met mijn kitten naar de dierenarts.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ninaricci85

Re: met mijn kitten naar de dierenarts.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 23:43

pompom schreef:
Je hebt de hond 1 week en nu al moet deze weer weg.....
Je hebt een vermoeden maar weet niet eens zeker of deze een van je poezen iets heeft gedaan.
Investeer meer tijd om je hond en katten aan elkaar te laten wennen of had nagedacht.
Bah hoe onrespectvol tegen over een dier,ik gooi de hond wel in de logeerkamer.

ik wist bij je voorsteltopic al hoe het zou verlopen,had enkel gedacht dat er meer dan een dag tussen zou zitten Boos!

de hond heb ik al een paar maanden. die heb ik gekregen toen ik nog in t ggz zat. ik woon sinds een week in mijn eigen huis en daarom heb ik het nog niet eerder kunnen proberen met de katten erbij. nu duidelijk?en als jij een betere oplossing hebt dan de hond voor een paar uurtjes in de logeerkamer te zetten dan hoor ik t graag, maar ik doe wat in belang is van beide partijen.
Laatst bijgewerkt door ninaricci85 op 09-11-08 23:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 23:44

Hoi hoi, als je hond dit bij je kitten had gedaan, dan had je het 1. wel gezien en gemerkt en 2. dan was dit abces nooit zo ontstaan...abcessen ontstaan volgens mij vooral doordat er een heel klein gaat door de huid heen geprikt wordt (nageltjes bijna altijd) en omdat het zo klein is, is het ook vrijwel meteen dicht. Tel hierbij op dat er nogal wat vuil onder nageltjes zit....

Met je hond samenlaten lijkt me nog steeds geen probleem hoor. Je kan tijdelijk kijken of je het voer zo kan zetten dat Sanne (hond toch?) er niet bij kan of toch gewoon even geen voer neerzetten als je er niet bent. Het klinkt echt alsof dit een tijdelijk iets is...voeren naast elkaar is leuk, maar niet altijd heel realistisch, er zijn zelfs genoeg katten waarmee je dat ondelring al niet kan doen.

Zoals jij het beschrijft is het alleen met eten dat ze wat pinnig wordt, verder niet. Het lijkt mij overduidelijk dat Sanne tot dusverre alleen waarschuwingen heeft uitgedeeld, en kennelijk toch nog niet duidelijk genoeg...heb je katten onderling wel es de dienst zien uitmaken? DAT gaat pas onaardig...

Ook ik denk dat het wel goed kan komen....dit soort dingen hebben even tijd nodig....hoe vaak ik al niet gedacht heb met mijn dieren (kat, konijn, paard/pony): dit komt NOOIT goed...en ja hoor, weekje later liggen ze bij wijze van bij elkaar te slapen.

Ik zou er even rustig nog een paar nachtjes over slapen...zorg dat Sanne ook haar aandacht krijgt en niet jaloers wordt (ook al klinkt ze niet zo) en kijk even wat er gebeurt...het zou zonde zijn als je je nieuw-gevonden vriendin weg moet doen...

En een abces is even pijnlijk, maar zodra het knapt (mijn dierenartsen zeggen altijd het zelf te laten knappen en er niets aan te doen tot het open is (en daarna de adviezen van hierboven volgen Knipoog) Het is gewoon even vervelend....maar houd er ook rekening mee dat niet elke kat een bikkel is...mijn kat toont nooit wat voor hij openklapt, ja hij slaapt meer...andere katten piepen wat eerder...ze hebben allebei pijn, maar zodra het open is, is het over...vieze derrie, maar bij mij altijd grote opluchting...

Hoe het ook gaat allemaal...succes ermee!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 23:45

hij had waarschijnlijk het hondenvoer ook niet naast het kattenvoer staan,heb je vertelt wat het probleem was?
Lees je ook de raad hier?heb je geen tafel of iets anders "hoogs" waar het kattenvoer op kan staan,ik begrijp niet dat dit nu echt niet op te lossen is.....misschien ligt het aan mij...

lonneke bezint eer ge begint...

