Gewoon stress van mn pupje?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Limoen

Re: Gewoon stress van mn pupje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-08 21:03

Ja het gaat goed met hem, ik raakte eerst ook wel inpaniek hoor toen ik dat hoorde maar we hebben het even die middag aangezien en hij braakte niet of wat dan ook. Anders waren we echt wel naar de dierenarts gegaan. Echt zodra hij zulke symptomen zou krijgen gaan we naar de dierenarts. Maar nu gaan we gewoon over 1,5 week wat al gepland was voor de volgende enting.
En ik snap ook best dat het advies is maar van sommigen is het op zon aanvallende manier.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 21:05

Mijn hond deed dit ook als puppy zijnde... heb toen een knuffel die naar mij rook in zn bench gelegt... daar ging hij dan opliggen en toen was het goed Lachen

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 00:09

Ik vind wel dat er soms echt heel erg overdreven gereageerd wordt hier. Mijn kat heeft zo vaak diarree, die heeft gewoon en wat zwakker gestel. Als ik elke keer als hij diarree had als kitten naar de DA moest rennen, had ik heeeel veel euro's aan consulten verspild, terwijl de DA er ook niks aan kon doen. Hij is altijd ook gewoon helder en lekker fris en fruitig.
Bloed bij de diarree komt heel vaak voor, omdat hondjes meer persdrang hebben als ze wat diarree hebben. Daardoor wil er wel eens een adertje springen in de endeldarm en dan zit er wat bloed bij. Dit hoeft echt helemaal niet schokkend te zijn. Als de diarree zwart zou zijn van het gestolde bloed, moet je wel als een gek naar de DA rennen, want dan komt het bloed ergens aan het begin van de darmen of de maag vandaan.
Ja het hondje komt uit Tsjechie van een puppyfabriek, daar kan iedereen heel lang over blijven doorzeuren, maar feit is, het hondje is hier, er wordt voor gezorgd en de TS doet haar best. Ze heeft er nou eenmaal niet alles over te zeggen, omdat pa en ma de rekeningen betalen. Het heeft dus totaal geen zin om haar aan te vallen, ze probeert hier nog tips te krijgen over hoe ze alles het beste kan doen, wees blij, ze staat in ieder geval open voor suggesties, alleen door al die felle en negatieve reacties zal dit snel over zijn.
Ik ben blij dat er voor het hondje gezorgd wordt, en misschien rennen ze niet om het minste of geringste naar de DA, vind ik niet zo gek, doe ik ook niet.
Heel veel pups hebben wel eens een dagje diarree, dat is echt niet gelijk Parvo, als ze dat hebben merk je dat echt wel.
Ik heb ze in de DA praktijk langs zien komen, die hondjes waren niks meer waard. En dit hondje speelde nog, het at en dronk goed. Dus verder geen enkel teken van ziekte.

Als ik met mijn vaste hondengroepje naar het strand ga, schijten ze zich ook helemaal leeg, dat is van de opwinding en omdat ze heel veel rennen. Er kunnen zoveel verschillende oorzaken zijn van diarree, ik ben het heus wel eens dat je ermee uit moet kijken, maar als het beestje 1 dagje wat diarree heeft en verder totaal niet ziek oogt, zou ik precies hetzelfde doen als de TS, en even aankijken.
Als het hondje ook had gebraakt en niet meer zou eten of drinken, zou ik zeggen, nu rennen naar die DA. Maar een beetje minder heftige reacties mag ook wel.
Nou zal ik wel weer commentaar krijgen dat ik misschien te laks ben als het om de gezondheid gaat van mijn dieren (wat ik absoluut niet ben), maar ik ben zelf dierenartsassistente en ik kan dus behoorlijk wat dingen inschatten of er gelijk een DA bij moet of niet. Maar ik ben nou eenmaal niet iemand die bij elke snottebel bij de DA zit.

