Gaat mijn hond dood?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Thats_Me

Re: Gaat mijn hond dood?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 19:56

Watten geven Nagelbijten / Gniffelen nee je moet een hond nooit iets voeren wat iets is wat niet kan verteren. Dan kun je veel beter ontbijtkoek geven Lachen

Maar goed daar heeft TS nu niets aan. Hoe is de conditie van je hond op dit moment? Dan bedoel ik wat is het gedrag en hoe zien de slijmvliezen (in de bek) eruit. Is dat mooi roze? kan ook zijn dat dit zwart is dan kun je even bij het oog kijken of het daar roze is Lachen

Verder is 80 Km ver. Daar ben je ook niet zomaar. Als je hond verder "normaal" is. Dan kun je rustig op zoek gaan naar iemand die jullie kan brengen en/of op je moeder wachten.

Is ze wel anders dan normaal en gaat het echt slecht dan moet je, je afvragen of ze die 80Km wel gaat halen. In dat geval kun je het beste de dierenarts bellen voor advies hoe je haar stabiel kunt krijgen voor vervoer Lachen
Laatst bijgewerkt door Thats_Me op 29-10-08 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt

blokje

Kijk eens naar zijn tantvlees hoe ziet dat er uit wit, blauw, mooi roze???

Drinkt hij nog Eet hij nog?
Is hij nog actief is zijn buik aan 1 kant dikker als aan de andere kant?

Limanade

KiWiKo schreef:
WAT kan ze in hemelsnaam doen dan? Ze kan toch geen kant op???? het enige wat ze kan doen is ervoor zorgen dat die hond zo comfortabel mogelijk is nu....... En hopen dat de Dierenarts op korte termijn wel tijd heeft om langs te komen......

Er is niks, maar dan ook niks wat ze nu kan doen...........

Laat je niet gekmaken hoor TS, je kan je beter zorgen maken om de hond en die goed verzorgen dan je zorgen maken om mensen die niet begrijpen dat het bij jou niet is zoals het bij hun in het durp is en daar verantwoording aan afleggen.........

Beterschap, sterkte....... en ik duim dat de dierenarts snel langs kan komen

ts kan niet daar de DA ipv andersom Knipoog

blokje

Chiqa schreef:
Wat heeft dit met paatdenpraat te maken Verward Ik tem wel even.

Bizar hoor dat je helemaal geen vervoer kan regelen, hoe moet dat nu als
jezelf iets komt te mankeren of je andere familieleden? Sigaar

112 ???? duhu men help haar of zeg niets

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 19:57

weet de dieranarts dat je er aan komt?
misschien is het handig dat je, zodra je moeder thuis is, meteen weg rijd. dat de da hiervan op de hoogte is en tijd maakt voor je. dat je ook niet nog een uur in de wacht ruimte hoeft te zitten.
scheelt alleen maar tijd.

Bafizabu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 19:57

Chiqa schreef:
Wat heeft dit met paatdenpraat te maken Verward Ik tem wel even.

Bizar hoor dat je helemaal geen vervoer kan regelen, hoe moet dat nu als
jezelf iets komt te mankeren of je andere familieleden? Sigaar

Omdat ik nog niet overal een topic kan openen.

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 19:57

Ik bedoelde het ook echt niet neerbuigend hoor. Ik begrijp absoluut dat zij het beste voor haar dieren voor heeft! Ik zou het zelf alleen verschrikkelijk vinden als mij dit zou gebeuren en je zelf niets zou kunnen doen.. Als zij zichzelf niet zou kunnen helpen, kunnen wij haar al helemaal niet helpen Knipoog Heel veel succes en sterkte en ik hoop dat hij er goed vanaf komt.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 19:58

Thats_Me schreef:
Watten geven Nagelbijten / Gniffelen nee je moet een hond nooit iets voeren wat iets is wat niet kan verteren. Dan kun je veel beter ontbijtkoek geven Lachen

juist omdat ontbijtkoek verteerd, gaat het niet goed om de scherpe stukken zitten Knipoog en dat doen watten dus wel Knipoog
geloof me, dit is echt geen grapje hoor Haha!

Bafizabu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 19:58

lijntje87 schreef:
weet de dieranarts dat je er aan komt?
misschien is het handig dat je, zodra je moeder thuis is, meteen weg rijd. dat de da hiervan op de hoogte is en tijd maakt voor je. dat je ook niet nog een uur in de wacht ruimte hoeft te zitten.
scheelt alleen maar tijd.

We kunnen gelijk geholpen worden.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 19:58

Bafizabu@ Hoe zijn is zijn tantvlees??? kleur?

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 19:59

Waar is je hond nu ligt die in de mand merk je dat hij last heeft Huilen

KiWiKo

LimaMambo schreef:
ts kan niet daar de DA ipv andersom Knipoog

Bafizabu schreef:
Hij heeft gisteren een volle bord kippenbotten op gegeten. En vandaag poepte hij bloed. Ik heb de dierenarts al gebeld, maar ik kan door omstandigheden niet langskomen. Huilen Ik woon in Zweden, en hier heb je geen dierenambulance. En ik heb zelf geen auto.

Ik lees iets anders Knipoog

Thats_Me

LimaMambo schreef:
Thats_Me schreef:

juist omdat ontbijtkoek verteerd, gaat het niet goed om de scherpe stukken zitten Knipoog en dat doen watten dus wel Knipoog
geloof me, dit is echt geen grapje hoor Haha!

