Goede fokker?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mursey

Re: Goede fokker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 00:10

Een klik dat is van beide kanten het belangrijkste Lachen
Geloof ook wel dat wij op 1 lijn zitten alleen dat je mijn verhaal een beetje verkeerd oppakt.
Nadeel van geschreven woord.
Het voordeel van mijn ras is gelukkig dat iedereen eigenlijk met andere fokkers goed door 1 deur kan en het onderling allemaal heel fijn verloopt (op een enkel stubbelingetje na dan).
Geen jaloersie oid, iedereen gunt iedereen en weet ook van elkaar waar ze mee bezig zijn.
Echt heel fijn, en inderdaad het moet om de honden blijven draaien, niet om de personen daarachter....
Komt helaas vaak voor Boos!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 00:16

Mursey schreef:
Een klik dat is van beide kanten het belangrijkste Lachen
Geloof ook wel dat wij op 1 lijn zitten alleen dat je mijn verhaal een beetje verkeerd oppakt.

Als je mij bedoeld pak ik je verhaal goed op hoor en zitten we zeker op 1 lijn. Knipoog

Ben nu wel benieuwd welk ras je fokt.
Heb zowel goede als slechte ervaringen met rasverenigingen, van 1 ras zou ik pupkopers ook liever naar een fokker (die ik persoonlijk ken) sturen die buiten de rasvereniging omfokt dan naar de rasvereniging.
Maar gelukkig zit het bij de meeste rasverenigingen wel goed.

TS wil een Labrador Retriever en ik denk dat we die met gerust hart naar de rasvereniging kunnen sturen. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 00:22

Ben ook wel benieuwd wel ras jij je hart aan heb verkocht Mursey Lachen

Mursey schreef:

Klopt hoor, was ook maar één dingetje wat me opviel, helaas hoor ik dit kattenfokkers ook vaak zeggen
irriteer me dr gewoon aan, maar dat is meer een dingetje van mij persoonlijk.
Zo heeft iedereen weer een ander punt wat voor hun belangrijk is om voor een hondje te gaan...Laat ik zo zeggen ik ken fokkers die niet eens voor het geld gaan, dure honden op de markt weten te plaatsen en er liever een warm nest voor zien dan wat geld....

Ik bedoel maar er is geen echte lijn voor te trekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 01:03

Chiqa schreef:
Mindim schreef:
Een hond van 350 euro kan bijna niet bij een erkende fokker vandaan komen. Die honden zijn prijziger.

Vaak gaan pups waar geen baasje voor kan worden gevonden goedkoper weg.....of worden ze zelfs weggegeven.

Bij goede fokkers is vaak een wachtlijst en als ze al goedkoper weg gaan, vast niet minimaal 450 euri goedkoper.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 01:05

Mindim schreef:
Bij goede fokkers is vaak een wachtlijst en als ze al goedkoper weg gaan, vast niet minimaal 450 euri goedkoper.

Dat laatste heb ik toch hele andere ervaringen mee zoals ik al zei Lachen

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 01:32

Mindim schreef:

En toch gebeurd het hoor, zeker als fokkers je al wat langer kennen.
Heb regelmatig een pup aangeboden gekregen die niet perfect aan de rasstandaard voldeet voor een leuk prijsje.

Goede fokkers hebben inderdaad een wachtlijst en zijn behoorlijk voorzichtig met "nieuwe" pupkopers. Logisch ook, iets waar je zoveel tijd en liefde insteekt geef je niet aan zomaar iemand mee. Ook niet voor heel veel geld.
Fokkers vragen je dan ook meestal om een paar keer langs te komen en vragen je het hemd van je lijf.

Dit in tegenstelling van de broodfokkers/handelaren die niets vragen maar je alles vertellen wat je wilt horen en waar je vanavond nog de pup op kan halen.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 03:29

ThePast03 schreef:
Mindim schreef:

En toch gebeurd het hoor, zeker als fokkers je al wat langer kennen.
Heb regelmatig een pup aangeboden gekregen die niet perfect aan de rasstandaard voldeet voor een leuk prijsje.

Goede fokkers hebben inderdaad een wachtlijst en zijn behoorlijk voorzichtig met "nieuwe" pupkopers. Logisch ook, iets waar je zoveel tijd en liefde insteekt geef je niet aan zomaar iemand mee. Ook niet voor heel veel geld.
Fokkers vragen je dan ook meestal om een paar keer langs te komen en vragen je het hemd van je lijf.

Dit in tegenstelling van de broodfokkers/handelaren die niets vragen maar je alles vertellen wat je wilt horen en waar je vanavond nog de pup op kan halen.

dit word wel een beetje overschat hoor, tuurlijk hebben veel goede fokkers geintereseerde voor een nest, maar soms kan "een wachtlijst hebben" ook gewoon bestaan uit mensen die misschien wellicht een pup willen, niks geen zekerheid dus, zeker met bepaalde rassen, waar pupkopers veel keus hebben en soms niet zolang willen wachten, staan mensen bij diverse fokkers op die "wachtlijst" tja.. hoeveel zegt zo'n lijst dan dan?

bij mijn vorige nestje had ik 6 mensen op de "lijst" staan, weet je hoeveel er van die mensen werkelijk een pup hebben gekregen? geen 1, of ze hadden toch al iets anders , of ze bleken imo niet geschikt, of ze vonden de kleurtjes niet leuk enz enz.

dus in mijn ras geloof ik niet zo in echte wachtlijsten, daarvoor is er teveel aanbod en worden de meeste echt alleen als huishond aangeschaft , bedoel dus, als het echt een hond word om mee te fokken/showen, dan gaat dat soms wel anders, hoewel ik dus nog steeds niet overtuigd ben van de eerlijkheid van de meeste wachtlijst verhalen ( en ook daarin spreek ik uit ervaring ; ) )

