Kat wordt weggejaagd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chrissy_

Re: Kat wordt weggejaagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 16:55

Mas schreef:
Chrissy_93 schreef:
Maarja hoe erg je dat vindt ligt er natuurlijk weer aan wat voor auto je hebt Vork

Dát is dus onzin, voor iemand die net zijn rijbewijs heeft en zijn eerste autootje koopt is een Twingo of Alto net zo waardevol en belangrijk als een dure auto voor een ander. Andermans kat hoort daar geen schade op aan te richten, punt.

Helemaal geen onzin.. Voor sommige mensen maakt het niet uit of er schade aan de auto wordt ondervonden. Dat merk je vaak genoeg in het verkeer. Auto's die helemaal onder de deuken en krassen zitten, en de bestuurders die dan ook nog als een gek scheuren. Je zou toch zeggen dat die mensen dan vrij weinig om het uiterlijk van hun auto geven Vork

Edit: Je hebt er dan wel weer gelijk in dat geen enkele kat het recht heeft om schade aan een auto aan te richten, maar dat vind ik de verantwoordelijkheid van de baasjes..
Laatst bijgewerkt door Chrissy_ op 12-11-08 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 16:56

IndianLady schreef:
sheela schreef:
Dan moet ze de zandbak maar afdekken als de kids er niet in spelen. Het zijn niet alleen mijn katten hoor die buiten lopen en in de zandbak zitten.

Dus jouw buurvrouw moet haar tuin katproof maken?? Terwijl ze zelf geen katten heeft. Beetje omgekeerde wereld vind je niet?

Ik baal zo van katteneigenaren, ze gooien zelf de kat naar buiten maar willen liever niet horen wat hun lieveling bij de buren in de tuin heeft neerlegd.

Dus als jij een kat hebt die buitenloopt moet je maar meteen voor alle schade die alle katten in de buurt geven betalen. Je buurvrouw kan er ook een emmertje water in inverteren, of een busje peper, werkt over het algemeen ook.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 17:00

neeeeee liedje gaaaa je weer............. de kat is verantwoordelijkheid van de eigenaar, niet van het slachtoffer Lachen Lachen

mijn mercedes mogen ze krassen, zal me een worst wezen.......... mijn Audi TT cabrio moeten ze echt afblijven!!!

al is het alleen maar omdat de meter gaat lopen zodra ik de garage inloop

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 17:00

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 17:01

Jeetje ik koop volgende week een olifant en laat hem op de motorkap zitten van mensen die hun kat op de mijne laat zitten.
Ook mag hij in hun tuin poepen enz, want ik kan hem echt niet binnen houden

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 17:02

Pfff dat een kat in iemand anders zn tuin zn behoefte doet, tja... Er vliegen ook vogels over die hun ding late vallen (same oliebol, letterlijk). Een kat graaft een kuiltje, ziet ge bijna niets van. Een mol in uwe tuin is nogal wat erger!

Ikzelf heb drie katte en onze auto staat in de garage. eentje van de drie houdt ervan om op de auto te gaan slape, als die nog lekker warm is bovenop de "capot".
Onze auto is juist een jaar oud, maar geen enkele kras te bespeure (alleszins niet van de katte, wel van gewoon te rijde..)

Ik begrijp wel dat niet alle mensen er gediend van zijn. En als mijn kat last bezorgd, dan moet ik er uiteraard een oplossing voor zien te vinden. Maar dat een kat in iemands tuin lig te zonnen vind ik geen overlast (op auto is iets anders..). Ik zou zelfs de drolle van mijn kat uit de tuin van iemand anders gaan scheppe (als ze daadwerkelijk van mijn katte zijn, en moest daar echt iemand moeilijk over doen). Maar sommige reacties zijn toch een beetje overdreven...en ik dacht dat bokt een diervriendelijk forum was...blijkbaar enkel voor paarden dan.

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 17:02

Echwel schreef:
Jeetje ik koop volgende week een olifant en laat hem op de motorkap zitten van mensen die hun kat op de mijne laat zitten.
Ook mag hij in hun tuin poepen enz, want ik kan hem echt niet binnen houden

ROFL

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 17:03

Gleyla schreef:
Pfff dat een kat in iemand anders zn tuin zn behoefte doet, tja... Er vliegen ook vogels over die hun ding late vallen (same oliebol, letterlijk). Een kat graaft een kuiltje, ziet ge bijna niets van. Een mol in uwe tuin is nogal wat erger!

Ikzelf heb drie katte en onze auto staat in de garage. eentje van de drie houdt ervan om op de auto te gaan slape, als die nog lekker warm is bovenop de "capot".
Onze auto is juist een jaar oud, maar geen enkele kras te bespeure (alleszins niet van de katte, wel van gewoon te rijde..)

