Hebben wij een broodfokhondje?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Raggel

Re: Hebben wij een broodfokhondje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 21:45

gabyfedde schreef:
Erkende fokker bestaat inderdaad niet. Als iemand zich erkende fokker noemt moeten er meteen alarmbellen gaan rinkelen.
Wat nu wel gaat komen is een certificering. Fokkers moeten dan vanuit de rasvereninging aan bepaalde eisen gaan voldoen en ik geloof dat dat dan zichtbaar wordt op de stamboom.

Bij ons in het ras moet er een code of ethics worden ondertekend voordat men via de rasvereniging kan fokken. Hierin staat bepaalde regels waar een fokker zich aan moet houden.

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 22:02

Tja, zo te lezen heb je idd een hondje uit een broodfokkerswereldje. Dit is een fout die je een keer maakt en daarna goed van leert.
Zo ging dit bij ons namelijk ook.

Mijn eerste schnauzer hebben we dachten we toen goed gekocht, maar dit bleek achteraf ook een zeer 'verkeerde' fokker te zijn.
Ik wilde heel graag een reu om te showen en had hem al met 4 weken uitgekozen echt een prachtige schnauzer daar lag het niet aan.
Toen ik vertelde dat ik er shows mee wilde lopen en dat hij de oortjes natuurlijk moest laten en niet mocht couperen van mij (wat hij dus wilde met het hele nest, mocht toen nog) was dit geen enkel probleem.
We hebben aanbetaald en ging dus elke week kijken naar mijn kleine schat. We mochten hem ophalen met 7 weken, maar ik wilde dat het hondje minimaal 8 weken bij de moeder moest blijven. Dit was verder ook geen probleem, maar met 8 weken was het net kerst en wilde het hondje na kerst ophalen omdat we met kerst overal op visite moesten en geen tjd hadden voor het kleine pupje.
Nou na de drukke dagen gingen we Yourrie ophalen en wat bleek de kleine schat had zijn oortje gecoupeerd
Ik had toen hard moeten zijn en moeten zeggen dat ik hem niet meer wilde, maar kon dit absoluut niet meer. Hij zat buiten in een rennetje met zijn mama het sneeuwde en was erg koud het enigste waar ze konden schuilen was een plank tegen de muur mnet een warmtelamp waar ze onder konden liggen Boos! dus heb hem betaald en meegenomen naar huis.
Hij heeft een erfelijke oogafwijking en is hierdoor slechtziend, ook heeft hij hierdoor een erg moeilijk karakter vanwege zijn onzekerheid.

Dit heeft mij doen besluiten om helemaal te gaan voor dit fantastische ras en een zo gezond mogelijk hondje te fokken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 01:34

naadje24 schreef:
o o o o en maar aan honden beginnen en niet weten waar je aan begint
waarom laten mensen zich niet eerst goed informeren? is dat nou echt zo een grote moeite Verward

tja ik kan alleen maar zeggen: eigen schuld dikke bult

Hier heb ik niets meer aan toe te voegen!! Als je voor een hond gaat wil je toch een aantal punten weten?
Hoe is het karakter van de ouders? Waar zijn ze allemaal op getest?? Welke bloedlijnen zitten er in de familie, en waar komen de honden vandaan?
Wat doet de fokker ermee om ze et socializeren??

Als ik zulke topics zie zakt mij de moed in de schoenen, hoe kunnen mensen zo ontzettend naief zijn en blind voor een hondje gaan, geen hand voor maar een LAND vol, dan maar even wat meer betalen en wat langer wachten.
Je heb mensen die al een pup kopen die nog niet eens geboren is omdat de lijnen zo geweldig en gezond zijn.

Momenteel loopt er nog zo'n zorgwekkend topic waar ik mn dedenkingen bij heb, hoop dat mn vermoedens niet bevestigd worden.
Echt hoe kunnen mensen zo ontzettend naief zijn.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 01:56

BiatCh_ schreef:
Na net een ander topic gelezen te hebben vraag ik me dit dus ook af.
Ons hondje komt uit belgie en heeft dus ook geen stamboom.
Nu ik zo allemaal eens terug ga denken zijn er wel wat dingen.
Ze woonden in een groote villa met dus een bijkeuken , soort van dan met een honden winkeltje. En ze hadden dus een soort van schuur waar verschillende soort van kennels zaten waar de ¨pups in zaten. ook oudere pups trouwens.
verschillende rassen ook.

Die van ons zat in een glazenbak met een lamp erboven. We kregen wel een entboekje mee. en een boekje van de rassen die hun hadden en info over pups.
Ook een riempje en geloof speeltje en een zak voer etc voor de eerste tijd.
Ze was ook niet echt heel goedkoop vond ik.
Wel had ze wormen en vlooien en was ook 5 a 6 weken geloof ik. Wat dus veel te jong was.

Maar is natuurlijk achteraf gepraat.

Ja helaas, typisch broodfok geval.
Zoals voorgaande mensen al zeggen en ik weet dat het cru klinkt maar het is echt wel zo; laat je informeren voor je een hond koopt, neem iemand mee die ervaring heeft en neem contact op met een rasvereniging. Daarnaast moet je nooit meer dan zo'n 200,- betalen voor een rasloze hond, en ja, dat zijn dus alle honden zonder stamboek papieren. Meer is zo'n hond dus echt niet waard.

Het is eerder jammer dat jullie nu de broodfok in stand houden dan dat je geen leuk hondje hebt, zal vast een lief dier zijn en misschien geef je in de loop der jaren iets meer geld uit aan medische kosten maar zorg wel dat je ervan geleerd hebt en dat anderen niet dezelfde fout begaan.