Chiqa schreef:Sommige opmerkingen hier vind ik echt triest, waarom mag een kat niet buitenlopen?
Wij hebben ook een vollaire gehad, met kostbare vogels kippen en konijnen.
Heel simpel, als er een kat in het gaas hing ging er de eerste keer een emmer water overheen,
of van een afstandje een tuinslang aan.
Mocht dat niet helpen kregen ze een aardappel tegen hun giegel, wij hadden nooit een kattenprobleem
dus ik snap niet waarom sommige mensen zo moeilijk doen dat mensen asociaal zijn hun katten buiten te laten,
beetje omgekeerde wereld.
Fijn dat dat bij jou hielp, was het hier maar zo simpel.
Vreemd genoeg wachten de katten hier nooit tot ik op gooiafstand ben, het is me een paar keer gelukt om de tuinslang erop te zetten maar toen was diezelfde kat binnen een half uur terug.
Ze hebben heel goed door dat als wij binnen zitten zij veel eerder weg kunnen komen dan dat wij bij hun kunnen komen. Tuin is behoorlijk groot.
En ik vind het de omgekeerde wereld dat ik overlast moet ondervinden van andermans huisdieren.
Wat zouden jullie zeggen als jullie buren honden hadden die overlast zouden veroorzaken door blaffen/janken? Zouden jullie het fijn vinden als de buren dan zouden zeggen: isoleer je huis maar of doe oordopjes in?
Edit nog even een ander voorbeeld: Mijn ouders hadden buren met een klein kind wat enorm allergisch was voor katten. Was bloedheet dus slaapkamerraam van dat kind stond open. Kat van overburen via schuurdak zijn slaapkamer ingelopen en bij hem in bed gekropen. Kind is bijna gestikt.
Reactie van overburen: Dan hou je het raam toch dicht of koop een hor.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 10-11-08 17:52, in het totaal 1 keer bewerkt