Chihuahua blaft heel erg & plast in huis! Oplossingen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dreeetje

Re: Chihuahua blaft heel erg & plast in huis! Oplossingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 11:58

hmm kan de foto niet zien omdat ik mijn hyves heb afgeschermd tegen niet vrienden Knipoog

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 11:59

Oh wacht even dan!

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 12:02

BertBaley schreef:
Nee ik weet het, maarja dat is gelukkig maar 2 x gebeurd!

Hij is trouwens ook al aardig aangekomen!

http://img208.imageshack.us/my.php?image=wilvq3.jpg

Zo was hij, nu zal ik eerdaags nieuwe foto maken.
Hij is echt al wat dikker.
Je kan het niet zo goed zien op de foto, maar hij was echt dun!
(hij kreeg ook puppyvoer! Bloos!)(van vorige eigenaar he, voordat ik dat ook nog is op me bord krijg Huilen van het lachen )

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 12:03

Vind hem op die foto ook wel mager eruitzien of hoort dat zo? Benieuwd hoe hij nu is .. Haha!

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 12:03

@ BartBaley; die opmerking was niet tegen jouw hoor!
Ook dat van die plas, zei zegt dan tegen haar hond Bahh wat heb jou nou gedaan (oid, weet niet meer precies wat er stond).

Wat een scheetje! Fijn dat hij al wat dikker wordt!

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 12:04

Dankje, hij is wel wat opgeknapt ja!

Zal snel nieuwe foto maken, misschien dat het dan toch nog wat wordt Huilen van het lachen

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 12:09

Citaat:
Een hond moet je op heterdaad betrappen. Een hond begrijpt echt niet dat hij wat verkeerd doet als hij een schoen heeft verkauwd en dat jij een uur later binnen komt en snapt dat dat toen fout is gegaan. De hond heeft dus gewoon al de verwachting dat jij met een boze stem binnen komt...

en toch... heb ik een andere ervaring. Toen onze hond klein was, hebben we hem een keer alleen in de tuin en in huis gelaten. Normaal gesproken zetten we dan altijd het schoenenrek in de garage zodat hij daar niet bij kan. Die keer niet. (vergeten) Dus mams komt thuis en t hondje blijft op de mat zitten kwispelen ipv op haar af rennen met een staart die er bijna af valt van t gekwispel Tong uitsteken Pas tóen vermoedde ze dat er iets vreemds was, ging buiten kijken en zag het proffesorisch in stukjes gescheurde, onherkenbare petje. Ze was niet boos op hem af gelopen, omdat ze niet verwachtte dat er iets stuk was en toch was zijn gedrag anders dan anders. Pas daarna ging ze rond kijken naar vreemde dingen en vond dus het stukke petje. Ik denk dat hij wíst dat het eigenlijk niet mocht en daarom wat terughoudend reageerde. Dus ik ben het niet helemaal met je eens Lachen Maargoed, das offtopic.

Heb even alles gelezen en het eerste wat in me op komt is idd dominantie probleem zoals al eerder gezegd is. Hopen dat t snel over is na de castratie Lachen

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 12:12

Hopen wij ook!

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 13:47

Nikki__ schreef:
Aarg, dit is een zo veel gemaakte fout! Ga je alsjeblieft een beetje in het gedrag van je hond verdiepen!
Jouw hond toont zich volledig onderdanig naar jouw. En dit kom NIET doordat ze WEET dat ze iets gesloopt heeft, maar door jouw houding waarmee jij binnenkomt!
Een hond weet dat simpel weg niet! En waarom ze slopen is iets wat je jezelf af vragen moet! Jouw hond sloopt schoenen. Misschien verveeld ze zich als jij weg bent?

