Weet je wat? Ik ga gewoon eens even een huisdier kopen vanda

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

paris20

Re: Weet je wat? Ik ga gewoon eens even een huisdier kopen vanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 20:24

tja ik had zooiets 3 jaar geleden.
ik wilde al heel lang een hondje, mijn moeder dus niet na jaren bezig geweest te zijn met mijn best te doen dat ik er echt goed voor zou zijn, en dat ik geen kleuter ben haha (ben nu 22, toen 19) ging mijn moeder nog niet accoort! en tja ik woon nou eenmaal nog steeds thuis wand ik heb t erg naar mijn zin en mijn moeder en ik zijn de beste maatjes.
dus ja wat doe je dan? nou gewoon op zoek gaan naar een hondje veel lezen veel vragen en kijken, uiteindelijk een hondje gevonden en gewoon gekocht.
haha mijn moeder was woest toen ze haar zag slapen op een kussen onder de kerstboom, na een uurtje lagen ze samen te slapen op de bank en was mijn moeder helemaal om spijt dat ze niet eerder overslag was gegaan nu heb ik nelly 3 jaar en zijn we nog steeds heel blij met onze rare worsthond op swenkwieltjes haha.
ik ben blij dat ik zo lang geen hondje mocht, des te beter wist ik dat ik het zeker weten wilde en aankon. dus een inpulsaankoop? niet echt.
ps ze sloopte 2 jaar lang alles wat ze te pakken kon krijgen als je maar 10 min op dew wc zat of 30 min wegwas lag zo je vloer eruit haha ook was ze pas met 2 jaar zindelijk, en pieste altijd in huis als ik boodschappen doen was. nu doet ze dit niet meer maar zelf toen heb ik er nooit aan gedacht om haar weg te doen! ik had er voor gekozen en ze blijft bij me.

simone_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 21:31

Ik irriteer me er ook vresenlijk aan, en voornamenlijk aan mensen die kittens kopen en vergeten dat een kitten ook groot wordt, en mischien wel 18/19 jaar bij je is. Hoe makkenlijk mensen soms met dieren omgaan alsof het niks is.
Heb toevallig vandaag een stukje geschreven om mijn hart even te luchten.

* Denk na voor je een kat/poes of kittens neemt

Nog steeds zie ik elke dag op marktplaats advertenties van mensen die van hun kat/poes af willen.In bijna alle advertenties staan weer dezelfde smoesen. Mensen worden spontaan allergies voor hun kat, hebben geen tijd/aandacht meer voor hun kat, nemen nieuwe dieren in huis waar de kat niet mee om kan gaan of ze worden zwanger en vinden dat een reden om hun huisdier de deur uit te doen. Natuurlijk er zullen wel mensen tussen zitten met echte allergie of met een goede reden, maar 8 van de 10 advertenties zijn verzonnen. Omdat oudere poezen moeilijker te plaatsen zijn, zijn er helaas ook veel mensen die hun kat dumpen, want stel je voor dat je geld moet betalen om de kat/poes naar het asiel te brengen.Een kat die altijd in huis heeft geleeft is niet in staat zichzelf te redden buiten. En zal uiteindelijk aan ondervoeding overlijden. Is dat is wat je wil voor je kat ? hebben de mensen die dat doen wel een hart ?

Veel mensen kopen in een opwelling een kitten, want kittens zijn zo schattig.
Maar vergeet niet dat een kitten ook groot wordt, dat een kitten niet altijd doet wat jij wilt en dat een kitten ook geld kost als hij ziek wordt.Dat kan soms aardig oplopen.
Ook worden veel katten rond de 17/18 jaar oud dus een kat zal lang bij je zijn.
Die neem je niet voor even.

Waar ik me ook zo vresenlijk boos over kan maken zijn mensen die hun kat/poes niet laten castreren. Voor hun eigen plezier willen ze dat hun poes zwanger raakt want die kleine kittens zijn zo schattig. Maar ze vergeten vaak dat er ook in het asiel al veel kittens zitten die nog op een lief baasje wachten.Veel van deze mensen zijn nog te beroerd ook om geld uit te geven aan de kittens, als ze ziek zijn worden ze weggedaan want ze willen niet met ze naar de dierenarts, de kittens zitten onder de vlooien maar ze worden niet onvlooit, en ontwormen wordt vaak ook niet gedaan.
Als ze de kittens zat zijn worden ze vaak al met 5 a 6 weken de deur uit gedaan. Gratis, ze worden vaak meegegeven aan de eerste de beste die voor de deur staat.
Kittens mogen volgens de wet pas weg met 7 weken, daarvoor is het wettenlijk strafbaar.
Maar 7 weken is ook al te jong, het beste is om de kittens pas met 9 weken weg te doen, voor een klein bedrag zodat er niet teveel verkeerde mensen opaf komen.

