Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ninx schreef:StillAngel schreef:Een konijntje kan wel, alleen kun je die wel max. 1 dag alleen laten. Ik had mijn konijn een keertje 2 dagen alleen gelaten, alles vol en net verschoond vond ze geen probleem maar als je dat zeker maar niet te vaak doet. Als je er 2 neemt, hebben ze meer gezelschap en kunnen ze ook langer alleen blijven. Cavia's bijvoorbeeld idd.
Konijnen en cavia's leven altijd in groepsverband... een konijn alleen houden is wel degelijk zielig.
En in zo'n klein hok heeft zo'n dieren ook echt helemaal niets te doen... ik vind het echt maar niets.
Ik vind het acceptabel als een je ren hebt voor een konijn en er meerdere hebt.
Overigens weet je natuurlijk niet wat het konijn 'geen probleem' vind....
Sheran schreef:Ik lees overal op internet dat je NOOIT dierenwinkelgerbils moet halen. Vooral niet vanwege inteelt, maar ook niet door 'de verschrikkelijke dingen die ze hebben meegemaakt'.
Hoe erg is dat? Ik wil dan zo graag zo'n zielige gerbil redden![]()
RedPassion schreef:Ik heb juist de ervaring dat gerbils niet zo graag vervoerd worden, dat geeft stress. Hamsters idem. Wat dat betreft heb ik alleen goede ervaringen met ratten en konijnen.
Sheran schreef:Dag allemaal,
Sinds 3 jaar woon ik in Groningen op kamers en ik mis de beestjes enorm... bij mijn ouders thuis hebben we een kat (een hele leuke) en heb ik mijn paard. Maar op mijn kamer mis ik gewoon echt iets... een gezelschapsdiertje dat je het liefst ook kan aaien en leuk mee kan spelen.
Maar welk diertje kun je het nou aandoen om op een studentenkamer te wonen?Ik reis elk weekend nog naar mijn ouders (voor mijn paard) en dan kan ik zo'n beestje wel meeslepen, maar welk dier kan dat aan? Of welk dier kan twee dagen zonder verzorging? Het moet ook wel leuk blijven voor het beestje, natuurlijk...
Hopelijk weten jullie een oplossing, of weten jullie een andere uitweg voor mijn beestjesdrang (vriend heb ik al)
chipieke schreef:Gerbils mag je nooit uit een dierenwinkel halen uit gevaar voor inteelt. Daar kunnen namelijk beestjes tussenzitten die last hebben van epileptie-aanvallen.
Sheran schreef:Ik had mijn konijn en 2 cavia's uit de dierenwinkel. Daar was niets mis mee. Mijn muisjes had ik van een vriendin
moonfish13 schreef:Anneliesdj, een fret moet ingeent worden in verband met gevoeligheid voor hondenziektes, hetzelfde als een hond dus, en dat is duur.
Daarnaast kunnen fretten behoorlijk slopen en hebben ze veel ruimte nodig.
Ook kunnen ongecastreerde mannetjes behoorlijk stinken!
Het castreren is ook weer een extra kostenpost.
http://fret.nl/onderwerp/111/enten-van-fretten.html
Sheran schreef:Ik heb net zulke ideeen als moonfish bij fretten... ik hoor dat het enorme slopers zijn en dat ze duur zijn in onderhoud. En het zijn redelijk grote dieren - die vragen veel ruimte.