Irritante loslopende kat terroriseert mijn vogels

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Air

Re: Irritante loslopende kat terroriseert mijn vogels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 15:36

Sommige mensen beginnen hier nu honden en katten te vergelijken, en vinden dus dat ze hetzelfde zijn? Clown Bizar, een hond kan je goed opvoeden, een kat daar integen kan je ook wel opvoeden, maar helaas kan je daarin niet zo ver gaan als van een hond. Ze behouden toch hun eigen wil, vooral als je daar geen zicht op hebt.

Als onze katten erge overlast zouden veroorzaken bij iemand en diegene komt daar mee aanzetten, dan zijn wij ook echt niet te beroerd om een oplossing te vinden, en van ons mogen ze dan ook best water over hun heen gooien oid.

Als niemand overlast van onze katten ondervindt waarom zouden we ze dan oplsuiten in de huis of tuin?

En als je tig katten hebt die in je tuin komen, en overlast veroorzaken, en de mensen willen daar niks aan doen of houden zicht stil, dan kan je lijkt mij ook de gemeente inschakelen? Aangezien het niet 1 of 2 katten zijn.
Clown

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 15:39

x_Marr schreef:
Sommige mensen beginnen hier nu honden en katten te vergelijken, en vinden dus dat ze hetzelfde zijn? Clown Bizar, een hond kan je goed opvoeden, een kat daar integen kan je ook wel opvoeden, maar helaas kan je daarin niet zo ver gaan als van een hond. Ze behouden toch hun eigen wil, vooral als je daar geen zicht op hebt.

Als onze katten erge overlast zouden veroorzaken bij iemand en diegene komt daar mee aanzetten, dan zijn wij ook echt niet te beroerd om een oplossing te vinden, en van ons mogen ze dan ook best water over hun heen gooien oid.

Als niemand overlast van onze katten ondervindt waarom zouden we ze dan oplsuiten in de huis of tuin?

En als je tig katten hebt die in je tuin komen, en overlast veroorzaken, en de mensen willen daar niks aan doen of houden zicht stil, dan kan je lijkt mij ook de gemeente inschakelen? Aangezien het niet 1 of 2 katten zijn.
Clown

Helemaal mee eens! Wij hebben dus altijd al katten buiten lopen en zelden problemen gehad. Nog nooit problemen die niet onderling keurig op te lossen waren in ieder geval! Waarom zouden we ze dan in vredesnaam binnen houden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 17:42

Sommige opmerkingen hier vind ik echt triest, waarom mag een kat niet buitenlopen?
Wij hebben ook een vollaire gehad, met kostbare vogels kippen en konijnen.

Heel simpel, als er een kat in het gaas hing ging er de eerste keer een emmer water overheen,
of van een afstandje een tuinslang aan.
Mocht dat niet helpen kregen ze een aardappel tegen hun giegel, wij hadden nooit een kattenprobleem
dus ik snap niet waarom sommige mensen zo moeilijk doen dat mensen asociaal zijn hun katten buiten te laten,
beetje omgekeerde wereld.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 17:50

Chiqa schreef:
Sommige opmerkingen hier vind ik echt triest, waarom mag een kat niet buitenlopen?
Wij hebben ook een vollaire gehad, met kostbare vogels kippen en konijnen.

Heel simpel, als er een kat in het gaas hing ging er de eerste keer een emmer water overheen,
of van een afstandje een tuinslang aan.
Mocht dat niet helpen kregen ze een aardappel tegen hun giegel, wij hadden nooit een kattenprobleem
dus ik snap niet waarom sommige mensen zo moeilijk doen dat mensen asociaal zijn hun katten buiten te laten,
beetje omgekeerde wereld.

Fijn dat dat bij jou hielp, was het hier maar zo simpel.
Vreemd genoeg wachten de katten hier nooit tot ik op gooiafstand ben, het is me een paar keer gelukt om de tuinslang erop te zetten maar toen was diezelfde kat binnen een half uur terug.

Ze hebben heel goed door dat als wij binnen zitten zij veel eerder weg kunnen komen dan dat wij bij hun kunnen komen. Tuin is behoorlijk groot.

En ik vind het de omgekeerde wereld dat ik overlast moet ondervinden van andermans huisdieren.
Wat zouden jullie zeggen als jullie buren honden hadden die overlast zouden veroorzaken door blaffen/janken? Zouden jullie het fijn vinden als de buren dan zouden zeggen: isoleer je huis maar of doe oordopjes in?

