en zieke katten spelen niet en eten niet. dus ik voel me niet echt verantwoordelijk dat ze daar alsnog ziek zijn geworden.

Maar stomme vraag misschien: Yamcha was mijn allereerste kat, en ik wist geen bal van entingen af bij katten.....
Als je een katje neemt, ga je je toch van tevoren inlezen, aan DA's vragen, kattenliefhebbers raadplegen?

Dat soort dingen kun je toch wéten? Ik begrijp niet zo erg goed, dat je dat niet wist..... Kittie moest hier met 5 weken een prik, en toen met 8 weken, en toen met 12 weken nog een....... de fokster heeft de eerste prik uiteraard laten geven, de 2e heb ik gedaan (ging ik mee met haar), en de 3e ook. Ik wist dat allemaal omdat ik het gevraagd had.
Dingen als het voer wilde ik ook allemaal weten, en ik zal heus nog wel fouten hebben gemaakt, maar mijn katje was wel altijd supergezond en kreeg alle prikken die nodig waren. Hij is nu alleen stout, maar nog altijd heel gezond Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 00:55

moonfish13 schreef:
banketstaaf ja..
Maar wat ik niet zo snap, als je werkt bij amivedi dat je ze niet hebt laten enten..
Dan zou je juist moeten weten hoe belangrijk het is.

Presies dan had Lonneke toch beter moeten weten is niet de eerst ekeer dat Lonneke problemen met huisdieren heeft overigens, kijk dit verhaal komt dan nog eerlijk naar buiten mss door Lonneke dr eigen spontaniteit en impusiviteit. Maar hoeveel verhalen verdwijnen er niet in de doofpot, met zieke dieren
en mensen die maar huisdieren nemen zonder er bij na te denken wat de gevolgen zijn?
Dieren die niet met elkaar overweg kunnen, doe maar weer twee katten weg, ik had liever gelezen dat Lonneke het rustig aan opbouwde met haar huisdieren.
Eerst een hondje, dan een katje dr bij, jaartje later mss weer een jong katje.
En dan de basisdingen natuurlijk, enten en voorplanting in de gaten houden....
Helaas loopt het dan zo af, ik denk op zich wel met een sisser maar blijf het weer een van de vele trieste verhalen vinden van mensen die niet presies in kunnen schatten wat het houden van dieren inhoud.
Neem toch je verantwoording, denk na eer ge bezint/

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 01:31

Ik denk dat Lonneke er niks aan heeft kunnen doen (behalve van te voren inenten). Maar ook enten is een eigen keus. Mijn ouders laten de katten, die elke dag buiten komen, ook niet inenten. Ze hebben ook nog nooit wat besmettelijks gehad (ook vorige katten niet) waartegen geënt moet worden. Ik weet wel dat als ik later katten heb ze wel geent worden, maar dat is een andere zaak, en ook eigen keuze.
Als de dieren zijn verkocht met de boodschap dat ze niet geënt zijn, is het geheel de schuld van de vrouw die ze gekocht heeft dat het zo ver is gekomen. Als zij ze niet laat enten, of voor enten of in de tijd dat de stoffen nog moeten gaan wereken in contact laat komen met dieren die mogelijk ziektes bij zicht dragen, dan is dat niet de schuld van Lonneke, ongeacht haar verleden. Het is natuurlijk mogelijk dat de katten het virus hebben opgelopen bij Lonneke, maar wat kan je er dan nog aan doen? Het was toch de verantwoordelijkheid van de vrouw die ze gekocht heeft om er bij de eerste symptomen mee naar de dierenarts te gaan? Lonneke heeft zelfs nog aangeboden (meerdere keren) om ze terug te nemen en zelf te gaan. Misschien als die vrouw met de kittens naar de dierenarts was gegaan, was het misschien nooit afgelopen. Maar wat ik me ook afvraag: waarom brengt iemand die op zoek is naar een huisdier de kittens naar de kittenopvang als ze ziek zijn? Hier mis ik pas echt de verantwoordelijkheid.
Ik denk dat Lonneke een goede stap heeft gezet om de dieren in 1e instantie weg te doen (gezien het verhaal met de kittens en sanne), alleen jammer dat het zo geëindigd is, vooral voor de kittens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 08:57

Heb altijd wat moeite met "iemand kan er niks aan doen".

