Wat vinden jullie hiervan? Een konijn dat zwemt, zielig?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ZusJacobs

Re: Wat vinden jullie hiervan? Een konijn dat zwemt, zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:13

Zwerte schreef:
twistermahoi schreef:
Ik vindt het niet zielig, tegenwoordig behandelen we steeds meer 'dieren' als mensen en waarom dan ook niet met het konijn?

En dat vind jij een goede ontwikkeling? Ik vind het sneu voor de dieren. Die snappen het niet en kunnen niet het dier zijn die ze eigenlijk zijn. En dat het nog erger kan wil toch niet zeggen dat dit niet erg is?

Maar paarden die bereden worden of betuigd of wat dan ook is niet erg??
dat zeg ik toch Helemaal niet?
Ik denk er gewoon anders over en ruimer, je kan het wel 'zielig' vinden.
Maar wat doe je eraan? uiteindelijk serveren konijntjes het eten en doen ze de was..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:14

o nee? zwemmen paarden normaal niet? ik heb er nu 2 gezien op mijn stage die zelf het meertje in sprongen..

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:15

Zwerte schreef:
dees_daan schreef:

was hem iig niet te vaak, en niet voor de lol.. daar zijn we het allemaal wel over eens denk ik Ja

Dan klinkt het al heel anders! Ik heb 2 pluizige hangoren en soms zit madam helemaal onder de stukjes wortel en oranje haartjes als ze een peentje heeft opgepeuzeld. Maar een paar uurtjes later heeft ze zichzelf (of haar kereltje) al helemaal gewassen. Vandaar dat ik het niet nodig vind. Kat net zo trouwens, ik heb er zelf 1, mijn ouders 6 en we hebben altijd minimaal 4 gehad. Nog nooit een kat gewassen behalve kittens met vlooien e.d. Die beesten kunnen zichzelf prima wassen! Een hond is weer anders, die kunnen flink stinken en dan is het voor je eigen gemak.

Je wilt mijn kat niet ruiken als ze weer eens uit de vijver of sloot komt Clown Ja, die houd van zwemmen ROFL

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:17

dees_daan schreef:
o nee? zwemmen paarden normaal niet? ik heb er nu 2 gezien op mijn stage die zelf het meertje in sprongen..

Maar zie je paarden (in het wild of bij iemand in de wei ) ook lekker het slootje inspringen (bommetje) of een baantje trekken in een meertje??
nee toch ofwel?
Tuurlijk zijn er ALTIJD uitzonderingen maar zo ook bij konijnen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:18

twistermahoi schreef:
dees_daan schreef:

Maar zie je paarden (in het wild of bij iemand in de wei ) ook lekker het slootje inspringen (bommetje) of een baantje trekken in een meertje??
nee toch ofwel?
Tuurlijk zijn er ALTIJD uitzonderingen maar zo ook bij konijnen!
en al die andere beesten die vermenst worden ( Huilen van het lachen )

ja dat zeg ik toch net.. die 2 pony's zijn nog niet onder het zadel, maar springen wel zelf (met het bommetje idee) het water in.. zonder dat ze opgejaagd worden..

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:19

Paarden en honden gaan uit zichzelf wel zwemmen. Ik heb nog nooit een konijn uitzich zelf zien zwemmen. En paarden en honden maken ook een zwem beweging omdat het immers dieren zijn die kunnen zwemmen. En daar gaat deze discussie over. Je moet een dier niet iets laten doen wat een dier niet kan. Nu kun je wel zeggen dat rijden ook niet hoort. Maar dat is een totaal andere discussie, deze dieren hebben ontzettende angst omdat ze niet kunnen zwemmen!!! Paarden hebben geen angst omdat ze moeten lopen. En dan kun je de discussie ook helemaal gaan uit wijden naar: paarden horen niet opgesloten te zitten dus losgooien met zijn allen die paarden. Maar dan hoort er geen dier vast te zitten.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:20

Argh laat ook maar, ik had het moeten weten.
Op bokt heeft zoiets geen zin

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:24

biancanij schreef:
Paarden en honden gaan uit zichzelf wel zwemmen. Ik heb nog nooit een konijn uitzich zelf zien zwemmen. En paarden en honden maken ook een zwem beweging omdat het immers dieren zijn die kunnen zwemmen. En daar gaat deze discussie over. Je moet een dier niet iets laten doen wat een dier niet kan. Nu kun je wel zeggen dat rijden ook niet hoort. Maar dat is een totaal andere discussie, deze dieren hebben ontzettende angst omdat ze niet kunnen zwemmen!!! Paarden hebben geen angst omdat ze moeten lopen. En dan kun je de discussie ook helemaal gaan uit wijden naar: paarden horen niet opgesloten te zitten dus losgooien met zijn allen die paarden. Maar dan hoort er geen dier vast te zitten.