Edit nog even een ander voorbeeld: Mijn ouders hadden buren met een klein kind wat enorm allergisch was voor katten. Was bloedheet dus slaapkamerraam van dat kind stond open. Kat van overburen via schuurdak zijn slaapkamer ingelopen en bij hem in bed gekropen. Kind is bijna gestikt.
Reactie van overburen: Dan hou je het raam toch dicht of koop een hor.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 10-11-08 17:52, in het totaal 1 keer bewerkt

mismijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 17:51

Ik ben het wel met de ts eens hoor! Wij hadden wilde baby konijntjes in het weiland. Allemaal opgevroten door katten. Nou zijn dat ook niet mijn konijnen ofzo, maar toch!
Moeten wij eens onze hond in hun tuin uitlaten, kijken hoe ze dan reageren! En ik vind als iemand er last van heeft, moet de eigenaar er toch een oplossing voor vinden, aangezien het zijn beest is? En ja, ik kan niet een heel weiland doorrennen met een tuinslang zonder dat die kat weg is Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 17:59

Plunk, je moet ook geen opperdoeserronde gooien he Knipoog

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 18:02

Chiqa schreef:

Kreeg ik maar de kans om wat de gooien, als ik de buitendeur open zijn ze weg.
Alleen de Cattledog is het gelukt om er ooit een te pakken te krijgen en die is er alleen maar bovenopgaan liggen. Hij zat onder de krassen, kat had helemaal niets.

Katten zijn er niet van geschrokken want ze waren er binnen het half uur weer Knipoog

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 18:04

mismijk schreef:
Ik ben het wel met de ts eens hoor! Wij hadden wilde baby konijntjes in het weiland. Allemaal opgevroten door katten. Nou zijn dat ook niet mijn konijnen ofzo, maar toch!
Moeten wij eens onze hond in hun tuin uitlaten, kijken hoe ze dan reageren! En ik vind als iemand er last van heeft, moet de eigenaar er toch een oplossing voor vinden, aangezien het zijn beest is? En ja, ik kan niet een heel weiland doorrennen met een tuinslang zonder dat die kat weg is Knipoog

Dat is toch echt duidelijk de natuur. Puur jachtgedrag van katten, en tja als er geen gaas oid. tussen zit: dan is het gedaan voor die konijntjes.

@ ThePast03: staan hier ook genoeg middeltjes die katten smerig vinden, wat ze vinden stinken, misschien dat eens proberen?
Overigens snap ik niet helemaal waarom je altijd overlast hebt als er een kat in je tuin zit? Hoeft niet direct te betekenen dat ze die keer er ook direct in scheiten hoor.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 18:06

Ik lees altijd alleen over dit soort problemen op Bokt..Heb zelf al jaren katten die gewoon buiten loslopen en nog nooit een klacht gehad...Het is nu enmaal ook gemeengoed dat kat los op straat mogen lopen.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 18:07

Citaat:
Vraag me af of de mensen die hier zo heftig reageren (dierenambulance bellen? komop die hebben wel wat beters te doen!) wel eens geprobeert hebben om met de eigenaren te praten?

Dierenambulance bellen?? Dat zei ik niet. Kat erheen brengen! Een kat heeft geen plaatje met de naam van zn eigenaar op zn rug geplakt. Elke kat die een eigenaar niet binnenhoudt, veroorzaakt last voor een ander. Of heb je je kat geleerd dat die alleen op de stoep mag lopen en z'n behoefte op de hondenuitlaatplek? Dan is het een ander verhaal..

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 18:08

bij een vriendin van mij hebbben ze het zelfde probleem, die hebben prikkeldraad over de muren heen gespannen nen een hond aangeschaft:P

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 18:09

x_Marr schreef:
Overigens snap ik niet helemaal waarom je altijd overlast hebt als er een kat in je tuin zit? Hoeft niet direct te betekenen dat ze die keer er ook direct in scheiten hoor.

Nou ze scheiten hier volop in de tuin hoor. En ze vonden het ook heel erg grappig om de jonge cavia's toe te takelen met hun poten door het gaas heen, die hobby heb ik inmiddels maar opgegeven. Was te duur voor ons om dat katproof te maken.

Onze hond toendertijd, amper anderhalf kilo zwaar katten gewend en tegen alles en iedereen lief werd flink in zijn oog gekrabt door een kat in onze tuin. Flinke dierenartsrekening, oog gelukkig genezen.

