Welk voer krijgt jouw hond/pup?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DenK4ever

Re: Welk voer krijgt jouw hond/pup?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 12:03

Onze hond (Duitse Dog) krijgt al van kleins af aan Royal Canin.
Eerst Giant puppy, toen Giant Junior en nu zit hij aan de Giant Adult.
Hij wordt bijna 2 en dan zal hij overgaan op de RC Great Dane voeding.

Ik ben erg tevreden over de voeding, hij doet het er erg goed op!

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 12:06

Ik heb 2 rodesian ridgebacks. Die kirjgen allebei Bozita. Dit is een Zweeds merk. Het voordeel hiervan is dat het vrij is van kunstmatige toevoegingen en er mogen geen afvalresten van vlees en groente inzitten. Het kippenvlees wat er in zit mag alleen van ongekapte kippen komen (kippen waarbij de snavels niet gepakt worden) en er mogen geen besproeide groenten in.

Alle regels die voor mensenlijke consumptie gelden gelden in Zweden ook voor dierenvoer. Wel zo lekker dus.

Onze honden eten erg slecht, ze lusten haast niks en als ze het eten krijgen ze vaak kale plekken. Ze krijgen nu Bozita Plus, dus is de variant met rendiervlees erin, speciaal voor slecht etende honden en dit vinden ze echt heerlijk!

Zeker een aanrader dus.

Feanyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 12:07

Utixo schreef:
Ansich is de combinatie brokken/vlees niet verkeerd (met uitzondering van de Pedigree dan), maar aangezien beide iets heel anders van het verteringsgstel vragen, moet je even opletten dat je het niet samen voert, maar er minimaal 12 uur tussen laat zitten. Heb je het al eens apart gevoert? En waarom het runderhart koken?
En wat betreft dat "gelukkig", mijn honden eten 1 keer per dag en hebben regelmatig een vastendagje. Is alleen maar goed voor ze. Maar waarschijnlijk gaan de mensen die supermarktbrok voeren roepen hoe zielig dit is, en krijg ik gelijk van degene die barfen/vers vlees voeren.

Ongekookt gaat hij gelijk water poepen. Ben zelf niet zo'n fan van Pedigree, maar hij reageert er redelijk op. Ben blij dat hij eet, want ik krijg hem niet zwaarder dan 38 kilo, dit terwijl hij van de DA minimaal rond de 45kilo zou moeten wegen. (ja, hij is groot >.<).

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 12:11

manutjuh schreef:
Onze honden eten erg slecht, ze lusten haast niks en als ze het eten krijgen ze vaak kale plekken. Ze krijgen nu Bozita Plus, dus is de variant met rendiervlees erin, speciaal voor slecht etende honden en dit vinden ze echt heerlijk!

Zeker een aanrader dus.

En gaan die kale plekken ook weg van dit voer? Mijn hond heeft dit namelijk ook! Boos!

Utixo schreef:
Mii_Jessica, stap over op voer die niet als hoofdingredient granen bevat (Prins Lamb&Rice bijvoorbeeld), en zie het verschil. Je kunt ook proberen Smolke te gaan voeren, hier zitten ook geen toegevoegd rotzooi in. Dit heeft wel weer veel granen in zich, en vaak is dit het grootste probleem.

Nogmaals, staar je niet blind op de prijs van een zak voer.

Tjaah ik staar ook niet blind op de prijs van een zak voer maar mijn moeder is hier wat moeilijker mee...

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 12:15

Mii_Jessica schreef:
manutjuh schreef:

Zeker een aanrader dus.

En gaan die kale plekken ook weg van dit voer? Mijn hond heeft dit namelijk ook! Boos!

Utixo schreef:
Mii_Jessica, stap over op voer die niet als hoofdingredient granen bevat (Prins Lamb&Rice bijvoorbeeld), en zie het verschil. Je kunt ook proberen Smolke te gaan voeren, hier zitten ook geen toegevoegd rotzooi in. Dit heeft wel weer veel granen in zich, en vaak is dit het grootste probleem.

Nogmaals, staar je niet blind op de prijs van een zak voer.

Tjaah ik staar ook niet blind op de prijs van een zak voer maar mijn moeder is hier wat moeilijker mee...

Ja die kale plekken zijn helemaal verdwenen. De huis is glad en glanzend en als ze in de rui zijn is dat ook helemaal geen probleem meer.

Het is trouwens ook niet heel erg duur. 35 euro per zak geloof ik. Dus dat is nog te doen.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 12:26

Manu, dat klinkt zeker goed! Heb je een site voor me?

Mii_Jessica; ik begrijp het, lastig he. Leg sowieso uit dat je van duurder voer minder hoeft te voeren voordat ze vol zitten. En probeer ander Smolke uit, dit is per kilo even duur als supermarktvoer.

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 12:31

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 12:35

Wij zijn toen begonnen met de dure voeders omdat wij zoiets hadden van dei zijn goed, is tenslotte een goed merk.

