Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Utixo schreef:Ansich is de combinatie brokken/vlees niet verkeerd (met uitzondering van de Pedigree dan), maar aangezien beide iets heel anders van het verteringsgstel vragen, moet je even opletten dat je het niet samen voert, maar er minimaal 12 uur tussen laat zitten. Heb je het al eens apart gevoert? En waarom het runderhart koken?
En wat betreft dat "gelukkig", mijn honden eten 1 keer per dag en hebben regelmatig een vastendagje. Is alleen maar goed voor ze. Maar waarschijnlijk gaan de mensen die supermarktbrok voeren roepen hoe zielig dit is, en krijg ik gelijk van degene die barfen/vers vlees voeren.
manutjuh schreef:Onze honden eten erg slecht, ze lusten haast niks en als ze het eten krijgen ze vaak kale plekken. Ze krijgen nu Bozita Plus, dus is de variant met rendiervlees erin, speciaal voor slecht etende honden en dit vinden ze echt heerlijk!
Zeker een aanrader dus.
Utixo schreef:Mii_Jessica, stap over op voer die niet als hoofdingredient granen bevat (Prins Lamb&Rice bijvoorbeeld), en zie het verschil. Je kunt ook proberen Smolke te gaan voeren, hier zitten ook geen toegevoegd rotzooi in. Dit heeft wel weer veel granen in zich, en vaak is dit het grootste probleem.
Nogmaals, staar je niet blind op de prijs van een zak voer.
Mii_Jessica schreef:manutjuh schreef:Onze honden eten erg slecht, ze lusten haast niks en als ze het eten krijgen ze vaak kale plekken. Ze krijgen nu Bozita Plus, dus is de variant met rendiervlees erin, speciaal voor slecht etende honden en dit vinden ze echt heerlijk!
Zeker een aanrader dus.
En gaan die kale plekken ook weg van dit voer? Mijn hond heeft dit namelijk ook!Utixo schreef:Mii_Jessica, stap over op voer die niet als hoofdingredient granen bevat (Prins Lamb&Rice bijvoorbeeld), en zie het verschil. Je kunt ook proberen Smolke te gaan voeren, hier zitten ook geen toegevoegd rotzooi in. Dit heeft wel weer veel granen in zich, en vaak is dit het grootste probleem.
Nogmaals, staar je niet blind op de prijs van een zak voer.
Tjaah ik staar ook niet blind op de prijs van een zak voer maar mijn moeder is hier wat moeilijker mee...
jenneke1029 schreef:mijn duitse doggen krijgen cavom en ze doen het er heel goed op.
Ze glimmen en hebben nooit problemen gehad.
De ene dog is 5 en de andere drie jaar.
Mijn franse bulldogs krijgen sinds een half jaar vers vlees van smuldier daar doen hun het het beste op heb heel veel dure en andere merken geprobeerd maar dit is voor mijn vier bullen het beste.
Martine_R schreef:Versvoer(Dus gewoon vlees)
Is tevens de oplossing voor veel huidproblemen. Ik heb eens een artikel gelezen (ben hem kwijt, maar kan hem misschien weer vinden als iemand geinterresseerd is) waarin een onderzoek was gedaan met ongeveer 40 honden met huidproblemen. Deze honden werden allemaal voor een bepaalde periode op versvoer gezet, en ik geloof dat 37 honden totaal van hun huidproblemen af waren. Bij de andere 3 waren de klachten zeer sterk verminderd. Ook voor honden met maag- en darmproblemen en moeilijke eters is dit een oplossing. Je kunt het bij de meeste dierenspeciaalzaken of zelfs bij de supermarkt halen, in ingevroren pakjes. Natuurlijk kun je (als lekkernij of maaltijd, als je dat niet zonde van je geld vind) ook in de supermarkt een kippebout, kipfilet, kippelevertjes, rundergehakt of iets dergelijks voor je hond halen. (GEEN varkensvlees) Dit mogen ze gewoon rauw hebben. Ik heb zelf bijna een half jaar stage gelopen bij een fokker van Berner Sennenhonden, die elke dag vers voerde. De honden zagen er geweldig uit, haar honden werden altijd tussen de 10 - 13 jaar oud, wat ontzettend oud is voor Berners en bovendien waren de dieren echt nooit ziek.
Als je meer wilt weten: PM maar![]()
Hieronder wat sites met meer informatie.
http://www.biomentor.org/honden/Versvoer.html
http://www.desteenuil.net/Voedingsadvie ... %20kat.htm
http://www.voernatuurlijk.nl/forum/viewtopic.php?t=6444 (staan behoorlijk schokkende dingen in over commercieel hondenvoer)