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 23:47

Je kan ook zonder aparte ruimtes de kat en de hond apart voeren! Bakjes naast elkaar zetten is gewoon treiteren naar de hond toe in dit geval!

Bakjes van de katten aan de ene kant van de kamer (of iig ergens waar de hond nooit komt) en de hond bakjes van de grond in de keuken (of daar waar je katten niet vaak/nooit komen).

Probeeer het in ieder geval eens. Je hond 'valt' aan (en dat is gewoon zijn eigen ding beschermen) en je probeert het niet eens op te lossen, maar wil gelijk de hond de deur uit hebben onder het mom van hij kan niet samen met katten. Waarom gaat het normaal wel goed dan? ALs een hond niet met katten kan dan jaagt de hond je katten de hele dag het huis door en niet alleen als je kat in de buurt komt van het eten van je hond Lachen.

Nogmaals: zorg dat de katten je hond niet kunnen treiteren! En je helpt ze niet echt mee door de bakjes naast elkaar te laten staan (logisch dat een kat dan nog iets oploopt Knipoog )

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 23:47

ik zal mijn best doen om een goede oplossing te bedenken. ik ben echt wel gek van sanne. misschien reageer ik zo omdat ik in paniek ben. ik heb duidelijk gezien wat sanne vanavond bij mijn andere kitten heeft gedaan, daar ontkwam ik niet aan. ik snap jullie reacties, maar bedenk ook dat ik hier ook niet veel aan kan doen. ik zal al jullie tips gaa uitproberen, voor zover als dat mogenlijk is.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 23:49

lonneke schreef:
ik zal mijn best doen om een goede oplossing te bedenken. ik ben echt wel gek van sanne. misschien reageer ik zo omdat ik in paniek ben. ik heb duidelijk gezien wat sanne vanavond bij mijn andere kitten heeft gedaan, daar ontkwam ik niet aan. ik snap jullie reacties, maar bedenk ook dat ik hier ook niet veel aan kan doen. ik zal al jullie tips gaa uitproberen, voor zover als dat mogenlijk is.

Dat kan je wel!

Staan de bakjes nu al gescheiden? Dat is wat je nu (en dan ook echt NU) moet doen! En kijk dan maar eens hoe het loopt! Dan hebben je katten niks te zoeken bij de bakjes van je hond en andersom Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 23:51

heeft die kat ook wonden? nee.. echt, als de hond de kat kwaad wou doen, had die nu bloedende wonden.. de hond waarschuwt, dat doen alle honden tegen andere dieren/mensen die lager in rang staan Lachen heb je een bijkeuken wasmachine?
ik zou als ik jou was ook de hond 2 keer per dag eten geven, hoeveel eten krijgt ze nu?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 23:52

o.k zo ken ik je weer!niet zo snel opgeven!
gewoon een paar tips opvolgen die met het voeren te maken hebben en het komt gewoon goed.
het probleem met dieren is dat je er verantwoordelijk voor bent tot hun dood,het zijn geen oude schoenen die je weggooit als ze niet lekker meer zitten...

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 23:52

ik heb de bakjes van de kat nu op t aanrecht staan. maar eigenlijk wil ik dit niet hebben omdat ik het niet echt fris vind al die kattenharen op een aanrecht waar eten bereid word. dus eigenlijk vind ik dat een slechte optie. iemand nog andere tips? de hond krijgt nu gewoon een halve voerbak vol. hoeveel dat precies is zou ik niet weten. ik zal in elk geval proberen een oplossing te vinden die voor iedereen goed is.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 23:53

lonneke schreef:
ik heb de bakjes van de kat nu op t aanrecht staan. maar eigenlijk wil ik dit niet hebben omdat ik het niet echt fris vind al die kattenharen op een aanrecht waar eten bereid word. dus eigenlijk vind ik dat een slechte optie. iemand nog andere tips? de hond krijgt nu gewoon een halve voerbak vol. hoeveel dat precies is zou ik niet weten. ik zal in elk geval proberen een oplossing te vinden die voor iedereen goed is.