Laatst in de Telegraaf stond een artikel over het poezenalarm.
Mensen worden gewaarschuwd voor een turks stel dat het land door rijdt om meerdere kittens in een keer mee te nemen. Zogenaamd ook voor de ouders en vrienden. Echter verdwijnen deze kittens, mogenlijk worden ze gedood en wordt hun vacht gebruikt.
Niet alleen dit stel maar ook vele anderen hebben slechte bedoelingen, kittens eindigen als slangenvoer of in de bont, of ze komen terecht bij handelaren die ze doorverkopen.
Geef daarom nooit gratis kittens weg, en controleer waar ze terecht komen.

Net kwam ik weer een advertentie tegen van iemand die de kittens met 4 weken al weg doet. En ja hoor de kittens gaan met ze 5e naar 1 man toe, dat kan dus weinig goeds betekenen, maar dat kon hun baasje weinig schelen.
Ik kan me er zo boos over maken, waarom gaan mensen zo met dieren om ?

Waarom neem je een kat als je het niet kunt betalen ?
Waarom doe je je kat weg als je zwanger bent ?
Waarom laat je je kat niet helpen zodat je meer leed voorkomt ?
Waarom zijn sommige mensen zo egoistisch ?

Denk eens goed na voor je een kitten neemt, een kitten is de komende 18/19 jaar bij je.
En kitten kan veel geld kosten als deze ziek wordt. Laat je kat/poes castreren, dan kunnen ze ook niet (zogenaamd) per ongeluk zwanger raken. Dan voorkom je meer leed voor de kittens, er zijn al genoeg kittens/katten die een baasje zoeken. Kijk goed aan wie je je kittens meegeeft, want er zijn zoveel idioten die alleen maar slechte dingen met ze voor hebben.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 21:34

helemaal mee eens,je kunt voor het woord kitten ieder dier invullen.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 21:46

Beter kon ik het niet verwoorden Simone, mijn haren gaan ook recht overeind staan bij het zien van dat soort in en in trieste berichtjes.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:45

Inderdaad Simone, hélemaal mee eens!

Afgelopen zomer wilden wij er een kitten bij en zijn gaan rondkijken. Bij de gereserveerde (een aanbetaalde) kitten kreeg ik een heel akelig gevoel, want ineens wilde de eigenaresse wel met 4 weken van de kittens af, wat niet ging, want wij waren zelf met vakantie. Ik heb de boel afgeblazen en haar de aanbetaling laten houden, volgens mij is die kitten wel 10x over de kop gegaan (aangezien ze me na de betaling mailde of ik nou degene was die betaald had of iemand anders). Uiteindelijk zijn we bij een kennis van een stalgenootje terechtgekomen en hebben we daar een kitten gereserveerd. Gelukkig zaten we beide op 1 lijn; ik wilde de kitten niet eerder dan met 8 weken en zij wilde hem niet eerder dan met 8 weken kwijt.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 10:32

Wat ik niet snap is dat mensen zo graag jonge dieren aanschaffen.... Tuurlijk zijn ze schattig om te zien, maar dat opvoeden is imo echt geen pretje Lips are sealed .
Kittens gaat nog wel vind ik, maar ik heb nu een puppy en ik kan niet wachten tot hij groot is Clown
Wat ik ook niet snap is dat mensen niet verder kijken dan hun neus lang is, dat ze zich niet indenken wat er gebeurd als ze het opvoeden onderschatten en de opvoeding dus minder tot slecht uitvoeren. Zo'n
dier(tje) zal daar veel last van ondervinden.....
Hoeveel mensen er NIET naar puppyles gaan, terwijl zij het zo hard nodighebben, begrijp ik gewoon niet. Mensen met hun eerste jonge paard en geen begeleiding, net zo erg Frusty

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 10:39

Ik zou zo graag met een aantal jaren een hondje willen, maar ik ga er niet eerder aan beginnen als wanneer ik alle tijd heb voor het beestje.. Mooi stukje heb je geschreven Simone!!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 10:40

superwoman schreef:
Wat ik niet snap is dat mensen zo graag jonge dieren aanschaffen.... Tuurlijk zijn ze schattig om te zien, maar dat opvoeden is imo echt geen pretje Lips are sealed .
Kittens gaat nog wel vind ik, maar ik heb nu een puppy en ik kan niet wachten tot hij groot is Clown

Kittens zijn ook niet grappig, vooral katers niet Haha!

