Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Chikiboy schreef:Loody schreef:Storm: Ik ben van huis uit opgegroeid met het fokken, trainen van politiehonden. We hadden elk jaar, nestjes met pups..en ik begeleidde de mensen die pups bij ons kochten als huishond..
Ja ik ben misschien wat harder omdat ik met een hardere hond ben opgegroeid..wij fokte voornamelijk op goede politiehonden
(die trouwens super sociaal waren/zijn)
Ik heb nu ook een herder, die niet meer werkt en een labrador..geweldige honden, en zou niet zonder ze kunnen.
Ik heb me verder verdiept in het afstammen van de honden en gedrag, ben gediplomeerd hondentrainer, puppytrainingen enz enz..dus ja ik weet waar ik over praat..
En Silence, ik hoef geen gelijk te hebben, absoluut niet, maar een hond heeft niet hetzelfde straf methode als de mens
Ow ik zie nu pas dit antwoord van je.... dan herhaal ik mijn vraag anders: Bij wie heb jij je diploma behaald mbt. tot dat nekvelverhaal ?
Miriam schreef:Ik heb het net anderom aangepakt met onze pup. Wij wilden ook geen hond in de slaapkamer dus heb ik de eerste nachten op een matras in de keuken naast de bench geslapen. Handje in of tegen de bench en tukken maar. Zo ben ik steeds een stukje opgeschoven tot ik weer in mijn bedje lag. Werkt echt prima hoor!
Loody schreef:Ik heb me verder verdiept in het afstammen van de honden en gedrag, ben gediplomeerd hondentrainer, puppytrainingen enz enz..dus ja ik weet waar ik over praat..
En Silence, ik hoef geen gelijk te hebben, absoluut niet, maar een hond heeft niet hetzelfde straf methode als de mens
Loody schreef:zoals ik al eerder zei...je bent niet de mama van je Puppie, je bent zijn baasje
Als je puppie jou als mama gaat zien heb je later in de opvoeding van je hond meer problemen...bijv Dominantie.
Loody schreef:Miriam nee ik zou dus ook niet bij een pup gaan liggen... maar jongens/dames..het is mijn mening en dat mag toch? waarom wordt ik aangevallen met het feit dat ik het niet op jullie manier doe?.. ik val jullie ook niet aan geloof ik?.. ik zeg alleen dat ik het niet op jullie manier zou doen en geef daar uitleg bij waarom niet...
Loody schreef:een hond heeft een eigen plek nodig waar hij zich kan terug trekken....dat is een belangrijke reden. en een eigen plek krijgt door een eigen slaapplek te hebben waar hij alleen is..
Diablo, sommige honden rassen hebben nu eenmaal een andere aanpak nodig, een Herder is daar een goed voorbeeld van.
Miriam. was eigenlijk niet naar jou gericht,sorry
Loody schreef:ik hoef mijn hond gelukkig alleen aan te kijken en hij stopt al met blaffen..
Ook met blaffen op momenten dat het niet mag pakte ik mijn honden ook bij hun nekvel..