Onze verbazing was dan ook heel groot toen bleek dat onze hond het perfect doet op lidl brokken.

Kan je dus zien dat het merk dus zeker niks hoeft te zeggen en dat het dus gewoon uitproberen is. Ben in ieder geval heel blij dat we toen een zak meegenomen hebben.

Onze hond at ook niet goed van de 'bekende' merken en had altijd diaree, was de hele dag pieperig en zat niet lekker in zijn vel. Zijn vacht was dof

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 12:37

Hm, het is goed verkrijgbaar. Ik ben geneigd de Bozita eens te proberen. Ze hebben ook kattenvoeding zie ik.

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 12:38

ik zweer trouw en al meer dan 13 jaar bij de royal canin brokken,
de jacks krijgen de speciale terrier brokjes,
de border collie stat nog op puppy brok

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 12:51

Myra kreeg tot voor kort Farmfood. Wel een goede brok, maar niet voor mijn hond. Ze heeft een vlooien en mijten allergie, en ze staat nu op vlees. Barf en straks komt er een pupsel bij, en die krijgt straks Carnibest (ze is nu bijna 2 weken) en gaat over op Kivo. Dit gaat Myra ook krijgen, en daarnaast Barf
Het schijnt namelijk dat een allergie met vers vlees veel minder tot uiting komt. Ondanks dat Myra om de vier weken Advocate krijgt (dit dood alle parasieten) blijft de jeuk. Ook heeft ze Puur Huid voor binnenuit om de jeuk wat minder te laten worden.
De brokken zijn sinds vandaag op en vanaf morgen staat ze op vlees.

jenneke1029

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 12:53

mijn duitse doggen krijgen cavom en ze doen het er heel goed op.
Ze glimmen en hebben nooit problemen gehad.
De ene dog is 5 en de andere drie jaar.
Mijn franse bulldogs krijgen sinds een half jaar vers vlees van smuldier daar doen hun het het beste op heb heel veel dure en andere merken geprobeerd maar dit is voor mijn vier bullen het beste.

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 12:58

jenneke1029 schreef:
mijn duitse doggen krijgen cavom en ze doen het er heel goed op.
Ze glimmen en hebben nooit problemen gehad.
De ene dog is 5 en de andere drie jaar.
Mijn franse bulldogs krijgen sinds een half jaar vers vlees van smuldier daar doen hun het het beste op heb heel veel dure en andere merken geprobeerd maar dit is voor mijn vier bullen het beste.

Mijn hond krijgt ook vaak vers vlees van smuldier! Vind ie heerlijk! Lachen

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 12:59

Ik heb veel brokken geprobeerd. Eerste tijden Royal Canin gevoerd, vond het eigenlijk wel wat duur voer en ze aten ook niet gelijk de bak leeg, dus toen tijdje overgaan tot Prince, en wat andere merken geexperimenteerd. Maar bij gebrek aan Prince weer een keer Royal Canin gekocht, in de bakken gedaan en ze vielen nog net niet aan. Zo lekker vinden ze het. Bakken gaan in 1 x leeg. In tegenstelling tot eerder. Dus wij blijven maar bij de Royal Canin.
Ik heb Jack Russel en een Boomer.

jenneke1029

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 12:59

Smuldier bevalt mij ook uitstekend en ik heb nu geen honden meer die overgeven en in de diaree zijn ze hebben het binnen 2 minuten op heerlijk is dat.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 13:18

Versvoer Ja (Dus gewoon vlees)

Is tevens de oplossing voor veel huidproblemen. Ik heb eens een artikel gelezen (ben hem kwijt, maar kan hem misschien weer vinden als iemand geinterresseerd is) waarin een onderzoek was gedaan met ongeveer 40 honden met huidproblemen. Deze honden werden allemaal voor een bepaalde periode op versvoer gezet, en ik geloof dat 37 honden totaal van hun huidproblemen af waren. Bij de andere 3 waren de klachten zeer sterk verminderd. Ook voor honden met maag- en darmproblemen en moeilijke eters is dit een oplossing. Je kunt het bij de meeste dierenspeciaalzaken of zelfs bij de supermarkt halen, in ingevroren pakjes. Natuurlijk kun je (als lekkernij of maaltijd, als je dat niet zonde van je geld vind Clown ) ook in de supermarkt een kippebout, kipfilet, kippelevertjes, rundergehakt of iets dergelijks voor je hond halen. (GEEN varkensvlees) Dit mogen ze gewoon rauw hebben. Ik heb zelf bijna een half jaar stage gelopen bij een fokker van Berner Sennenhonden, die elke dag vers voerde. De honden zagen er geweldig uit, haar honden werden altijd tussen de 10 - 13 jaar oud, wat ontzettend oud is voor Berners en bovendien waren de dieren echt nooit ziek.