Konijnen kunnen wel zwemmen Clown

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:29

twistermahoi schreef:
Maar paarden die bereden worden of betuigd of wat dan ook is niet erg??
dat zeg ik toch Helemaal niet?
Ik denk er gewoon anders over en ruimer, je kan het wel 'zielig' vinden.
Maar wat doe je eraan? uiteindelijk serveren konijntjes het eten en doen ze de was..

Ik vind je redenaties een beetje raar..... dat je er niks aan kan doen, dat het gebeurd etc vind ik geen reden om het niet "zielig" te vinden. Het konijn vind het niet leuk, zo simpel is het. Dan vind ik dat je het niet moet doen omdat je het zelf zo grappig vind of wat voor reden dan ook.
Paardrijden e.d. is een hele andere discussie maar hier pas ik deze redenatie tot op zekere hoogte ook zeker toe.
Dat mensen tegen je in gaan wil niet zeggen dat je het gelijk moet opgeven omdat "zoiets op bokt niet kan".

Wat betreft vieze katten, ik weet hoe ze ruiken als ze uit de sloot komen. De volgende dag merk je daar niks meer van, het zijn van zichzelf hele schone dieren! Ik vind het niet nodig om ze te wassen maar dat mensen ze in dit soort situaties wassen, ach prima toch? Zolang het maar niet wekelijks gebeurd...

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:37

konijnen zijn geen waterbeesten die beestjes zijn hardstikke bang kun je zo zien

ik heb eht ook ooit zoiets geprobeert het was heel heet zomerdag 3 jaar gelede ofzo had wat water in de koelbox gedaan
want dat beestje had t zo warm! en ik wou hem erin doen
nou ik heb nog nooit een konijn zo hoog zien springen hij was hardstikke bang voor het water..

nooit weer dus

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 21:38

Een konijn kan niet zwemmen! Het kan alleen zijn pootjes naar voren doen en niet opzij, hoe je daar mee wil zwemmen. Een konijn hoort gewoon zichzelf te wassen en je mag hem alleen wassen als het vlooien of beestjes heeft. Veder moet je een konijn gewoon zijn eigen gang laten gaan. Als een konijnen zwemmen fijn vinden... waarom zie ik er dan geen 1 VRIJWILLIG zwemmen?

Een hond is een heel ander verhaal. Als je daarmee naar de zee gaat springt ie zelf het water in. De ene hond vind het fijn de andere niet.

Hetzelfde met een paard zolang het maar vrijwillig is. Als je erop zit en je stuurt hem naar het wat en hij doet het is het goed. Weigert hij dan moet je het gewoon laten.

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 21:41

In de zomer hang ik natte handoeken voor de hokken. Ik heb ze wel eens natgespoten met been plantenspuit maar dat vinden ze niet fijn. In die hitten moet je ze vooral met rust laten niet oppakken of in de ren doen. Geef ze een koel plekje in de shaduw

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:42

met de hitte is het wel goed om de oren een beetje nat te maken. Hier lopen grote bloedvaten en met weinig stress kan je ze dan goed afkoelen!

Jollyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:47

Hoewel er natuurlijk uitzonderingen zijn, denk ik dat 99,9% van de konijnen niet vrijwillig het water in gaat.
Een konijn kan wel zwemmen, of nouja, zich een soort voortbewegen in het water. Zelf mogen ervaren bij een van mijn konijnen vroeger. Ik zat ermee op schoot op de rand van de vijver, nijntje was het zat, sprong van schoot, ik wilde hem tegenhouden/weer oppakken dus meneer sprong de verkeerde kant op...de vijver in dus. Nadat ik even over de schok heen was, heb ik hem eruit gevist en even in een handdoek gewikkeld.

Het was verder wel een grappig gezicht. Hij probeerde uit alle macht zijn hangoren niet nat te laten worden. Is hij niet in geslaagd.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:48

Zwerte schreef:
met de hitte is het wel goed om de oren een beetje nat te maken. Hier lopen grote bloedvaten en met weinig stress kan je ze dan goed afkoelen!

Hey dat vind ik een goeie, ga ik onthouden. Al heeft mijn knijn het niet zo snel warm, zoekt altijd juist de zon op.