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 03:36

baroen schreef:
dus in mijn ras geloof ik niet zo in echte wachtlijsten, daarvoor is er teveel aanbod en worden de meeste echt alleen als huishond aangeschaft , bedoel dus, als het echt een hond word om mee te fokken/showen, dan gaat dat soms wel anders, hoewel ik dus nog steeds niet overtuigd ben van de eerlijkheid van de meeste wachtlijst verhalen ( en ook daarin spreek ik uit ervaring ; ) )

Daar heb je gelijk in en het verschilt natuurlijk ook per ras. Bij hypehonden zoals de Chihuahua hebben de fokkers nu wachtlijsten en het komt inderdaad veel voor dat mensen niet willen wachten.
Staan ze op zo'n lijst en gaan ze uiteindelijk maar of voor een MP kruising of voor een heel ander ras.

Voor onze eerste Australian Cattledog hebben we behoorlijk lang moeten wachten, er was toen best veel vraag en heel weinig aanbod (en het grootste deel bleek PRA te hebben), zelf hebben we toen maar een hond uit Zweden geimporteerd.
Onze huidige Cattledog komt uit Luxemburg, de lijnen waarmee hier in Nederland werd gefokt was niet hetgene wat wij zochten.

Wachtlijsten zijn dus best afhankelijk van het ras, de Hollandse Smoushond hadden toen wel een wachtlijst van minimaal een jaar.
Maar het is ook weer niet zo dat je vanavond nog een pup kan halen bij een goede fokker zoals bijvoorbeeld bij de broodfokhandel.

Misschien moeten we ook niet praten over wachtlijst maar over wachttijd.
Goede fokkers hebben meestal geen pups op voorraad of je moet heel veel geluk hebben.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 04:15

ThePast03 schreef:
baroen schreef:

Daar heb je gelijk in en het verschilt natuurlijk ook per ras. Bij hypehonden zoals de Chihuahua hebben de fokkers nu wachtlijsten en het komt inderdaad veel voor dat mensen niet willen wachten.
Staan ze op zo'n lijst en gaan ze uiteindelijk maar of voor een MP kruising of voor een heel ander ras.

Voor onze eerste Australian Cattledog hebben we behoorlijk lang moeten wachten, er was toen best veel vraag en heel weinig aanbod (en het grootste deel bleek PRA te hebben), zelf hebben we toen maar een hond uit Zweden geimporteerd.
Onze huidige Cattledog komt uit Luxemburg, de lijnen waarmee hier in Nederland werd gefokt was niet hetgene wat wij zochten.

Wachtlijsten zijn dus best afhankelijk van het ras, de Hollandse Smoushond hadden toen wel een wachtlijst van minimaal een jaar.
Maar het is ook weer niet zo dat je vanavond nog een pup kan halen bij een goede fokker zoals bijvoorbeeld bij de broodfokhandel.

Misschien moeten we ook niet praten over wachtlijst maar over wachttijd.
Goede fokkers hebben meestal geen pups op voorraad of je moet heel veel geluk hebben.

juist Knipoog en niet alleen wachttijd, ook al zijn er wel pups, niet iedereen krijgt een pup mee ook al zijn er nog pups Knipoog

Mursey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 20:13

Chiqa schreef:
Ben ook wel benieuwd wel ras jij je hart aan heb verkocht Mursey Lachen

Mursey schreef:

Ik fok een niet allerdaags ras Haha!
Chinese Cresteds (die heb je in 2 varieteiten binnen 1 nestje)

Powderpuff
Afbeelding

en Hairless
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 21:11

Mursey wat een apart ras heb wel eens een kale variant voorbij zien komen,
maar nooit een harige Haha! Wat is er zo bijzonder aan dit ras dat jij er helemaal voor bent gegaan?
Wat zijn er toch een divers aan rassen zeg, en dan nog de karakteristieke kenmerken,
zelf heb ik me uietraard in beide verdiept.
Uiterlijk én karakter.
Ik kan een pitbull wel mooie vinden, (Stafford I'm sorrie) maar als ik bang ben voor het karakter,
dat ze een stevige hand nodig hebben, het terriers zijn, dan haakte ik af.
(Om zomaar even een voorbeeld te noemen)
Sommieg rassen trokken mij vroeger enorm (golden retriever) nu totáál niet meer dat moet je natuurlijk niet hebben als je ervoor kiest.
Het is toch een deel van je leven waar je voor gaat.

En over de bedragen die in de ronte gaan, in het wereldje waar mijn hond vandaan komt is een goed tehuis vaak meer waard dan het geld en dat vind ik een mooi gebaar.

Mursey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 22:18

Jee, wat is nou niet leuk aan ze Knipoog
Het zijn gewoon hele leergierige honden, luisteren super, zijn heel erg aanhankelijk, passen zich snel aan.
Nadelen, het zijn hondjes die veel verzorging vragen (vacht en huid) en ook echt veel aandacht nodig hebben en vragen, daarnaast kunnen ze terughoudend zijn naar vreemden toe (niet allemaal hoor).
Ik wilde graag een klein hondje, die niet verhaarde en waar ik lekker behendigheid oid mee zou kunnen doen en ook nog eens mee kan knuffelen. Uiteindelijk is het dus de Chinese Crested geworden.
Ik vind alle honden wel heel gaaf hoor, maar het karakter is voor mij toch wel het aller belangrijkste.
Mijn honden gaan voor me door het vuur en ik voor hun Knipoog