En na Jip heb ik besloten nooit meer een pup te willen, wat een ramp zeg!

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 10:52

ohhh ik vond het heerlijk om mijn honden op te voeden!!
De jack hebben we ook een cursus mee gedaan (maar der is niet veel van vlijven hangen)
Maar die grote kan zonder lijn naast me lopen.
Heerlijk!!!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 10:55

Mijn honden lopen altijd los, maar de sloopperiode van Jip toen hij nog jong was, het in huis piesen terwijl hij net terug kwam van het uitlaten; nee bedankt... zal ik niet zo snel meer over doen Haha!

Mum is op haar 7e bij mij gekomen en is ook helemaal naar mijn hand, heerlijke hond Lovers

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 11:02

@simone_1986 : Werk jij bij die kittenopvang die in je onderschrift staat? Logisch dat je dan zo'n stuk neerpent als je telkens met de gevolgen van impulsaankopen en vermeerderij zit opgescheept...Ben het er overigens helemaal mee eens!

Quellian schreef:

Hehe...ervaring? Knipoog Mijn laatste kitten was een hyperactieve harige stuiterbal die van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat tegen de muren aanracete (al dan niet geholpen door zijn 'stief'broertje die dat maar wat grappig vond). Ik heb mezelf jarenlang voorgenomen nóóit meer kittens te nemen, en al helemaal niet als ze zo snoezig kijken...(is uiteindelijk wel meer dan goed gekomen met allebei - waren heerlijke katten geworden, mis ze nog steeds, maar men wat heb ik daar een grijze haren van gekregen)

Enfin, een eventuele opvolger van Caitlin wordt heel waarschijnlijk toch ook weer een asielkatje, kun je tenminste nog een druppel op de gloeiende plaat zijn die kattenoverschot heet...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 11:02

nicci88 schreef:
De jack hebben we ook een cursus mee gedaan (maar der is niet veel van vlijven hangen)
Heerlijk!!!

snachts eruit om 'm uit te laten, het "knagen" aan alles, nog niet geheel zindelijk, vind je dát leuk?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 11:04

Quellian schreef:

Dan heb ik mazzel gehad denk Knipoog

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 11:07

superwoman schreef:
Quellian schreef:

Kiddy (zwarte in m'n profiel) heb ik met 12 weken op MP gezet, KNETTERGEK werd ik van hem (ondertussen kreeg niemand hem hoor, het gaf me voldoening genoeg als ie vervelend was om te denken 'je staat op MP kerel!'), de witte van dit jaar is weer een kater en precies hetzelfde! De zwarte is omgeslagen als een blad aan een boom toen hij eenmaal gecastreerd werd, de witte mag binnenkort ook op voor balverwijdering.

De dame in dit verhaal (met het grijze streepjespak) is een heel ander type.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 11:27

superwoman schreef:
Quellian schreef:

Denk het wel, ik ben onze lieve Heer iig héél dankbaar dat Yamcha volwassen is Ja
Drama's met dat beest.....

Plantenpotten uit de vensterbank slaan, omdat ze in de weg stonden, de gordijnen in en met gordijn en al naar beneden komen ( Huilen van het lachen ), hetzelfde met de lamellen (en je krijgt ze ook zo makkelijk weer goed Rolleyes ) als een idioot door de kamer sprinten, kotsen van grote hoogtes Boos! mensen in de nek springen, 5 krabpalen slopen en 2 bankstellen, en ik kan nog wel even doorgaan.......

