Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nikki__ schreef:Er zijn mensen die beweren dat er in ALLE asiels in NL geen een hond zat die ze aansprak. He lijkt me sterk hoor... volgens mij als je echt allee asiels af gaat, kom je echt wel de ware tegen!
Nikki__ schreef:Er zijn mensen die beweren dat er in ALLE asiels in NL geen een hond zat die ze aansprak. He lijkt me sterk hoor... volgens mij als je echt allee asiels af gaat, kom je echt wel de ware tegen!
Puppetje schreef:Toen zagen we op marktplaats een foto van een Spaanse hond en werden op slag verliefd. Na een maand is Vito (toen Viejo) bij ons in huis gekomen en hij is geweldig. Hij is al behoorlijk op leeftijd maar ik hoop dat hij toch nog een mooie tijd bij ons heeft. Viejo/Vito zou binnen een week afgemaakt worden, omdat hij wegens zijn leeftijd toch niet meer geadopteerd zou worden en het asiel overvol zat.
Puppetje schreef:Zo gaat het helaas in de meeste asielen in het buitenland. Oude honden en degene die weinig kans hebben op adoptie gaan het eerste als het vol zit. Hij is nu 2 jaar bij ons en toen hij kwam is hij geschat op ongeveer 10 a 11 jaar.
Arizona schreef:Ik heb 3 honden uit het buitenland.
Ik had ze ook bij een fokker vandaan kunnen halen, waren de tegenstanders dan ook 'tegen' geweest?
BraveSpots schreef:Ik snap niet waarom ik volgens jullie geen hond zou mogen halen in het buitenland als ik dat zou willen. Dat is toch mijn eigen keuze? Ik vind het niet aan een ander om te beoordelen wat wel of niet mag.
Persoonlijk vind ik het heel belangrijk buiten de landsgrenzen te kijken naar de ellende van de dieren. Als een ander liever in Nederland/België een hondje haalt, prima hoor. Maar voor mij persoonlijk is dat niet genoeg.
En helpen aan een betere omstandigheden in het buitenland is imo niet een brrodfokpuppy te kopen die zielig is, maar wel een hond kopen bij een goede(!) stichting die in de eerste plaats vooral daar plaatselijk hulp wil bieden, niet massaal honden naar Nederland/België wilt halen.
Puppetje schreef:Ik heb geprobeerd om een hond uit een Nederlands asiel te halen, maar werd niet altijd even netjes behandeld. Wilde graag wat informatie over 3 honden om zo een keuze te kunnen maken, maar die konden ze niet geven. Ze zouden me wel terugbellen, je voelt hem al aankomen, ze moeten nog bellen.
Toen zagen we op marktplaats een foto van een Spaanse hond en werden op slag verliefd. Na een maand is Vito (toen Viejo) bij ons in huis gekomen en hij is geweldig. Hij is al behoorlijk op leeftijd maar ik hoop dat hij toch nog een mooie tijd bij ons heeft. Viejo/Vito zou binnen een week afgemaakt worden, omdat hij wegens zijn leeftijd toch niet meer geadopteerd zou worden en het asiel overvol zat. Er werd bij verteld dat hij wel extreem angstig was en dat we daar dan wel rekening mee moesten houden. Ons gevoel was eigenlijk heel simpel, als het niet goed kot met hem heeft hij in ieder geval een kans gehad en kan hij op een humane manier aan zijn einde komen. Gelukkig heeft hij zich goed aangepast en is het een schat van een hond.
Arizona schreef:Hoezo andere doelgroep? Een hond is een hond.