Er is namelijk onwijs veel wat je kunt voorkomen, als je je maar van te voren laat informeren. Daar zelf ook nog je gezonde verstand bij gebruiken..... er is echt heel veel wat je doen kunt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 09:28

Ik denk dat die kittens naar de kittenopvang zijn gegaan omdat die vrouw ze weg heeft gedaan, omdat ze ziek waren en geen zieke katten wil.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 14:21

nogmaals, ze waren NIET ziek bij mij. ze kunnen heel makkelijk een koutje hebben gevat toen die mensen haar op kwamen halen. ze moesten toch het hele eind met de bus en buiten was het koud. ik zou nooit een ziek dier met iemand meegeven. dan zou ik eerst zorgen dat ze de nodige medische zorg hebben gekregen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 14:48

De incubatietijd is 2 tot tien dagen Lonneke ik weet niet wanneer ze bij je weg zijn gegaan?

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 14:57

dat weet ik ook niet precies meer. maar die vrouw belde me na een paar dagen op dat een van de twee nieste, later die dag belde ze weer op dat het al beter ging. dat vond ik al heel vreemd. als een kat niest gaat dat echt niet binnen 1 dag al over. ik heb toen dus dat voorstel gedaan om ze terug te brengen, ook omdat ze vertelde dat de hond er niet mee om kon gaan en dat de katten nu telkens in de keuken zaten. maar ze wilde het toch proberen. ik heb haar toe gezegd dat mijn aanbod bleef staan om ze terug te nemen. ik heb dus niets meer gehoord, tot ik dus dat telefoontje van de kittenopvang kreeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 15:07

Och wat vervelend, wat ellendig om te lezen dat het niet klikte met de hond.
Dat die mevrouw dat niet van te voren in heeft gecalculeerd, heeft ze wel verteld
aan jou dat ze een hond had?
Ik krijg een erg onaangenaam gevoel bij dit verhaal, niet aan jou hoor Lonneke als ik het zo lees
heb jij je best gedaan en wilde ze zelfs terugnemen en voor de kosten van de DA opdraaien.

Als ik jou was Lonneke zou ik navragen bij de dierenbescherming hoe de dieren binnen zijn
gekomen, heeft zij ze dood aangeleverd? Want ik snap niet waarom zij ze niet naar jou heeft gebracht.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 15:18

klopt. toen ik van haar hoorde dat ze nieste heb ik gelijk aangeboden om haar dan terug te nemen. ze had wel verteld dat ze een hond had, ik zelf heb natuurlijk ook een hond dus dat moest geen probleem zijn. maar haar hond wilde de kittens steeds bijten. ik snap ook niet waarom ze ze niet naar mijj heeft terug gebracht. ze heeft ze ziek naar de kittenopvang gebracht. dat zou ik zoizo al nooit gedaan hebben. ze had er gewoon mee naar de dierenarts moeten gaan of ze aan mij terug moeten geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 17:35

Maar had de kat niesziekte? Dat is besmettelijk. Misschien belde daarom de kattenopvang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:21

ik denk dat de mevrouw ook wel geweten heeft dat jij ze niet kon houden Lonneke.. dan had ze ze aan je terug gegeven, dan was jij er mee naar de dierenarts gegaan (meerdere keren misschien) en dan moeten de kittens weer naar een nieuw adres (als het goed afgelopen was) dat word een heen en weer gesleep met ze.. misschien konden de medewerkers bij de opvang de medische verzorging in de opvang zelf verzorgen, zodat ze niet elke keer naar een DA hoeven. dat scheeld een hele hoop stress.
en eerlijk is eerlijk, als ik na een paar dagen een niezende kat in huis zou hebben, dan had ik hem ook niet naar dat baasje terug gebracht denk ik.. mede om het besmettingsgevaar idd.
ik praat het absoluut niet goed dat ze naar de opvang gebracht zijn, maar misschien had de mevrouw er haar redenen voor?

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 20:22

russel schreef:
Maar had de kat niesziekte? Dat is besmettelijk. Misschien belde daarom de kattenopvang.

nee ze had geen niesziekte maar een luchtweginfectie. niesziekte is idd besmettelijk maar de andere kitten was hardstikke gezond.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 23:25

En hoe weten ze dat zo zeker?

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 23:45

omdat de mensen van de opvang wel naar de dierenarts zijn gegaan met beide kittens. 1 mankeerde niks de andere nieste en had vuile ogen. dat was wat die vrouw van de opvang me heeft verteld

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 23:51

Nou met elke niezende kat die ik al naar de DA heb gebracht werd ernstig vermoeden van nies geuit, en volgens mij kunnen ze nies niet zomaar op het eerste oog uitsluiten...