Welk voer geven jullie aan je pup? (Groot ras tot 60 kg)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wat geef jij je pup te eten?

Royal canin (Welk soort?)
10 (18%)
Nutro Choice
2 (3%)
Vers (Barf)
7 (12%)
Orijen
Geen stemmen
Eukanuba
13 (23%)
Hills
1 (1%)
Supermarkt
3 (5%)
Een combinatie van vers en brokken
8 (14%)
Iets anders (Zoja welke?)
11 (20%)

Totaal aantal stemmen: 55

jacqueline_

Re: Welk voer geven jullie aan je pup? (Groot ras tot 60 kg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 22:24

hallo,

onze 2 bordeaux doggen krijgen allebei eukanuba en we zijn er zeer tevreden over.
hummer onze teef is 1,5 jaar (50kg) en harley onze reu 6 maanden. (30 kg)

wij voeren 1 keer per week vers vlees van de slager (pens ed) mijn moeder snijd dat dan zelf in stukken.
voor de rest krijgen ze alleen maar eukanuba, wij vinden de prijs/kwaliteit verhouding erg goed!

en volgens mij ziet onze hummer er erg goed uit!

Afbeelding

succes het is erg moeilijk om een goed passend voer voor je pup te vinden!

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 22:33

LaFunkyJazz schreef:
Oprtalj schreef:
Een gewaagde conclusie. Natuurlijk kán een hond heel gezond oud worden op droge brokken. Maar dat is natuurlijk geen wet van meden en perzen. De gezondheid van een hond is afhankelijk van vele factoren en één daarvan is ook gewoon een flinke portie mazzel. Er zijn ook mensen die gezond oud worden op junkfood en een pakkie zware shag per dag, maar daaruit kun je toch nog niet concluderen dat junkfood en zware shag gezond zijn? Deze mensen zijn wellicht een uitzondering. Hebben misschien wel gewoon mazzel gehad. En dat zou ook voor jouw hond kunnen gelden, toch?

Tuurlijk, maar "tegenwoordig" zijn er zoveel dingen op de markt (voor elk dier trouwens) voedingssuplementen, het zogenaamde "verse" vlees, en veel dingen waar de beesten alleen maar moddervet van worden.
Zakken voer van 30 euro, onzin vind ik het. In zakken zoals Pedigree, Bonzo e.d zitten ook vitaminen en mineralen, voedingsstoffen, waar onze dieren tot nu toe altijd genoeg aan hebben gehad.

Maar aangezien juist deze merken behoorlijk hoge concentraties chemische toevoegingen bevatten, ben ik geneigd om deze voeders te beschouwen als het junkfood onder het hondenvoer. Dat jouw honden het er tot nu toe goed op hebben gedaan is misschien wel mazzel. Mijn eerste hond deed het er absoluut niet goed op, had last van jeuk, was te mager, produceerde gigantische hoeveelheden ontlasting en liet enorm stinkende winden. Dat ging op dat duurdere voer al een stukkie beter, en op vers nog veel beter.

Waarom heb je het overigens over 'zogenaamd ˝vers˝ vlees'?

PaardenBit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 22:37

onze hond willen we het beste voor hij kan namelijk niet zijn eigenvoer gaan uitkiezen in de winkel...
dus hij doet het nu op een zak van over de €40
wel duur maar je moet het er maar voor over hebben Knipoog
en de dieren arts is helemaal trots op hem omdat hij zegt ''ik heb nog nooit zo'n mooie hond gezien..''

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 23:06

Wij voeren onze cane coro Royal canin en kvv.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 23:09

Oprtalj schreef:
LaFunkyJazz schreef:

Tuurlijk, maar "tegenwoordig" zijn er zoveel dingen op de markt (voor elk dier trouwens) voedingssuplementen, het zogenaamde "verse" vlees, en veel dingen waar de beesten alleen maar moddervet van worden.
Zakken voer van 30 euro, onzin vind ik het. In zakken zoals Pedigree, Bonzo e.d zitten ook vitaminen en mineralen, voedingsstoffen, waar onze dieren tot nu toe altijd genoeg aan hebben gehad.

