Hamster heeft iets vreemds in haar oor zitten..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sappos

Re: Hamster heeft iets vreemds in haar oor zitten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 23:52

Mijn gerbil had het ook. Gaat het wel eens open en bloeden?!

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 00:03

Misschien heb ik eroverheeb gelezen, maar je kunt de DA ook bellen. Uitleggen vertellen hoe groot het ongeveer is.
Ga er maar van uit dat je ham niet lang meer leeft.
De mijne had een tumor onder zijn poot en heeft het een maandje volgehouden..

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 00:05

Maar ookal leeft hij nog wel lang met zo'n giga ding in zijn oor, ik kan alleen maar denken hoe vreselijk ik me zou voelen als er de hele tijd zo'n ding in mijn oor zit.
Misschien moet je je een beetje inleven in je hamster.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 00:06

Afbeelding

Volgens mensen op het gerbilforum kon het een poliepje zijn.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 00:11

Ik denk tcoh dat het iets meer is dan dat.. aangezien het er echt uitsteekt! Ik snap niet dat je er naar kan kijken zonder bij jezelf te hebben gedacht; goh, misschien de DA er eens naar laten kijken!

Spinoza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 00:13

denk een tumor of wildvlees, maar denk eerder tumor
en snap je wel dat je niet met hamster naar de da gaat

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 00:24

hoelang heb je gewacht voordat je dacht er wat over te vragen?
want als ik n hamster had en ik zou al iets in zn oor zitten wat diep zit (wat je normaal nooit zou zien) zou ik al naar de DA gaan.
hamsters zijn prooidieren, prooidoeren laten pas op het laatste moment merken als ze ergens last van hebben.
en geloof me die hamster heeft echt wel last ervan.
hoe zou je het zelf vinden als er zoiets groots in je oor zou zitten? (stop maar een vinger zo diep mogelijk in je oor en blijf zo een half uur lang zitten dan weet je ongeveer hoe het voelt)

ik zou naar de DA gaan en m laten euthanaseren. je moet m niet laten lijden zo.

edit: typefout Knipoog

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 00:35

Als ik dit vergelijk met de verschillende foto's van vergroeiingen die ik heb gezien tot nu toe met mijn studie, lijkt dit nog het meest op een tumor.
Een ontsteking zal het van oorsprong niet zijn, dat vergroeit niet op die manier.
Vooral tumoren groeien zo naar buiten, en ook zo onregelmatig. Ook lijkt eht goed doorbloed en dat is met tumoren ook vaak het geval.

Ik zou er zelf toch mee naar de DA gaan, een oor zit erg dicht bij de hersenen, en als het daarop gaat drukken kan dat minimaal erg pijnlijk zijn.
Als je dat toch liever niet doet, zou ik goed opletten of ze zich anders gaat gedragen en of anders gaat bewegen. Dat kunnen mogelijke tekenen zijn van beschadegingen aan de hersenen (hoeft niet persee pijnlijk te zijn, maar vaak wel)
Ook zou ik goed opletten dat de vergroeiing niet open gaat. Als tumoren gaan bloeden kunnen ze soms heel moeilijk weer stoppen met bloeden.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 00:42

Ik vind het sneu dat je niet toch even een bezoekje brengt aan de DA. De stres valt echt wel mee.
Ik heb mijn rat van 2,5 jaar vroegah ook laten opereren aan een tumor aan zn kaak. Tumor is weggehaald, en rat heeft nog zeker een jaar geleefd. Andere rat had een tumor bij zn kont, niet heel erg groot, en heeft er gewoon nog mee geleefd (groeide ook niet zo al te hard).
Maar sorry, ik snap niet dat jij naar je hamster kan kijken zonder er wat aan te doen. Nagelbijten / Gniffelen

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 00:59

Sappos: mijn gerbil had precies hetzelfde, nog wel redelijk diep in zijn oortje, maar ik had het al ontdekt..
Alleen ging het even goed, en dan knapte het open en het kwam telkens terug, vreselijk.
Ik heb er een punt achter laten zetten, het was goed zo.

Op een een of andere manier heb ik het altijd véél te snel door dat er iets mis is met een van mijn beestjes. Dan is er vaak nog amper wat aan de hand.
Soms wil je er niet vanalles van weten.... Ik ga er dan veel te veel bij nadenken. Scheve mond
Dan zie ik iets en dan kan ik gelijk al zeggen wat het allemaal kán zijn..