Ik begrijp wel dat niet alle mensen er gediend van zijn. En als mijn kat last bezorgd, dan moet ik er uiteraard een oplossing voor zien te vinden. Maar dat een kat in iemands tuin lig te zonnen vind ik geen overlast (op auto is iets anders..). Ik zou zelfs de drolle van mijn kat uit de tuin van iemand anders gaan scheppe (als ze daadwerkelijk van mijn katte zijn, en moest daar echt iemand moeilijk over doen). Maar sommige reacties zijn toch een beetje overdreven...en ik dacht dat bokt een diervriendelijk forum was...blijkbaar enkel voor paarden dan.
er zit een wezenlijk verschil tussen wilde dieren en dieren die een eigenaar hebben Lachen

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 17:03

Gleyla; ik wel. Mijn vader houdt van vogels en voert die in de tuin, vind het heerlijk om er naar te gaan zitten kijken als ze aan het eten zijn of aan het badderen zijn in het vogelbadje.
Dit kan hij niet meer doen als er een kat in de tuin ligt te zonnen.

Nou komen er ook geen katten meer bij ons in de tuin, dat hebben ze wel afgeleerd in de tijd dat mijn moeder er nog woonde Haha!

Overigens; mijn paarden bezorgen ook geen overlast. Doen ze dat wel, moet ik voor een oplossing zorgen Lachen

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 17:04

het gaat me er meer om dat hoier iedere keer maar weer word geropene dat de eigennaar maar moet betalen voor schade die de kat aan richt of het katproof maken van de tuin. Maar in de gemiddelde buurt wonen toch al snel enkele tientallen katten van verschillende eigennaren. moeten die dan samen een potje beginnen of wat, om de hele buurt van peper te voorzien?

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 17:05

Citaat:
Nou de buurvrouw wordt er niet zo ziek van. Wel komt haar kindje dan misschien meervoudig gehandicapt ter wereld, of blind, of misschien krijgt ze een abortus. Maar goed, dat is dan nog niet de directe verantwoordelijkheid van de kattenbezitter.

Niet iedere kat wordt platgereden nee. Maar geloof mij, als ik op een dag de derde aangereden kat op tafel krijg, met een achterkant die helemaal plat is en helemaal aan gruzelementen, en het beest krijsend van de pijn ligt te kronkelen in het mandje terwijl hij langzaam uit zijn organen leegbloedt in zijn buik, en het enige wat ik nog kan doen is er zo snel mogelijk een einde aan maken, en er staat een eigenaar bij die (inplaats van de kat bij te staan in zijn laatste ellendige momenten) vol zelfmedelijden staat te vertellen dat dit al de derde is die ze op zo'n manier kwijt raken, dan heb ik toch onzettend veel zin om zo iemand even een licht corrigerende pets uit te delen. Ik zie het dus wel echt heel vaak, terwijl een aangereden hond of paard oid echt een zeldzaamheid is. Ik snap die behoefte niet zo om een kat dat gevaar te laten lopen. Een paard zou ook beter af zijn als ie per dag vele kilometers af zou kunnen leggen, toch jagen we die ook niet massaal de weg op maar zetten we ze in een weiland. Als mensen het echt zo dieronvriendelijk vinden om een kat in een afgezette tuin te houden, dan moeten ze misschien gewoon een ander huisdier houden.

Amen!

Komt niet vaak voor dat ik het zeg, maar jij verwoordt precies wat ik vind.
Ik heb ook een kat, hou er zielsveel van, maar die blijft lekker binnen. Die wordt dus NIET platgereden, teroriseert in de buurt GEEN andere katten of andere diersoorten en schijt NOOIT tussen andermans begonia's.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 17:05

Gleyla er zitten hier op de verschillende hopen nog geen vlaggetjes van welke kat ze zijn, dus kan ik de eigenaar er niet op aanspreken.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 17:06

Nou, als al die mensen weigeren zich aan te passen aan de rest van de buurt (wordt meestal onder associaal geschaard), dan lijkt me dat geen slechte oplossing Nagelbijten / Gniffelen

Je kan jezelf daarvan ontdoen door gewoon te zorgen dat jij de enige bent die 'last' heeft van jóúw huisdier!

KiWiKo

liedje89 schreef:
het gaat me er meer om dat hoier iedere keer maar weer word geropene dat de eigennaar maar moet betalen voor schade die de kat aan richt of het katproof maken van de tuin. Maar in de gemiddelde buurt wonen toch al snel enkele tientallen katten van verschillende eigennaren. moeten die dan samen een potje beginnen of wat, om de hele buurt van peper te voorzien?

natuurlijk moet een eigenaar opdraaien voor de schade van zijn dier, en natuurlijk moet de eigenaar ervoor zorgen dat dit dier geen overlast geeft............

noem mij gek maar ik vind dat heel, heel normaal Lachen

Cyrilletje

Babsiej schreef:
... vreselijk katten die buiten lopen, schijten en doen, t enigste voordeel is is dat ze soms worden plat gereden, ...
Ik rem overigens niet voor katten voor mn banden Clown

Wat een vreselijk misselijke opmerkingen zeg... Scheve mond
Je kan je irriteren aan loslopende katten of niet, maar zulke botte reacties...

