Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
snowdon schreef:Leonberger is erg gaaf, maar wel erg harig ook
Annemeik schreef:Rytir schreef:Is een Ierse Wolfshond niets voor je of zo'n krulletjes wetterhoun (wel krulletjs maar vrij kort)?
Wetterhouns zijn in het begin ontzettend druk, die zijn ook echt niet geschikt om binnen te houden. Spreek over ervaring, onze Wetterhoun heeft hier de tuin al aardig doorgewerkt... Ook zijn ze niet mega groot, kniehoogte ong. DD zijn wat groter.
Ze verharen niet echt super, en je mag ze ook niet borstelen (hebben we 1x gedaan, nou, en ontplofte plumeau was er niets bij) Maar echt, neem geen Wetterhoun als je een appartement hebt, zelfs niet in een 1gezinswoning. Hier zijn ze de hele dag buiten en nog hebben ze energie genoeg om alle plantjes uit de tuin te rukken, de kussens te verscheuren, het hondenhok te verbouwen en rondjes te zwemmen in de fontein (ja, ze doen hun naam echt eer aan..)
Nijn schreef:Waarom zou een grote hond niet het juiste zijn in mijn situatie? Omdat ik geen giga woning zal hebben van Xm2?
Ik denk juist doordat ik maximaal 3/4 uur per dag werk en daarbij dus véél tijd heb om te wandelen het prima gaat.
Ik hou niet van kleine keffertjes, ik wil een hond wat bij mij past en dan kom ik al snel op molossers (= vaak groot) uit
De genoemde opties ga ik nog eens nakijken, meer tips/suggesties zijn zeker welkom
Stephanie schreef:of wat dacht je van een Weimaraner?
schijnen makkelijke honden in omgang te zijn met een hoop uithoudingsvermogen.
_Do_ schreef:Stephanie schreef:of wat dacht je van een Weimaraner?
Weimaraner is niet echt een makkelijke hond.
_Do_ schreef:Stephanie schreef:of wat dacht je van een Weimaraner?
Weimaraner is niet echt een makkelijke hond.
_Do_ schreef:een ierse wolfshond... heeft wel veel beweging nodig...
Stephanie schreef:Weimaraner is niet echt een makkelijke hond.
Sterre schreef:_Do_ schreef:een ierse wolfshond... heeft wel veel beweging nodig...
Een ierse Wolfshond heeft niet zó veel beweging nodig! Zeker als ze pup zijn, mag je niet al te veel met ze doen. Ze groeien zo hard, dat als ze ook nog eens veel belast worden (wandelen & spelen), je te veel van hun botten verlangd.
_Do_ schreef:Vraagje Nijn:
Wat voor hond zoek je eigenlijk?
Jachthond, molosserdog type, een drijvende hond, zweethond, staande hond, oerhond, retriever, pincher?
Ik weet alleen dat je de cane corso leuk vind en liever geen lange vacht wilt. I sdit omdat je de vacht niet mooi vind of omdat je met de haren zit?
En wat wil je absotuut niet?
Als je dit weet kan je namelijk al veel gerichter zoeken en hoeven wij ook niet uit allemaal verschillende rasgroepen voorbeelden te noemen.