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 01:04

dat is nou een tumor......... je kan me niet vertellen dat zon diertje daar geen last van heeft, ten eerste zit het in het oortje denk jij maar es aan iets wat je oor zo oprekt heerlijk niet? en dan natuurlijk zoals je al kon zien aan de zwarte plekjes dat de tumor hier en daar wat afsterft.
Gun dat beestje nou gewoon geen naar einde en laat m inslapen.... zeker als ie nu nog gelukkig lijkt dan zal ie nooit verschrikkelijk veel pijn gehad hebben en geleden hebben.........

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 11:59

Er spelen ook ander verhalen mee.
Mijn ouders willen niet dat ik met haar naar de DA ga.
Omdat het een hamster is.. en geen hond..
Sorry maar verder ga ik niet meer in discussie, dit topic was alleen met de vraag of iemand mij zou kunnen zeggen WAT het is.
En ik heb geen zin in al die discussies dat ik een rotmens ben omdat ik niet met haar naar de DA ga.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 12:16

sorry maar dan vindt ik jou ouders ook een beetje raar.. het is ook een beest ?
ik zou zelfs met mn goudvis bij de dierenarts zitten als ie zoiets zou hebben een beest is een beest en hij kan niet zeggen of het pijn doet etc.
zo een beestje verdient het dat ie geholpen wordt want hij heeft jou wel 3 jaar laten genieten van hem.. je hebt hem wel al 3 jaar in een kooitje zitten wat hij allemaal gewillig toegelaten heeft omdat ie weet dat jij hem zou helpen.. en dan laat je hem gewoon met zo een ding in zn oor lopen..

meid ik vindt jou redenatie echt not done

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 12:34

Manon_S schreef:
Sorry maar verder ga ik niet meer in discussie, dit topic was alleen met de vraag of iemand mij zou kunnen zeggen WAT het is.
En ik heb geen zin in al die discussies dat ik een rotmens ben omdat ik niet met haar naar de DA ga.

soooo lekkere sportieve opvatting zeg...eerst wil je niet naar de da want het is maar een hamster en hij is al bejaard en vervolgens gooi je het op je ouders.

Ik weet niet hou oud je bent maar je gedraag je als een klein kind en imo ben je dat ook nog eens aangezien je niet de verantwoording wil dragen van een levend dier.
Jij kan niet bepalen of het beestje pijn heeft, ik hoop voor je van niet anders heb je zo'n beestje toch jaren ellende bezorgd.

En dan nog een wijze les, neem hierna geen dieren meer want jij wilt ze uit eigenbelang want als ze wat hebben vooral niet naar de DA gaan want het is maar een ......(vul in) hamster, gebril, kat, hond

Wees ff een flinke meid, pak je spaargeld en ga naar de da (ipv beetje domme raad te vragen) en wees nog flinker neem nooit meer een dier want dat kost geld

Avenance

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 12:53

Mail de foto eens naar je da en vraag het hem zo? Waarschijnljik kan hij je wel iets vertellen.
Wel of niet naar de dierenarts, opzich kan ik het me voorstellen, bedoel, kost een hoop geld voor zo'n klein beestje, maar aan de andere kant, als je aan dieren begint, moet je het ook goed 'afmaken' (en dan bedoel ik dat natuulijk niet letterlijk).

Iig, mailen kan vast geen kwaad en wie weet word je er iets wijzer van?
Succes.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 13:19

tita schreef:
Manon_S schreef:

soooo lekkere sportieve opvatting zeg...eerst wil je niet naar de da want het is maar een hamster en hij is al bejaard en vervolgens gooi je het op je ouders.

Ik weet niet hou oud je bent maar je gedraag je als een klein kind en imo ben je dat ook nog eens aangezien je niet de verantwoording wil dragen van een levend dier.
Jij kan niet bepalen of het beestje pijn heeft, ik hoop voor je van niet anders heb je zo'n beestje toch jaren ellende bezorgd.

En dan nog een wijze les, neem hierna geen dieren meer want jij wilt ze uit eigenbelang want als ze wat hebben vooral niet naar de DA gaan want het is maar een ......(vul in) hamster, gebril, kat, hond

Wees ff een flinke meid, pak je spaargeld en ga naar de da (ipv beetje domme raad te vragen) en wees nog flinker neem nooit meer een dier want dat kost geld

Hier idem dito.

Ik heb gisteren je topic al gezien en kreeg er bepaald geen fijn gevoel van.
Liet het er maar bij...

Maar meid, hoe kan je zo'n dier hiermee door laten lopen?
Hoelang heeft het wel niet geduurt tot het deze grote had?
Je had bij de eerste verandering al naar de da moeten gaan.

Het is een leven wezen. Inclusief pijn. Wie zegt dat hij geen pijn heeft?
Weet jij hoe goed paarden pijn kunnen verbergen?
Ik zal je wat vertellen: knaagdieren zoals bijv ratten en hamsters zijn er nog veel beter in.

