hond agressief tegen andere hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Moosje

Re: hond agressief tegen andere hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 00:53

Jeetje wat vervelend...
Je weet me te vinden he, als je er niet uit komt.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 14:54

Even nog een laatste update voor de geinteresseerden.
2 weken terug zou ze op dinsdag naar het asiel gebracht worden. Een paar dagen daarvoor werden we door mensen gebeld die naar ons doorgestuurd waren via het asiel. Enige probleem was dat ze al een hond hadden. Alleen een hele onderdanige reu. We hebben besloten om het toch te proberen, omdat dit op een boerderij is en ze dus alle ruimte hebben. We zijn deze keer zelf niet meegegaan, omdat het dan misschien beter ging. Ze zit daar nu bijna 2 weken en ik heb zojuist gebeld en het ging echt super. Het is een ouder stel en ze zitten aan een natuur gebied. Ze gaan regelmatig de hele dag de bossen in. Ook kan Kimmie super overweg met de andere hond. Dus uiteindelijk is het toch nog allemaal goed gekomen. Over een tijd wil ik wel een keertje gaan kijken waar ze woont, maar daar wacht ik voorlopig nog mee totdat ze helemaal gewend is daar, want ik wil haar niet van streek maken. Al denk ik dat dat wel mee zal vallen. We hadden ons echt geen beter tehuis kunnen wensen voor haar.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 14:56

echt heel fijn om te horen dat het zo goed gaat met haar,en ook voor jou eigen gevoel,je zal je nu een stuk prettiger voelen denk?,en de rust thuis is er vast weer.
ben erg benieuwd wat ze straks zal doen als je er op visite gaat haha ze zal je vast nog herkennen.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 15:25

Ja ik ben ook wel benieuwd wat ze doet als ze me ziet. Maar als ze het echt zo naar haar zin heeft zal het wel meevallen denk. Hier thuis is het wel echt fijn. Monza is zo opgewekt opeens. Ze was echt een stil muisje geworden en nu loopt ze heel de tijd door het huis te springen. Ik ben nu wel blij dat we toch een nieuw huisje gezocht hebben. Het is voor allebei beter, want ook voor Kimmie zal het niet leuk geweest zijn om dagelijks die strijd te voeren. Maar we missen haar wel ontzettend. Het is voor de rest zo'n leuk hondje.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:36

ik heb 6 jaar geleden in de zelfde situatie gezeten,ik had al een jack en die was al wat ouder,mijn tante had een nestje jackies liggen,en de verlijding was te groot haha,in het begin ging het erg goed,maar toen de pup eenmaal volwassen werd begon ze ook een strijd aan met de oudste,de jongste is toen gelukkig naar een heel erg leuk gezin gegaan,ze zit daar nog steeds,en zal ook zeker niet meer weg gaan,ik had het geluk dat ze bij ons in de straat kwam te wonen,dus zag haar nog bijna dagelijks,ik ben nu alweer een paar jaar geleden verhuist,maar heb nog regelmatig contackt met de nieuwe eigenaars,en het geeft je een geweldig gevoel als je weet dat ze het naar hun zin hebben.
na een paar weken wilde het hondje niet meer met mij mee als ik ze tegen kwam,en luisterde ze direct naar haar nieuwe baasje.
twee teven samen gaat bijna niet,vooral niet als de een ouder is.je hebt natuurlijk wel uitzonderingen,maar een reu en een teef samen werkt meestal het beste.
mijn oude hondje is twee jaar geleden overleden,en heb nu een jack russel reu van 10 maanden.hij heet bartje en is echt een varken haha,maar ik zou nooit meer twee honden tegelijk nemen.
heb nu mijn handen vol aan 1 haha

en erg fijn om te horen dat jullie oudere hond zich weer lekker voeld in huis,dat was de aller belangrijkste reden waarvoor je het hebt gedaan,ze zal je zeker dankbaar zijn hoor.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 23:39

Super dat het zo goed gaat! Knipoog