Oud & Nieuw en huisdieren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bergkraai

Re: Oud & Nieuw en huisdieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:06

Onze honden zijn er niet zo erg bang voor, maar op oudjaarsdag worden ze niet zo ver uitgelaten als normaal... Toch minder prettig met al die rotjes om je oren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:08

@ Kymalin: een DAP stekker, is net zoiets als de luchtverfrissers van Ambi Pur, alleen dan voor honden.
Er zit een stofje in, een geurtje wat ze zelf ook maken, als ze zich lekker en ontspannen voelen Lachen

Werkt net zo subliem als advocaat, ( Huilen van het lachen Haha! ) alleen beter voor de lever Lachen De pilletjes die ik heb werken ook prima Lachen
Edit: da's Relax van Sanal Lachen Heel niet duur, en 't werkt super. Sedalin was niet zo goed, maar dit wel Ja

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:10

Onze poezen blijven uit zichzelf wel binnen meestal en anders halen we ze binnen. Je weet ook maar nooit wat voor idioten met vuurwerk ze nog tegenkomen.

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:10

Nog noooooooooooit van gehoord! En waar haal je zo'n DAP stekker dan? En dat Relax van Sanal? Bij de dierenarts?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:13

De DA is uw man!!!! Go jij! Go jij!

Oh, en de Relax, gewoon in de dierenwinkel. Het is ook heel goedkoop Huilen van het lachen
De combi is helemaal subliem, (had ik vorig jaar) dan heb je een hyperblije Duitse Herder om je heen te dansen, die wilt apporteren met de poef Huilen van het lachen
Hij was heel nie bang nie Huilen van het lachen

Heb me ziekgelachen om hem, was toch een stuk fijner Oud en Nieuw vieren Ja
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-11-08 11:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:14

Yamcha schreef:
Werkt net zo subliem als advocaat, ( Huilen van het lachen Haha! ) alleen beter voor de lever Lachen

Trouwens.... Een paar jaar geleden had ik het bange hondje ook Advocaat gegeven en hij had niet alles opgegeten, de andere hond heeft toen snel alles opgegeten met als gevolg; de niet bange hond knetterdronken Clown . Hij sprong tegen de verwarming aan omdat hij naar buiten wilde kijken; en klapte zo achterover. Toen we hem later uitlieten en hij z'n poot optilde om te piesen viel ie om Nagelbijten / Gniffelen . Hij zal de volgende dag wel hoofdpijn en dorst hebben gehad Haha!

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:15

Yamcha schreef:
De DA is uw man!!!! Go jij! Go jij!

Is vrouw ook goed? ROFL

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:17

Oh geweldig Huilen van het lachen

Dat doen normaal gesproken jonge honden alleen, omvallen als ze willen piesen Huilen van het lachen Maja, als je dronken bent...... Clown

Vrouw is ook prima Ja

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:21

Hij blaft normaal ook heel veel (tis een russel) maar toen hij heeft de hele avond z'n snavel gehouden en als een idioot achter de andere honden aan gehobbeld Clown

grietsjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:22

Ons hondje kijkt er niet van op of om.. Maar ik zou idd wel je katten binnenhouden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:34

Kymalin schreef:
Hij blaft normaal ook heel veel (tis een russel) maar toen hij heeft de hele avond z'n snavel gehouden en als een idioot achter de andere honden aan gehobbeld Clown

Zo pfff, met dat kleine lijfje is ie dan idd ladderzat geweest Huilen van het lachen

Die Jack Russells zijn volgens mij nergens bang voor

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:37

De katten blijven hier binnen en verstoppen zich altijd.

De hond word vreselijk agressief van dat geknal met als resultaat dat iedereen die overdag vuurwerk afsteekt ind e buurt van de hond het gauw afleert.

Om 12 uur hebben we een blaffende hond, tot het vuurwerk minder word. We gedragen ons gewoon als normaal net alsof er geen vuurwerk is zo is de hond het snelste gekalmeerd. Als de hond op zijn gemak is gaat een van ons de paarden checken.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:44

Wij hebben sins 3 maanden een stal kat, en wat we met oud en nieuw doen weten we nog niet!
Ik denk op sluiten op stal bij de paarden, met kattenbak, en een stel dekens, of de kat mee naar binnen nemen!
Moeten we hier nog even over leggen!