Kan hier alleen maar heel naar om worden en slik nu heel veel woorden in.

Gadveredamme zeg. Geen goed woord voor je over in deze situatie.

Ben benieuwd of je nog kan slapen met zo'n hamster, die je door laat lopen met zo'n ding uit haar oor die maar groeit en groeit, en jij dat beest maar lekker te vreten geven en door laten huppelen gezien de dierenarts te duur is en het "maar" een hamster is.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 13:36

je haalt de woorden uit mijn mond..
hoe kun je in vredesnaam zoiets doen

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 13:44

sorry als je niet de verantwoordelijkheid kunt nemen om voor zo'n diertje te zorgen, neem dan geen huisdier!
Kun je wel zeggen, ik wil geen discussie, maar dit is gewoon cru.

Het is (in mijn ogen) gewoon een tumor.
En omdat je (je ouders) er geen geld aan uit willen geven, laat je het diertje maar lijden...
Mag ik vragen hoe oud je bent?
volgens mij ouder dan 13, ga kranten rondbrengen en neem dat dier naar de DA!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 14:30

Bij de eerste foto's dacht ik al hetzelfde als een paar reacties hierboven, maar het is zo en ik kan het niet veranderen.
Vooral de reactie van hananas spreekt me opzich wel aan.
Naar word ik er niet van, boos ook niet dat is niet mijn keuze.
Met name omdat een dier niet kan aangeven of ze pijn hebben of niet maakt het zo lastig.

Ik probeer het lijden altijd voor te zijn, genoeg is genoeg.

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 15:28

tita schreef:

Afgod Je hebt helemaal gelijk!
Ik vind het in en in triest dat je zon dier geen medische zorg laat verlenen omdat het ''maar'' een hamster is... Moeten ze ook is tegen jou zeggen als jij iets uit je oor hebt steken; ''je bent maar een mens!''

Als je zo'n insteek hebt moet je niet aan dieren beginnen! No Cheer

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 16:02

Sorry maar dit schiet me echt in me verkeerde keel gat. Huilen n hamster laat niet zien dat het pijn heeft, dan is het zwak en zou het op gegeten kunnen worden. Maar ik durf er om te wedden dat je beestje er wel last van heeft.

En de stress afwegen tegen dit, nee sorry, ik zou toch echt naar de DA gaan... Ik heb 13 aug een rat in laten slapen met een oor poliep, Dit was nog vele male kleiner, en toch had me beestje er last van. En haar heb ik wel 2x laten opereren er aan, maar helaas was ze niet te redden. Ik heb haar laten gaan en vind dat ook dat je naar de DA moet. En het klinkt heel hart, maar als je Da zegt dat het beter is om je diertje in te laten slapen, vind ik dat je dat ook moet doen. Je neemt de verandwoording voor het nemen van zo'n diertje. En bij het nemen hoort ook afscheid nemen. En hoe moeilijk het ook is, verplaats je eens naar het leven van je diertje. Zou jij rond blijven lopen met zo'n ding uit je oor? lijkt me niet toch?

Ik kan het je niet verplichten, maar als je echt van je beestje houd ga je naar de dierenarts toe.

hiltsjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 16:09

Ik vind dit ook niet echt juist ofzo..
Ik doe dierverzorging en elk diertje, hoe klein of groot ook verdient het niet om pijn te lijden Boos!
Ik heb zelf ook ooit mijn rat in laten slapen omdat hij kanker had..hij had een grote bult bij zijn buik. Je weet natuurlijk niet of zon dier er last van heeft maar het kan ook opgengaan en reken maar dat het dan pijn doet...

Ik kan het je inderdaad ook niet verplichten..maar ik zou hem in laten slapen..lik denk dat hij hier wel last van heeft want het zal waarschijnlijk wel een drukkend gevoel geven in zijn hoofd...denk aan..eindeloze hoofdpijn..dat wil jij toch ook niet?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 19:02

Misschien je ouders al deze reactie's laten lezen? Misschien dat dat hun ogen opend.......

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 19:05

Een tumor?
Hamster van me vriendin had ook zoiets, dat was een tumor, en daarom moest hij ingeslapen worden.
Vind het wel raar om er niet meer mee naar de DA te gaan, want '' hij is toch al oud ''
Met een paard van 30 ga je toch ook nog naar de DA als hij koliek heeft? (of iig, je laat de DA komen)
Dat is nou eenmaal de verantwoordelijkheid die je op je haalt als je een dier koopt.

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 11:21

Wilawander schreef:
Misschien je ouders al deze reactie's laten lezen? Misschien dat dat hun ogen opend.......

Ja dat lijkt me nou echt een goed idee Afgod