Maar aangezien juist deze merken behoorlijk hoge concentraties chemische toevoegingen bevatten, ben ik geneigd om deze voeders te beschouwen als het junkfood onder het hondenvoer. Dat jouw honden het er tot nu toe goed op hebben gedaan is misschien wel mazzel. Mijn eerste hond deed het er absoluut niet goed op, had last van jeuk, was te mager, produceerde gigantische hoeveelheden ontlasting en liet enorm stinkende winden. Dat ging op dat duurdere voer al een stukkie beter, en op vers nog veel beter.

Waarom heb je het overigens over 'zogenaamd ˝vers˝ vlees'?

(Mijn pup krijgt deze voeding sinds hij van melk af is, De DA vindt dat hij in perfecte conditie is, zijn ontlasting is goed, glansende vacht, goed in zijn vel e.d)

Tja, ik wordt winderig van ui, anderen hebben daar geen last van, gelukkig is elk mens/dier verschillend.

Ik heb het in mijn laatste zin over blikvoer, wat in de supermarkten als vers wordt aangeschreven

BibicheB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 23:17

Heey Chiqa!

Hoe gaat het met je kanjer?? *schaam schaam* ik ben de hele week al niet in ons topicje geweest..

Ik voerde ons mormel Giant puppy, van Royal Canin. Ik vond het prima spul, ze deed het er erg goed op (ze is hard gegroeid)! Tong uitsteken

Ik vond het erg belangrijk om zeker in de groei periode (Gaia groeide echt 2,5 kilo per week) goed voer te geven zodat ze niks te kort kwam, dit puppyvoer was aardig aan de prijs maar werd ons door een aantal fokkers wel aangeraden. Ben er erg tevreden over geweest.

Succes met je keuze! En dikke knuffel aan je kanjertje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 23:22

BibicheB schreef:
Hoe gaat het met je kanjer?? *schaam schaam* ik ben de hele week al niet in ons topicje geweest..

O geeft toch helemaal niets. hier gaat alles goed hoor zit alleen even met de vraag welk voer.
Steeds weer lijken deze discussie's weer te verzanden in vers vlees, daarom ook dit topic.
Hier gaat alles goed hoor, alleen Donna scheet wel drie-vier keer per dag van de Hills dus
wilde overstappen op iets anders.
Heb zojuist haar eerste maaltijd gemengd, kan ik deze week overstappen.
Ben benieuwd Lachen

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 01:07

LaFunkyJazz schreef:
(Mijn pup krijgt deze voeding sinds hij van melk af is, De DA vindt dat hij in perfecte conditie is, zijn ontlasting is goed, glansende vacht, goed in zijn vel e.d)

Tja, ik wordt winderig van ui, anderen hebben daar geen last van, gelukkig is elk mens/dier verschillend.

Ik heb het in mijn laatste zin over blikvoer, wat in de supermarkten als vers wordt aangeschreven

Blikvoer is GEEN versvlees. Dat zijn twee totaal verschillende producten. En ik heb eerlijk gezegd ook nog nooit gezien dat blikvoer werd omschreven als 'versvlees'. Ja, er staan wel eens reclamekreten op als 'bereid met vers vlees' o.i.d., maar dat is niet hetzelfde als het product omschrijven als zijnde versvlees.
Het gaat mij er niet om te discussiëren om wat beter is, die discussie is hier al zo vaak gevoerd, maar er wordt hier een poll geopend waarin je 'vers' kunt aanklikken en dan lijkt het me wel handig als we hier niet twee verschillende producten door elkaar gaan gooien, want dat vertroebelt de uitslag.