Normaal komt ze kwispelend, en springend om me af hoor als ik thuis kom. Die ene keer dat ze wat gesloopt had, kwam ze dus niet en lag ze als een pipo (op de rug en kwispelen) op de bank. En dan komt ze kwispelend op me af. En dan weet ik dat ze wat gedaan heeft. Ik hoef dan niet eens wat te zeggen. Waarschijnlijk heb ik een hele slimme hond die wel weet dat ze niet mag slopen. Alleen slippers sloopt ze, groot, klein, maakt niet uit. Ze schoof vroeger zelfs de kastdeur open om ze te pakken...zit denk ik een lekker zweetvoetenlucht aan Dromen .Vervelen doet ze zich niet, het is hier net een kinderspeelplaats met al die speeltjes, kluifjes etc. En als het even kan mag ze mee. En ik denk dat mijn hond het beter heeft, en zich voelt, dan de gemiddelde hond. En ik heb ervaring genoeg. Ik heb een vriendelijk, slim, opgevoed en ondeugend hondje.

Anne_87 schreef:
en toch... heb ik een andere ervaring. Toen onze hond klein was, hebben we hem een keer alleen in de tuin en in huis gelaten. Normaal gesproken zetten we dan altijd het schoenenrek in de garage zodat hij daar niet bij kan. Die keer niet. (vergeten) Dus mams komt thuis en t hondje blijft op de mat zitten kwispelen ipv op haar af rennen met een staart die er bijna af valt van t gekwispel Tong uitsteken Pas tóen vermoedde ze dat er iets vreemds was, ging buiten kijken en zag het proffesorisch in stukjes gescheurde, onherkenbare petje. Ze was niet boos op hem af gelopen, omdat ze niet verwachtte dat er iets stuk was en toch was zijn gedrag anders dan anders. Pas daarna ging ze rond kijken naar vreemde dingen en vond dus het stukke petje. Ik denk dat hij wíst dat het eigenlijk niet mocht en daarom wat terughoudend reageerde. Dus ik ben het niet helemaal met je eens Lachen Maargoed, das offtopic.

Heb even alles gelezen en het eerste wat in me op komt is idd dominantie probleem zoals al eerder gezegd is. Hopen dat t snel over is na de castratie Lachen

Precies zoals die pipo hier Lachen

Maar topicstarter, wat ga je nu doen? Naar de dierenarts?

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 14:00

Misschien kunnen jullie dat per PB doen, daar gaat het topic namelijk niet over. Knipoog

Mytens zoals je had kunnen lezen, gaat mijn moeder maandag op vakantie en daarna gaan we een afspraak maken voor castreren. Knipoog
Kijken of dat helpt, zo niet gaan we andere oplossingen bekijken!

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 14:12

Ik hoop dat het helpt. We horen het wel.

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 14:13

Oh zie dat het er een beetje kattig staat, zo bedoel ik het niet.

Ik laat het weten!

brendaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 14:14

Over het blaffen. Chihuahua's zijn nou eenmaal waaks. Dat is echt moeilijk om af te leren mijn chihuahua doet het ook als er iemand voor de deur staat of er nieuwe mensen binnen komen.
Maar het kan natuurlijk wel door heel erg consequent te blijven.

Over dat plassen, ik denk dat het inderdaad dominantie is maar dat het vooral ook komt omdat hij al veel huizen heeft gehad. Daarom probeert hij nog erger zijn territorium af te zetten.(zie je wel vaker bij honden die meerdere huizen hebben gehad) Hoop dat het na de castratie over is!

Nou sucses en nog heel veel plezier met hem! Haha!

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 23:16

Dankjewel!
Ja ik had het ook al gelezen, ach misschien wordt het minder en anders JAMMER *LOL*

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 23:28

Mag ik wat vragen? Hoe vaak per dag ga je met hem wandelen?

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 10:37

BertBaley schreef:
Ze worden 4 x per dag goed uitgelaten

Openingspost!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 10:45

is er hier ooit al iemand met z'n chihuahua naar een hondenclub geweest Vork

Ik wel en kan je zeggen, nooit meer! Zat in een groep met dobbermans, rottweilers en nog andere van die grote ik-lust-wel-een-chihuahua-honden Haha!

Chihuahua's blaffen de eerste tijd veel en hard om hun plaats in het gezin op te eisen. Het feit dat jouw hondje nog niet gecastreerd is en die andere wel kan daar wel eens de reden van zijn.

