Wij hebben hier ook een bouvier voor de bewaking en 2 jack russels voor het ongedierte.
Als ik naar het bos ga voor het maken van foto's neem ik ook altijd de bouvier mee. Voel me gewoon prettiger als er een grote hond bij me loopt.
Ik ging een keer naar de hei met al mijn honden, de twee jack russels liepen bij mij in de buurt maar de bouvier was bij de parkeerplaats de bosjes in gedoken. Het begon toen al goed te schemeren en het was erg rustig op dat moment. Ineens kwam er een man naar mij toe die zei: "Zo, jij durft zo in de schemering met die 2 hondjes te lopen."
Ik zie niets tegen hem maar liep gewoon door naar mijn auto. Hij kwam achter mij aan. Ik draaide me om en zei tegen hem dat er nog een grote hond aan zou komen dus vroeg of hij even opzij wilde gaan. Hij begon te lachen toen ik Kyra riep en zei:" je denkt toch niet dat ik daar intrap hé."
Gelijk zie ik Kyra aankomen die rustig naar de man toeloopt, de man stond met zijn rug naar de hond toe dus hij zag haar niet aankomen. Toen ze achter de man stond begon ze ineens te blaffen. Die man schrok echt heel erg en zette het op een lopen, de hond dacht leuk en ging er nog een stukje blaffend achteraan. Toen ik haar riep kwam ze gelijk naar me toe en sprong kwispelend de auto in.
Ik moet wel bekennen dat ik nooit meer tegen het schemeren met de honden naar de hei ben gegaan.
Ook denk ik dat als die man verkeerd had gewild mijn jack russel Spike ook wel voor me in de bres gesprongen zou zijn.