Ik geloof ook best dat jouw hond goed gezond is, maar dat doet niet af aan het feit dat je m.i. niet op basis van de gezondheidstoestand van 1 of enkele honden kunt stellen dat het voer goed is. Je weet immers niet of die goede gezondheid dankzij of misschien wel ondanks dit voer zo goed is. Je kunt hooguit stellen dat jouw ervaringen tot nu toe positief of in ieder geval niet negatief zijn.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 01:16

Wij voeren onze Duitse Dog Casavera, is een vrij nieuw merk, ontwikkeld door dierenartsen en speciaal voor grotere rassen.

Bevalt erg goed, hond ziet er keurig uit en het is ook nog redelijk betaalbaar.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 01:16

Ik zeg altijd maar:

je moet voeren waar je hond het goed op doet en waar je zelf ook een goed gevoel bij hebt!!

sommige honden doen het super op eukanuba en andere weer niet
net als mensen verschillen ze gewoon,van uiterlijk karakter en gestel

Ik voer een Fokker en kvv

Eerst had ik Nutro Choice, [***] deed het er eerst wel aardig op,maar at de brok niet graag meer na een tijdje
de zakken waren 39,95 en gingen spontaan over naar 55,95!

Mede door de prijs maar voornamelijk omdat [***] huidproblemen had ben ik overgestapt naar een ander voer
Nu dus Fokker....nou hij glimt meer dan ooit tevoor, doet het er echt super op en blijft het elke dag met veel plezier eten want de bak gaat gelijk leeg Haha!
[***] krijgt andere brok (voor kleinere honden) maar eet de Fokker Large toch ook wel graag mee Clown
en Fokker is redelijk betaalbaar! (37,95)

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 10:24

Onze honden (vallen met hun 22 kilo niet echt onder 'groot ras') krijgen 5 dagen in de week brokken van Nutro Choice en in het weekend vlees. Vlees krijgen ze over het algemeen van Carnibest en smuldier.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 10:46

Oprtalj schreef:
LaFunkyJazz schreef:

Blikvoer is GEEN versvlees. Dat zijn twee totaal verschillende producten. En ik heb eerlijk gezegd ook nog nooit gezien dat blikvoer werd omschreven als 'versvlees'. Ja, er staan wel eens reclamekreten op als 'bereid met vers vlees' o.i.d., maar dat is niet hetzelfde als het product omschrijven als zijnde versvlees.
Het gaat mij er niet om te discussiëren om wat beter is, die discussie is hier al zo vaak gevoerd, maar er wordt hier een poll geopend waarin je 'vers' kunt aanklikken en dan lijkt het me wel handig als we hier niet twee verschillende producten door elkaar gaan gooien, want dat vertroebelt de uitslag.

Ik geloof ook best dat jouw hond goed gezond is, maar dat doet niet af aan het feit dat je m.i. niet op basis van de gezondheidstoestand van 1 of enkele honden kunt stellen dat het voer goed is. Je weet immers niet of die goede gezondheid dankzij of misschien wel ondanks dit voer zo goed is. Je kunt hooguit stellen dat jouw ervaringen tot nu toe positief of in ieder geval niet negatief zijn.

Dit is een discussie die ik niet wil voeren, aangezien ik deze al weet ik veel keer op bokt gevoerd heb. Iedereen voert zn dier gewoon lekker wat hij/zij zelf wilt. That's it, dieper ga ik er niet op in.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 11:03

Ik voer mijn hond en katten alleen vers vlees: geen brokken, geen blikvoeding, geen gemalen plakken uit de diepvries, maar vérs.. Kippennekken, konijnenkoppen, haaskarkas, etc.

Er is een goede brok die niet op je lijstje staat: Orijen. Deze brok bevat geen geur-, kleur- of smaakstoffen en bestaat voor een groot percentage uit vlees en niet uit granen of aanverwanten. Belangrijke pijlers voor een goede voeding voor carnivoren..