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 13:37

Ik denk dat er meer fel wordt gereageerd gezien waar het pupje vandaan komt en het feit dat niet eens 100% zeker is hoe oud pupje was toen ze hem kreeg en naar mijn idee zou ik zelf ook twijfelen of de papieren wel kloppen. Dat alles zorgt ervoor dat een afwachtende houding in deze situatie verre van raadzaam is.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 13:41

Ja dat snap ik ook wel, maar hij is pas nog gezond verklaard door haar eigen DA, elke pup kan ondanks dat ze wel goed ingeent zijn alsnog ziek worden en ook Parvo krijgen, maar dan zie je echt wel dat hij erg ziek is. Dus ik vind het allemaal erg overdreven. Ze doet haar best, en in de andere topics is ze al volop afgekraakt, moeten we dat dan hier ook doen als ze gewoon tips vraagt. Dan komen er reacties als: Ik hoop dat hij nog lang leeft, of dat hij tenminste 1 jaar kan worden. Kom op zeg, dat is echt belachelijk.

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 13:57

Dat is misschien hard om zo neer te zetten, maar helaas wel in heel veel gevallen de werkelijkheid.
Iedereen hier geeft zo'n beetje advies om terug te gaan naar de DA, dat wordt niet gedaan dus ik denk dat meer mensen zich terecht zorgen maken om het kleine hummeltje.
Helaas overlijden veel van deze hummeltjes binnen een jaar, vaak door totaal verkeerd fokbeleid, gesjoemel met entingen bij "fokkers" e.d. En dan wordt vrolijk weer nieuw pupje opgehaald. NU kan de TS daar weinig aan doen, maar mensen die dergelijke hondjes kopen houden dit wel in stand, maar goed ....dat is heel andere discussie dan wat de TS vroeg. Het verklaart naar mijn idee wel de felheid in alle reacties.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:04

Je pup kan ook diarree hebben gehad als gevolg van de enting.
Ze kunnen dan ook een dag of wat hangerig zijn. De een heeft daar wel last van de ander totaal niet.
Wat betreft het bloed bij de ontlasting: het kan komen door het harde persen. Maar het kan ook andere oorzaken hebben.
Wat betreft de wimpers: Het is voor het hondje erg lastig als er steeds wimpers naar binnen krullen (ga voor je zelf maar na als je al eens een los wimperhaartje in je oog hebt zitten....)
De dierenarts kan hier simpel weg wat aan doen, vaak doen ze dat pas als het koppie volgroeid is.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-08 18:14

Bedankt voor jullie reacties. De wimpertjes zitten nu niet in zn oog en dan halen we ze er wel uit. Als we naar de DA gaan dan vragen we wel of hij er wat aan kan doen.

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 18:21

Mijn kat zat ook lang aan de diaree met bloed erbij en dat was dus Giardia wat veel dierenartsen over het hoofd zien! En dat is een zoonose dus ook besmettelijk voor mensen als je niet oppast. Even voor de duidelijkheid giardia komt ook bij honden voor en is redelijk vaak de oorzaak van pups met diarree.

Ik zou ook even de da bellen en het liefst even laten onderzoeken (evt. ontlastingsonderzoek voor giardia!)

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 22:31

x_Sannee schreef:
Bedankt voor jullie reacties. De wimpertjes zitten nu niet in zn oog en dan halen we ze er wel uit. Als we naar de DA gaan dan vragen we wel of hij er wat aan kan doen.

Punt is dat dat niet gaat, als het écht entropion is. De wimpers groeien namelijk naar binnen dan. Een aandoening die veelvuldig voorkomt bij chihuaua(-mixjes). Dat betekent dat de wimpers vanaf het ooglid naar binnen groeien en dus meteen op de oogbal zitten. Dat kan alleen met een operatie opgelost worden.
Laat de dierenarts daar extra op checken.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 22:37

operatie ga je niet willen als je goedkoop een "raspup" wil hebben uit een oostblokland..........

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 22:39

ik zag het al wie het was en dacht al,,, daar gaan we weer

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 11:54

*ZUCHT* ik hoop dat je hier iets van leert X-sannee.

Al had je heel kort gegoogled voor je een hondje ging kopen, kwam je er al heel snel achter dat er vooral met chihuahua (achtige) hondjes veel mis zit kwa broodfok e.d.

