Wie gebrukt er zijn hond nog meer als bewaking?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Karin

Re: Wie gebrukt er zijn hond nog meer als bewaking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 21:05

Wij hebben hier ook een bouvier voor de bewaking en 2 jack russels voor het ongedierte.
Als ik naar het bos ga voor het maken van foto's neem ik ook altijd de bouvier mee. Voel me gewoon prettiger als er een grote hond bij me loopt.

Ik ging een keer naar de hei met al mijn honden, de twee jack russels liepen bij mij in de buurt maar de bouvier was bij de parkeerplaats de bosjes in gedoken. Het begon toen al goed te schemeren en het was erg rustig op dat moment. Ineens kwam er een man naar mij toe die zei: "Zo, jij durft zo in de schemering met die 2 hondjes te lopen."
Ik zie niets tegen hem maar liep gewoon door naar mijn auto. Hij kwam achter mij aan. Ik draaide me om en zei tegen hem dat er nog een grote hond aan zou komen dus vroeg of hij even opzij wilde gaan. Hij begon te lachen toen ik Kyra riep en zei:" je denkt toch niet dat ik daar intrap hé."
Gelijk zie ik Kyra aankomen die rustig naar de man toeloopt, de man stond met zijn rug naar de hond toe dus hij zag haar niet aankomen. Toen ze achter de man stond begon ze ineens te blaffen. Die man schrok echt heel erg en zette het op een lopen, de hond dacht leuk en ging er nog een stukje blaffend achteraan. Toen ik haar riep kwam ze gelijk naar me toe en sprong kwispelend de auto in.
Ik moet wel bekennen dat ik nooit meer tegen het schemeren met de honden naar de hei ben gegaan.
Ook denk ik dat als die man verkeerd had gewild mijn jack russel Spike ook wel voor me in de bres gesprongen zou zijn.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 13:17

Ik heb nu 2 honden waarvan ééntje geen huishond blijkt te zijn en die ook vreemden niet mag. Met hem voel ik me dan ook altijd veilig. de andere hond is zo'n schatje die knuffelt iemand dood wat natuurlijk ook af kan schrikken want ze springt naar je gezicht. Vork

Hond n2 1 gaat trouwens binnenkort ons erf bewaken... zal hij erg leuk vinden Haha!

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 13:29

de enige stalker waar ik last van heb is mijn hond...
maar hij is tevens super waaks. als hij mee gaat en er komt een vreemde op ons af gaan zijn nekharen omhoog en begint ie te grommen. 'nog een stap en hij gaat vreselijk te keer.. en het is zo''n schatje thuis... tis een appenzeller-senner.. apart ras kwa karakter.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 13:36

Ik vond de mechelse herder bij mijn ouders ook altijd zalig! Alleen thuis en hoorde een raar geluid? als de hond niet reageerde was er niets.
Alleen over straat en een vaag fuguur tegen komen? blaffen, waken en wel blijven luisteren.
Een keer iemand tegen gekomen waar ik me raar bij voelde (ex) die schrok zich lam toen de hond uitviel.

Als ik ooit wat meer buitenaf kom te wonen wil ik weer zo'n hond. Lieve enthousiaste beesten met meer dan voldoende waak capaciteiten.

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 13:56

het lijkt mij echt fijn als je een grote hond hebt. !
Wij hebben een maltezertje die als je boe zpu zeggen al weg zou rennen maar ze is we waaks maar ze maakt weinig indruk

Bijten zal ze niet doen.

Daarom ben ik zo blij met de honden op stal. ! Lachen WE hebben een rotweiler, en een argetijnse dog die vast in een hok zitten en die blaffen naar iedere stem die ze niet kennen, als ik ooit alleen ben en de staleigenaar is er niet hoef ik alleen maar het hok open te doen en dan weet ik zeker dat ze hem opvreten. ! Ja

En er lopen nog 5 jackies los die me zeker zouden beschermen, ik kom er namelijk al 7 jaar Lachen

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 15:46

Mijn hond is banger dan mij, hij gaat wel mee naar de paarden, maar puur zodat hij even lekker kan rennen. Ziet meneer iets dan staan zijn haren rechtovereind en kruipt hij achter mij.
Het hondje van mijn ouders ging ook regelmatig mee naar de paarden, die bleef altijd voor mijn kast zitten en zodra er iemand in de buurt was begon ze te grommen, vooral tegen andere honden was ze dan niet vriendelijk.

PK_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 22:15

Nou, wij niet. Ik werd een keer wakker midden in de nacht omdat ik de hond hoorde kwispelen (staart tegen de grond zwiepen). Vervolgens ging ik in mijn kamer actief achter een mug aan en daarmee had ik blijkbaar een inbreker weggejaagd. De volgende morgen bleek namelijk dat er was ingebroken en hij/zij blijkbaar haastig vertrokken was. Onze hond is dus gezakt als waakhond Knipoog