ik wil van mijn ratten af.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

TanteSabien

Re: ik wil van mijn ratten af.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 23:32

de vorige bewoner van mijn nieuwe huis had een gigantische vijver in de tuin met allerlei soorten vissies.

misschien dat dit iets met die ratten te maken kan hebben en dat ik er straks geen last vanhoef te hebben?
de vijver is er namelijk uit zodra ik de sleutel krijg.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 23:33

moonfish13 schreef:
MysticTinker, lekker dan scheep je een ander met je rattenplaag op. Scheve mond

Ja, die vossen en roofvogeltjes in het bos zullen dat vreselijk vinden Vork

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 23:45

MysticTinker, maar ze vreten wel weer de waterkanten en dijken kapot.
Dat is het grootste probeel van die krengen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 00:01

Dat zijn dan de waterratten als ik het goed heb. Zijn weer anderen dan die in maneges en huizen voorkomen.
En in het bos zijn geen dijken Tong uitsteken
In het bos kan zo'n beestje geen kwaad. Ze zijn best nuttig, ze eten insecten en larven zodat er geen insectenplagen komen volgend jaar. En ze ruimen andere dode dieren op..
Uiteindelijk zal zo'n rat vast worden opgegeten door een roofdier, maar dan heeft ie in ieder geval een kans gehad Haha!

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 13:10

Ik heb ook veel last van ratten gehad en heb toen op de plekken waar de ratten langslipen en in de gaten in de grong clerat korrels gedaan(roze bikskorrels),binnen een week heb ik 30!!!!dode ratten uit mijn stal gehaald(en dan weet ik niet hoeveel er nog onder de grond lagen.
Wel opletten dat er geen andere dieren bij kunnen.
De roze haverkorrels werken voor geen meter!!!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 13:20

Google ads geeft je ook al advies. Haha!
Rattengif strooien en stukjes brood met gif erin.

Wijnanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 13:31

Wij hebben ook gif in de stal.. en zo'n val waar ze in vast komen te zitten. M'n vader verdrinkt ze dan in de hoop dat de rest het gekrijs hoort van die verdrinkende rat Tong uitsteken zodat ze bang worden en we ze niet meer terug zien. Volgens mij is dat een fabeltje.. Vorig jaar hadden we 2 weken lang iedere dag een rat in de kooi. Nu hebben we niet zo heel veel last.. Gelukkig! Verder zit al het voer in tonnen en hooi en stro in kliko's. Maar op de hooizolder kunnen ze gewoon komen. Al vraag ik me altijd af hoe ze daar dan op komen. Daar in ieder geval nog nooit iets gevonden. We hebben bij de stal ook een kat, een grote zwarte panther zo'n beetje! Ik weet niet of ie ook ratten vangt, maar muizen in ieder geval wel!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 13:36

Ratten zijn erg achterdochtig en ze kunnen slecht zien.
Als je een val plaatst, moet je dat doen langs een wand oid waar ze normaal gesproken langs lopen.
Hun tastharen gebruiken ze als een soort blinde geleidestok om richting te houden, daarom moet de val dus in het looppad langs een geleidende muur staan.
Verder zal een rat niet snel gif vreten dat zomaar klaar staat.
Wel als het in een lokdoos zit of in boterhamzakjes wordt gestopt.
Die laatste nemen ze ook mee naar het nest zodat je zeker weet dat de jongen het gif ook vreten.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 15:06

Als je losse gifkorrels hebt, moet je oppassen dat de ratten dat niet gaan verslepen. je hebt dan kans dat het in een paardestal terecht komt en als je paard het binnenkrijgt, sterft hij ook aan dat gif (is mij verteld door de meneer van de rattenbestrijding). Daarom staan bij ons op stal van die zwarte dozen met een blok gif erin. Daarvan eten ze wel, maar verslepen het niet. Ook hebben we al van die dicht-klap-vallen geprobeerd. Ik heb er twee in gevangen en daarna niets meer. Er heeft een tijdje geleden bij ons in de krant gestaan dat de ratten inderdaad resistent zijn voor het gif wat in NL wordt gebruikt. Hier in twente komen de ratten vanaf Duitsland en hier is dus echt een rattenplaag! Er is wel gif waar ze wel dood aan gaan, maar dat mag niet gebruikt worden. Bij ons op stal worden die mormels ook steeds brutaler. midden op de dag zie je ze gewoon zitten onder de rand van het dak, boven de stallen. Er is eeen oude pony die nogal knoeit met zijn eten. Dat weten ze precies: zo nu en dan zitten ze met z'n drieën de restjes op te peuzelen. Gewoon in de stal en de pony staat ook in de stal.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 20:00

In Aveve verkopen ze valletjes die diervriendelijk zijn en veilig voor kind/huisdier. Een soort dooje met lokmiddel in, ze kunnen erin gaan, maar er niet uit. Erg handig.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 20:05

ranna schreef:
Ik weet niet hoe het er bij jou op stal uitziet maar de meeste mensen hebben voer te kust en te keur voor die dieren open en bloot liggen.
Dek alles af zodat ze niets meer hebben te vreten. Hooi afdekken is wat lastig maar daar komen ze ook niet op af, hooguit als het erg koud is en ze een warme plek zoeken.

Gif is niet echt handig als je er ook nog een kat of hond hebt lopen want als die zo'n dode rat opeten krijgen ze ook het gif binnen en bloeden inwendig dood. Niet echt een prettige dood.
Ratten zijn erg slim, ze hebben snel door dat soortgenoten ziek worden en sterven nadat ze iets hebben gegeten en dan blijft de rest eraf.

Vraag eens bij de gemeente waar je woont of zij kunnen helpen met ongediertebestrijding.

je kan wel alles gaan afschermen maar ze vreten zich zelfs door beton heen net als muizen..
t is echt vreselijk die beesten.
bij ons zitten ze ook in t duin waar ik soms loop en ze zijn ook niet zo groot ook maar gewoon doodeng.
ik zou gif en vallen zetten

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 20:09

ratten cadeau doen aan een vmbo groenschool Cool

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 20:15

Zou geen gif gaan gebruiken, ratten hebben het snel door maar ook kunnen de dode dieren gegeten worden door andere dieren die op hun beurt er weer aan onderdoor gaan. PM me even dan heb ik wel een site voor je waar mensen komen die jagen met Fretten en altijd op zoek zijn naar plekken waar ze met hun fret kunnen oefennen.