Als je veilig wilt zitten (ik zeg niet dat ze zonder ziekten zijn, maar geen erfelijke gebreken of hele enge puppyziekten) koop je een hondje met stamboom. Dan weet je ook gelijk dat het een chihuahua is.
Ik hoop dat het nog goed gaat komen met je hondje. Ik heb helaas teveel situaties gezien waarbij het niet goed ging.

Ik zou zeggen. Investeer in dierenartskosten, en ga niet uit van dat het niets is, want een gezonde pup heeft normale ontlasting, speeld, rent, slaapt en eet goed. Haal er desnoods een second opinion bij (2de dierenarts) Als je iets kunt doen dan kun je het nu doen.
Overleg eens rustig met je moeder wat jullie kunnen doen. misschien is een verzekering in jullie geval erg handig!

Succes!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 13:27

Als je iets terug leest, zie je dat de diarree allang weer over is.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 13:34

rockwitch schreef:
Als je iets terug leest, zie je dat de diarree allang weer over is.

elke keer als het pupje iets heeft, opent ze een topic..
en ook heel toevallig als ze commentaar krijgt over het pupje en hoe ze ermee omgaan, heeft het pupje nergens last meer van..

ben ik nou gek??? of uuuhhhh...

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 13:36

KiWiKo schreef:
ik snap zowizo al niet waarom mensen in hemelsnaam bij zo een bedrijf een pup kopen........... oja, snap het wel......... kost een berg minder

Ik snap zowiso niet waarom mensen niet naar een dierenarts gaan als er bloed in de ontlasting zit............

okeeeee ik snap m, dat kost geld!!!

En verder zeg ik helemaal niks, want ik snap er geen hol van

Waarom willen mensen toch voor een dubbeltje op de eerste rang zitten?
Deze dieren worden gefokt onder uiterst ranzige omstandigheden.... je wilt de moeder vaak niet eens zien, hartverscheurend.
Hier zitten de asiels vol, en zijn er (als je dan toch perse een rashond wil) meer dan zat erkende fokkers die netjes werk leveren.

Ik vind het echt een godvergeten schande dat mensen nog steeds 'goedkoop' een hond halen bij een broodfokker.... spaar dan even door!
Het kan me ook niet schelen dat ts 'nog maar' 16 is.... op die leeftijd heb je ook een kop op je schouders.
Over haar ouders begin ik al niet eens meer. Lezen mensen geen kranten of kijken ze nooit actualiteitenprogramma's?

Sorry dat ik nu echt sputter en spuit; maar zitten er nu dierenliefhebbers op dit forum of juist niet?!

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 14:00

Tja, dat is dus de reden dat mijn vriend en ik nu al besloten hebben dat als wij over een paar jaar een hond willen, dit toch echt een rashond wordt mét stamboom van een erkende fokker. Dan betaal je maar wat meer geld, maar het bespaard je een hoop ellende.
Ook ik zou gelijk aan de bel bij de DA getrokken hebben. Al bel je alleen even om het na te vragen, dan doe je er tenminste iets aan.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 20:03

@ Klijntjuh; Je zegt een gezonde pup rent, slaapt, speelt en eet goed. Nou dat doet mijn pupje gewoon allemaal ze heeft 1 middagje diarree gehad. En heeft dus ook normale ontlasting.

@ Lynn_Nikita; Waarom doe je zo banketstaaf? Bokt is toch ook om vragen te stellen? En als je dat denkt kijk& reageer dan niet !
En wat betreft het oogje. We laten de DA er goed naar kijken volgende week en als dat geoppereerd moet worden dan is dat maar zo ! Waarom is iedereen gelijk zo negatief als het pupje geen stamboom heeft, jaja broodfok, daar ben ik ook nie tvoor ! maar dit pupje hebben we gewoon & daar valt niets meer aan te doen! En het kan toch zijn dat ik eerst denk dat er wat is en dat het dan gewoon over is ?
Is het zo moeilijk te accepteren dat ze nu geen diarree meer heeft? dat is toch alleen maar goed?
Er is helemaal geen één teken dat het beestje ziek is.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 20:13

x_Sannee schreef:
Waarom is iedereen gelijk zo negatief als het pupje geen stamboom heeft, jaja broodfok, daar ben ik ook nie tvoor ! maar dit pupje hebben we gewoon & daar valt niets meer aan te doen!