ThePast03

liedje89 schreef:

Oftewel: Een katteneigenaar is nooit verantwoordelijk want degene die overlast ondervindt kan nooit of te nimmer bewijzen dat jouw kat het geweest is.

Echwel

BrittKitt schreef:
Nou, als al die mensen weigeren zich aan te passen aan de rest van de buurt (wordt meestal onder associaal geschaard), dan lijkt me dat geen slechte oplossing Nagelbijten / Gniffelen

Je kan jezelf daarvan ontdoen door gewoon te zorgen dat jij de enige bent die 'last' heeft van jóúw huisdier!

Kijk dat bedoel ik nou

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 17:07

BrittKitt schreef:
Gleyla; ik wel. Mijn vader houdt van vogels en voert die in de tuin, vind het heerlijk om er naar te gaan zitten kijken als ze aan het eten zijn of aan het badderen zijn in het vogelbadje.
Dit kan hij niet meer doen als er een kat in de tuin ligt te zonnen.

Nou komen er ook geen katten meer bij ons in de tuin, dat hebben ze wel afgeleerd in de tijd dat mijn moeder er nog woonde Haha!

Overigens; mijn paarden bezorgen ook geen overlast. Doen ze dat wel, moet ik voor een oplossing zorgen Lachen

Er zullen wel mensen zijn die de stank van jouw paard (mest) niet kunnen uitstaan, en liever een wei zonder paard hadden gezien...?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 17:08

Oh jee, gaan we weer.... Ik vind de reactie van Ellebel (dierenarts) op de vorige pagina wel wat hebben.

Ellebel schreef:
Nou de buurvrouw wordt er niet zo ziek van. Wel komt haar kindje dan misschien meervoudig gehandicapt ter wereld, of blind, of misschien krijgt ze een abortus. Maar goed, dat is dan nog niet de directe verantwoordelijkheid van de kattenbezitter.

Niet iedere kat wordt platgereden nee. Maar geloof mij, als ik op een dag de derde aangereden kat op tafel krijg, met een achterkant die helemaal plat is en helemaal aan gruzelementen, en het beest krijsend van de pijn ligt te kronkelen in het mandje terwijl hij langzaam uit zijn organen leegbloedt in zijn buik, en het enige wat ik nog kan doen is er zo snel mogelijk een einde aan maken, en er staat een eigenaar bij die (inplaats van de kat bij te staan in zijn laatste ellendige momenten) vol zelfmedelijden staat te vertellen dat dit al de derde is die ze op zo'n manier kwijt raken, dan heb ik toch onzettend veel zin om zo iemand even een licht corrigerende pets uit te delen. Ik zie het dus wel echt heel vaak, terwijl een aangereden hond of paard oid echt een zeldzaamheid is. Ik snap die behoefte niet zo om een kat dat gevaar te laten lopen. Een paard zou ook beter af zijn als ie per dag vele kilometers af zou kunnen leggen, toch jagen we die ook niet massaal de weg op maar zetten we ze in een weiland. Als mensen het echt zo dieronvriendelijk vinden om een kat in een afgezette tuin te houden, dan moeten ze misschien gewoon een ander huisdier houden.

nicci88

als ik een kat op de auto zie zitten word ik onwijs pissig.
Weet je wat voor krassen die beesten veroorzaken?!?!
daarbij pissen ze ook nog het zeil van de motor van mijn vriend vol.
Ja kan ik behoorlijk kwaad worden.

Britt

Gleyla; mijn paard staat op het platteland bij iemand in de achtertuin, niemand die er last van heeft dus Haha!
Ja daar heb ik idd rekening mee gehouden Nagelbijten / Gniffelen
Noem mij maar raar als ik rekening hou met de medemens dan..

alyel

en trouwens, de ene persoon heeft het voor katten, de andere voor vogels, etc...

Kdenk niet da je die kat het kunt kwalijk nemen dat-ie mee naar de vogeltjes komt kijken...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 17:10

Trouwens een kat op mijn auto is levensmoe Haha!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 17:10

Gleyla; kom je weer bij hetzelfde uit; natuurlijk kan je dat de kat niet kwalijk nemen. Maar het baasje wel Knipoog

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 17:11

ThePast03 schreef:
liedje89 schreef:

Oftewel: Een katteneigenaar is nooit verantwoordelijk want degene die overlast ondervindt kan nooit of te nimmer bewijzen dat jouw kat het geweest is.

wettelijk gezien denk ik wel. Je kan immers niet bewijzen dat het een bepaalde kat was die op je auto zat, tenzij je foto's oid heb gemaakt maar dan had je hem er beter even af kunnen tillen. Of dat ook sociaal is is natuurlijk iets heel anders. Gaat me er meer om dat het praktisch niet haalbaar is, je weet toch meestal ook gewoon niet welke kat er op je auto heeft gezeten/ in je tuin heeft gepoept want dan had je hem wel weg gejaagd.