Problemen met Chihuahua pup - Wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Problemen met Chihuahua pup - Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 19:40

Ik vind het trouwens erg raar dat de pup 2 inentingen heeft gehad aangezien de 2e inenting pas met 9 weken gegeven word en de pup 7 weken oud is...
Toch even snel naar de da, ook door de redenen hierboven gegeven.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 19:42

Tja sorry ik zou er best mee naar de dierenarts gaan als controle maar mn ouders zeggen wacht maar gewoon op de volgende enting want in het boekje zitten gewoon echte stikkers enzo van de da. Dus zolang ze echt niet ziek is moet ze een paar weekjes wachten. Daar kan ik verder ook niks aandoen. Maar wehebben er wel eerder katten vandaan gehad (kittens) en die waren ook gewoon gezond. Veel mensen dneken dat de mensen daar gewoon fokken enzo. maar die mensen zijn echt goed voor hun beesten (: Onze schapendoes heeft de 2e enting ook met 7weken gehad btw

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 19:43

Oja heb bij bb itp een topic geplaatst daar kun je reageren over het pupje. Graag aardig houden, ik denk dat dit topic wel klaar is ik kan er toch niks meer aan veranderen zoals hetnu lijkt is ze gweoon gezond en binnekort gaan we ermee naar de da.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 19:43

Die stickers kunnen ze er zo inplakken, zegt niks over de inenting...

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 19:45

alles kan vervalst worden .. denk er maar om, zelf in nederland gebeurd dat met broodfokkers ..

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 19:50

Zo heb ik een paspoort gezien van een hond ook vanuit tjechie gehaalt, en die zou ook de entingen hebben gehad. Maar die pup had dat duidelijk dus niet gehad, en had parvo. (is die uiteindelijk ook aan overleden. Als je voor een dier kiest kan je die niet zomaar zeggen hond jankt en poept niet dan maar hoppa weg wezen ermee ik heb er last van. Dat doe je ook neit met je eigen kinderen. Ga liever eerder naar de DA dan te laat. Je weet dat als je een dier aanschaft dat er bijna altijd vroeg of laat dierenarts kosten aan vast zitten.

Ga zo kijken naar de foto's

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 19:57

Dreeetje schreef:
alles kan vervalst worden .. denk er maar om, zelf in nederland gebeurd dat met broodfokkers ..

Daarom, en ze krijgen hun 2de enting pas met 9 weken, dus dan zou die van jou ongeveer 10 weken moeten zijn?

Klopt dus niets van, ik zou hem nog maar eens laten enten. Voor je het weet sterft je pup aan Parvo, je zal niet de eerste zijn.

Gezellig van je moeder ook, om een hondje te kopen, en dan erover gaan twijfelen als het beestje al in huis is. Super verstandig zeg.
Laatst bijgewerkt door Sassieja op 27-10-08 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 19:59

nee de entingen zijn als volgt
1e enting met 6 weken puppy enting
2e enting met 9 weken parvo/lepto/P.I
3e enting met 12 weken cocktailenting

3e enting elk jaar herhalen.

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 20:00

ga aub gewoon even ter controle naar de dierenarts, beter voor niets, dan achteraf met een doodziek hondje te zitten wat dan nog veeeeeeeel meer geld gaat kosten.
ik vrees dat dit hondje veel te jong is verkocht.
heeft ie wel een wormenkuur gehad? iedere pup heeft spoelwormen, en moeten daarvoor behandeld worden!! erg belangrijk.