Stamboom maakt alleen maar uit voor mensen die zich daarmee bezig houden. Mij interesseert het niets.
Wat me wel interesseert is dat het kopen van zo'n pup een handel in stand houdt die zeer dieronvriendelijk is.
Die dieren worden onder erbarmelijke omstandigheden gefokt... dat wil je toch niet op je geweten hebben?
Als er geen vraag meer naar is, dan zal uiteindelijk die ellende afnemen....

Waarom heb je niet eerst goed nagedacht, toen goed gespaard en toen een pup bij een goed adres gekocht?
Wist je niet dat dit heel onverstandig is?

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 21:13

Ik wist wel dat broodfok niet goed was, maar ik kan me echt nieti voorstellen dat er op die markt broodfokpuppies zijn! Het is echt maar héél klein er zijn misschien 10bakjes waar je je kitten of pup in kan doen om te verkopen. Ik denk dat dit anders is als jullie je voorstellen. Maar ik zal er zelf ook nooit verder voor kiezen om een broodfok pup te kopen en ik denk ook niet dat dit er 1 is. Maarja je kunt het niet weten. Maar er valt nú op dit moment bij dit pupje ook niks meer aan tedoen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:15

oostblok is broodfok........... dat weet toch iedereen ondertussen wel..........

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 22:00

x_Sannee schreef:
Ik wist wel dat broodfok niet goed was, maar ik kan me echt nieti voorstellen dat er op die markt broodfokpuppies zijn! Het is echt maar héél klein er zijn misschien 10bakjes waar je je kitten of pup in kan doen om te verkopen. Ik denk dat dit anders is als jullie je voorstellen. Maar ik zal er zelf ook nooit verder voor kiezen om een broodfok pup te kopen en ik denk ook niet dat dit er 1 is. Maarja je kunt het niet weten. Maar er valt nú op dit moment bij dit pupje ook niks meer aan tedoen.

Je verwacht toch niet dat een fokker, die volgens de regels fokt, alles goed heeft uitgezocht kwa gezondheid, hun pups laten verkopen op een markt???? Honden en katten en overige dieren die uit de winkels, markten etc komen, komen echt van de broodfok, neem dat maar aan

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 22:11

Tja.. Gewoon een nestje?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 22:23

x_Sannee schreef:
@ Klijntjuh; Je zegt een gezonde pup rent, slaapt, speelt en eet goed. Nou dat doet mijn pupje gewoon allemaal ze heeft 1 middagje diarree gehad. En heeft dus ook normale ontlasting.

@ Lynn_Nikita; Waarom doe je zo banketstaaf? Bokt is toch ook om vragen te stellen? En als je dat denkt kijk& reageer dan niet !

elke keer open je een topic met vragen over je pup
medische vragen, die niet wij, maar een dierenarts op kan lossen.
als we dan angeven dat je naar de dierenarts moet, ivm inentingen, diaree met bloed, ingegroeide wimpers of wat dan ook, zeg je dat jullie niet gaan (ja, je bent minderjarig, maar ook je ouders zijn erg verkeerd bezig zo)
Of je opent een topic dat je moeder de pup niet meer wil.
Vind je het gek dat ik, en met mij meer bokkers zo reageren???

een hond uit oostblok halen omdat die daar zo goedkoop zijn is al erg genoeg, maar erna niet naar een dierenarts gaan, op bokt vragen staan, en als je dan commentaar krijgt wat je niet bevalt is de pup ineens weer beter of je moeder bijgedraaid en heeft hondje alle inentingen al.
sorry dat ik zo reageer, maar ik kan me hier gewoon erg kwaad om maken

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 22:28

Wij kregen vorig jaar een pers en na 3 dagen zag ik bloed in de kattenbak,ik ben meteen naar de d.a gegaan en hij bleek 1 of andere worm bij zich te dragen.Bij een pup kan je beter een keer te veel dan te weinig gaan toch?