Hondenkenners Help!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hondenkenners Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 09:18

HBVisser schreef:
Maar als deze fokker volgens de regels van de rasvereniging fokt en een kostbare reu heeft, hoe kan het dan dat hij teefjes mag dekken die niet ingeent zijn tegen kennelhoest? Het spijt me, maar dat vind ik nogal nalatig. Nou ja, de fokker heeft dus ook weer iets geleerd en jullie ook. Voortaan je teef twee weken voor de dekking in laten enten tegen kennelhoest.

Het is echt onzinnig een hond te enten voor kennelhoest.
Volwassen dieren worden er niet eens echt ziek van (behalve de soorten met ingedeukte neus, zeg maar), en wat de pups betreft: er bestaan zoveel varianten dat het niet zinvol is te enten, omdat het een combinatie is van virussen (als ik het goed begrepen heb) die kennelhoest veroorzaakt.
Bovendien kun je niet onbeperkt enten; er worden toch ziekteverwekkers in het lichaam gespoten, en het lichaam van de pup is al zo druk antilichamen aan te maken, dat een enting waarvan je niet eens zeker weet of het de juiste ziekteverwekkers zijn (het zijn elk jaar weer andere virussen) volkomen zinloos is. En vergeet niet dat het lichaam van een pup bij lange na niet zo sterk is, als dat van een volwassen hond.
Bovendien, als de weerstand voldoende is, en de hond is goed gezond, en goed in conditie, zal de hond ook zonder entingen voldoende antilichamen aanmaken, en alleen wat last krijgen bij direct contact, zoals de teef van TS. 2 weken voor dekking enten is zonder meer waanzin, om reden wat paafke ook zegt: ze kunnen er dan juist ziek van worden.
Bovendien werkt de enting idd maar een half jaar, en dat is omdat het elk voorjaar en najaar weer nieuwe ziekteverwekkers zijn.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 10:34

Dus als ik je goed begrijp, kun je het een beetje vergelijken met de griep Yamcha? Ik ben niet helemaal thuis in kennelhoest namelijk Bloos Haha! Maar griep is ook een virus die zich constant aanpast, ze maken er elk jaar een vaccin voor, maar of die dan werkt is de vraag. Daarbij gaat de griep ook heel de wereld rond, maar lang niet iedereen die ook daadwerkelijk de griep krijgt.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 11:12

ik heb niet alles gevolgd. Maar 1 ding weet ik wel ondanks dat je hond geent is tegen kennelhoest kan het dier het alsnog oplopen!!

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 14:06

Mijn hondje uit Singapore heeft het gehad en de dierenarts in Singapore zei dat ze er wel degelijk blijvende schade aan over kunnen houden als je er niets aan doet.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 19:49

HBVisser schreef:
Ik haal die wijsheid van de fokkers die zijn aangesloten bij de rasvereniging van de Bullmastiff. Ik heb er enkele gesproken en deze fokkers laten hun reu geen teef dekken die niet geent is.

Dat is dan een afspraak binnen de BM vereniging. Niet elke rasvereniging stelt deze verplichting.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 20:04

Ik begrijp nu ook waarom, vanwege de kortere snuit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 20:06

je hond kan kennelhoest krijgen, het is heel erg besmettelijk en zelfs dodelijk voor jonge/ oude honden die niet meer zo lekker in hun vel zitten als je snapt wat ik bedoel, gelukkig is kennelhoest best makkelijk te bestrijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 23:22

XoNo schreef:
Dus als ik je goed begrijp, kun je het een beetje vergelijken met de griep Yamcha? Ik ben niet helemaal thuis in kennelhoest namelijk Bloos Haha! Maar griep is ook een virus die zich constant aanpast, ze maken er elk jaar een vaccin voor, maar of die dan werkt is de vraag. Daarbij gaat de griep ook heel de wereld rond, maar lang niet iedereen die ook daadwerkelijk de griep krijgt.

Exact Ja
Griep kán gevaarlijk zijn, maar is in de meeste gevallen heel onschuldig.
Je gaat geen volkomen gezonde mensen inenten tegen griep, hun lichaam heeft geen hulp nodig. En als je lichaam het zelf aankan, is dat altijd beter, dan met hulp van een enting. (ik meld met enige trots dat ik inmiddels immuun ben voor een aantal vormen van griep)
Oudere mensen krijgen wel een griepprik, omdat het voor hen wel degelijk gevaarlijk kan zijn, het lichaam reageert lang zo snel en adequaat niet meer.
HBVisser schreef:
Ik begrijp nu ook waarom, vanwege de kortere snuit.

Precies OK dan!