Dreeetje schreef:Hahaha, eens een mops gekend en je komt niet meer van het virus af

Mopsen zijn lief, aanhankelijk en willen het liefst de hele dag bij je zitten.. het eerste jaar/anderhalf jaar zijn ze 'druk' en speels en dat neemt steeds meer af tot luiwamessen

Verder zijn deze beestjes erg intelligent! Zijn waaks en kijken graag tv
Ze luisteren erg goed, mits je een goede opvoeding geeft natuurlijk

Ze willen het liefst met iedereen vriendjes zijn.. Noem maar op! Nu heeft elke mops natuurlijk een eigenschap die ze niet heeft mee ge-erft maar over het algemeen is dit toch wel een erg fijn karakter !!!
Echt ben verliefd op deze lieve beestjes ..

Er zijn wel meer rassen die aan deze beschrijving voldoen, daar hoef je dus niet perse een mops voor te hebben.
Ik prijs mij gelukkig met een Duitse Dog en die voldoet aardig aan jouw beschrijving, plus dat hij een paar punten extra heeft die ik als positief ervaar; Trouw, aanhankelijk, zeer gesteld op de baas en zijn gezin, wantrouwend tegenover vreemden, waaks zonder luidruchtig te zijn, gemoedelijk, intelligent, binnenshuis erg rustig maar als de baas het zegt gaan alle remmen los, makkelijk op te voeden en gaan door het vuur voor de baas.
Ik houd meer van de grote honden en ben zeer tevreden over de Duitse Dog, hij is alleen wel errug groot en dat heb je met een mops dan weer niet. Maar ja, bij een mops zou ik bang zijn erover te struikelen of dat mijn man op zijn pootjes gaat staan, daar hoef ik me nu niet druk om te maken.