Wat dat plassen betreft is echt een kwestie van oefenen. Die van mij was pas echt zindelijk op 4maand. Dit hebben wij geleerd door te leren zien wanneer zij een plasje moest gaan doen, dan gingen we direct wandelen of zetten we haar buiten. Nu heeft ze geleerd haar plas op te houden en echt enkel te plassen als ze buiten is.

Chihuahua's durven ook redelijk agressief en eenkennig uit de hoek komen, wil zeggen, als jou andere hond aandacht vraagt, begint hij dan te blaffen? Blaffen moet je negeren, maar kan dus wel degelijk voortkomen uit het feit dat hij nog niet gecastreerd is.

Veel succes!

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 10:47

Hoi hooi!

Nee als ik mijn andere hond aandacht geef dan komt hij wel naar me toe (jaloers Huilen van het lachen ) maar hij gaat niet blaffen!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 10:52

wanneer blaft hij dan wel Haha!?

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 10:56

Als der mensen in huis komen, voor de deur staan, op het raam kloppen bijvoorbeeld Knipoog

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 11:04

Ik wil dit even volgen, maar heb nu niet zoveel tijd. Lees het later vandaag het topic even door voor ik reageer Knipoog

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 11:14

BertBaley schreef:
Als der mensen in huis komen, voor de deur staan, op het raam kloppen bijvoorbeeld Knipoog

Ik houdt het erop dat het een combinatie is van onzekerheid (zoveel veranderingen/ verhuizingen op zo'n jonge leeftijd, beest weet niet waar ie aan toe is), en het willen verdedigen van dit nieuwe geluk (stukje dominantie komt bovendrijven).
Ik heb dan een mix, maar ook een klein ding.
Zij kwam bij ons toen ze ruim een jaar was, en ik ben met haar naar een hondencursus gegaan.... dit heeft ons grote stappen voorwaarts gebracht!

Balletjes eraf is bij een overdreven dominant mannetje ook wel eens een 'hele opluchting'.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 11:17

Bescherming van het gezin Knipoog Dit is overlaatst op de hondenfluisteraar geweest. Kan me alleen niet meer herinneren wat ze toen aan die chihuahua gedaan hebben.

Geloof dat ze telkens als de deurbel ging of er op het raam getikt werd dat de hond naar de mand gewezen werd als ze begon te blaffen. Als ze dan zweeg werd ze beloond. Dit hebben ze zo elke dag geoefend voor 3 weken en die chi heeft niet meer geblaft Haha!

Die van mij blafte niet als de deurbel gaat ofzo, als er vreemd volk in huis is viel ze gewoon aan Nagelbijten / Gniffelen Dit is ze ondertussen ook wel afgeleerd.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 12:28

chipieke schreef:
is er hier ooit al iemand met z'n chihuahua naar een hondenclub geweest Vork

Ik wel en kan je zeggen, nooit meer! Zat in een groep met dobbermans, rottweilers en nog andere van die grote ik-lust-wel-een-chihuahua-honden Haha!

Ik heb er zelfs een bij behendigheid gezien!
Probleem bij chihuahua en ook bij andere kleine honden is dat ze fel zijn en zichzelf als grote hond zien. De mens maakt ze angstig door ze bij andere grote honden weg te houden of zelfs op te tillen (helemaal fout). Behalve angstig worden kan aan de andere kant ook de eventuele dominantie hierdoor worden versterkt. Over het algemeen kan een kleine hond zich uitstekend redden bij grote honden en is ze vaak nog de baas ook.
Voor onzekere/angstige honden kan een cursus heel goed werken, doch ook voor dominante honden. Van kleine honden wordt door de meeste eigenaars veel meer geaccepteerd dan dat je bij een grote hond zou doen. Dat plus het felle karakter van de kleine hondjes zorgt voor veel problemen. Groot of klein, de hond die naar mij of een ander grauwt of hapt heeft een heel groot probleem bij mij.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 13:01

BertBaley schreef:
Nou schrijf het dan hier.
Met de neus erdoor heen halen, bedoel ik dus niet bijvoorbeeld daarna een schop of knal oid geven he!

Sorry hoor maar wat ben jij WALGELIJK!

je schoft of geeft je hond geen knal!
misschien wat beter opvoeden!