Tips gevraagd Hond en katten gaan niet samen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Tips gevraagd Hond en katten gaan niet samen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 20:19

Branca schreef:
Ik zou de vriend wegdoen Knipoog

Ik dacht het alleen maar, jij zegt het Haha! Toch bizar dat TS drie lieve dieren weg moet doen waar ze een hele geschiedenis mee heeft, en hij zn onopgevoede hond houden mag Verward
Ik weet zeker dat ze hier ontzettend veel spijt van gaat krijgen, of een knagend schuldgevoel. Straks lukt het samenwonen niet zoals je mss gehoopt had, en heb jij je dieren weggedaan.
Dit ga je je vriend hoe dan ook kwalijk nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 20:21

je doet het dus niet omdat zijn hond druk is en op de katten springt?

had hetzelfde probleem alleen ik had de hond en mijn vriend de kat.

ik heb een amerikaanse stafford en hij sprong ook op de kat en die heeft hem zo hard gekrabbeld dat de hond het nooit meer heeft gedaan!

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 14:42

Had een heel verhaal getikt maar ik heb eigenlijk niet zo veel zin meer om uitgebreid te reageren.
Ik heb mijn keus gemaakt en helaas is het zo dat mensen het vaak niet met elkaar eens zijn op dit gebied.
Trek je eigen conclusie in dit verhaal want met sommige mensen zal ik het toch niet eens worden hier Lachen
De katten hebben een goed huis, en dat lijkt me het belangrijkste.
Toch nog iedereen bedankt voor het reageren, sommige reacties waren minder leuk maargoed, dat houd je toch altijd op het internet.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 15:36

Ik kan me voorstellen dat het een hele moeilijke beslissing is geweest voor je. Fijn dat je zo'n super huisje hebt gevonden voor je katten en dat ze lekker bij elkaar kunnen blijven.
Jij kan zelf het beste de situatie beoordelen, jij kent de hond en de katten. En als je er zelf geen vertrouwen in hebt zal het ook niet werken denk ik.
Wij hebben thuis ook altijd honden en katten samen gehad, gelukkig zonder al te veel problemen. Maar ik heb hier ook een kat gehad die absoluut niet aan de hond kon wennen, ook al negeerde deze hem volkomen.
Op dit moment heb ik een hond van 2 jaar die ook erg lomp wil spelen met de katten. Gelukkig slaan mijn katten flink van zich af omdat ze niet bang zijn van honden. Maar mijn hond vertrouw ik ook absoluut niet alleen met de katten. Dus als ik er niet ben zitten ze altijd apart.
Wat ik wil zeggen: vaak gaat het goed, maar niet altijd. Als jij achter je beslissing staat, dan denk ik dat je de juiste keuze hebt gemaakt.
Veel geluk met het samenwonen met je vriend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 17:29

Jordy schreef:
sommige reacties waren minder leuk maargoed,

Oja en welke zijn dat dan?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 01:07

Daar ben ik ook wel heel benieuwd naar Lachen

Ik denk dat de meeste mensen hier heel oprecht (en naar hun eigen gevoel) hebben gereageerd en voor iedereen ligt de drempel ergens anders om z'n dieren weg te doen.

Maar zoals ik in mijn eerdere post ook al zei ga ik daar niet te inhoudelijk op in, want ik denk dat je mijn mening ook als 'minder leuk' zou zien Lachen

Succes met samenwonen!

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 01:32

Hond niet weg doen, katten niet weg doen... en tja hond hoort bij vriend, dus vriendlief mag ook blijven.

Ik had 2 katten, konden niet samen. Dus 1 kat is teruggegaan naar mijn moeder.
Toen een onopgevoede asielhond gehaald(kleintje, doch erg vel en zware adhd) Zelfde dag bij kat gezet, hoop geblaas van poeslief. Heeft hem een paar beste rammen verkocht, en het was klaar. Kat was de baas. Binnen een paar week speelde ze samen.