messica

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 20:04

Volgens mij heeft de moeder van TS last van het struisvogel, kop in het zand effect. Mensen verdiepen zich tegenwoordig totaal niet meer in het ras. Leuk zo'n chihuahua, liever vandaag 1 dan morgen en de arme broodfok hondjes mogen er onder lijden. Jou hondje heeft misschien het geluk (als ie uiteindelijk mag blijven, twijfel er nog aan) dat ze alsnog een gezond en gelukkig leven mag hebben.
Maar ook gedacht aan de moeder van deze pup, die zeer waarschijnlijk het meest afschuwelijke leven heeft wat je je maar kunt bedenken? Ik ben zelf ook zoekende naar een chihuahua, naar me eerst heel goed in het ras te hebben verdiept. Sta inmiddels een jaar op de wachtlijst, maar dat zal je er voor over moeten hebben bij dit soort rassen.
Of tsja je kunt ze zo kopen zoals jullie het hebben gedaan. De broodfok en puppyfarms schieten de grond uit, heel marktplaats staat vol met chistore's, teacups etc...
Hieronder een link over de broodfok, misschien interessant om eens naar te kijken!!

http://www.trosradar.nl/index.php?id=ui ... start=true

http://www.trosradar.nl/index.php?id=ui ... temUid=859

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 20:05

TS, kun je dit topic niet aan je moeder laten lezen .. er zijn wat harde dingen gezegd maar weet zeker dat iedereen het beste voor heeft met je chi en met de toekomst in vooruitzicht?

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 20:09

ja ik zal nog proberen of mn ouders deze week willen. we hebben dr ook al een goede wormkuur gegeven. ze blijft echt en krijgt echt een goed leven. denk niet dat mn moeder niet goed voor dieren is ze houdt er hardstikke veel van

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 20:11

als je van een beest houd, ga je niet naar tjechie om er daar 1 bij een broodfokker met 7 weken oud weg te halen, en niet meteen bij een da te laten nakijken
voor hetzelfde geld heeft hij een ziekte, en is jullie andere hond straks ook nog ziek

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 20:17

x_Sannee schreef:
Ze poept gewoon hoor (:

Nou, dat is dan gelukkig razendsnel goed gekomen he?

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 20:18

Ik heb die beelden van radar uitgezet, wat verschrikkelijk, echt .. ongelovelijk hoe erg mensen kunnen zijn !! Hoe hard!

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 12:51

Haal alsjeblieft dat bord even voor je hoofd weg, en als je dat hebt gedaan, haal die van je moeder ook even weg dan.

Ga met dat beestje naar de dierenarts!!
Als jij wordt geboren wordt je ook direct gecontroleerd of alles naar behoren werkt.

Zo hoort het met een puppy ook en je kan niet met zekerheid zeggen of dat in Tsjechie OOK is gedaan. Doe het nou gewoon alsjeblieft!
En je zegt hij krijgt een goed leven, een goed leven begint met alles controleren of het diertje niks mankeert.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 17:29

ik heb de beelden van radar gekeken. Wat verschikkelijk zeg hoe de hondjes daar leven.

Snap niet dat mensen hondjes kopen zonder dat ze de ouders hebben gezien. Wij hebben 3jaar geleden een friese stabij gekocht. De moeder was erbij. We vroegen naar de vader. Ze haalden de vader erbij een friese stabij reu. WE zijn er achtergekomen dat er toch border collie bloed in zit. Het was een boerderij met borders en friese stabij's. Wij zijn ook opelicht. Het maakt haar niet minder lief. Ze was gezond en ze at goed. Je wordt zo snel opgelicht door mensen.

Een lief oud omaatje die wat pup verkoopt kan niet zogoed een broodfokker zijn. Hoe betrouwbaar ze overkomen. Even een snel bezoekje aan de DA kan geen kwaad.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 10:27

Wij hebben ook een pup uit Tsjechie, gewoon netjes ingeent en ontwormd.
Paspoortje erbij met stickers en een handtekening van de locale dierenarts (zijn we onlangs zelf ook nog eens geweest met een onze eigen hond)
De mama hond was er bij en alle broertjes en zusje liepen overdag in een grote puppyranch en s'avonds ging het hele spul weer naar binnen.
Zowel mijn schoonouders en wij hebben allebei een pup meegenomen.
Helaas heeft Mala inmiddels een ander goed tehuis gevonden, maar het zijn fijne sterke honden geworden!

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 10:31

Helaas is dit topic een beetje oud annebe ;)
Ik tem even

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 10:54

Inderdaad is dit topic behoorlijk oud, daarom een slotje.