Ik lees het ook niet als grapje hoor. Maar het wordt écht afgeraden dat moet je echt niet geven aan een hond of welk ander dier dan ook Nagelbijten / Gniffelen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 20:00

Wat je kan doen IN OVERLEG met de dierenarts is glijmiddel naar binnen gieten....... parafine, slaolie maakt niet uit als het maar glad wordt

Bafizabu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 20:00

N_fotografie schreef:
Ik bedoelde het ook echt niet neerbuigend hoor. Ik begrijp absoluut dat zij het beste voor haar dieren voor heeft! Ik zou het zelf alleen verschrikkelijk vinden als mij dit zou gebeuren en je zelf niets zou kunnen doen.. Als zij zichzelf niet zou kunnen helpen, kunnen wij haar al helemaal niet helpen Knipoog Heel veel succes en sterkte en ik hoop dat hij er goed vanaf komt.

Mijn vraag was eigenlijk alleen maar of hij dood kan gaan? En ja hij kan inderdaad dood gaan. Huilen Maar over een half uur komt mijn moeder thuis, en vertrekken we waarschijnelijk gelijk.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 20:01

blokje schreef:
[size=9]Kijk eens naar zijn tantvlees hoe ziet dat er uit wit, blauw, mooi roze???

Drinkt hij nog Eet hij nog?
Is hij nog actief is zijn buik aan 1 kant dikker als aan de andere kant
[/size]?

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 20:01

hoe gaat het nu met je hond?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 20:02

Thats_Me schreef:
Ik lees het ook niet als grapje hoor. Maar het wordt écht afgeraden dat moet je echt niet geven aan een hond of welk ander dier dan ook Nagelbijten / Gniffelen

http://www.passievoorcavaliers.nl/index ... =kop49.php

Knipoog
vraag me dan toch echt af wie dat af raad... want AL mijn dierenartsen geven deze tip mee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 20:02

Bafizabu schreef:

Je gaat me niet vertellen dat je geen topic openen kan bij BB toch? Verward

blokje schreef:

Wat bedoel je hiermee? Knipoog

Nou TS ik hoop dat je snel naar de DA kan gaan was zelf alleen al veel eerder gegaan.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 20:03

even een vraagje :

waarom kunnen rauwe kippenbotten geen kwaad Bloos

En aan de TS : Ik hoop dat het mee gaat vallen met je hond, je kan nu niks doen en daar kan je zelf helemaal niks aan doen, een ongelukje zit in een klein hoekje !

Bafizabu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 20:04

Thats_Me schreef:

Maar goed daar heeft TS nu niets aan. Hoe is de conditie van je hond op dit moment? Dan bedoel ik wat is het gedrag en hoe zien de slijmvliezen (in de bek) eruit. Is dat mooi roze? kan ook zijn dat dit zwart is dan kun je even bij het oog kijken of het daar roze is Lachen

Verder is 80 Km ver. Daar ben je ook niet zomaar. Als je hond verder "normaal" is. Dan kun je rustig op zoek gaan naar iemand die jullie kan brengen en/of op je moeder wachten.

Is ze wel anders dan normaal en gaat het echt slecht dan moet je, je afvragen of ze die 80Km wel gaat halen. In dat geval kun je het beste de dierenarts bellen voor advies hoe je haar stabiel kunt krijgen voor vervoer Lachen

Hij is gewoon normaal nu. Gisteren was hij ''rustiger'', maar dat kan ook komen omdat hij langer dan normaal in het bos is geweest.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 20:04

Chiqa schreef:
Bafizabu schreef:

Je gaat me niet vertellen dat je geen topic openen kan bij BB toch? Verward

blokje schreef:

Wat bedoel je hiermee? Knipoog

Nou TS ik hoop dat je snel naar de DA kan gaan was zelf alleen al veel eerder gegaan.

Je zei dat als er nu wat met jezelf of familie gebeurd wat dan, dan bel je 112.

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 20:04

Heel erg veel sterkte Vriendjes zijn?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 20:05

Je kan nu niks doen behalve wachten. Geef je hond niets te eten of te drinken nu en probeer kalm te blijven voor de hond.

@ Dapy : rauwe botten versplinteren niet

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 20:08

Bafizabu schreef:
Hij is gewoon normaal nu. Gisteren was hij ''rustiger'', maar dat kan ook komen omdat hij langer dan normaal in het bos is geweest.

Als hij nu normaal is dan hoef je, je op dit moment geen zorgen te maken. (naja wel zorgen maar geen paniek zegmaar). Het is wel zo dat een bezoekje aan de dierenarts noodzakelijk is ivm de klachten. Je moeder is over een half uur thuis en als jullie dan gelijk naar de DA kunnen moet het allemaal wel goedkomen.

Hou je hond goed in de gaten of z'n gedrag veranderd of dat hij lustelozer wordt. In dat geval gelijk contact opnemen met de dierenarts en vragen wat je het beste kunt doen. Gebeurt dit niet zorg dan dat hij klaar is voor vervoer (dekentje mee, mand klaar etc.) zodat als je moeder er is jullie gelijk kunnen vertrekken. Hou er rekening mee dat je hond geopereerd zou kunnen worden dus neem daar de spullen voor mee Knipoog

veel sterkte.