Zo kan ik nog wel even doorgaan en ook nog vertellen wat voor overlast de rest van de buurt heeft maar dit moet toch zeker voldoende zijn?
Ik ga geen middeltjes kopen, heb hier kleine honden rondlopen en zelf ook nog een kat. Bovendien heb ik al veel te veel geld uitgegeven om mijn tuin te beschermen tegen andermans huisdieren.
Eens is de maat vol.

Helaas geen antwoord op mijn vraag. Als jouw buren honden hebben die voor overlast zorgen door te blaffen/janken en de buren zeggen tegen jou: isoleer je huis maar of doe oordoppen in. Zou je dat een normale en leuke reactie vinden?

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 18:12

Idd je hebt helemaal gelijk.. Jouw tuin, andermans dieren moeten daar vandaan blijven.. Ik kan me echt heel goed voorstellen dat mensen idd op den duur gif neerzetten. Ik hoop dat het bij ons, met het anti-kat-geluid is afgelopen..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 18:13

fransje23 schreef:
Ik lees altijd alleen over dit soort problemen op Bokt..Heb zelf al jaren katten die gewoon buiten loslopen en nog nooit een klacht gehad...Het is nu enmaal ook gemeengoed dat kat los op straat mogen lopen.

Nou zoek maar eens op internet dan hoeveel mensen overlast hebben van katten. Knipoog

En de eigenaren van de katten die hier in de buurt voor overlast zorgen zullen ongetwijfeld ook zeggen dat ze nooit een klacht hebben gehad en dat hun katten geen overlast veroorzaken.

Sommige zullen het heus wel weten maar doen alsof hun neus bloedt en de katten niet van hun zijn, van andere katten weet niemand waar ze precies thuishoren.
Dus volgens die mensen verzorgen die katten van hun geen overlast en logisch dat ze ook nooit klachten krijgen.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 18:14

als er een hondenkennel naast je komt wonen heb je geen andere keuze.... et mag dus is het jouw probleem (ik hoop niet dat ik ooit buren met veel honden krijg hoor) maar goed ja dan moet je oordoppen kopen of verhuizen..... net zoals met katten....
enne gif neerzetten is mishandeling!!! voor de zoveelste keer......... ga het baasje zoeken ....

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 18:17

suuzepuus schreef:
als er een hondenkennel naast je komt wonen heb je geen andere keuze.... et mag dus is het jouw probleem (ik hoop niet dat ik ooit buren met veel honden krijg hoor) maar goed ja dan moet je oordoppen kopen of verhuizen..... net zoals met katten....
enne gif neerzetten is mishandeling!!! voor de zoveelste keer......... ga het baasje zoeken ....

Een hondenkennel mag je niet zomaar in een woonwijk beginnen, dus dat is onzin.
Als je al een vergunning krijgt moet je met heel veel dingen rekening houden en een ding is dat je honden geen overlast mogen bezorgen.

Dus jij zou gewoon gaan verhuizen als je overlast had van honden van je buren of oordoppen indoen.
Hoezo omgekeerde wereld....

Geef eens een gouden tip hoe je de eigenaar van een kat kan opsporen als die blijkbaar niet van plan is zich bekend te maken. Je hebt leuk praten maar het is nog niemand hier in de buurt gelukt.
Baasloze kat dus maar naar het asiel brengen.
Vergiftigen zou ik overigens echt nooit doen, ik ben een dierenliefhebber en die kat kan er ook niets aan doen.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 10-11-08 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 18:17

Moeilijk probleem...ik denk dat je als vogelliefhebber moet accepteren dat mensen hun katten los laten lopen, ookal veroorzaakt dat voor andere mensen een hoop ergernis. Ik ben het eens met de mensen die zeggen dat katten bij anderen geen overlast dienen te bezorgen, maar de praktijk is helaas anders...De instelling van sommige mensen zal toch niet veranderen. Als je weet wie de eigenaar is, praat erover....lukt dat niet, probeer je voliere dan zo goed mogelijk te beschermen tegen katten (schrikdraad, fruitnetten, poeder) en elke kat die je zelf treft krijgt de volle laag met de tuinslang.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 18:21

suuzepuus schreef:

Mijn auto onderkrassen, tuin volpoepen, in mijn schuur piesen en mijn vogels opeten, is mij, mijn portemonne en mijn vogels mishandelen..!