Is ook een slechte oplossing imo. Ze zijn nu nog steeds bij elkaar in 1 ruimte (wat heet, op 1 vierkante meter waarschijnlijk) aan het eten en ze moeten dus langs elkaar/bij elkaar zijn in het eten. Zet die bakjes toch eens aan de andere eind van de kamer Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 23:54

die hebben we genoeg gegeven, op de wasmachine bijv. een andere tafel waar je niet aan eet, dat soort plekjes..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 23:55

zap schreef:
lonneke schreef:

Is ook een slechte oplossing imo. Ze zijn nu nog steeds bij elkaar in 1 ruimte (wat heet, op 1 vierkante meter waarschijnlijk) aan het eten en ze moeten dus langs elkaar/bij elkaar zijn in het eten. Zet die bakjes toch eens aan de andere eind van de kamer Lachen

als ze ruim langs elkaar kunnen lopen is dat geen probleem lijkt mij.. wij hebben 2 honden, de ene krijgt in de kamer eten, de ander in de keuken, ook de katten krijgen eten in de keuken.. zolang ze elkaar kunnen ontwijken is het geen probleem

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 23:58

Maar als je nu weet dat het eten van de hond heilig is en je het echt op wilt lossen, dan zorg je er toch voor dat ze zo min mogelijk met elkaar te maken krijgen met eten?

Je kan het wel weer rustig aan afbouwen, maar de ene op het aanrecht zetten en de ander voor het aanrecht is imo vragen om problemen.

Helemaal in de beginfase zou ik het zekere voor het onzekere nemen en duidelijk afstand creeeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 00:00

zap schreef:
Maar als je nu weet dat het eten van de hond heilig is en je het echt op wilt lossen, dan zorg je er toch voor dat ze zo min mogelijk met elkaar te maken krijgen met eten?

Je kan het wel weer rustig aan afbouwen, maar de ene op het aanrecht zetten en de ander voor het aanrecht is imo vragen om problemen.

Helemaal in de beginfase zou ik het zekere voor het onzekere nemen en duidelijk afstand creeeren.

dat is idd niet handig, maar als je het eten zo neer zet dat de katten er ruim omheen kunnen dan zal het wel wat meevallen, de hond waarschuwde alleen om zijn eigen eten te beschermen omdat de katten er vlak naast zaten..

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 00:01

lonneke schreef:

Is ook een slechte oplossing imo. Ze zijn nu nog steeds bij elkaar in 1 ruimte (wat heet, op 1 vierkante meter waarschijnlijk) aan het eten en ze moeten dus langs elkaar/bij elkaar zijn in het eten. Zet die bakjes toch eens aan de andere eind van de kamer Lachen[/quote]

als ze ruim langs elkaar kunnen lopen is dat geen probleem lijkt mij.. wij hebben 2 honden, de ene krijgt in de kamer eten, de ander in de keuken, ook de katten krijgen eten in de keuken.. zolang ze elkaar kunnen ontwijken is het geen probleem[/quote]
nogmaals, ik heb een OPEN keuken. en ik heb geen tafel over waar de bakjes op zouden kunnen. op de wachmachine kan niet want ik heb wasmachine en droger op elkaar staan en daar kunne ze echt niet op komen. zucht... ik begrijp jullie goede bedoelingen maar schiet er nog niet veel mee op.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 00:02

oehh ik zie dat ik niet weet hoe ik met de quote moet omgaan. mijn excuses daarvoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 00:03

en een kast? heb je die niet? ze kunnen vrij hoog springen dus als je een kast in de kamer hebt kan dat ook een oplossing zijn.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 00:04

Het maakt toch helemaal niet uit of je een open keuken hebt of iets dergelijks?? Al bestaat je hele huis uit 1 kamer, vind ik geen excuus om dit niet te kunnen oplossen

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 00:06

als het een dichte keuken was geweest had ik daar de een en in de huiskamer de ander kunne laten eten. dat was wat ik met die open keuken bedoelde. dat ze nu toch nog met elkaar in 1 ruimte zijn. en nee, ik heb geen kast in mijn huiskamer waar ik ze zou kunnen voeren. ja een televisiekast maar die is ook niet zo geschikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 00:08

nee, dat is niet handig nee, en de optie om de hond in de logeerkamer of gang te laten eten?