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:51

Mijn flatcoat geeft er helemaal niets om. Vorig jaar liep ik met hem langs een veld waar ze carbid aan het schieten waren, ze zagen me te laat en hadden net een bus aangestoken. Een enorme knal op 20 meter afstand, jongens riepen geschrokken sorry, sorry we hadden je niet gezien, hond vertrok geen spier en begroette de jongens enthousiast Haha! Ook ander vuurwerk, geen enkel probleem, je kunt hem ook rustig om 12 uur meenemen naar buiten. Wel houd ik hem aan de riem 30 en 31 december, het blijft natuurlijk een dier en die reageren soms onvoorspelbaar. Beter voorkómen dan genezen.

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 12:03

Kymalin schreef:
Yamcha schreef:
Werkt net zo subliem als advocaat, ( Huilen van het lachen Haha! ) alleen beter voor de lever Lachen

Trouwens.... Een paar jaar geleden had ik het bange hondje ook Advocaat gegeven en hij had niet alles opgegeten, de andere hond heeft toen snel alles opgegeten met als gevolg; de niet bange hond knetterdronken Clown . Hij sprong tegen de verwarming aan omdat hij naar buiten wilde kijken; en klapte zo achterover. Toen we hem later uitlieten en hij z'n poot optilde om te piesen viel ie om Nagelbijten / Gniffelen . Hij zal de volgende dag wel hoofdpijn en dorst hebben gehad Haha!

Sorry, maar je gaat je hond toch geen advocaat geven... Boos!

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 12:04

Kom kom... daar gaan ze voor een x echt niet dood aan hoor!

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 13:16

Kymalin schreef:
Yamcha schreef:

hoeveel had je wel nietgegeven dan? Huilen van het lachen

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 13:20

Onze hond is er doodsbang voor.
Hier zijn ze helaas al begonnen met vuurwerk afsteken (ja echt waar) en nu al gaat hij niet graag naar buiten. Als het straks december is, wordt het nog erger. Dan kan ik hem nog maar amper uitlaten. Zodra hij een knal hoort draait hij om.

Vorig jaar had ik tabletjes maar die hielpen niet. Dit jaar heb ik druppels. Ga ik begin december mee beginnen, eens kijken of dat wat wil helpen.

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 13:20

twee bodempjes in z'n voerbakkie!

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 13:22

ik heb een kat die bij elk knalletje met zijn nagels in je benen springt
dus wil haar dit jaar een pilletje geven dat ze wat rustiger wordt
dit om mijn benen heel te houden

en wat de kittens doen weet ik niet dat merk ik vanzelf wel Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 17:18

Kijk uit met kalmeringstabletjes voornamelijk bij wat oudere dieren, ej zult niet de eerste zijn die op de eerste hulp beland met je huisdier omdat het de weg kwijt is en alles laat lopen.

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 17:28

Chiqa schreef:
Kijk uit met kalmeringstabletjes voornamelijk bij wat oudere dieren, ej zult niet de eerste zijn die op de eerste hulp beland met je huisdier omdat het de weg kwijt is en alles laat lopen.

Vooral van acepromazine kunnen ze goed suf zijn...

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 17:31

Die van ons krijgt ook een pilletje.
Eerder was ie helemaal niet bang voor vuurwerk, maar sinds er 1 iets dichtbij is afgegaan is het mis.
Verder mag ze alleen dan op een deken op de bank, maar hier springt ze vaak vanaf.
Verder geven we haar niet zoveel aandacht...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 17:38

izzy1985 schreef:
Vooral van acepromazine kunnen ze goed suf zijn...

Ik heb ooit mijn kat valium moeten geven omdat ze nogal agressief is bij de DA en
er hechtingen verwijderd moesten worden bij dr oog.
Ik doe dit dus nooit meer, ze was erg suf en liet dus ook alles lopen en ze ging op de vreemdse plekken zitten waar ze in haar hele leven nog nooit heb gezeten;

Afbeelding

Kortom helemaal de weg kwijt Haha!
Maar die diaree was het hardnekkigst

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 17:52

Zonde dat het op die manier moest. Waarom hebben ze haar niet met een prikje laten slapen? Dat gaat meestal wat gecontroleerder...

Onze Rottweiler krijgt op het moment acepromazine in een lage dosering ivm een knieoperatie. Hij mag nog niet zo veel.
Hij krijgt er alleen hang-oogleden van Clown Verder kan hij nog alles gecontroleerd !