Hond ook mee naar mams die 6 katten heeft. Zelfde verhaal. Hond meegesleurt. Er tussen gezet, meteen los. Beest ging als een debiel door het huis en de tuin rennen... katten keken zeer minderwaardig naar hem.... En als hij langs kwam kreeg hij van welke kat ook een ram op zijn bek..... hond wou graag spelen, maar de poezels absoluut niet. Na een paar beste krassen op zijn neus was het klaar....
Hond wou niet meer spelen...

Papslief heeft 1 kat(10 kg) als de dood voor de hond. Maar ja dier had in 12 jaar nog nooit een ander dier op 4 poten in huis gezien.
Hond negeerde hem, en nou is het klaar. kat vind het allemaal prima, maar speelt of ligt niet bij hem.
Echter vanavond heeft hondlief een beste tik gehad. We kwamen terug van wandeling en hond was drijfnat. Kat zat binnen en hondlief stond naast de kat en schut zich eens even lekker uit. Daar was poeslief NIET van gedient.

De staartloze kat van mijn zus, die lichterlijk ontspoort is wil niks anders dan met hem spelen. Alleen gaat zij zich overal verstoppen en springt dan bovenop de hond, die zich natuurlijk de pleuris schrikt en elke keer al jankend bij ons komt zitten( en dan moet je het smoelwerk van die kat zien, arrogant en voldaan van haar actie).

Al met al 9 katten die zelden tot nooit een hond zien... die zich allemaal prima hebben aangepast.
De hond heeft zijn eerste jaren in een kamer gewoont en ook nog nooit een kat gezien.
Hij is altijd speels, hij wil met alles en iedereen spelen..... maar niet de katten.

Wat je kunt doen om de dieren aan elkaar te laten wennen.
- Zorg dat de hond de meeste energie kwijt raakt in bezigheden buitenshuis. Denk aan wandelen, fietsen, cursus, behendigheid enz enz.

- Hond eerst op de gang. Katten in de woonkamer. Wees crea met kippengaas en maak daar een tussendeur van. Zo kunnen de poezels wel naar de hond kijken/ruiken maar ze kunnen niet bij elkaar.

- Als dat allemaal goed gaat. hond vastzetten aan bv. tafel, haak in de muur enz enz. en laat hem vast. Bot of wat ander lekkers erbij. en dan weer op de gang als jullie er niet bij zijn.

- Gaat dat allemaal goed. Laat dan de hond eens los(nadat hij een flinke wandeling o.i.d. heeft gemaakt). Je zou voor de extra veiligheid de hond een muilkorf om kunnen doen zodat, mocht hij toch achter de katten aan gaan, hij ze niet kan pakken.

- Mocht dit allemaal nog niet helpen. Dan een cursusleider die desgewenst gedragsdeskundige is uitnodigen om de situatie eens te bekijken. Die kan misschien beter zien wat de hond van plan is met de katten. Is het enkel spelen? Of ziet hij ze als lunch? Wellicht hyrachie bepalen?

Aangezien het een grote hond is(en jong) zou ik ze als jullie er niet bij zijn de honden en katten niet bij elkaar laten. Bv. hond in de gang of keuken met een zooi speeltjes en een bot(kong)

En als het dan allemaal nog niet werkt, kun je altijd nog een leuk kattenliefhebber zoeken.

succes ermee!

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 11:38

Smokey... goeie, uitgebreide tips etc.. maar heeft geen zin meer. Beestjes zijn al weg. Verdrietig

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 11:55

ik denk dat ts een goede oplossing heeft gezocht voor de katten....ik zou als ik haar was wel contact houden met de mensen,je weet maar nooit,er zijn genoeg mensen die na drie dagen denken....toch wel veel werk,we doen ze maar weer weg.
verder denk ik dat het moeilijk is een beschrijving te geven van hoe de hond met de katten omgaat,ts heeft het verschillende keren gezien en daaruit de conclusie getrokken dat het niet ging.
Soms zie je dingen en dan denk je ...dat gaat niet goedkomen,intuitie misschien?
Helemaal wat betreft het katje Tyler,zou ik het misschien ook niet aandurven.(alleen ik was dan niet gaan samenwonen,want samenwonen is ook niet alles...)

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 13:12

o daar had ik overheen gelezen...

met een beetje geduld en training hadden de dieren prima samen door 1 deur gekunt