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 00:13

ja, dat ga ik wel proberen. ik ga zoizo over op 2 keer per dag eten geven ipv de hele dag door. dat scheelt denk ik al een stuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 00:14

dat denk ik ook idd. zo kan je er bij blijven als ze eet, en de katten letterlijk even buiten de deur houden.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 00:15

allemaal bedankt voor het meedenken. ik hoop dat ik het goed kan oplossen zonder dat sanne of de poezen daar de dupe van zijn.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 00:34

De afgelopen maand hebben 2 van onze katten allebei een ontsteking aan de kop gehad (waarschijnlijk buiten gevochten). Antibiotica hielp gelukkig goed. De 1e dagen waren ze nog wat lusteloos, maar daarna ging het al stukken beter (zwelling die nog overbleef nadat de dierenarts de pus eruit had laten lopen verdeween ook na de 1e dag antibiotica). Hoe gaat het nu met de kleine?

Je zegt Sanne nog maar een week samen met de katten te hebben. Misschien moet ze nog wennen aan het idee dat er andere dieren in huis zijn die wel interesse hebben in haar eten terwijl de kat die bij haar vorige eigenaar woonde dat niet had? Ik zou het nog even aankijken. Je zou ze aan 2 kanten van de kamer eten kunnen geven. De een aan de keukenkant, de andere aan de tegenovergestelde kant van de ruimte. Ik weet niet hoe jouw appartement er uit ziet, dus kan daar verder weinig over zeggen. Als dat niet mogelijk is, is 2 tot eventueel 3x op een dag voeren een goede oplossing. Ik denk dat de katten daarbij ook de tijd niet hebben om nog veel rond haar te hangen als ze eet. Maar je zou daarbij wel de afstand tussen de voerbakken moeten verbreden, anders zal ze zo blijven reageren als de katten vlak naast haar eten (Sanne denkt: heeft ze 'eindelijk' te eten, zitten die mormels nog op haar voer te azen).
Aan de andere kant ken ik een aantal katten die bij honden in huis wonen en ook gewoon hondenvoer eten. Ik weet niet of jouw kittens dat ook doen, maar als de hond voedselagressie vertoont tegenover de katten (doet ze dat ook bij jou?) is dat wel een slechte combinatie. Ook omdat je al zei dat ze al gromde als ze in de buurt kwamen en ze was aan het eten.
Maar als ze niet van haar eten eten, moet ze dat nog even doorkrijgen Pling
Misschien woon je voor de hond en de katten wel in een 'te kleine' ruimte, vanuit de ogen van de hond gezien en vind ze het wat druk in haar directe omgeving, wat ze op deze manier dus in agressie uit.

Ik zou het nog een maandje of wat bekijken, maar als het echt niet gaat is de beste oplossing inderdaad zoeken naar een beter tehuis.
Ik zie een aantal berichten staan met "niet weer", ik ken jouw geschiedenis met dieren niet, maar dat is gewoon ook een keus die ik zelf zou maken als ik merk dat een hond en een kat niet samen kunnen. Ik begrijp heel goed dat je flink geschrokken bent! Maar nogmaals, dat is niet zomaar een overhaaste beslissing die je meteen moet maken. Ik zou eerst zoveelmogelijk dingen proberen voordat je een ander huis zoekt voor Sanne.
Succes iig en beterschap met de kleine Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 08:10

Maar Lonneke had je dit niet van te voren kunnen bedenken, je wist toch hoe de indeling van je huis was? Verward Dat het samen eten een probleem zou kunnen gaan opgeven??