En ja hoor, het schatje had de hele benedenverdieping tot zijn beschikking en mocht naar buiten ook..... dus hij kon echt zijn energie wel kwijt Ja
en speelgoed had hij plenty Lachen

De DA is ook stapelgek op hem Ja Yamcha ging bovenop het beeldscherm van zijn computer zitten en naar zijn handen meppen, toen hij aan het typen was.....
Ik ben écht blij dat hij volwassen is Ja

En ik ben erg blij dat Beau volwassen was toen ik hem kreeg, een hond met dat temperament als pup en puber? Geloof dat ik gillend gek zou zijn geworden Ja icm met een jonge Yamcha zeker Ja
Overigens vond Beau het nodig om te gaan puberen op 6- jarige leeftijd. Ben regelmatig thuisgekomen van mijn werk, dat ik dacht: "Ik had de kamer toch écht niet zo ingericht......" Daar bleef het dan wel bij, afgezien van kinderen bij elkaar drijven Huilen van het lachen

Verder zijn ze erg leuk hoor Huilen van het lachen
Ik houd erg veel van ze, maar was ik ouder geweest, dan hadden ze me grijze haren bezorgd.
Ik heb er overigens nog altijd de handen vol aan........

@ Pluizebolplum: ik heb me ook voorgenomen geen jonge dieren meer te nemen, en Yamcha is nu 6, dus voorlopig gaat dat qua kat wel lukken.... maar of ik nee kan zeggen tegen een knappe Duitse Herder-baby-reutje? Ik heb er een hard hoofd in.....

Maar goed, ik verf mijn haar toch al af en toe Clown
En dure meubels heb ik toch al niet, en daar heb ik een zeer goede reden voor Ja
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-11-08 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 11:31

superwoman schreef:
nicci88 schreef:
Heerlijk!!!

snachts eruit om 'm uit te laten, het "knagen" aan alles, nog niet geheel zindelijk, vind je dát leuk?

Ja omdat je weet dat het erbij hoort.
En dan ben je aan het schelde op dat beestje en dan kijk je zo'n pup in de ogen en ben je alles weer vergeten.
Tenminste ik wel.
Ik vond de puppy tijd echt heerlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 11:41

Hmm, nee, ik heb iets: het hoort erbij, en daar zal ik een hond heus niet om wegdoen, daarvoor houd ik veel te veel van ze, maar om nu te zeggen dat zoiets leuk is..... hm nee, niet echt Clown

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 11:42

nicci88 schreef:
Ja omdat je weet dat het erbij hoort.
En dan ben je aan het schelde op dat beestje en dan kijk je zo'n pup in de ogen en ben je alles weer vergeten.
Tenminste ik wel.
Ik vond de puppy tijd echt heerlijk!

Hahahaha dat het over gaat is een wetenschap, maar bij mij heeft dat het nog niet fijn gemaakt Tong uitsteken

Jip had een voorliefde voor schoenen en snoeren. Elke maand moest ik wel een paar nieuwe schoenen halen (vervelend Haha! ), maar ook regelmatig zat ik zonder internet, licht of kon ik niet stofzuigen omdat meneer weer ergens aan had zitten kluiven. Nee, echt een leuke tijd vond ik dat niet Haha! Het is nu overigens een moordhond hoor, al mijn dieren, alleen zit die witte nog even in de irritante kittenfase waarin hij aan het ontdekken is een echte man te zijn, ga hem binnenkort ook even uit die realiteit halen, krijgt me veel te veel babbels!

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 11:44

whahahaha nee bij mij zijn alleen schoenen gesneuveld en het dressoir in de gang.
en ja tuurlijk op dat moment zelf ben je kwaad.
maar nee, ik zou het niet erg vinden om de puppy tijd over te doen.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 11:47

ik heb een kat van internet
wilde al een hele tijd een kat maar moest manlief nog even overhalen
dus ik zag sarah en vond haar geweldig dus manlief is haar wezen halen
ze is een echt blijf van me lijf of ik sla en bijt poes
bij de dierenarts is ze ook al berucht ze heeft 3 uitroep tekens bij haar naam staan

we laten haar gewoon in haar waarden inmiddels hebben we nog 2 kittens bij die tante saar ook maar mijden

die ene kitten komt ergens vandaan waar hij lichtelijk mishandeld werd koste me zo ruim 200 euro om het beestje weer op te knapen dat ik er graag voor over had
zijn vacht glanst weer zijn pootjes zijn weer heel zijn oog niet meer zwaar ontstoken
de schimmel infectie die over zijn hele huid zat is ook weg
en op zijn oor zit weer haar
we zijn er nog niet helemaal maar het gaat de goede kant op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 11:48