Als je meer wilt weten: PM maar Lachen

Hieronder wat sites met meer informatie.
http://www.biomentor.org/honden/Versvoer.html
http://www.desteenuil.net/Voedingsadvie ... %20kat.htm
http://www.voernatuurlijk.nl/forum/viewtopic.php?t=6444 (staan behoorlijk schokkende dingen in over commercieel hondenvoer) Nagelbijten / Gniffelen

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 13:46

even één kleine opmerking over de kippebout (en ja dat mogen ze hebben mits rauw gegeven) let op dat ze het kauwen en niet in 1 geheel doorslikken. Je zou het ook even van te voren kunnen verbrijzelen (met een hamer oid). Vaak kauwen honden namelijk niet meer op hun eten (dat kan met brok) is echter niet aan te raden met kauwe botten en moet je weer aanleren. Kan ook door het eten even vast te houden al ze aan het eten zijn, dan kunnen ze het namelijk niet gelijk naar achter gooien.

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 13:48

Henne is op basis van vis en zalm, het stinkt niet, is niet vettig (wat ik heeel prettig vind) en hij hoeft maar de helft te hebben op een dag. Dus onze arme pup gaat nu langzaam weer over Duivel

Het adult voer ervan vinden de meeste honden heerlijk, dus hij hoeft nog maar even door te bijten ( 3 maandjes ofzo hahahaha).

http://www.henne.nl/

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 13:56

Hier krijgen ze van alles en nog wat, en na jaren alles geprobeerd en uitgetest te hebben bevalt dit ons prima:
Ze krijgen KVV, ons eigen verse vlees, het rauwe werk (botten, pens etc) en ook nog brokken, afgewisseld.
Er zijn zoveel verhalen dat de hond moeite hebben met omschakelen brok, rauw, KVV..tja het is maar net waar je ze aan went en waar ze het naar jouw idee goed op doen.
Na alle dure merken/testen/uitprobeersels vind ik dit ideaal voor ons.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 14:25

Mijn honden krijgen Lidl brokken of eten met de pot mee Lachen

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 14:31

Bij ons krijgen ze ook vrij veel door elkaar, restjes groente, aardappelen en dergelijke, vlees, botten (wel speciaal voor honden) en als brok krijgen ze Eukanuba. Beide hebben ze hier nooit problemen mee. Dat strenge is volgens mij helemaal niet nodig als je een gezonde hond hebt. Lachen

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:22

Martine_R schreef:
Versvoer Ja (Dus gewoon vlees)

Is tevens de oplossing voor veel huidproblemen. Ik heb eens een artikel gelezen (ben hem kwijt, maar kan hem misschien weer vinden als iemand geinterresseerd is) waarin een onderzoek was gedaan met ongeveer 40 honden met huidproblemen. Deze honden werden allemaal voor een bepaalde periode op versvoer gezet, en ik geloof dat 37 honden totaal van hun huidproblemen af waren. Bij de andere 3 waren de klachten zeer sterk verminderd. Ook voor honden met maag- en darmproblemen en moeilijke eters is dit een oplossing. Je kunt het bij de meeste dierenspeciaalzaken of zelfs bij de supermarkt halen, in ingevroren pakjes. Natuurlijk kun je (als lekkernij of maaltijd, als je dat niet zonde van je geld vind Clown ) ook in de supermarkt een kippebout, kipfilet, kippelevertjes, rundergehakt of iets dergelijks voor je hond halen. (GEEN varkensvlees) Dit mogen ze gewoon rauw hebben. Ik heb zelf bijna een half jaar stage gelopen bij een fokker van Berner Sennenhonden, die elke dag vers voerde. De honden zagen er geweldig uit, haar honden werden altijd tussen de 10 - 13 jaar oud, wat ontzettend oud is voor Berners en bovendien waren de dieren echt nooit ziek.

Als je meer wilt weten: PM maar Lachen

Hieronder wat sites met meer informatie.
http://www.biomentor.org/honden/Versvoer.html
http://www.desteenuil.net/Voedingsadvie ... %20kat.htm
http://www.voernatuurlijk.nl/forum/viewtopic.php?t=6444 (staan behoorlijk schokkende dingen in over commercieel hondenvoer) Nagelbijten / Gniffelen

Ik ben zeer nieuwsgierig naar dat artikel, en super dat je stage hebt gelopen bij een fokker die rauw voert, berners nog wel te verstaan, heb zelf namelijk ook 1 berner en 1 in aantocht. Ben benieuwd welke fokker je bedoelt, mag in pb Knipoog

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:31

Ze krijgen hier royal canin.
Dat zijn de enigste brokjes waarvan mijn witte hondje niet roze/oranje word, ze nette poep hebben en niet te veel en niet te weinig eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:43

Ik zit nu dus op de RC maxi junior, maar vidn dat ze opvallend uit dr bekkie meurt,
ook heb ik het idee dat de drollen niet mooi vast zijn.
Jammer dat mij dan weer wordt verteld dat de nutro uit de handel gaat, ze deed het er in die week
dát ik het voerde wel errug goed op!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 21:05

Hebben jullie honden weleens allergische reacties gekregen van pensstaven?