En natuurlijk zal ik ze ook niet vergiftigen, vind dat veel te zielig, maar de katteneigenaren weten dit ook wel, dus doen niks aan het probleem.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 18:23

ThePast03 schreef:
fransje23 schreef:

Nou zoek maar eens op internet dan hoeveel mensen overlast hebben van katten. Knipoog

En de eigenaren van de katten die hier in de buurt voor overlast zorgen zullen ongetwijfeld ook zeggen dat ze nooit een klacht hebben gehad en dat hun katten geen overlast veroorzaken.

Sommige zullen het heus wel weten maar doen alsof hun neus bloedt en de katten niet van hun zijn, van andere katten weet niemand waar ze precies thuishoren.
Dus volgens die mensen verzorgen die katten van hun geen overlast en logisch dat ze ook nooit klachten krijgen.

Ach, er zijn vast ook mensen die last hebben van kwetterende vogels in een voliere, tokkende kippen etc.

Vrijwle iedereen in de buurt weet welke kat van mij is. Kan ook niet anders want hij komt altijd blij op mij afgerend. Haha! Bovendien heeft hij een bandje met adreskokertje dus ik ben te achterhalen. Knipoog
Ik heb echt nog nooit in 25 jaar een klacht gehad.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 18:32

fransje23 schreef:
Ach, er zijn vast ook mensen die last hebben van kwetterende vogels in een voliere, tokkende kippen etc.

Vrijwle iedereen in de buurt weet welke kat van mij is. Kan ook niet anders want hij komt altijd blij op mij afgerend. Haha! Bovendien heeft hij een bandje met adreskokertje dus ik ben te achterhalen. Knipoog
Ik heb echt nog nooit in 25 jaar een klacht gehad.

Last hebben is iets anders dan overlast. Als je eigen huisdieren gewond raken door huisdieren van een ander in je eigen tuin gaat dat wel heel erg ver hoor, dan is het echt niet leuk meer.

Voor mensen die als hobby tuinieren hebben is al die ondergegraven scheit ook niet grappig hoor.
Als mensen last hebben van tokkende kippen is een telefoontje naar de politie genoeg om de kippen kwijt te raken, heb dit meerdere keren zien gebeuren.
Die ouders van dat allergische kind vonden het ook helemaal niet grappig dat ze met spoed naar het ziekenhuis moesten.
Mensen hier in de buurt die geen honden hebben vinden het niet prettig dat katten van andere mensen gewoon bij hun binnen komen lopen en in huis zeiken.

Jij komt dit soort verhalen alleen op bokt tegen, ik kom op bokt alleen maar mensen tegen wiens katten nooit overlast bezorgen en dit wordt simpelweg gestaafd aan het feit dat ze nooit klachten ontvangen.

Deze discussie komen we toch nooit uit, sommige katteneigenaren willen hoe dan ook de schuld leggen bij degene die overlast ondervinden van hun huisdieren.
Wij zijn degene die gestoord zijn blijkbaar omdat wij onze katten in een ren hebben overdag en zorgen dat ze anderen geen overlast bezorgen. Dat schijnt heel zielig te zijn, alleen lopen ze al jaren los naar binnen zonder ook maar de neiging te hebben om de rest van de wereld eens te bekijken.

Hier gaan de katten die in onze tuin komen in het vervolg naar het asiel.

Vindt het wel positief dat je een adreskokertje aan je kat hebt gehangen. Zo weet je tenminste wie de eigenaar is en kan je tenminste gaan praten Knipoog

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 18:35

ThePast03 schreef:
Dus jij zou gewoon gaan verhuizen als je overlast had van honden van je buren of oordoppen indoen.
Hoezo omgekeerde wereld....

Geef eens een gouden tip hoe je de eigenaar van een kat kan opsporen als die blijkbaar niet van plan is zich bekend te maken. Je hebt leuk praten maar het is nog niemand hier in de buurt gelukt.
Baasloze kat dus maar naar het asiel brengen.
Vergiftigen zou ik overigens echt nooit doen, ik ben een dierenliefhebber en die kat kan er ook niets aan doen.

hoezo zou de eigenaar zich niet bekend willen maken??? je bent zelf nog niet opzoek gegaan omdat je dat teveel moeite vind. je kunt afwachten tot de eigenaar bij jou aan de deur komt vragen of je last hebt van zijn kat maar je weet zelf ook wel dat dat niet gaat gebeuren! enne nee ik zou niet 'gewoon'gaan verhuizen als er een hondenkennel naast me komt wonen maar het is wel mogelijk en je kunt er weinig tegen doen als het gebeurt!