De puppytijd is tot daar aan toe, puberteit.... da's veel gekker Clown

Dan zijn ze veel sterker, en kunnen echt veel beter slopen..... het is echt heel niet leuk om steeds een andere bank te moeten kopen.
Zeker niet als de Kringloop je oude bank niet wil hebben Boos!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 12:03

tja, onze hond is eigenlijk ook een impuls aankoop geweest..

iedereen bij ons thuis (nouja, vooral ik en mn moeder ^^) liep al jaren te zeuren om een hond..
maar mn vader heeft altijd volgehouden : "of de hond er in, of ik erin, maar zodra er een hond komt, ben ik weg"
in de kerst gingen we wel altijd een weekje oppassen op de honden en t huis van mn tante, zodat die ook op vakantie kon.
(4 labradors).
mn tante had net een nestje gehad , en wilde eigenlijk 1 pup houden (de 5e hond dus).. maar uiteindelijk kon ze op der werk niet minder uren krijgen oid, en heeft ze t beestje toch moeten verkopen, heel veel gezeur mee gehad, eigenaren brachten de hond na een week weer terug. hond is toen weer een maandje bij mn tante gebleven tot de volgende eigenaar zich aanbood. die namen de hond mee vlak voordat wij kwamen oppassen...
4 dagen later (toen mn tante en oom dus op vakantie waren en wij in t huis zaten) stonden die mensen ineens voor de deur.
ze kwamen de hond terug brengen..het was toch te druk voor ze..
arme hond was dus in de eerste paar maanden van der leven al 4x gewisseld van eigenaar.
op dat moment besloot mn vader mn tante te smsen of het oke was als wij de hond zouden nemen (hij had overigens nog niets tegen ons gezegd, hij wilde ons verrassen)..
zodoende hadden wij opeens een hond.
in t begin wel een tikje lastig af en toe, want de hond was al bijna een half jaar oud, en had nog nooit van t woordje opvoeding gehad.. ze was nog niet eens zindelijk, en probeerde ons verschrikkelijk uit.
maar eigenlijk ging dat al heel snel goed, en nu, 5 jaar later heeft ze er zelfs een zusje bij gekregen.
zelfs mn vader moet nu toegeven dat ie niet meer zonder de honden kan ^^

maar inderdaad.....het gaat ook zo vaak fout, mensen die er niet bij nadenken, geen idee hebben wat het houden van een huisdier inhoudt of waar ze aan beginnen, en die het dier als een gebruiksvoorwerp zien die ze, als ze er geen zin meer in hebben, bij het grofvuil zetten.
schandalig

trouwens... onze honden vinden de uitlaat service geweldig...meestal komt op maandag de uitlaat service (ook als wij er gewoon wel zijn, want je doet ze er echt een enorm plezier mee).
de jongste (3 jaar nu) zit dan altijd al de hele ochtend te wachten voor het raam totdat de uitlaatservice komt.
en als ik zelf met ze aan t wandelen ben door t bos, en we komen perongeluk de uitlaatservice tegen, nou no way dat de jongste dan nog met ons mee gaat, die vindt de uitlaatservice veel gezelliger met al der honden vriendjes en vriendinnetjes..

amigamia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 12:19

al mijn beesten zijn geen impulsaankopen geweest . ben zo blij en gelukkig met ze . Natuurlijk zijn er momenten geweest dat ik wel eens dacht waar ben ik aan begonnen maar dat was meer omdat die ene husky die ik heb niet zindelijk wilde worden en als ik thuis kwam was meestal de woonkamer weer een sverbouwd. Of er zat een mega groot gat in mijn laminaat in de keuken of in de bankstel dat is ook al eens gebeurd. Maar helaas staat marktplaats vol met katten , honden , paarden en alle andere soorten dieren waarvan men niet eerst over heeft nagedacht voordat ze aangeschaft werden . Ik zelf fok Maine coon katten en bij mij gaan de kittens pas weg als ze 13 weken oud zijn en dan zijn ze 2x geent en aantal keren ontwormd en zijn sociaal opgegroeid met kinderen en andere beesten .

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 12:28

die kitten die ik nu van iemand overgenomen heeft in zijn 13 weken al 4 baasjes gehad
is toch niet normaal

amigamia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 12:34

dipstaartje schreef:
die kitten die ik nu van iemand overgenomen heeft in zijn 13 weken al 4 baasjes gehad
is toch niet normaal

nee dat is zeker niet normaal .