Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
imker schreef:Dat doen ze maar één keer hoor, heb ik ook ooit een keer geprobeerd en die beestjes zíjn toch smerig<...> Ik zit hier met 2 kleine koters die ze zelfs op proberen te eten en een LHB is toch niet echt gezond om te eten.
pretletter17 schreef:imker schreef:Dat doen ze maar één keer hoor, heb ik ook ooit een keer geprobeerd en die beestjes zíjn toch smerig<...> Ik zit hier met 2 kleine koters die ze zelfs op proberen te eten en een LHB is toch niet echt gezond om te eten.Ik weet nog (hoe klein ik toen ook was) dat ze ontzéttend bitter zijn.
Wikipedia schreef:Als je een lieveheersbeestje "pest" door zachtjes op hem te drukken dan produceert hij een gele vloeistof. Dit gedrag heet "reflexbloeden". De vloeistof (hemolymfe), die tevoorschijn komt bij het femoro-tibiale gewricht van de poten, heeft een kwalijk geurtje en smaakt erg bitter. Vogels die een lieveheersbeestje oppakken proeven dit bloed en laten hem dan soms snel vallen. Het rood met zwarte kleurpatroon is dan ook te beschouwen als een waarschuwing. Dit ziet men vaak bij insecten of andere dieren die hun giftigheid of vieze smaak adverteren door een felle kleur en wordt aposematische kleuring genoemd. De vieze smaak wordt veroorzaakt door een alkaloïde dat per lieveheersbeestje verschilt. Er is aangetoond dat deze vloeistof van het zevenstippelig lieveheersbeestje giftig is voor koolmeeskuikens. Die van het tweestippelig lieveheersbeestje niet.
Karin schreef:Wikipedia schreef:Als je een lieveheersbeestje "pest" door zachtjes op hem te drukken dan produceert hij een gele vloeistof. Dit gedrag heet "reflexbloeden". De vloeistof (hemolymfe), die tevoorschijn komt bij het femoro-tibiale gewricht van de poten, heeft een kwalijk geurtje en smaakt erg bitter. Vogels die een lieveheersbeestje oppakken proeven dit bloed en laten hem dan soms snel vallen. Het rood met zwarte kleurpatroon is dan ook te beschouwen als een waarschuwing. Dit ziet men vaak bij insecten of andere dieren die hun giftigheid of vieze smaak adverteren door een felle kleur en wordt aposematische kleuring genoemd. De vieze smaak wordt veroorzaakt door een alkaloïde dat per lieveheersbeestje verschilt. Er is aangetoond dat deze vloeistof van het zevenstippelig lieveheersbeestje giftig is voor koolmeeskuikens. Die van het tweestippelig lieveheersbeestje niet.
amigootje schreef:Hier in huis ook een plaag,
Kamer,slaapkamer,badkamer.. Alles is vergeven door die vieze beesten, jakkes, en ze stinken![]()
Morgen een spuitbus insectengif halen![]()
@Manda: Stuur er zo een stuk of 100 naar je toe hoor, ik vermoord ze idd, en ramen dicht doet, tja... wil zelf graag toch een beetje lucht hebben,anders stik ik namelijk![]()
En net wat word gezegd, ze komen door de buitenmuur heen !!