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 18:36

ik vind ook dat een kat van een ander niks te zoeken hebt in jouw tuin. Wat ik zou doen als het hier zou zijn? Wegjagen met water, steentje ernaar gooien enz... Wil dat niet genoeg helpen dan vangen en wegbrengen. Hou je kat gewoon lekker in je eigen tuin. Daar zijn tuigjes voor te koop of een kattenren. Een kat hoort niet bij een ander te rotzooien of scheiten in je tuin.
Wil je dat als katteneigenaar niet doen voor je kat. Dan moet je geen kat nemen.
Zo denk ik erover.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 18:39

ThePast03 schreef:
Chiqa schreef:

Kreeg ik maar de kans om wat de gooien, als ik de buitendeur open zijn ze weg.
Alleen de Cattledog is het gelukt om er ooit een te pakken te krijgen en die is er alleen maar bovenopgaan liggen. Hij zat onder de krassen, kat had helemaal niets.

Katten zijn er niet van geschrokken want ze waren er binnen het half uur weer Knipoog

Wat vreemd zeg, zullen de piepers in het hoge Noorden dan wat spanneder zijn?? Tong uitsteken

Heb vrijwel nooit geen last meer gehad van een terugkerende kat, mss nog een keer
maar toen was het toch echt over Ja Je moet het ook wel goed doen he, is ook wat prettiger voor het dier dan tig keer een pieper of waterstaal naar je giegel gericht te krijgen.
Bij mn buren werkt het ook prima, mijn buurvrouw heeft 7 katten, ik twee en dan heb ik het nog niet over de buren daarnaast.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 18:40

suuzepuus schreef:
hoezo zou de eigenaar zich niet bekend willen maken??? je bent zelf nog niet opzoek gegaan omdat je dat teveel moeite vind. je kunt afwachten tot de eigenaar bij jou aan de deur komt vragen of je last hebt van zijn kat maar je weet zelf ook wel dat dat niet gaat gebeuren! enne nee ik zou niet 'gewoon'gaan verhuizen als er een hondenkennel naast me komt wonen maar het is wel mogelijk en je kunt er weinig tegen doen als het gebeurt!

Voor de tweede keer, als je nu eens rustig terugleest zul je zien dat we al heel veel pogingen gedaan hebben om de eigenaren te achterhalen. Niet alleen ik maar meerdere mensen in de buurt.
Dus waar je vandaan haalt dat ik dat teveel moeite vind?
Ik vond het belachelijk om, zoals jij voorstelde, met een vreemde kat onder mijn arm van buur tot buur te gaan.

Weet niet wat jij onder een hondenkennel verstaat, begrijp nu dat je een hok bedoelt en geen fokkerij met meerdere honden. Dat laatste is namelijk wel aan regels gebonden.
Als een hond overlast bezorgd en je doet er niets aan wordt die uiteindelijk in beslag genomen dus daar kun je wel degelijk wat aan doen.

Maar de vraag is of jij het normaal zou vinden als je buren met overlast veroorzakende honden tegen jou zouden zeggen: Koop maar oordopjes of isoleer je huis, ik laat mijn honden lekker blaffen dat is namelijk natuurlijk gedrag.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 18:43

Chiqa schreef:
Wat vreemd zeg, zullen de piepers in het hoge Noorden dan wat spanneder zijn?? Tong uitsteken

Heb vrijwel nooit geen last meer gehad van een terugkerende kat, mss nog een keer
maar toen was het toch echt over Ja Je moet het ook wel goed doen he, is ook wat prettiger voor het dier dan tig keer een pieper of waterstaal naar je giegel gericht te krijgen.
Bij mn buren werkt het ook prima, mijn buurvrouw heeft 7 katten, ik twee en dan heb ik het nog niet over de buren daarnaast.

Weet niet hoe ver jij kan gooien en goed jij kan mikken op grote afstand maar mij lukt het niet eens om te proberen iets te gooien. Voor die tijd zijn ze allang verdwenen, de tuin is gewoon te groot daarvoor.
Als ze de buitendeur hier horen zijn ze weg, ook omdat ze weten dat er dan een koppel honden op ze af komt rennen. Knipoog

Waterstraal is me wel gelukt, maar zoals ik al zei dat heeft maar heel kort geholpen. Binnen een half uur was meneer er weer.
Helaas kan ik niet hele dagen op de loer gaan staan, heb ook nog andere dingen te doen en dat hebben ze feilloos in de gaten.