Ik ben zelf over 3 weken 16. En wij hebben onze hond vanaf vorig jaar december. Ik heb altijd al een hond gewilt, een labrador, en uiteindelijk is het dan gelukt. Ik laat hem altijd al uit, en mijn moeder vind het niet leuk om te doen, mijn vader en ik wel. Als het vakantie is, laat ik haar 3 keer per dag uit, en het laatste rondje doet mijn vader. Normaal met school laat mijn moeder haar tussen de middag uit, en ik smorgens en savonds.
Ik heb isa alles geleerd, en heb 2 cursussen met haar gevolgd, en ook de examens gedaan. Weet veel van lichaamstaal en gedrag af. Vind ik dus zeker wel kunnen. Tevens luisterd de hond ook het best naar mij in ons gezin, omdat ik er ook het meest mee doe.
Ik liet al vanaf mijn 9e honden uit met een vriendin van me, heel onverantwoord, dat vind ik ook. Maar dat besef je als 9 jarige natuurlijk niet. Al die eigenaren gaven hem zo mee, graag zelfs, dan hoefden hun hem tenminste niet uit te laten. Wij liepen dan wel eens met 6 honden, ieder 3. Echt gevaarlijk, zelf geven wij de hond aan niemand mee! 1 van mijn vroegere uitlaathonden laat ik nog steeds uit, samen met die van mijzelf. Met 2 honden dus, gaat hartstikke goed. Vind het nu ook wel kunnen, maar toen dus echt niet.
Toevallig zag ik gister ook 4 kinderen, kan de leeftijd niet goed schatten, maar heel jong, zij liepen ook alleen over straat met een hond, die ze daarna ook loslieten. Daar kan ik me wel kwaad over maken, tegenover de eigenaren dan hé.
Zilfstar@ En stel nou dat dat teefje loops is, en ze kunnen hem niet houden, en jouw reu springt erop. Dat is het vast en zeker jou schuld..
Vind ik ook echt niet kunnen hoor. 

maar op 1 ding ben je in mijn ogen totaal fout...
)

Je kunt het eens zijn met een stelling, je kunt het eens met een persoon (dan deel je dezelfde mening) maar je kunt het niet eens zijn met een verhaal imo.......
)