Blikvoeding als extraatje naast brokken is in die zin goed, dat het vocht toevoegt aan een maaltijd. Blaas- en nierproblemen zijn mede het gevolg van een tekort aan vocht (zeker bij katten veel voorkomend). Brokjes zijn tenslotte dróóg. Maar in plaats van relatief duur blikvlees, waar ook nog eens onzin-voedingsstoffen in zitten en een boel meuk aan geur- kleur- en smaakstoffen en conserveringsmiddel, kun je ook de hond of kat mee laten snacken van je eigen maaltijd!

Geef bijvoorbeeld gerust ongekruid rundergehakt, een ongekookt kabeljauwfileetje, tonijn uit blik (op water), de restjes kipfilet, een drumstickje. Al hetgeen wat je voor jezelf klaarmaakt, kun je je hond of kat mee laten eten: mits ongekruid, mits onverhit (dus niet koken of bakken) en beter geen varkensvlees. Je hond of kat is zelfs prima in staat graatjes of zachte botjes te eten, mits deze dus onverhit zijn! Dit bestaat volledig uit gezonde voedingsstoffen en een geweldig percentage vocht! Het is een goedkopere variant van blikvoeding en bijzonder goed verkrijgbaar...

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 16:29

LaFunkyJazz schreef:
Mijn Labrador pup krijgt Pedigree Welpen droogbrok, verder niets. Volgens de DA is hij in super conditie!
Onze pup krijgt dit ook.

Maar.. We hebben nog allerlei andere zakken voer staan
o.a. royal canin en purina pro plan (Allemaal gekregen van de DA, puppycursus..) Lachen

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 18:22

LaFunkyJazz schreef:
Oprtalj schreef:

Dit is een discussie die ik niet wil voeren, aangezien ik deze al weet ik veel keer op bokt gevoerd heb. Iedereen voert zn dier gewoon lekker wat hij/zij zelf wilt. That's it, dieper ga ik er niet op in.

Natuurlijk moet iedereen zijn dier voeren wat hij zelf wil, maar dat is mijn punt ook helemaal niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 19:37

LaFunkyJazz schreef:
Dit is een discussie die ik niet wil voeren, aangezien ik deze al weet ik veel keer op bokt gevoerd heb.

Ik heb mijn buik ook vol van de discussie vers hoor, maar blikvoer is echt geen vers, daar hoef ik eigenlijk geen discussie over te voeren dat is gewoon een feit.

Ik ga het deze week eens proberen op die Nutro choice, ben benieuwd. Anders ga ik wss over op RC van de dierenarts zie dat ze daar veel minder van nodig hebben en nutro is best aan de prijs.

Qache01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 09:36

Hier staan ze alle twee op NRV Knipoog

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 10:27

Chiqa schreef:
Ik vind de discussie vers en droog voer niet prettig, een paar jaar geleden had je nog alleen supermarktvoer, toen de premium voer op de markt kwam was je zowat een misdadiger als je supermarktvoer gaf, en nu is dat het geval bij droog voer en vers.
Onzin natuurlijk laten we elkaar wel in elkaars waarden laten en de keuzes respecteren.

Voor er brokken bestonden (jaren 50 ongeveer) aten honden ook. Wat? Nou gewoon vers, slachtafval enzo. Béétje brood erbij, beetje groente, klaar. Daarná kwamen de brokken, Hols Hondenbrood bijvoorbeeld, eerst als bijvoeding bij het vlees later als 'complete maaltijd'. Deze brokken waren in de dierenwinkel te koop, niet bij de supermarkt.

Niet veel later werd de diervoedingindustrie groot en wist iedere fabriek wel een lijntje voer op te zetten waarin zij hun eigen afval konden verwerken. Dat dat niet alleen maar slachtafval is kun je op je vingers natellen. Al die lijntjes vonden hun weg naar de supermarkt.

Voeren van vers vlees is dus niet nieuw of een hype, het is terugkeren van een brokkendwaling die we massaal begaan zijn.

Ander nieuwtje, Royal Canin is het voer met de grootste winstmarge voor dierenspeciaalzaakhouder en dierenarts, denk daar gewoon even aan als je weer een advies krijgt van één van beiden...