Ik heb het 2e filmpje maar niet gekekend, het commentaar wat ik hier lees zegt genoeg. Ik heb mijn konijn 1x gewassen toen er allemaal natte keutels in zijn vacht waren gekomen (hij had iets verkeerds gegeten denk ik). Gewoon alleen zijn kontje in een laagje lauwwater. Dat vond hij gelukkig niet erg, maar zwemmen! Nee dat ga ik m'n knijn niet aandoen.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:51

Iney schreef:
Een konijn kan niet zwemmen! Het kan alleen zijn pootjes naar voren doen en niet opzij, hoe je daar mee wil zwemmen. Een konijn hoort gewoon zichzelf te wassen en je mag hem alleen wassen als het vlooien of beestjes heeft. Veder moet je een konijn gewoon zijn eigen gang laten gaan. Als een konijnen zwemmen fijn vinden... waarom zie ik er dan geen 1 VRIJWILLIG zwemmen?

Een hond is een heel ander verhaal. Als je daarmee naar de zee gaat springt ie zelf het water in. De ene hond vind het fijn de andere niet.

Hetzelfde met een paard zolang het maar vrijwillig is. Als je erop zit en je stuurt hem naar het wat en hij doet het is het goed. Weigert hij dan moet je het gewoon laten.

Vraag me af hoe die van mij dan is blijven leven na al die rondjes badkuip waar hij zelf insprong Nors opkijken

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:58

Konijnen kunnen niet zwemmen. Dit konijn laat zich gewoon drijven, dat is heel iets anders dan kunnen zwemmen.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 22:25

Voor mij is zwemmen, blijven drijven en vooruit komen. Weet niet wat zwemmen voor jou is? Nors opkijken

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 22:36

De natuur maakt de dieren toch zo waarvoor ze zijn bestemd. Een dier die in het water hoort, heeft meestal zwemvliezen. Er zijn zelfs hondenrassen, die zwemvliezen hebben. Had de natuur gewild dat een konijn graag zou zwemmen, hadden ze wel beter voorzien geweest ervoor. Ik denk dat de pels van een konijn nu ook niet zo waterafstotend is, en als het echt drijfnat is, het lang duurt voor ze weer droog zijn, en dus erg makkelijk een longontsteking kunnen krijgen of zo.

Ik vind het schandalig dat volwassen mensen hun troetelkonijn in het zwembad steken, en zich zo amuseren. Daar is een steekje aan los, en het dier is er slachtoffer van.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 23:11

twistermahoi schreef:
Argh laat ook maar, ik had het moeten weten.
Op bokt heeft zoiets geen zin

Zie jij dan een vrolijke blik van die konijnen? Oja konijn nr 2 kan ej natuurlijk ook heel goed zijn dat ie et o zo leuk vindt! Hij zwemt naar de kant toe in angst, dan vind ie het vast leuk!

Clown

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 09:18

Mystica schreef:
Voor mij is zwemmen, blijven drijven en vooruit komen. Weet niet wat zwemmen voor jou is? Nors opkijken

Zwemmen is bij mij dat een dier met zijn benen beweegt om een zwembeweging te maken. Konijn op filpmje 1 ligt helemaal stil en blijft daardoor drijven maar heeft helemaal niks met zwemmen te maken.

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 10:36

ze kunnen idd niet zwemmen. Alleen een beetje met die pootjes spartelen maar dat is geen zwemmen.

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 17:31

biancanij schreef:
Kaygee: ik vraag mij af hoe jij denkt te weten dat je konijn het niet erg vond???

Aangezien het op een stukje was waar hij zo de wal op kon, zijn poten daar neerzette en het water weer in ging? En die van mij zwem wel degelijk. Honden bewegen toch ook hun poten naar voren en achter? Toch ook niet opzij? En die zwemmen toch ook? Of zie ik dat bij ons hondje altijd verkeerd.
Bovendien was dit eenmalig en is het denk ik 12 jaar terug ofzo...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 09:28

sommige hondjes hebben 'zwemvliezen' (had onze oude hond) de hondjes die we nu hebben zwemmen niet.. die van mij vertrouwd er op dat ik hem vast hou als ik hem in het water laat zakken om af te koelen.. zou ik hem loslaten dan zinkt ie eerst denk ik Nagelbijten / Gniffelen onze oude hond sprong er zelf áltijd in, in elk slootje of meertje wou hij zwemmen Ja

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 18:54

heb het idee dat die eerste er geen moeite mee heeft. Iedereen zegt dat hij verstijft is van angst, maar zie toch een aantal keer de oortjes bewegen omdat hij iets hoort.
Die tweede vind het duidelijk niet leuk, maar wie weet komt dat doordat het voor het eerst is. Veel honden vinden de eerste wasbeurt ook niet leuk, terwijl ze er na een paar keer van kunnen genieten.

Heb overigens te weinig verstand van konijnen om een echte mening te geven, maar vond het eerste konijn er niet echt verstijfd van angst uit zien, tweede vond ik echt maar een zielig ding...